Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.001-0100-C03
Наименование на проекта Грижа в дома в Община Свиленград
Бенефициент 000903825 ОБЩИНА СВИЛЕНГРАД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 04.01.2023
Дата на стартиране 30.01.2023
Дата на приключване 30.01.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Свиленград

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектното предложение има за цел подобряване на качеството на живот и осигуряване на подкрепа на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ капацитет за персонала, предоставящ услугите. 
В проекта се предвиждат дейности по предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда; изпълнение на дейности свързани  с  комуникация и публичност; създаване на възможност за устойчивост на дейностите чрез въвеждането на социалната услуга "Дигитален асистент", която включва безвъзмездно, безсрочно логистично и техническо обезпечаване на услугата чрез 50 бр. обучения - „ГРИЖА ОТ РАЗСТОЯНИЕ ЗА ВЪЗРАСТНИ ХОРА СЪС ЗДРАВНИ ПРОБЛЕМИ – ДИГИТАЛЕН АСИСТЕНТ"  . 
 Настоящото проектното предложение ще има огромна социална значимост, тъй като чрез предоставяните в него интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда ще се даде възможност за:
1. Превенция от настаняване в специализирани институции на възрастни хора. 
2.Потребителите ще получават интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда след изготвяне на индивидуална оценка на потребностите им, което ще осигури на възрастните хора и хората с увреждания получаването на качествени здравни, социални , психологически и други услуги в дома си.
3. Най- отдалечените потребители от общинския център ще разполагат със социалната услуга "ДИГИТАЛЕН АСИСТЕНТ".Лицата с увреждания и възрастните хора, нуждаещи се от социална и здравна подкрепа  ползват услугата "Дигитален асистент", което повишава както качеството на предлаганите социални услуги така и тяхната удоволетвореност от получаваната подкрепа. За поддържането на услугата "Дигитален асистент" се заплаща ежемесечна абонаментна такса, която се поема от бюджета на проекта. 
  
Дейности
  • Дейност: Предоставяне на почасови мобилни здравно - социални услуги по домовете за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. Доставка на хранителни продукти, продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки и др.Предоставяне на целевата група информация относно превенция и профилактика на здравето и др. : 1. Дейносттае стартирала с подбор на потребителите, за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно - социални услуги. За целта беше обявена на видно място поканата за подаване на заявления. След което се извърши оценка на потребностите на желаещите да ползват услугата по утвърдената методика. След направения подбор бяха избрани не по-малко от 116 лица , взависимост от техните индивидуални потребности. Дейността предвиждаше и наемане на персонал от 41 различни специалисти, от които 38 домашни помощници, 2 медицински лица и 1 психолог. Всички са назначени на трудов договор. В длъжностната характеристика на наетите лица са разписани функции и задължения за лична помощ на нуждаещите се. Формираното възнаграждение на едно лице ще бъде съгласно регламентираната минималната работна заплата на страната. Допустими преки разходи за персонал са в общ размер на 774 801,61 лв. 2. Назначен е екип от двама души за управление на услугата - координатор и технически сътрудник, които са ангажирани с процеса на администриране на самите услуги – подбор на потребители, изготвяне на индивидуални оценки, изготвяне на графици на лицата, които предоставят услугите, поддържане на досиета на потребителите и др. 3.Предоставянето на услугата се извършва от избраните служители за период от 21 месеца, които са назначени почасово. "Домашните помощници" извършват доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги и други според необходимостта на потребителя. За изпълнението на дейността , когато е необходимо ще бъде осигурен транспорт за персонала, предоставящ услугите до домовете. В тази дейност се предвижда закупуване на работно облекло, включително лични предпазни средства за персонала предоставящ услугата, разходи за материали и консумативи за предоставяне на услугата и др. разходи свързани с предоставянето на услугите. 4. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог, психолог и други специалисти при необходимост. 5. В дейността се включва организиране и провеждане на обучение на служителите, предоставящи почасовите здравно - социални услуги и ползвателите на услугата "Дегитален асистент". За включване на услугата "Дигитален асистент", като са съобразени няколко неща в него: - Услугата няма да изисква закупуване на материални активи от страна на общината, а ще е само свързана с извършване на обучения на потребителите и съответно месечни абонаментни такси. 6. За да бъде качествено изпълнен и администриран проекта е назначен екип за управление на проекта. Целта е качественото административно и финансово управление и отчитане на проектното предложение. Екипа за управление на проекта е отговорен за срочното приключване на проекта. 7. По проекта се предвиждат провеждане на събития свързани с видимост, прозрачност и комуникация. Целта на дейността е осигуряването на публичност сред населението във връзка с предоставяне на информация за изпълнението на проекта, неговите цели и предвижданите дейности, информация за безвъзмездната финансова помощ и др. Информация за проекта ще бъде оповестявана периодично и чрез сайта на община Свиленград - www.svilengrad.bg. , Договорена стойност: 1 084 722.25 , Отчетена стойност: 730 845.24

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в неравностойно положение с подобрени условия на живот в резултат на интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 116.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 116.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 084 722.25 BGN
БФП 1 084 722.25 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 855 983.02 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.17 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN