Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0096-C01
Наименование на проекта "Подкрепа за независим живот в Община Стражица"
Бенефициент 000133972 ОБЩИНА СТРАЖИЦА
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 21.12.2015
Дата на стартиране 01.02.2016
Дата на приключване 01.11.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Стражица

Описание

Кратко описание на проекта
Изпълнението на проект "Подкрепа за независим живот в Община Стражица"  ще даде възможност да се надградят постигнатите резултати по схема "Алтернативи" финансирани от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" чрез предоставяне на по - широк обхват и спектър на дейности в посока предоставяне на интегрирани  социално - здравни услуги и други, според специфичните потребности на лицата. 
В населените места в Община Стражица броя на възрастните хора и лицата с увреждания, които не могат да организират бита си сами прогресивно нараства, което поражда необходимостта от грижа за тях. Поради миграцията на младите хора в големите градове, където по-лесно се намира работа, повечето от възрастните хора живеят сами. В града и особено в селата от общината ежегодно  нараства броя на самотните възрастни хора, които имат нужда от помощ при организиране на бита, ежедневните си дейности и осъществяване на социални контакти.
Настоящето проектно предложение цели подобряване качеството на живот и достъпа до услуги на хора с увреждания и хора над 65 г. с невъзможност за самообслужване, развитие на нова форма на услуги в Община Стражица и осигуряване на заетост на лица в трудоспособна възраст.
По проекта ще се създаде Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. За администриране на проекта ще се наемат 2 лица за управленски персонал в центъра. За предоставяне на услугите ще се наемат 57 лични асистенти, 8 домашни помощници, 1 медицинска сестра, 2 супервизори и един психолог. Продължителността на проекта ще е 21 месеца, като услугите ще се предоставят 18 месеца. С реализирането на дейностите по проекта ще се  подобри достъпа до основни социални и здравни услуги, ще се разшири обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги предоставяни в общността за постигане на независимост и социална интеграция за възрастните и хората с увреждания.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 "Организация и управление на проекта": С тази дейност се цели осигуряване на качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта. Сформираният екип ще разработи задължителните документи по проекта и ще води надлежна документация и кореспонденция. Ще организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, ще изготвя отчети, ще отчита индикаторите, ще организират дейностите по проекта, ще осъществяват контрол върху изпълнението на работата, ще организират и контролират изпълнението в срок на графика за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки и плана за действие на проекта, ще изготвят междинни и окончателни технически доклади и искания за плащане, ще осигуряват достъп на представители на Управляващия орган и одитиращи и контролни органи до всички документи и информация по проекта, ще провеждат поне два пъти месечно екипни срещи за разпределение на отговорностите и задачите между членовете на екипа, ще извършват мониторинг на услугите, ще участват в популяризирането на проекта на местно и регионално ниво, като работят активно с местите институции и медии, ще извършват счетоводната дейност по проекта., Договорена стойност: 22 054.70 , Отчетена стойност: 22 032.99
  • Дейност: Дейност 2 "Информиране и публичност": С реализацията на дейността се цели информиране на целевата група, потенциалните потребители на услугите, техните близки и обществеността за проекта и източниците на финансиране. По проекта ще се публикуват три обяви в регионален вестник, обяви в сайта и бюлетина на Община Стражица. Ще се изработи и разпространи информационна брошура в тираж от 400бр., ще се изработи една информационна табела за Центъра., ще се проведат две пресконференции една в началото и една в края на проекта., Договорена стойност: 2 268.00 , Отчетена стойност: 2 148.00
  • Дейност: Дейност 3 "Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване": С тази дейност се цели създаване на необходимите условия за нормалното функциониране на Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. За нуждите на проекта община е предоставила 3 стаи в административно стопанска сграда - частна общинска собственост, която се намира в гр.Стражица на ул."М.Друмев" № 10. Сградата е стомано бетонова конструкция, на три етажа. Предоставените стаите ще се ползват за нуждите на центъра, като в две от тях ще се помещават от административното ръководство на центъра, а едно от предоставените помещения ще се използва за организиране на обучения, групови супервизии, мотивационна и психологическа подкрепа на персонала предоставящ услуги. Предоставените стаи за функционирането на Центъра не са помещавани от години и не им е правен ремонт, поради което има нужда от боядисване на стените и таваните, поставяне на ламинат, смяна на вратите. Поради това, че помещенията не са обитаеми от години в тях липсва оборудване и обзавеждане нужно за функционирането на Центъра. , Договорена стойност: 30 211.20 , Отчетена стойност: 30 211.15
  • Дейност: Дейност 4 "Подбор и назначаване на персонал в Центъра": С тази дейност се цели да се осигури персонал, който ще работи в Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда и лицата за предоставяне на почасови услуги. Обявяване на работните места на сайта на общината и Дирекция "Бюро по труда" филиал Стражица. Приемане и разглеждане на документите на кандидатите за работа в Центъра и тези които ще предоставят почасовите услуги. Интервю с кандидатите. Класиране и определяне на най-подходящите лица съгласно разработените от екипа за организация и управление на проекта процедури. Сключване на договори с одобрените кандидати., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 5 "Подбор на потребители и осигуряване на достъп до интегрирани услуги": С реализацията на тази дейност се цели да се определят нуждаещите се лица от предоставяне на почасовите услуги, планиране на услугите според индивидуалните потребности на потребителите и подобряване качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. с ограничения и невъзможност за самообслужване . Приемане на заявленията на желаещите да ползват услугите, изготвяне на оценките на потребностите. Оценката на потребностите ще се извърши от административния персонал на Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Оценката на потребностите ще се извърши съгласно утвърдена Методиката. В резултат на извършената оценката на потребностите наетите супервизори, които ще се лица със специалност "Социални дейности" ще изготвят индивидуални планове за всеки потребител съгласуван с тях. Сключване на договори /между община и потребител/, в които ще са посочени правата, задълженията на страните.Почасовите услуги ще се предоставят в продължение на 18 месеца, като се дава възможност на хората с увреждания да избират желания и необходимия асистент и ще им вдъхне увереност за контрол на средата. Всеки човек с увреждания съобразно нуждите си може да ползва различни услуги според необходимостта и вида помощ. Това е в зависимост от решението на потребителя. Целта е да се осигури на представители на целевата група достъп до дългосрочна здравно- социална грижа.След сключване на договор за ползване на услугите ще се разработи график за предоставяне на социалната услуга домашен помощник. На потребителите на услугите и персонала предоставящ услуги ще се оказва психологическа подкрепа от наетия по проекта психолог. На персонала предоставящ социални услуги ще се оказва мотивационна подкрепа чрез групова и индивидуална работа от наетите по проекта супервизори., Договорена стойност: 426 282.30 , Отчетена стойност: 425 187.47
  • Дейност: Дейност 6 "Обучение на персонала за предоставяне на услуги": С тази дейност се цели усъвършенстване на знания и умения на наетите лица за предоставяне на качествени услуги. През първия месец от назначаването на личните асистенти и домашни помощници ще организира двудневно надграждащо обучение. Обучението ще се извърши при спазване изискванията на Методиката за предоставяне на услугата в общността „Домашен помощник” и „Личен асистент”., Договорена стойност: 1 171.20 , Отчетена стойност: 1 171.20
  • Дейност: Дейност 7 "Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала предоставящ услуги": С тази дейност се цели повишаване на качеството на работата на лицата предоставящи услуги чрез подобряване на работната ситуация, което включва: подобряване организацията на работа; подобряване на работната атмосфера; нарастване на специфичната компетентност в социалната работа, психо - хигиенна превенция и развиване на способността за справяне с вътрешните проблеми, развиване на способността за съвместна работа. Супервизията ще се провежда в две форми индивидуална и групова. Супервизията на личните асистенти и домашни помощници ще осигури достъп до ефективни форми за координация на действията, насочване към по- добри решения, допитване до професионален авторитет при затруднения, осмисляне и развитие на опита. Чрез супервизията личните асистенти и домашни помощници ще имат възможност да получат информация и запознаване с различни гледни точки, възможност за изразяване на различни чувства, помощ за преодоляване на емоционалното натоварване в работата. Чрез консултирането ще стимулираме използването на професионалните знания в областите, в които консултанта е вещ. Консултирането ще помогне за справянето с проблемите възникнали по време на предоставяне на услугите. Чрез консултирането ще се постигне реинтеграция и социално включване, социална закрила, повишаване стандарта и качеството на живот и повишаване на социалната адаптация и намаляване на риска от социална изолация. Психологическата подкрепа ще помогне да се формулират проблема, който стои за разрешаване, ще се получи повече разбиране, за мисли, чувства и поведение, които пречат за постигане на определени цели, ще помогне да се открият и използват ресурсите, да се експериментират нови модели на поведение, да се научи да се разпознават истинските чувства и да се вземе най - доброто решение., Договорена стойност: 13 542.53 , Отчетена стойност: 12 987.96
  • Дейност: Дейност 8 "Психологическа подкрепа за потребителите на услугите": Целта на дейността е оказване на психологическа подкрепа на лицата с увреждания и лица над 65 години, които не мога да се самообслужват. Психологическа подкрепа ще се реализира чрез индивидуално консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугите. Тя ще е насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна при хора с увреждания, когато е наложителна промяна в нагласите и мотивацията. Чрез психологическата подкрепа ще се подпомагане процеса на социализация и социално включване. Срещата с психолога ще помогне на потребителите да преодолеят липсата на интерес към каквото и да било, както и ще им даде възможност да споделят билките и страховете си.Ще спомогне за преодоляване на враждебността, а с това и ще се подобри отношението към работещите с тях., Договорена стойност: 4 430.47 , Отчетена стойност: 4 971.56

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СВЕТЕОР ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 219.22
  • Изпълнител: ЯЗОН КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 600.00
  • Изпълнител: ДАНЕКС ПЕТРОЛИУМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 57.35
  • Изпълнител: СПРИНТ-05 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 20 600.84 , Отчетена стойност**: 21 608.00
  • Изпълнител: ЛУКОЙЛ-БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 30.00
  • Изпълнител: ГЕЛЕСОФТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 195.20 , Отчетена стойност**: 1 171.20
  • Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА БОРБА АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 864.00
  • Изпълнител: ВИВТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 11 999.96 , Отчетена стойност**: 11 999.95
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 54.00 , Целева стойност: 104.00 , Достигната стойност: 161.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 54.00 , Целева стойност: 104.00 , Достигната стойност: 161.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 960.40 BGN
БФП 499 960.40 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 496 910.82 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупени материали и консумативи, Прогнозна стойност: 1 705.64
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Обзавеждане и оборудване на помещенията в центъра за почасово предоставяне на услуги за социално, Прогнозна стойност: 18 211.20
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Печат и доставка на 400 бр. брошури и табела по проект Подкрепа за независим живот в община Стражица., Прогнозна стойност: 684.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на поддържащо обучение , Прогнозна стойност: 1 171.20
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Текущ ремонт на три броя стаи в сграда на Община Стражица , находяща се в гр. Стражица , ул. Михаил Друмев №10, Прогнозна стойност: 12 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN