Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.002-0122-C01
Наименование на проекта Укрепване на системата от социални дейности и услуги в община Белоградчик
Бенефициент 000159458 ОБЩИНА БЕЛОГРАДЧИК
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 16.03.2023
Дата на стартиране 01.05.2023
Дата на приключване 01.09.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Белоградчик

Описание

Кратко описание на проекта
Изграждане и укрепване на общински капацитет за прилагане на ЗЛП, ЗХУ, ЗСУ, , свързани с насочване на лицата за ползване на социални услуги в община Белоградчик, чрез дейности по изграждане на човешки ресурс от нови и настоящи общински служители и включване на комплекс от мерки и дейности за подкрепа на общината в процеса по реформиране системата на социалните услуги на местно ниво, свързани с функциите и правомощията произтичащи от посочените закони, като се подпомогнат процесите по планиране, анализиране и мониторинг на местно ниво, чрез включване на всички пряко отговорни институции и органи, свързани с процеса по предоставяне на качествени социални услуги на населението. 
Изпълнението на проекта ще подкрепи реформата в сферата на социалните услуги на местно ниво, като същевременно ще развие и утвърди и сътрудничеството на общинско и междуобщинско ниво по планирането и предоставянето им.
Дейности
  • Дейност: Наемане на новоназначени и действащи служители : Дейността е планирана за изпълнение в следните етапи: Подбор и наемане на нови служители и включване на общински служители в дейностите по насочване. Дейността предвижда назначаване на нови двама служители към Общинска администрация, които да бъдат наети за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината, свързана с насочване по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочване от общините за ползване на социални услуги. Тази поддейност ще бъде планирана по следния график - подбор на лицата - първия месец от проекта, и назначаване на лицата за период от 15 месеца, при определено брутно трудово възнаграждение, съобразено с МРЗ в Общинска администрация, за служителите наети и занимаващите се със социалната политика в общината. За наемането на лицата ще бъдат определени нужните изисквания. Лицата ще бъдат назначени на длъжност "Специалист, социална работа" . След извършения подбор лицата ще се помещават в офис в Общинска администрация, в който се помещават и останалите служители - социални дейности, с цел комплексно и ефективно предоставяне на информация и услуги по насочване на всички заинтересовани лица, касаещи дейностите и правомощията на общината, като управляваща и предоставяща социални услуги, съгласно задълженията произтичащи от ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ, само в частта свързана с насочване от общините на социални услуги. За обезпечаване процеса по осигуряване на обслужване за двамата новоназначени служители, общината ще разкрие фронт - офис с необходимото оборудване и обзавеждане. В дейността ще бъдат включени и 2-ма настоящи служители на длъжност гл.експерт "Социални дейности", и Координатор - дейности "Асистенстка подкрепа" за същия период. Двете лица, ще бъдат назначени на допълнителни трудови договори по проекта, във връзка със задълженията и отговорностите на общината, свързани само с частта свързана с насочване за ползване на социални услуги по ЗСУ и ЗХУ и ЗЛП. Размерът на почасовото заплащане на наетите по проекта настоящи служители ще бъде съобразен с размера на почасовото им заплащане, определен с акта за назначаването им или с основния им трудов договор. Новозначения персонал, както и назначените служители към момента в общината гл. експерт "Социални дейности" и Координатор-дейности "Асистентска подкрепа", ще бъдат ангажирани с извършване на насочване от общината, съгласно ЗЛП,ЗХУ и ЗСУ, само в частта, свързана с насочване от общините за ползване на социални услуги на уязвимите групи от населението на общината. , Договорена стойност: 50 197.86 , Отчетена стойност: 6 479.89
  • Дейност: Фронт - офис, обучение и супервизия на наетия персонал по проекта, както и дейности по планиране, мониторинг и информиране на общността: По проекта ще бъде създаден фронт - офис с нужното оборудване и обзавеждане за двамата новоназначени служители, като ще бъдат закупени /2 бр. лаптопи/ и обзавеждане /2бр.бюра, 2 бр. работни стола, 1 бр. мет.шкаф за документи/. По проекта ще бъдат разходени средства за командировки, за материали и консумативи и т.н. Служителите и новоназначениете и действащите двама служители към администрацията ще преминат едноседмично обучение, като също така ще им бъде осигурена и подкрепяващи мерки чрез провеждане на две супервизии. В обученията темите ще бъдат определени спрямо идентифицираните нужди, при съобразяване на наличния опит, образование и компетенции, които притежават лицата. Обучението и супервизиите ще бъде с цел оказване на подкрепа на служителите, ангажирани с изпълнението на ЗЛП,ЗХУ и ЗСУ, само в частта, свързана с насочване от общините за ползване на социални услуги. Обучението ще бъде разпределено времево в определени дни на 2 -ри проектен месец, като за целта ще бъде нает на граждански договор експерт, с нужната квалификация и опит. Ще бъдат извършени две супервизии от същия експерт, който ще проведе и обучението на служителите, еднодневни. По проекта ще бъдат планирани и изпълнени и дейности за обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез Съвета по въпросите на социалните услуги и изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ на потребностите от социални услуги, като се планират извършване на минимум три работни срещи, с които да бъде оказана подкрепа в процеса по мониторинг на социалните услуги на местно ниво, като Съвета по въпросите на социлните услуги, ще подпомага активно дейностите на назначените "Специалисти, социална работа", както и на общинските служители. Планира се да бъде изготвена съвмество със Съвета по въпросите на социалните услуги, кратка брошура и информационна листовка, които да бъдат разпространени сред ползвателите на социалните услуги, както и сред общността, като в тях по достъпен начин да бъдат описани конкретни стъпки за достъп до всяка социална услуга, която може да се предоставя на местно ниво на населението, както и да бъде изготвена анкетна карта за проучване на удовлетвореността на населението в общината от наличната мрежа от социални услуги, както и развитието им. Ще бъде оказана подкрепа на общината за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно - социални услуги, включително за разработване на програма за развитие на качеството на социалните услуги, като ще бъде ангажиран допълнително външен експерт, който ще подкрепи процеса по планиране на социалните услуги на общинско ниво, както и ще подпомогне процеса по изготвяне на Програма за развитие на качеството на социалните услуги. По проекта ще се проведат разяснително - информационна кампания за предоставяне на личната помощ, социалните и интергирани здравно - социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво, относно възможностите за разрешване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания, като ще бъде ангажирана фирма, която да изготви кратък информационен видео клип, които да бъде разпространен сред общността, на сайта на общината, чрез социалните мрежи, с информация за предоставяне на личната помощ, както и социалните и интегрирани здравно - социални услуги, предоставяни от общината, като по този начин информацията ще стигне до по - голям брой лица. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Заети лица, повишили своите компетенции, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 70 277.00 BGN
БФП 70 277.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 23 127.25 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN