Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.020-0004-C02
Наименование на проекта „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция" - гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" - сектор Ловеч"
Бенефициент 000291591 Община Ловеч
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 20.03.2018
Дата на стартиране 20.03.2018
Дата на приключване 09.04.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Ловеч, гр.Ловеч

Описание

Кратко описание на проекта
В Инвестиционната програма за изпълнение на ИПГВР на гр. Ловеч е включен проект за прилагане на мерки за енeргийна ефективност (ЕЕ) върху административна сграда с адрес гр. Ловеч, бул. "България" №7. Сградата представлява високо 5-ет тяло на Районно управление "Полиция" (РУП)-Ловеч и ниско триетажно тяло, от което на 1-ви и 2-ри ет. се ползват от РУП, а 3-ти ет. от  Държавна агенция "Технически операции"(ДАТО) сектор Ловеч. С реализирането на проектното предложение ще се приложат мерки за ЕЕ върху обществените сгради, разположена в зоната на публични функции с високо обществена значимост от ИПГВР на Ловеч.
В изпълнение на проектното предложение ще бъдат реализирани дейности по:
-прилагане на най-ефективния пакет от енергоспестяващи мерки, предписан в ен.обследване;
-осигуряване достъпна архитектурна среда;
-задължителните мерки предписани в техническия паспорт, от извършеното техническо обследване;
-мерки за възстановяване на първоначалното състояние след намесите.
С изпълнение на предвидените мерки, ще се осигури преминаване към по-висок клас на ЕЕ и ще се допринесе за постигането на националните цели: 25% по-висока ЕЕ към 2020 г., повишаване качеството на работната среда на служителите, повишаването на експлоатационните характеристики и удължаване живота на сградата и подобряване качеството на околната среда.
Очакваните резултати са:
-по-висок клас на ЕЕ-клас"С";
-намаляване на крайното енергийно потребление, намаляване на разходите за енергия и косвено намаляване на парниковите газове.
-подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградите; 
-осигуряване на по-добра работна среда;
-подобряване мобилността на хората с увреждания.
Основните дейности по време на проекта са: организация и управление, изпълнение на мерки за информиране и комуникация, инженеринг,  осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции и оценка на съответствието на инв.проект, въвеждане на обекта в експлоатация и извършване на одит.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Община Ловеч ще отговаря за цялостната координация, управление и контрол на изпълнението на проекта, докладване на УО на ОПРР за настъпили извънредни ситуации в изпълнението, финансовото управление, подготовката на искания за плащане и др. Организацията за изпълнението на проекта, включва и изграждането на ясни комуникационни канали, което ще създаде условия за качествено управление на дейностите, навременно идентифициране на евентуални рискове и предприемане на мерки за преодоляването им. За да постигне очакваните резултати по време на изпълнението, ще се следват стриктно общата и специфичните цели, спецификата и графика на дейностите. Ще бъде създаден екип за управление на проекта, съставен от експерти, служители само на Общината, които ще отговарят за организацията и управлението на дейностите по проекта: Ръководител, Координатор СМР, Технически сътрудник и Счетоводител. За нуждите на проекта, ще се осигури офис, в който ще се провеждат срещите на екипа за управление на проекта и изпълнителите по договорите, необходимата офис техника за работа. В него ще се обособи архив за съхранение на проектното досие. Спазването на плана за изпълнение на дейностите, разпределението на задачите и отговорностите между членовете на екипа, в зависимост от техните компетенции, въведените вътрешни процедури за управление и мониторинг в общинската администрация ще допринесат за качественото изпълнение на основните дейности в проектния цикъл. Екипът ще работи в тясна връзка и непрекъсната комуникация с всички експерти и звена от общинската администрация в т.ч.: - Отдел "Разходване на средства и контрол"-по подготовката и провеждането на обществените поръчки; - Дирекция "Устройство на територията" и Дирекция "Техническа инфраструктура и околна среда"-проблеми по време на изпълнение на СМР и въвеждането на строежа в експлоатация; - Отдел "Счетоводен"-по отношение на целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта и осчетоводяване на направените разходи, съгласно изискванията на българските счетоводни стандарти и изискванията на УО на ОПРР; - Дирекция "Проекти, програми и инвестиции" за осъществяване на контрол при изпълнението и отчитането на проекта към УО на ОПРР. За успешното изпълнение на настоящия проект предвиждаме прилагането на следните методи: - Методи за оперативно управление на екипа по проекта-прилага се по време на целия проектен цикъл. При сформирането на екипа по проекта ще бъдат взети предвид индивидуалните качества, професионалната квалификация и опита в изпълнението на проекти. Основна роля за управление, организиране, координиране и контрол върху цялостното изпълнение на дейностите по проекта ще има Ръководителят. - Методи за администриране, съхранение на информацията, отчитане и проверка на разходите: ще бъде прилагана система за администриране на проекта съгласно СФУК, Процедурен наръчник на Община Ловеч, Указания на УО на ОПРР и съответните регламенти на ЕС за техническо и финансово изпълнение, архивиране на документи, в рамките на която ще се поддържат архив, чрез който ще се осигури пълна проследимост на извършените дейности. - Методи и средства за комуникация и обмен на информация: стандартни средства за обмен на данни и съобщения. Ще се провеждат работни срещи на екипа, на които ще бъде анализиран напредъкът по проекта. - Методи и средства за визуализация и публичност: прессъобщения, пресконференции, периодични съобщения на интернет страницата на общината, информационни табели, билбордове, банери. Дейността предвижда: - Балансирана координация и мениджмънт; - Техническа и финансова отчетност по проекта; - Подготовка на технически задания, технически спецификации и документации за обществени поръчки, съгласно приложимото законодателство (ЗОП); - Управление на комуникацията в проекта; - Прозрачно изпълнение; - Организация на отчитането на проектните дейности, - Провеждане на срещи на екипа за управление., Договорена стойност: 11 400.00 , Отчетена стойност: 11 399.57
  • Дейност: Подготовка на документации за обществени поръчки и обявяване на процедурите: Община Ловеч, чрез екипа за управление и изпълнение на проекта съвместно с експерти от отдел "Разходване на средства и контрол", Дирекция "Техническа инфраструктура и околна среда" и Дирекция "Устройство на територията" ще разработи документации за обществени поръчки (технически задания - Приложение Д-3 от Процедурния наръчник на Общината, технически спецификации, решения за обществена поръчка, обявления, указания за подготовка на офертите и документации, които съдържат: образци на документи и указания за подготовката им, методика за определяне на комплексната оценка на офертата (когато е приложимо) и проект на договор за следните дейности: 1. Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор по проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч". Възложителят - Община Ловеч ще проведе открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. 2. Оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции по проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч". Възложителят - Община Ловеч ще проведе открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. 3. Изработване на материали за информацията и комуникация по проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч"". Процедурата ще бъде открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. 4. Извършване на ангажимент за договорена процедура (независим финансов одит) във връзка с изпълнението на проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч". Възложителят - Община Ловеч ще проведе открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. При подготовката на документациите за обществени поръчки ще се спазват стриктно изискванията на Закона за обществените поръчки, Правилника за неговото прилагане, Закона за устройство на територията, наредбите към него и цялото приложимо законодателство, както и приложимите указания на Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г., Министерство на финансите, вкл. Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация по изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС за 2014-2020г., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Провеждане на процедури по ЗОП и сключване на договори с изпълнители: Обществените поръчки ще бъдат възложени чрез провеждането на открити процедури на основание на чл.73, ал.1 и във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от Закона за обществените поръчки. Срокът за подаване на оферти ще бъде определен в съответсвие с чл.74, ал.1 от ЗОП. В обхвата на дейността влизат: - ангажиментите, свързани с публикуване на необходимата информация за посочените обществени поръчки в профила на купувача, регистъра на обществените поръчки (РОП), "Официален вестник" на европейския съюз (ОВ на ЕС), касаещи откриването на процедурите, промени в условията им или разяснения по условията на процедурата; - назначаването на комисии, които да разгледат, оценят и класират офертите по обществените потъчки. След изтичане на срока за подаване на оферти, на основание чл.103, ал.1 ЗОП и във връзка с чл.51 ППЗОП, Възложителят ще назначи комисия за разглеждане и оценка на офертите, която ще се състои от нечетен брой членове. В определения в заповедта срок за приключване на работата на комисията, членовете й ще разгледат и оценят подадените оферти. Комисията ще класира участниците по степента на съответствие на офертите с предварително обявените от Възложителя условия. - изготвяне на протоколr от работата на комисията и доклад с резултатите от работата на комисията. Действията на комисията ще се протоколират, като резултатите от работата й ще бъдат отразени в доклад, който се подписва от всички членове на комисията и се предава на Възложителя заедно с цялата документация. В 10-дневен срок от получаването му, възложителят ще го утвърди или ще го върне на комисията с писмени указания в случаите по чл.106, ал.3 ЗОП. - изготвяне на окончателно решение по процедурата. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада, Възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедурата. Решението подлежи на обжалване по реда на чл.197, ал.1, т.7 от ЗОП. - сключване на договори за възлагане на изпълнението на обществените поръчки. При спазване на срока по чл.112, ал.6 ЗОП, Възложителят ще сключи договор, който съответства на проекта на договор, допълнен с всички предложения от офертата на участника, въз основа на които е определен за изпълнител. В 30 дневен срок от сключването му ще бъде изпратено за публикуване обявление за възлагане на поръчка. До цялата документация по обявяването и провеждането на обществените поръчки още бъде предоставен неограничен пълен и безплатен достъп по електронен път на профила на купувача на сайта на Община Ловеч, считано от датата на публикуване на обявлението за оповестяване откриване на процедурата в "Официален вестник на ЕС". , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 9 270.00
  • Дейност: Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор по проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч": За сградата, обект на интервенция по настоящата процедура, към момента не са прилагани цялостни решения за нейното обновяване. Тези обстоятелства обуславят ниско ниво на енергийна ефективност (ЕЕ) - клас "D", което не отговаря на съвременните стандарти, както и компрометирана конструкция на сградата. Това обстоятелство рефлектира върху високи разходи за енергия и високи нива на крайното енергийно потребление. В резултат от прилагане на енергоспестяващите мерки сградите ще достигнат енергиен клас клас ще е "В". В обекта на интервенция е предписан пакет от мерки, прилагането на които ще спомогне за повишаване на топлинния комфорт в сградата, намаляване на нивата на крайно енергийно потребление и разходите за енергия. За обекта на интервенция е извършено и техническо обследване и е изготвен технически паспорт. Реализирането на дейността, включва следното: 1. Изработването на работен инвестиционен проект, включващ всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за ЕЕ, които водят до съответствие на сградата обект на интервенция с нормативните изисквания за енергийна ефективност и до клас на енергопотребление "В" и задължителните мерки, предписани в техническите обследвания, за конструктивното възстановяване и укрепване на сградата, обект на интервенция. Работният проект ще се изработи съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба 4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и ще е придружено от подробна количествено-стойностна сметка. В работния проект ще се включи част ЕЕ, която ще бъде оценена за съответствие по реда на чл.169,ал.1, т.6 от ЗУТ. 2.Съгласуване на инвестиционния проект с експлоатационните дружества и др., съгласно чл.143, ал.1 от ЗУТ. Одобряването на му ще се извърши по реда на ЗУТ - от главния архитект на Общината, след което ще се издаде разрешения за строеж по реда на чл.148-156а от ЗУТ. 3. Изпълнение на СМР, което ще се включи: -изпълнение на мерките за ЕЕ, предписани като задължителни в енергийното обследване на сградата; -изпълнение на мерките, които са предписани като задължителни в техническото обследване; -извършване на СМР водещи до възстановяване на първоначалното състояние на сградите, преди интервенциите; -изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа за лица с увреждания до сградата в съответствие с Наредба №4/01.07.2009г. 4. Осъществяване на авторски надзор по време на строителството. Ще се осъществява контрол върху точното изпълнение на извършваните СМР в пълно съответствие с изработения проект. Предписанията на проектантите ще бъдат вписвани в заповедната книга за строежа и ще бъдат задължителни за всички участници в строителните работи. След приключване на строителните работи проектантите ще заверят съответната екзекутивна документация. Допълнение: Остойностяването на дейността вкл.: разходите по б. р. 6.1. и б.р. 53.1. Разходите по б.р.53.1 в размер на 22 800лв. включват СМР, собствен принос на ОД на МВР Ловеч: 19 000,00лв. и ДДС 3 800,00лв., Договорена стойност: 560 370.24 , Отчетена стойност: 721 493.92
  • Дейност: Оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции при изпълнението на строително-монтажни работи по проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч": Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП и приложимите нормативни уредби. Настоящата дейност е пряко свързана с реализирането на Дейност 3 "Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор по проект " и включва: - Оценяване на съответствието на изготвеният работен проект, съгласно чл. 142, ал. 6, т. 2 и ал. 11 от ЗУТ; - Осъществяване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ, - Контролиране качеството на доставените и влагани в строежите строителни материали и продукти, - Упражняване на контрол на количествата на изпълнените СМР. - Следене и документиране на всички обстоятелства, свързани със строежа. За изпълнение на задълженията си изпълнителят ще изготвя и предоставя на Възложителя ежемесечни междинни доклади за напредък. - Отчитане на дейността си чрез междинни и окончателен доклади и протокол за заплащане на услуга Дейността има за цел: -- Изготвен комплексен доклад за оценка за съответствието на инвестиционните проекти по чл. 142, ал. 6, т. 2 и ал. 11 от ЗУТ. - Осъществен строителен надзор, съгласно изискванията на действащото законодателство; - Качествено изпълнение на предвидените СМР; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството; Съгласно Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в: - Подробно и задълбочено проучване на проектната документация във всичките й части. - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; - Координиране взаимоотношенията между участниците в инвестиционния процес – изпълнител на СМР, авторски надзор, местна администрация и държавните контролни органи, сдружение на собствениците. - Съвместно с изпълнителя на СМР, организира контролните замервания и тестовете на независимите и оправомощени институции; - Следене и контрол по изпълнението на договора за инженеринг в съответствие с графика за изпълнение на дейностите, линейния календарен график за изпълнение на СМР и при изоставане изисква от тях предприемане на мерки за спазване на крайния срок. - При необходимост изготвя оценка за съответствие за съществени изменения на инвестиционния проект по смисъла на чл. 154 от ЗУТ; - Изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт на обекта. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Община Ловеч. Изпълнението на дейността стартира през 5-ия проектен месец, когато е предвидено да се одобрява инвестиционния проект и ще приключи през 15-ия проектен месец, когато е предвидено приключване на СМР дейностите по обектите и въвеждането му в експлоатация. Допълнение: Остойностяването на дейността вкл.: разходите по б. р. 15.1., б.р. 24.1. без ДДС, Договорена стойност: 11 083.85 , Отчетена стойност: 3 960.00
  • Дейност: Съгласуване на инвестиционните проекти с контролни органи и институции: Инвестиционните проекти след като бъдат изготвени подлежат на съгласуване с РС ПБЗН гр.Ловеч, а при необходимост и по изискване на консултанта, който ще извършва оценката на съответствието им със съществените изисквания на ЗУТ и с други институции и организации. За целта се предвиждат средства в размер на общо 1000 лв. за заплащане на такси. Остойностяването на дейността вкл.: разходите по б. р. 33.1., Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на информация и комуникация по проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч": Съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на БФП, се предвиждат дейности за информация и комуникация по проекта, с цел популяризиране на получената финансова подкрепа от ЕФРР, чрез ОПРР 2014-2020 г. Всички дейности за информация и комуникация по проекта са съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на дейността ще се изпълни следното: 1. Провеждане на две пресконференции (начална и заключителна с мин. 30 присъстващи на всяка). Пресконференциите ще се проведат в заседателната зала на Общински съвет-Ловеч в сградата на Община Ловеч и ще бъдат отворени за журналисти, представители на НПО. Организирането на пресконференциите ще се извърши, съгласно т. 3.5 от Единния наръчник на бенефициента и включва: подготовка и изпращане на покани до всички участници в събитието, осигуряване на кафе - пауза за минимум 30 човека, подсигуряване присъствието на местни и/или регионални медии за отразяване на събитието. На пресконференциите ще бъдат раздадени рекламни и информационни материали. Разходът за пресконференции е 240 лв. без ДДС (2 х 120 лв.) 2. Публикуване на 2 публикации със снимки в местни/регионални медии с информация за проекта, при стартирането и приключването му на стойност 200 лв. без ДДС (2 х 100 лв.) 3. Изработка и монтаж на информационна табела с размер 50х70 см. Тя ще се монтира в сградата на Общината пред офиса на проекта. Цена - 100 лв. без ДДС 4. Изработка и монтаж на постоянна обяснителна табела, след приключването на проекта с размер 70х100 см., съобразно изискванията на т. 3.3. и т. 8.2. от Единен наръчник на бенефициентите и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Цена - 300 лв. без ДДС (2 х 150 лв.) 5. Изработка на информационни дипляни (А4 - тройно сгъната, 170 гр. двустранен хром гланц/мат), съобразно т.3.7 и т.8.5. от Единен наръчник на бенефициентите и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Дипляните ще бъдат разпространявани при стартирането и приключването на проекта на стойност 338 лв. без ДДС (260х1,30 лв.). 6. Изработване на 1 банер с размер минимум 0,80х180см и стойка. Визия съгл. изискванията на т.3.9. и от Единен наръчник на бенефициентите. Цена 140,00лв. без ДДС. 7.Изработване на брандирана USB памет с капацитет мин. 8 GB. Визия съгл. изискванията на т.3.8. и 8.7. от Единен наръчник на бенефициентите. Цена 2400,00лв. без ДДС. (200бр. х 12лв.) 8. Брандиран еко бележник със спирала и химикалка, с планер, самозалепващи се индекси. Визия съгл. изискванията на т.3.7. и 8.6. от Единен наръчник на бенефициентите. Цена 1200,00лв. без ДДС. (200бр. х 6лв.) 9. Рекламни папки формат А4, хартия 300гр., картон хром лукс, сгъваем джоб с прорез за визитки. Визия съгл. изискванията на т.3.7. и 8.6. от Единен наръчник на бенефициентите. Цена 400,00лв. без ДДС. (200бр. х 2лв.) На интернет страницата на Община Ловеч (http://www.lovech.bg) ще бъдат публикувани съобщения и информация за финасиращият орган, основната цел на проекта, напредъка в изпълнението му и постигнатите резултати и индикатори. Остойностяването на дейността вкл.: разходите по б. р. 36.1 без ДДС., Договорена стойност: 5 318.00 , Отчетена стойност: 5 208.00
  • Дейност: Въвеждане на обекта в експлоатация: За въвеждане на обектите в експлоатация ще бъде изготвена екзекутивна документация, при необходимост, Констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа с приложения, издадени удостоверения по чл.54а, ал.2 и 3 от Закона за кадастъра и имотния регистър, проведени съгласувателни процедури с експлоатационни дружества и други организации и подготвен окончателен доклад от строителния надзор.Окончателният доклад ще се внесе при Главния архитект на Община Ловеч за одобряване, след което ще бъде издадено удостоверение за въвеждане на строежа в експлоатация. Изпълнението на дейността стартира непосредствено след фактическото приключване на строителните работи, което съгласно времевия график на дейностите по проекта е предвидено да стартира през 14-и е проектен месец и да приключи в рамките на два календарни месеца, а именно през 15-тия проектен месец. Остойностяването на дейността вкл.: разходите по б. р. 36.1 без ДДС., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване на ангажимент за договорени процедури (одит) по проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч": В резултат от провеждане на приложимата процедура за възлагане на обществена поръчка, ще бъде избран регистриран експерт-счетоводител/фирма за одит, с който/която ще бъде сключен договор за извършване на независим финансов одит на проекта. Основни критерии за подбор и избор на одитор, ще бъдат опитът при одитиране на проекти, изпълнявани с външно финансиране, наличието на квалифициран персонал, както и предлаганата цена за извършване на услугата. Дейността включва провеждането на задълбочен финансов одит на проекта по време на цялостното му изпълнение. Целта е да се провери и потвърди, че финансовото изпълнение на проекта е проведено в съответствие с одобрения бюджет на проекта и според изискванията на настоящата процедура за подбор на проекти, в съответствие с приложимите стандарти и законодателствода се извърши одитна проверка и да се предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Одитът трябва да формира констатации и препоръки, относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти и да включва проверка и констатации по следните въпроси: 1. Спазени са изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека; 2. Изборът за изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява Проектът, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство; 3. Дейностите по Проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление; 4. Всички декларирани разходи са реални, действително извършени и допустими, в съответствие с Насоките за кандидатстване; 5. Всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; 6. Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни; 7. Счетоводни системи и осчетоводявания са изрядни. Одитът трябва да провери дали Община Ловеч поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одитът следва да потвърди, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност; 8. Декларациите за възстановяване на средства, подадени от бенефициентите са точни, пълни и са във формат, изискван от Управляващия орган.; 9. Напредъкът по Проекта, в т.ч финансов и физически, е проверен от бенефициента, включително чрез проверка на реално изпълнение на мястото на проекта (когато е необходимо); 10. Проверка на докладваните нередности - Одиторът следва да се увери, че ако по проекта са установени нередности, то те са докладвани своевременно на всички необходими институции, след което е съставен съответния план за действие във връзка с избягване на подобни нередности в бъдеще и този план се изпълнява своевременно 11. Проверка (за наличието) на приходи от дейността - Одиторът следва да провери дали има реализирани приходи от дейността на проекта; 12. Неправомерно изплатени суми са възстановени по надлежния ред - Одиторът следва да провери, дали неправомерно изплатените суми, (ако има такива) са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно. 14. Проверка за двойно финансиране - Одиторът трябва да се увери, че бенефициентът не получава финансиране за същата операция от друга програма или схема (национална или общностна), както и от друг програмен период. Остойностяването на дейността вкл.: разходите по б. р. 37.1. без ДДС., Договорена стойност: 5 500.00 , Отчетена стойност: 4 680.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Министерство на вътрешните работи - Държавна агенция "Технически операции" - сектор Ловеч, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: Министерство на вътрешните работи - Областна дирекция на МВР - Ловеч, Договорена стойност по проекта*: 19 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 488.00 , Отчетена стойност**: 1 488.00
  • Изпълнител: "Алфа Билд Инженеринг" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 641 166.00 , Отчетена стойност**: 721 493.92
  • Изпълнител: СС-КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 270.00 , Отчетена стойност**: 9 270.00
  • Изпълнител: ОДИТ КОНСУЛТ МД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 680.00 , Отчетена стойност**: 4 680.00
  • Изпълнител: Светлана, Договорена стойност по проекта*: 3 660.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Величка, Договорена стойност по проекта*: 3 660.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: арх., Договорена стойност по проекта*: 4 080.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИНФОВИЗИОН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 720.00 , Отчетена стойност**: 3 720.00
  • Изпълнител: ТЕРМОКОНТРОЛ СЪРВИЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 960.00 , Отчетена стойност**: 3 960.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 120.40 , Достигната стойност: 155.60
Индикатор 2 Енергийна ефективност: Понижаване на годишното потребление на първична енергия от обществените сгради, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 509 976.00 , Достигната стойност: 619 610.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 604 646.78 BGN
БФП 604 646.78 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 604 646.78 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 64 116.60 0.00 64 116.60 "Алфа Билд Инженеринг" ЕООД
Липса на добро финансово управление 483.11 0.00 483.11 арх. Даниела Тихомирова Златанова - Ръководител проект
Липса на добро финансово управление 483.11 0.00 483.11 Величка Иванова Петрова - Координатор
Липса на добро финансово управление 483.12 0.00 483.12 Светлана Станиславова Хубавенкова - Счетоводител
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 2 317.50 0.00 2 317.50 СС-КОНСУЛТ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Екип за управление на проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч" , Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: арх. Даниела Тихомирова Златанова - Ръководител проект
    Изпълнител: арх.
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 080.00
  • Обособена позиция 2: Величка Иванова Петрова - Координатор
    Изпълнител: Величка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 660.00
  • Обособена позиция 3: Светлана Станиславова Хубавенкова - Счетоводител
    Изпълнител: Светлана
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 660.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Извършване на ангажимент за договорени процедури във връзка с проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч" (одит), Прогнозна стойност: 5 500.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на ангажимент за договорени процедури във връзка с проекти на Община Ловеч, финансирани по ПО 1 на ОПРР 2014-2020г.
    Изпълнител: ОДИТ КОНСУЛТ МД ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 680.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. (1-5) и ал. 3 от ЗУТ, архитектурно заснемане на сградите, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследвания за енергийна ефективност по ИП "Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради", ПО 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие", Оперативна програма "Региони в растеж 2014 - 2020 г.", Прогнозна стойност: 47 965.00
  • Обособена позиция 1: ОП 6 - Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. (1-5) и ал. 3 от ЗУТ, архитектурно заснемане на сградите, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследвания за енергийна ефективност по ИП "Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради", ПО 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие", Оперативна програма "Региони в растеж 2014 - 2020 г." за сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч.
    Изпълнител: СС-КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 270.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор по проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч", Прогнозна стойност: 560 370.24
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 6 – Прилагане на мерки за енергийна ефективноте на РУ „Полиция“ - гр. Ловеч и помещения, заети от ДА „Технически операции“ - сектор Ловеч
    Изпълнител: "Алфа Билд Инженеринг" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 641 166.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на информация и комуникация по проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч", Прогнозна стойност: 5 318.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №3: „Проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ „Полиция“ - гр. Ловеч и помещения, заети от ДА „Технически операции“ - сектор Ловеч“: Информационна дипляна – 260 бр., Брандиран еко бележник със спирала и химикалка, с планер, самозалепващи се индекси – 200 бр., Рекламна папка формат А4 – 200 бр.“
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 488.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция №4: „Проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ „Полиция“ - гр. Ловеч и помещения, заети от ДА „Технически операции“ - сектор Ловеч“: Брандирана USB памет с капацитет мин. 8 GB – 200 бр., Организиране на пресконференции – начална и заключителна – 2 бр., Публикации за проекта в местни/регионални медии със снимки – 2 бр., Постоянна обяснителна табела – 2 бр., Информационна табела – 1 бр., Банер – 1 бр.“
    Изпълнител: ИНФОВИЗИОН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 720.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции при изпълнението на строително-монтажни работи по проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ "Полиция", гр. Ловеч и помещения, заети от ДА "Технически операции" сектор Ловеч", Прогнозна стойност: 11 083.85
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №2 – проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградите на РУ „Полиция“ - гр. Ловеч и помещения, заети от ДА „Технически операции“ - сектор Ловеч“
    Изпълнител: ТЕРМОКОНТРОЛ СЪРВИЗ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 960.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN