Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.004-0024-C01
Наименование на проекта Ресурсна ефективност в Интериор 46 Дизайн ЕООД
Бенефициент 203282051 Интериор 46 Дизайн ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 27.11.2018
Дата на стартиране 27.11.2018
Дата на приключване 22.05.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Русе, гр.Русе

Описание

Кратко описание на проекта
ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ЕООД е мебелно предприятие от Русе и кандидатства по процедурата с проект за повишаване на ресурсната ефективност. Компанията предвижда внедряване на ново, пилотно за България, технологично решение, което представлява производствена иновация. Проектът води до подобряване на ресурсната ефективност на предприятието-кандидат, има положителен ефект върху опазването на околната среда и се базира на проведен одит за ресурсна ефективност.
Реализацията на проекта предвижда демонстриране на внедрената технология пред други предприятия от бранша и има потенциал за мултиплициране на резултатите. Изпълнението на проекта предвижда внедряване на технологични и ИКТ решения и методи за оптимизиране на производствените процеси, намаляване на използваните суровини и на образуваните отпадъци в съществуващото производство. Проектът се отнася до един от специфични отпадъчни потоци, води до намаляване на използваните опасни химични вещества, количеството емисии в атмосферата и ще се изпълнява около териториите от мрежата Натура 2000 и като резултат ще осигури положителен ефект върху опазването на околната среда. ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ЕООД кандидатства по процедурата самостоятелно. Предвидени са дейности да въвеждане в експлоатация на ДМА - Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините, провеждане на 2 събития и публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите, визуализация на проекта. Преди кандидатстването по процедурата е проведен одит за ресурсна ефективност на предприятието, който планира срок на откупуване 5,95 г., ефективност на разходите - 16,02%, намаляване на ползваните суровини и материали 1,86% и  намаляване на генерираните отпадъци с 46,84%.
Дейности
  • Дейност: Въвеждане в експлоатация на ЛИНИЯ ЗА АВТОМАТИЗИРАНО ПРОИЗВОДСТВО С ЕДИННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И АВТОМАТИЧНА КОМУНИКАЦИЯ МЕЖДУ МАШИНИТЕ - ДМА, коятоводи разширяване на капацитета на производство, намаляване на количеството използвани суровини, ефективно управление на отпадъците, елиминиране на използваните ОХВ, намаляване на количеството емисии в атмосферния въздух и отпадъците от опаковки.: Като част от дейността ще бъде закупена Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините – 1бр., със следните елементи/модули: • Автоматичен пакетно-разкройващ циркуляр -1бр. - притежава оптимизационен софтуер за рязане и софтуерен пакет за свързване, посредством който може точно да се оптимизира разпределението на отделните детайли по плоскостта, съобразно повече от една въведени поръчки и съобразно функционалните и технически характеристики на самата машина. • Автомaтична едностранна кантираща машина – 1бр. - След разкроя, детайлите от дървесни плоскости се прехвърлят на едностранна кантираща машина, като посредством генерирания баркод ще се извършва автоматична настройка на машината и зарежда автоматично необходимата програма на работа, съгласно въведените данни за поръчката и автоматично започва работа. • Универсален център за пробиване и нут канали -1бр. - цифрово управляем. Това ще замени съществуващата преса при извършването на тези операции. • 5 осен обработващ център с ЦПУ-1бр. - снабден с бар-код четец и веднага зарежда програмата, заложена за конкретното изделие. Функционалността му позволява да се зарежда детайл преди да е приключил работата си с обработвания в момента. Възможно е да обработва повече от един детайл едновременно. Готовият детайл се изважда автоматични и автоматично веднага се зарежда новия. • Аспирационна система – 1 бр. - постига значително намаляване на емисиите, генерирани от различните операции по Линията. Ефективността от въвеждането в експлоатация на инвестицията е обоснована в Одит за ресурсна ефективност. Дейността в съотвествие с елемент А „Внедряване” от условията за кандидатстване и ще бъде изпълнявана при условията и праговете за режим „регионална инвестиционна помощ”. Тя има за свой основен предмет осъществяване на първоначални инвестиции в материален актив, свързан с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект. Активът ще се използва при производството на корпусна мебел от ПДЧ. Дейността съответства на Дейност 1, свързана с придобиването на Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините – 1 брой за производството продукт 1: Мебели от дървесина за спални (код по ПРОДПРОМ за 2016: 31.09.12.30), ще доведе до намаляване на използваните суровини на единица продукция (ЛПДЧ, фазер, МДФ, кант и лепило за кант) и спомагателни материали (разредител 500) и съответно опасни химични вещества при производството на единица продукция и намаление на отделените емисии. Закупуването на актива ще има положителен ефект ефективното управление на отпадъците при производството на единица продукция (мебели от ПДЧ) като намали количеството генериран отпадък средно за всички отпадъци с 46,84.%. С изпълнението на проекта, управлението на отпадъка ще премине към първа степен “предотвратяване”. Съгласно, приложения към формуляра одит, въвеждането в експлоатация на Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините ще осигури намаляване на използваните ОХВ, намаляване на количеството емисии в атмосферния въздух и отпадъците от опаковки. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаната производствена линия ще доведе до подобряване ресурсната ефективност на производството чрез по-ефективно използване на суровините, намаляване на количеството некачествена продукция/отпадъци и предотвратяване на производствен отпадък. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 10-ти месец). Периодът е съобразен със сроковете на доставка, съгласно приложената оферта. Предвидено е и време за въвеждане в експлоатация на оборудването., Договорена стойност: 1 400 000.00 , Отчетена стойност: 1 399 880.00
  • Дейност: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване) : Дейността за изготвяне на одит за ресурсна ефективност е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за ресурсна ефективност на ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ЕООД. Услугата по изготвянето му е възложена на външен изпълнител. В резултат от обследването е изготвен одит за ресурсна ефективност съгласно Приложение Е. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти 2. Подписване на договор с избрания изпълнител – ПИН Консулт ЕООД. 3. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит за ресурсна ефективност по образец. , Договорена стойност: 12 000.00 , Отчетена стойност: 12 000.00
  • Дейност: Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ резултат на въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините. За постигане на тази цел ще бъдат проведени следните събития: 1. Пресконференция – 1 бр. Пресконференцията ще се проведе в края на проекта и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Пресконференцията ще е насочена към широката общественост чрез публично обявяване на резултатите от изпълнения проект. За да достигне до повече лица тя ще бъде анонсирана чрез съобщение в медия и на нея е могат да присъстват всички заинтересовани страни – предприятия от индустрията и всеки проявил интерес към внедрения пилотен иновативен производствен процес. 2. Работна среща – 1 бр. Кръглата маса или работната среща ще се проведе също след изпълнение на проекта и ще има за цел повишаване информираността на по-тясно заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. На събитията ще бъде представена информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието, с което другите предприятия със сходна дейност, сектор на икономическа дейност и подобни производствени процеси да се насърчат да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Предвидените за изпълнение на дейността разходи са както следва: - За провеждане на пресконференция – 2500 лв. - За провеждане на работна среща – 2500 лв. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Планиране и подготовка на събитията (11 месец) 2. Провеждане на събитията (12 – 13 месец) , Договорена стойност: 5 000.00 , Отчетена стойност: 4 000.00
  • Дейност: Публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ ефект на резултата от въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините. За постигане на тази цел медийно ще бъде направена публикация - Статия за внедрената иновативна технология в ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ЕООД. Статията ще бъде публикувана паралелно с провеждането на двете събития за мултиплициране на резултатите от проекта и ще отразява резултатите от тях. Целевата група на публикацията са предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. Публикацията ще съдържа информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието и ще има за цел да насърчи други предприятия да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Публикуване на статията (11 – 13 месец) , Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 3 000.00
  • Дейност: Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория: Дейността е изпълнена за собствена сметка. Дейността е извършена преди подаване на проектното предложение за целите на базовите показатели на емисии и е направена от външна за кандидата акредитирана лаборатория. Избраната лаборатория е акредитирана от национален орган по акредитация съгласно стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2006. Копие от акредитацията на лабораторията е приложено към одита за ресурсна ефективност. Като част от дейността са извършени измервания на базовите показателите за емисии на фирма ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ЕООД. В резултат от извършените измервания са изготвени Протоколи от измервания. Сканирано копие от протоколите от лабораторията са приложени към точка VI. Справки от одита за ресурсна ефективност. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти 2. Провеждане на измервания от лабораторията 3. Подписан приемо-предавателен протокол след получаване на Протоколи от измерванията , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Визуализация на проекта : Основната цел на дейността е информиране на обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени 1 бр. табела и 5 бр. стикери за обозначаване на 5-те компонента от новозакупената по проекта производствена Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините. Табелата ще включва като минимум логото на финансиращия фонд - Европейския фонд за регионално развитие, названието/абревиатурата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, логото на оперативната програма и всички останали задължителни елементи съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и действащото законодателство. На оборудването, част от Линията, ще бъдат поставени стикери при доставката му, които ще съдържат необходимата визуализация съгласно Наръчника. -Визуализиране емблемата на ЕС; -Упоменаване „Европейски съюз“; -Наименованието „Европейски фонд за регионално развитие“; -Общото лого за програмен период 2014-2020г., с наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ -Номер на договора за безвъзмездна финансова помощ; Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. Всяка публикация на Бенефициента във връзка с проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, ще съдържа следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.” Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол (2 месец) 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация до края на изпълнение на проекта. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР В ПОДКРЕПА НА БИЗНЕСА" Сдружение, Договорена стойност по проекта*: 8 000.00 , Отчетена стойност**: 7 000.00
  • Изпълнител: П И Н КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 000.00 , Отчетена стойност**: 12 000.00
  • Изпълнител: МИЛА ФЛОР ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 979 916.00 , Отчетена стойност**: 1 399 880.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 46.79 , Достигната стойност: 58.33
Индикатор 2 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.02 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Реализирани пилотни и демонстрационни инициативи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Подкрепени проекти свързани с управление на отпадъците в промишлеността, Мерна единица: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Количество емисии преди/след изпълнение на проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 99.82 , Достигната стойност: 100.00
Индикатор 7 Срок на откупуване, Мерна единица: години, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.95 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 17.31 , Достигната стойност: 57.90
Индикатор 9 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.86 , Достигната стойност: 64.95

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 420 000.00 BGN
БФП 994 000.00 BGN
Собствено финансиране 426 000.00 BGN
Общо реално изплатени суми 993 216.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Придобиване и въвеждане на ДМА- доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините – 1 брой.“, Прогнозна стойност: 1 400 000.00
  • Обособена позиция 1: Придобиване и въвеждане на ДМА
    Изпълнител: МИЛА ФЛОР ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 979 916.00
  • Обособена позиция 2: „Придобиване и въвеждане на ДМА- доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините – 1 брой.“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Визуализация на проекта , Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория , Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване) , Прогнозна стойност: 12 000.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване)
    Изпълнител: П И Н КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта
    Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР В ПОДКРЕПА НА БИЗНЕСА" Сдружение
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта и Публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта, Прогнозна стойност: 8 000.00
  • Обособена позиция 1: Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта и Публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта
    Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР В ПОДКРЕПА НА БИЗНЕСА" Сдружение
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 000.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта
    Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР В ПОДКРЕПА НА БИЗНЕСА" Сдружение
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN