Идентификация

Номер от ИСУН BG16M1OP001-5.001-0005-C04
Наименование на проекта Осигуряване финансиране за изплащане на месечни възнаграждения на служители в Агенция „Пътна инфраструктура”, които изпълняват функции свързани с подготовка, изпълнение и контрол на проекти по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. и за успешното приключване на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Бенефициент 000695089 АГЕНЦИЯ "ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА"
Източник на финансиране ЕФРР ==> Транспорт и транспортна инфраструктура
Дата на сключване на договора/заповедта 11.08.2016
Дата на стартиране 11.08.2016
Дата на приключване 13.09.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична

Описание

Кратко описание на проекта
За ефективното и ефикасно управление и контрол на средствата от Структурните фондове, Кохезионния фонд на ЕС и  Европейски фонд за регионално развитие е необходимо наличието на високо квалифициран административен капацитет, ангажиран с изпълнението и управлението на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020г. (ОПТТИ), както и за успешното приключване на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. От успешното изпълнение на структурната политика на ЕС зависи и успехът на националната политика за развитие, което е възможно чрез тясно сътрудничество между органите за управление в страната и органите на ЕС. Осъществяването на този процес до голяма степен зависи от наличието на добре подготвени и мотивирани кадри. Необходимият административен капацитет за ефективно управление на средствата от ЕС следва да се разглежда като част от едно по-голямо предизвикателство, а именно ефективно и ефикасно оползотворяване на Структурните фондове и Кохезионния фонд. 
Подготовката и управлението на инфраструктурни проекти в пътния сектор и достигането на максимално ниво на усвояване на Структурните фондове и Кохезионния фонд до голяма степен зависи от професионалните качества на административния капацитет, ангажиран с процесите, свързани с управление и контрол по изпълнението и управлението на проекти, финансирани със средства на ЕС и експертите изпълняващи функции по планиране, програмиране, изпълнение, управление, счетоводна отчетност и мониторинг на пътните проекти изградени в Агенция „Пътна инфраструктура”. 
Една от дейностите на Приоритетна ос 5 – „Техническа помощ“, насочени към укрепване и повишаване на административния капацитет на бенефициентите по ОПТТИ е обезпечаването на разходи за възнаграждения, допълнително заплащане и осигурителни вноски на служителите – в съответствие с разработените национални правила.
Дейности
  • Дейност: Осигуряване на финансови средства за възнаграждения на служители от дирекция ИПОПТТИ, чиито функции са пряко, свързани с управлението на проекти по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г., както и за успешното приключване на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. : Средствата по дейността са предназначени за месечни възнаграждения и дължимите за тях задължителни осигурителни вноски от страна на работодателя за 33 служители на ДИПОПТТИ на АПИ, изпълняващи функции по усвояване на средства по структурните фондове и предприсъединителните програми на Европейския съюз в съответствие с Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация приета с ПМС 129 от 26.06.2012 г. В качеството си на Бенефициент по ОПТТИ 2014-2020, АПИ изпълнява дейности по различни проекти попадащи в следните приоритетни оси на ОПТТИ: Приоритетна ос 2: 1.„Изграждане на АМ „Калотина-София“ – фаза 2 на лот 1 „Западна дъга на СОП“. Срокът за изпълнение на проекта е не по-късно от 30.06.2020 г., съгласно Анекс №3 с рег. № АДОПТТИ-2/26.03.2019 г. През настоящата година ще се извършват следните дейности: приключване на отчуждения и завършване на строителството на фаза 2 на лот 1 „Западна дъга на СОП. Към настоящия момент в ЕУП участват 2 (двама) експерти от АПИ, като 1 (един) експерт е от ДИПОПТТИ. 2.„ Подготовка на проект AM Русе - Велико Търново“. Към настоящият момент с подготовката на проекта са ангажирани 2 (двама) експерта от ДИПОПТТИ, както и служители от други дирекции на АПИ. Очаква се дейностите по проекта да приключат не по-късно от 28.07.2020г., съгласно Административен договор № ДОПТТИ-3/10.04.17 г. 3.В рамките на ПО 4 на ОПТТИ, АПИ възнамерява да представи 4 на брой отделни проектни предложения с цел разработване и внедряване на ИТС в обхвата на АМ „Хемус“, АМ „Тракия“, АМ „Марица“ и АМ „Струма“. АПИ възнамерява да представи проект с наименование: „Изграждане на система за осъществяване на активен мониторинг и контрол в обхвата на АМ „Хемус“ чрез използването на безпилотни летателни апарати”. В процеса на подготовка на ФК на горецитираните проекти, както и по останалите дейности по подготовката на проектите са ангажирани 10 експерта от дирекция ИПОПТТИ. Времевия обхват за подготовка, одобрение на ФК, сключване на договори със съответните изпълнители и тяхното изпълнение ще се осъществи в периода 2016 – 2019 г. ПО 5 "Техническа помощ": 4.„Подготовка на проект „(Е79) Видин – Монтана“. В дейностите по разработване на ФК, както и в останалите дейности участват 2 (двама) експерти от ДИПОПТТИ, както и служители от други дирекции на АПИ. Предвиденият срок за изпълнение на проекта, съгласно Анекс № 1 с рег. № ДОПТТИ-13 04.12.2018 г. е до средата на 31.01.2021 г. 5. Проект „Организация и поддържане на наличния архив на проекти по ОПТ 2007 – 2013 на Агенция “Пътна инфраструктура “. Проектът ще се изпълнява до 31.03.2022 г. Предвижда се да бъде сформиран екип за управление на проекта, състоящ се от 3 експерти от ДИПОПТТИ. 6. Проект за осигуряване на финансови средства за покриване на разходи за обучения и семинари в страната и чужбина на служители от АПИ, чиито функции са пряко свързани с подготовка, изпълнение и контрол на проекти по ОПТТИ 2014-2020 г. За изпълнение на проекта ще бъде сформиран екип, състоящ се от 3 експерти, 1 от които ще бъде от ДИПОПТТИ. Проектът ще се изпълнява до 31.12.2021 г. 7.За управление на настоящия проект „Осигуряване финансиране за изплащане на месечни възнаграждения на служители в АПИ, които изпълняват функции свързани с подготовка, изпълнение и контрол на проекти по ОПТТИ 2014-2020 г. и за успешното приключване на ОПТ 2007-2013 г.“ ще бъде сформиран ЕУП от 3 експерта на ДИПОПТТИ. Периодът за изпълнение на дейността по проекта е от 01.01.2016 до 29.02.2019 г. 8.В ДИПОПТТИ продължава работата по приключване на проектите по ОПТ 2007-2013 г. През програмен период 2007 – 2013 по ОПТ бяха завършени 8 инфраструктурни проекта. Работата по приключването им продължава и е свързано със следните дейности свързани с отстраняване на дефекти в гаранционните срокове, мерки по ОВОС, архивиране на документи, одити от различни институции и ЕС, окончателни доклади, комуникационни дейности и дейности по информация и публичност и др., Договорена стойност: 2 567 093.09 , Отчетена стойност: 2 611 743.40
  • Дейност: Осигуряване на допълнително възнаграждение за постигнати резултати на служители, чиито функции са пряко, свързани с управлението на проекти по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020г., както и за успешното приключване на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. : Съгласно чл. 24, ал. 3 от Наредбата за заплати на служители в държавната администрация, се предвижда до 30% увеличение на месечното възнаграждение от общия бюджет за заплати на дирекция ИПОПТТИ. Предвидените средства за увеличаване на заплатите на служителите на ДИПОПТТИ, съгласно гореизложената наредба са равно разпределени на всичките 33 служители, а реалното увеличение ще бъде отразено в съответните отчети. Периодът за изпълнение на дейността по проекта е от 01.01.2016 до 29.02.2019 г. , Договорена стойност: 315 127.93 , Отчетена стойност: 238 412.06

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой служители, чиито възнаграждения се финансират по ПО ос 5, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 33.00 , Достигната стойност: 28.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 495 808.00 BGN
БФП 2 495 808.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 2 495 808.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Липса на добро финансово управление 896.32 0.00 896.32 Финансова корекция на ниво проект
Липса на адекватна одитна следа 7 888.67 0.00 7 888.67 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN