Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-0300-C02
Наименование на проекта Създаване и развитие на регионален информационен хъб InfoHUB в град Сливен
Бенефициент 205256518 "ИнфоХъб" ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 12.06.2019
Дата на стартиране 12.06.2019
Дата на приключване 29.09.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен, гр.Сливен

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение на кандидата ИнфоХЪБ ООД (InfoHUB) е насочено към стартирането и пазарната реализация на предприемаческа инициатива в областта на медиите и информационните услуги. Новосъздадената компания има за цел да се превърне в регионален информационен хъб, който да захранва големите национални медии с местни новини и материали на регионална тематика. 
Изхождайки от натрупания опит в областта на медиите и високото ниво на квалификация на предприемача Валентина Сарайдарова и нейният екип, InfoHUB си поставя амбициозната цел да разреши съществуващи проблеми и да задоволи пазарна потребност от адекватно информационно предлагане на регионално и национално ниво.  Разработването на иновативния за българския пазар бизнес модел за регионален информационен хъб ще стартира като локална инициатива за град Сливен и региона, а в средносрочен план компанията цели да разрасне своята мрежа като покрие и съседните региони и интегрира вече пазарно-тествания модел.
Проектът ще бъде насочен към подготовката и стартирането на дейността на компанията, като разходите ще бъдат следните:
- Закупуване на  ДМА - необходимото технологично оборудване за осъществяване на предприемаческата идея;
- Закупуване на ДНМА - база данни с висококачествени изображения;
- Разходи за работни заплати и СО на екипа по проекта;
- Разходи за наем на работно помещение, режийни разходи и офис консумативи.
- Разходи за участие в събития в страната и чужбина;
- Създаване на Интернет портал;
- Пазарно проучване и консултации.
Следвайки очертаната стратегическа рамка и благодарение на усвоеното финансиране, InfoHUB ще реализира една успешна устойчива бизнес инициатива, която ще окаже положителен ефект по отношение стабилността на работните места в сектора и ще допринесе за цялостен ръст чрез реализиране и предлагане на пазара на медиен продукт от ново поколение.
Дейности
  • Дейност: Дейност за реализиране на пазара на предприемачески идеи (продукти - стоки или услуги) - Част 1: ЦЕЛ: Целта на дейността се припокрива изцяло с целите на проекта, тъй като е основна дейност в проектното предложение: ОСНОВНА ЦЕЛ на проекта е подсигуряване на финансова и материална база за стартиране и бизнес развитие на информационна агенция InfoHUB, която да се разрасне в регионален информационен хъб. В рамките на предвидената времева продължителност на проекта и осигуреното финансиране, InfoHUB цели да разработи една стабилна основа за по-нататъшното успешно развитие на бизнеса модела, както на регионално, така и на национално равнище. ЕТАПИ: Планът за развитие на компанията, подробно описан в секция 11, Описание на предприемаческата идея, предвижда следните етапи: 1./ Концепция; 2./ Ранен етап; 3./ Стартиране; 4./ Скалиране; 5./ Консолидиране. Дейност 1 от проектното предложение застъпва следните етапи от цикъла на предприемаческата идея: 1. Ранен етап: от 1-ви до 10 -ти проектен месец; 2. Стартиране: от 10-ти до 14 проектен месец. В рамките на тези два етапа са обособени и етапите от изпълнение на Дейността. ОБОСНОВКА на разходите и необходимостта от закупуване на активите по проекта: 1. РАЗХОДИ ЗА ЗАПЛАТИ: За реализирне на стартегическите цели на InfoHUB е необходимо да се изгради мотивиран екип, който да е морално ангажиран и въвлечен в компанията от самия старт на нейната дейност. 2. РАЗХОДИ ЗА ДМА: Материално-техническата база е фундаментална част от подобен бизнес, имайки предвид динамичното развитие на технологиите и пряката необходимост от специализирано оборудване за реализиране на предприемаческата идея. 2.1.Квадрокоптер (Дрон) - появата и динамичното навлизане на дроновете на пазара, промени изцяло представите за заснемане, както за любителите, така и за професионалистите. Притежанието на този актив става задължително условие за успех на видеоматериалите на InfoHUB, а липсата му автоматично означава загуба на конкурентно предимство. 2.2. Предвидените за закупуване преносими компютри /1-ви вид/ се необходими за ежедневната работа на екипа на InfoHUB, те ще бъдат използвани от лицата на позиции РЕДАКТОР, РЕПОРТЕР 1, РЕПОРТЕР 2, ЖУРНАЛИСТ, КОПИРАЙТЪР. 2.3, 2.4 Компютрите от 2-ри вид и 3- ти вид са със значително по-високи технически характеристики, които ще бъдат необходими на лицата на длъжност ТЕХНИЧЕСКИ РЕДАКТОР/ГЛАВЕН РЕДАКТОР/ КОПИРАЙТЪР за изработката на графични материали, обработката и монтажа на видеа; обработката на звуков и снимков материал, админинистриране на интернет платформата. За тях са предназначени и мониторите, които са с висока резолюция и по-голям мащаб, за да бъде възможна качествена визуализация. 2.5 Цветното мултифункционално устройство е необходимо в ежедневната работа на екипа за висококачествено принтиране, сканиране и копиране на различни информационни материали. 3. РАЗХОДИ ЗА ДНМА: За нуждите на стартиращата компания ще бъде закупена база данни с изображения, които ще бъдат използвани в производството на новини и информационни статии и материали. В практиката се е наложило използването на готови изображения като удобен и изгоден вариант за създаване на съдържание и визуализация. Закупувайки еднократно изображенията, InfoHUB става собственик на правата за ползването им, което дава свобода за работа на екипа в един дългосрочен план. 2.6, 2.7, 2.8., 2.9, 2.10. За работата "на поле" на лицата на длъжност РЕПОРТЕР 1, РЕПОРТЕР 2, ЖУРНАЛИСТ, ТЕХНИЧЕСКИ РЕДАКТОР са необходими предвидените 2 комплекта фотоапарати и 4 видеокамери и прилежащото им оборудване за професионално заснемане. 4. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ: Подсигуряването на средства за покриване на постоянните разходи за наем, ел.,вода, интернет е сред най-големите предизвикателства за стартиращия бизнес, поради небалансираните приходи в началото и трудното оперативно планиране. Ето защо, покриването им със средства по пркета ще осигури спокойствие и свобода на екипа за концентриране в развитие на идеята. /Продължава в Дейност за реализиране на пазара на предприемачески идеи (продукти - стоки или услуги) - Част 2, Договорена стойност: 216 981.44 , Отчетена стойност: 191 635.84
  • Дейност: Дейност за реализиране на пазара на предприемачески идеи (продукти - стоки или услуги)- Част 2: /Продължава от Дейност за реализиране на пазара на предприемачески идеи (продукти - стоки или услуги) - Част 1 5. РАЗХОДИ ЗА ВЪНШНИ УСЛУГИ: Маркетингът е високоспециализирана дейност, която се развива изключително динамично - включително ангажирайки съвременни тенхологии и разработки. Все по -голяма рядкост са предприемачи, които да разполагат с достатъчно добри маркетинг умения, за да реализират своята идея. Това води до наемане на външни експерти, които разполагат със задълбочени знания и опит в областта. Касаейки изключително конкурентния и структуриран сектор, в който ще оперира InfoHUB добрата маркетинг стратегия и позициониране на пазара са от критично значение за успеха на идеята, което налага необходимостта от консултация с изследователска агенция за по-точна оценка на пазара и вкуса на потребителите и изготвяне на маркетинг оценка и ценова политика на продуктите/услугите. Поради ангажираната висока експертиза на конултантите в този сегмент и задълбочената специализация, и липсата на голямо предлагане, цените за подобни услуги са традиционно високи. 6. РАЗХОДИ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА ИНТЕРНЕТ ПОРТАЛ: Интернет порталът стои в центъра на реализацията на InfoHUB, тъй като той ще опосредства продажбите на абонаментните пакети като платформа за покупко/продажба на информационните материали. Порталът ще работи и като информационен сайт на компанията. 7. РАЗХОДИ ЗА УЧАСТИЕ В МЕРОПРИЯТИЯ: Необходимост от участие в събития възниква по няколко причини: 1./Маркетинг и нетуъркинг: Необходимост от разширяване и утвърждаване на мрежата от контакти на екипа на проекта на местно и медународно равнище, от което пряко зависи пълноценното протичане на работата - създаване на контакти и канали за информация; и привличане на потенциални клиенти, позиционирайки InfoHUВ и продукта, който развиват в утвърдените журналистически кръгове в страната. 2./ Повишаване на информираността и квалификацията на определение теми. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност за визуализация на проекта: InfoHUB ще осигури в рамките на изпълнение на проекта, всички необходими дейности за визуализация и публичност на проектните дейсности в съответствие с Единен наръчник на бенифициента за правилата по информация и комуникация и в рамките на предвидения бюджет. Като част от дейността ще бъде закупени 2 бр. табели и 54 бр. стикери. Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма Иновации и конкурентоспособност 2014-2020 в неговата успешна реализация. Предвид факта, че проектът предвижда осъществяване на инвестиции в ДМА, на мястото на зпълнението му - на входа на офиса на кандидата, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 информационни табели - временна и постоянна, със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на "Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране , представени в български лева. На временната табела ще бъдат обозначени също и началната и крайната дата на изпълнението на проекта. За маркиране на закупените общо 27 бр. ДМА, на подходящо място на повърхността на всеки от тях, ще се бъдат поставени по два стикера - общо 54 бр. На всеки стикер ще бъде визуализирана емблемата на ЕС, упоменато "Европейски съюз", наименованието Европейски фонд за регионално развитие, общото лого за програмния период 2014 - 2020г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността, ще се посочва че се финансира от ОП Иновации и конкурентоспособност чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта, ще продължи общо 14 месеца и приключва с успешното реализиране на всички проектни дейности и финализирането на проекта, Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 685.50

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕКО БУЛ АГРО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 600.00 , Отчетена стойност**: 13 032.24
  • Изпълнител: "ГАМА ЕНД ТРЕЙДИНГ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 685.50
  • Изпълнител: "Скай Къмпъни" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 23 337.04 , Отчетена стойност**: 29 171.30
  • Изпълнител: „БИ ДЖИ ЕС“ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 18 798.40 , Отчетена стойност**: 22 398.00
  • Изпълнител: Ейт Крафти ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 000.00 , Отчетена стойност**: 11 200.00
  • Изпълнител: "БГНЕС - ГРУП" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 512.00 , Отчетена стойност**: 10 512.00
  • Изпълнител: БИЗНЕСПЛАН.БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 920.00 , Отчетена стойност**: 12 400.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 229.72 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 17.11 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 183 734.81 BGN
БФП 146 987.82 BGN
Собствено финансиране 36 746.99 BGN
Общо реално изплатени суми 146 987.82 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 2 102.40 525.60 2 628.00 "БГНЕС - ГРУП" ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на база данни изображения , Прогнозна стойност: 10 561.48
  • Обособена позиция 1: Закупуване на база данни изображения
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Закупуване на база данни изображения
    Изпълнител: "БГНЕС - ГРУП" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 512.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на оборудване по следните обособени позиции: Обособена позиция 1: КВАДРОКОПТЕР; Обособена позиция 2: КОМПЮТЪРНО ОБОРУДВАНЕ; Обособена позиция 3: ЦВЕТНО МУЛТИФУНКЦИОНАЛНО УСТРОЙСТВО; Обособена позиция 4: ОБОРУДВАНЕ ЗА ЗАСНЕМАНЕ, Прогнозна стойност: 58 289.57
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: КВАДРОКОПТЕР;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: КОМПЮТЪРНО ОБОРУДВАНЕ;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: ЦВЕТНО МУЛТИФУНКЦИОНАЛНО УСТРОЙСТВО;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4: ОБОРУДВАНЕ ЗА ЗАСНЕМАНЕ
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция 1: КВАДРОКОПТЕР;
    Изпълнител: "Скай Къмпъни" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 123.20
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция 2: КОМПЮТЪРНО ОБОРУДВАНЕ;
    Изпълнител: „БИ ДЖИ ЕС“ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 798.40
  • Обособена позиция 7: Обособена позиция 3: ЦВЕТНО МУЛТИФУНКЦИОНАЛНО УСТРОЙСТВО;
    Изпълнител: "Скай Къмпъни" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 756.77
  • Обособена позиция 8: Обособена позиция 4: ОБОРУДВАНЕ ЗА ЗАСНЕМАНЕ
    Изпълнител: "Скай Къмпъни" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 457.07
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Пазарно проучване и конулстации за продуктово позициониране, Прогнозна стойност: 13 000.00
  • Обособена позиция 1: Пазарано проучване и Консултации за продуктово позициониране
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Разходи за наем на работни помещения, Прогнозна стойност: 18 200.00
  • Обособена позиция 1: Разходи за наем на работни помещения
    Изпълнител: ЕКО БУЛ АГРО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 600.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Разходи за разработване на Интернет портал , Прогнозна стойност: 12 000.00
  • Обособена позиция 1: Разходи за разработване на Интернет портал
    Изпълнител: Ейт Крафти ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Разходи за участие в събития в старната и чужбина, Прогнозна стойност: 9 900.00
  • Обособена позиция 1: Разходи за участие в събития в старната и чужбина
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Табели - 2 бр., Стикери - 57 бр., Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Табели - 2 бр., Стикери - 57 бр.
    Изпълнител: "ГАМА ЕНД ТРЕЙДИНГ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN