Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.081-0008-C01
Наименование на проекта Социални придобивки и по-здравословни условия на труд в "Монолит-Т" ООД
Бенефициент 107056950 МОНОЛИТ-Т ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 21.06.2021
Дата на стартиране 21.06.2021
Дата на приключване 10.08.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Трявна, гр.Трявна

Описание

Кратко описание на проекта
Реализацията на настоящия проект има за цел да подобри работните условия в "МОНОЛИТ-Т" ООД, посредством въвеждане на мерки за подобряване на здравословното състояние и създаване на по-добри условия за отдих и хранене на работещите в дружеството ни. Чрез дейност 1- Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и „по-зелени” модели за организация на труда в предприятията; в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и за подобряване на социалния климат, поддейност 1.1. „Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд в МОНОЛИТ-Т ООД“ ще се замени съществуващото луминесцентно осветление със светодиодно- тип LED осветление. По този начин ще се намали риска от влошаване на зрението, нервната система и психиката на работещите в производствената база в гр.Трявна. Посредством дейност 1,  поддейност 1.2. "Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло ", използваните до момента лични предпазни средства и специално работно облекло ще бъдат заменени с по-ефективни, осигуряващи по-добра индивидуална защита за здравето на работещите. Чрез дейност 2- „Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.“ ще се подобрят условията за отдих и хранене на работниците и служителите в дружеството, чрез дооборудване с допълнителни придобивки на съществуващото  помещение, с намерение  за превръщането му в столова и намиращо се в производствената база в гр. Трявна. Част от проекта са и  дейностите за публичност и визуализация и организация и управление.
Дейности
  • Дейност: 1. Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и „по-зелени” модели за организация на труда в предприятията: Поддейност 3.1. от Условията за кандидатстване: Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: С цел осигуряване на по-добро здраве на работещите в областта на зрението, нервната система и психиката, Монолит-Т ООД цели да закупи нови осветителни тела с ЛЕД осветление и да подмени съществуващото луминесцентно осветление. LED светлината е много по-близка до естествената слънчева светлина, като същата не генерира вредни ултравиолетови и инфрачервени (топлинни, IR) лъчи. не съдържа вредни газове или живак, за разлика от луминесцентното осветление, което ползваме в момента. Светодиодните осветителни тела не се нагряват при употреба и не повишават допълнително температурата в помещението. При избора на LED лампи са взети в предвид височината на помещенията и нивата на лампите и работните повърхности с цел постигане на максимален ефект. LED лампата излъчва насочена светлина. За всяко помещение е избран оптимален брой осветителни тела, които да дадат умерено интензивно осветление, благодарение на което може да се вижда всичко перфектно, но без да има натоварване за очите. LED лампите не излъчват вредна синя светлина. Избраната цветна температура е 4000-5000К ( келвин) - неутрална бяла светлина, която най много се доближава до нормалната дневна слънчева светлина. Светлината на тези лампи е много мека и се разпространява равномерно и гладко, пулсациите и премигванията са сведени до минимум чрез използването на захранващ блок - драйвер, с помощта на който се намалява мрежовото напрежение и се стабилизира тока. Така се постига ниска скорост на пулсация на светодиода в рамките от 0,5 до максимум 5% при сравнение със сегашното луминесцентно осветление при което пулсациите са 30%. Новите осветителни тела ще бъдат монтирани в следните производствени и административни помещения на "Монолит-Т" ООД: в Административната сграда, в складовата база, в арматурния двор и в бетоновъзела. Посочените помещения са с обща площ от 931 кв. м. Осигуряването на новото осветление включва единствено и само замяна на съществуващи осветителни тела с нови осветителни тела и не изисква монтаж на нова система за осветление. Дейността по закупуването на новите осветителни тела ще бъде осъществена на следните четири етапа: 1. Проучване за избор на доставчик, договаряне и изпращане на възлагателно писмо, 2. Авансово плащане /при необходимост/ на следните осветителни тела: - Осветително тяло 2х1500mm за LED Тръби, IP65, TMT, 2x24W, Empty и Тръба LED 20W/865, 6500K, 2300Lm, 1500mm, – 46 бр, 4x600mm за LED тръби, IP20, Корпус, дв. парабола и Тръба LED 9W, 6400K, 900Lm, – 59 бр, - Прожектор LED 50W, 4000K, 4000Lm,- 20 бр. 3. Доставка, демонтаж на старите луминесцентни осветителни тела и монтаж на новите LED осветителни тела, като монтажът ще се извърши от наши специалисти, 4. Пускане в експлоатация на новото осветление и окончателно плащане:, Договорена стойност: 3 729.00 , Отчетена стойност: 3 729.00
  • Дейност: 2. Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и „по-зелени” модели за организация на труда в предприятията: Поддейност 3.2. от Условията за кандидатстване: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Въз основа на предписанията, дадени в оценката на риска от 18.06.2018 г, относно личните предпазни средства /ЛПС/ и специалното работно облекло /СРО/, ще закупим нови, по-модерни ЛПС и СРО, съгласно приложен списък. Новите СРО и ЛПС ще са от качествени материали и материи, топло и студоустойчиви, прахо-водо-киселиннозащитни, антистатични, със светлоотразителни индикатори, с ограничена горимост, с 5 годишен срок на експлоатация. Цели се замяна на обикновените и недостатъчно ефикасни защитни каски с такива, които имат стъклени фибри, с работна температура – 30-150 °C, с 5 год. срок на експлоатация, с цел по-надеждно обезопасяване на работещите. Ще закупим и средства за защита на слуха, снабдени с устройство за безжична комуникация, осигуряващи защита на слуха при работа в шумна среда и координиране на действията при повдигане и преместване на товари. Според оценката на риска, работните ръкавици освен безопасност, функционалност и паропроницаемост, трябва да притежават комплекс от защитни качества, предпазващи от механични опасности, срязване, пробождане и др. Поради това, новите ръкавици ще са изработени от синтетична кожа и плат, противосрезни, топлоустойчиви. Ще закупим и по-надеждни позициониращи колани с раменно-бедрен колан (сбруя). Обувките ще се заменят според длъжността и сезона, за който се закупуват- летни и зимни (боти), с такива, които имат топлоустойчиво ходило, противопрободни, със стелки от кевлар. По отделните групи ЛПС и СРО, ще закупим следните видове, подробно описани в раздел "Резултати", които ще подменят съществуващите модели и ще осигурят по-висока степен на защита: 1.Раздел защитни обувки- работни боти от естествена хидрофобирана кожа с композитно бомбе; боти от естествена кожа , водонепропусклива подплата,термоустойчиво ходило,киселинноустойчиво ходило; боти с антибактериално, антистатично, противохлъзгащо ходило; работни половинки с хидрофобирана кожа, гумени ботуши с дъбок грайфер-водозащитни. Защитните обувки от по-висок клас ще са с естествена кожа, влаго, топло и студено устойчиви, анатомични, антибактериални, абсорбиращи влагата стелки, антистатични и с подметки, устойчиви на горива и високи температури. 2.Раздел СРО- защитни костюми- яке и полугащеризон със съдържание на памук, с проводящи влакна за предпазване от статично електричество. Материалът, от който ще е ушит защитният костюм от по-висок клaс, ще е изпълнение от материя, както следва: памук- 20% ,полиестер-80%. Така ще бъдат намалени рисковете от наранявания, топлинни рискове и предпоставки за трудови злополуки. 3.Раздел ЛПС- Предпазни външни антифони- леки, пластмасови, проектирани за оптимална защита при излагане на шум. Защитни очила от поликарбонат-меки възглавнички за носа, допълнителен гумен ръб за защита от прахови частици. Полумаска с филтърни гнезда за предпазване от механични частици-изключителна олекотена конструкция с голям ефект. Новите модели от по-висок клас предлагат възможно най-добро филтриране, което дава възможност за предпазване от фино дисперсен прах,твърди и течни аерозоли. 4.Раздел работни ръкавици- изработени от синтетична кожа и плат- устойчиви при протриване,прорязване,раздиране, пробождане и горене. Направени са от нитрил- масло-киселинно-устойчеви, с висока степен на химична защита и износване. Етапи на изпълнение: 1.Проучване за избор на доставчик, договаряне и изпращане на възлагателно писмо- проучване чрез интернет за избор на доставчик на ЛПС и СРО. Ще бъде изпратено запитване до потенциални доставчици с посочване на характеристиките, на които трябва да отговарят ЛПС и СРО по отделни видове. Етапът ще завърши с получаване на оферти, разговори с потенциалните доставчици, избор на доставчик и изпращане на възлагателно писмо до избрания доставчик. 2.Авансово плащане /при нужда/, 3.Доставка на ЛПС и СРО, 4.Раздаване и зачисляване на ЛПС и СРО на работещите за ползване, 5.Окончателно плащане на доставчика.., Договорена стойност: 12 716.00 , Отчетена стойност: 12 716.00
  • Дейност: 3. Дейност 4. от Условията за кандидатстване: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.: Важен момент за успешната работа на всяка фирма е съчетаването на труд и отдих. Възможностите, които дава този проект съвпадат с политиката на „МОНОЛИТ-Т“ ООД за осигуряване на социални придобивки за работниците и служителите. В момента фирмата не е в състояние да предложи организирано столово хранене на персонала. Има обособено помещение за хранене и почивка, но същото не е достатъчно оборудвано, за да може да функционира като столова, удовлетворяваща максимално нуждите на работещите. За целта, помещението трябва да бъде снабдено с необходимото обзавеждане и оборудване. Оборудването и обзавеждането ще дадат възможност да се приготвя храна на място. Осигуряването на възможности за функциониране на стола за хранене ще съдейства за съвместяване на професионалния със семейния и личен живот на работещите в "МОНОЛИТ-Т" ООД. Оптималният капацитет на стола ще позволи на работниците и служителите да си приготвят храна, която да вземат впоследствие за в къщи. Това значително би улеснило техните семейни задължения и би дало възможност за по-пълноценно използване на времето за отдих след края на работния ден. Оборудването ще се състои от : готварска печка- 1 брой, , микровълнова печка- 1 брой, тостер- 1 брой, хладилник- 1 брой и диспенсър- 1 брой. Етапи на изпълнение: 1.Проучване за избор на доставчик, договаряне и изпращане на възлагателно писмо, 2.Авансово плащане /при необходимост/, 3.Доставка на оборудването и обзавеждането на столовата, 4.Окончателно плащане на доставеното оборудване и обзавеждане на столовата., Договорена стойност: 2 200.00 , Отчетена стойност: 4 064.50

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КИС-СЪБЕВ, ДЕНЧЕВ И СИЕ-СД СД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 729.00
  • Изпълнител: ПРОГРЕС ФАКТОРИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 12 716.00
  • Изпълнител: ЗОРА-М.М.С. ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 200.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 47.00 , Достигната стойност: 47.00
Индикатор 5 Участници, чието положение на пазара на труда в рамките на шест месеца след напускане на операцията е по-добро, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 24.00 , Достигната стойност: 24.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 20 509.50 BGN
БФП 20 509.50 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 20 509.50 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN