Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-1102-C01
Наименование на проекта Ново работно място в Унитрейд-2002 ООД - нова трудова заетост
Бенефициент 130910844 УНИТРЕЙД-2002 ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 18.08.2016
Дата на стартиране 18.08.2016
Дата на приключване 17.11.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Потребностите, които ще бъдат удовлетворени с изпълнение на проекта са създаване на заетост и подобряване качеството на работните места в частност в сферата на събиране, съхраняване и предварително третиране преди оползотворяване и/или обезвреждане / сортиране, балиране, раздробяване, пресоване и т.н/. на отпадъци от хартия, стъкло, PET бутилки, пластмаса, найлон и дърво, както е рециклиране. Целевите групи, към които е насочен проекта са: безработни лица с ниска степен на образование (по-ниско от средно образование) продължително безработни и неактивни лица; безработни младежи до 29 г, безработни лица на възраст над 54 г.Целите на проекта са: създаване на устойчиви работни места, включително за лица в неравностойно положение на пазара на труда; разкриване на 40 нови устойчиви работни места във фирма "Унитрейд -2002 ООД". Очакваните резултати са:Разкрити 40 работни места за следните длъжности: Работник поддръжка - 4лица,Водач на мотокар -4лица,Екструдерист-12лица; Общ работник - 20 лица. Осигуряване на заетост на 20 човека, от които: минимум 10 човека, представители на следните целеви групи (безработни лица с ниска степен на образование (по-ниско от средно образование) продължително безработни и неактивни лица; безработни младежи до 29 г, безработни лица на възраст над 54 г).Закупено оборудване за новоразкритите работни места и работа с него от новонаетите служители 40 лица във фирма "Унитрейд -2002" ООД.Оборудването се състои от мотокар и мелница с лента. Оборудването ще бъде разположено на територията на фирмата и на нейни работни площадки; Качествено управление на проекта, включително - назначен екип от 3 лица;Визуализация - проведени и изработени - пресконференции;табела и публикации в медии с цел информация за проекта.Основните дейности по проекта са: Наемане на безработни и/или неактивни лица в "Унитрейд-2002" ООД;Инвестиции в дълготрайни активи за новосъздадените работни места;Управление на проекта;Визуализация и публичност
Дейности
  • Дейност: Наемане на безработни и/или неактивни лица в "Унитрейд -2002 ООД": Целта на дейността е да се разкрият 40 нови работни места за безработни и/или неактивни лица от пазара на труда в Унитрейд 2002ООД благодарение, на което ще се увеличат ресурсите и производството на фирмата.За целта кандидатът наема служители на следните длъжности:поддръжка и ремонт,мотокарист,екструдерист,работници за сортиране,общи работници.За развитие на портфолиото от своите услуги и достъп до повече клиенти в страната,Унитрейд 2002ООД, работи в няколко направления.Възможностите, които работодателят предлага на пазара за наемане на нови служители кореспондират пряко с идеите на фирмата за развитие на дейността й.Стратегията за развитие на фирмата е свързана със следните цели: Увеличаване на човешките ресурси за работата на новите мощности, които изискват сортиране на постъпилия материал,което се извършва ръчн -за целта се наемат нови служители за сортиране - 20 ч общи работници;Увеличаване на човешките ресурси, което е свързано с процеса по екструзия,а именно:разтопяване на изсушения материал при температура 140°С,филтриране и дегазифициране на стопилката;гранулиране;охлаждане; постъпване в силоз за съхранение на готова продукция -тези мини процеси ще се извършват от наетите нови служители -12 ч на длъжност екструдерист;Повишаване на чов.рес-си, което е свързано с дейностите по извозване на готовата продукция - за целта Кандидатът предвижда наемането на мотокаристи - общо 4 нови служители;Поддръжка на производствените мощности и отстраняване на нередности възникнали следствие на непредвидени аварии-за целта Кандидатът наема 4 ч - за поддръжка и ремонт. Стратегията на фирмата е свързана и с цели като: С наемането на нови служители се развива и разнообразява повече пазарът по рециклиране на пластмасови отпадъци; Създават се нови и устойчиви работни места на пазара по рециклиране и съхраняване, третиране на отпадъци от пластмаса; С разкриване на новите работни места се създават се условия за по-лесно, надеждно и бързо обслужване на клиенти и работа с партньори; Утвърждава се доверието в способностите на местния бизнес и се дават възможности за развитие на конкуренцията в сектора.Кандидатът наема 40 нови служители на следните длъжности: Работник поддръжка и ремонт-4 човека. Осигурява надеждна и безаварийна работа, експлоатация и своевременен ремонт наоборудването, инсталации, комуникации, установки, машини и приспособления за които отговаря; Следи за изправността на предоставената му техника и се грижи за тяхното правилно използване;грижи се за спазване на правилата по безопасност.Служителите ще бъдат работят на производствените площадки на Кандидата.Водач мотокарист-4 лица, наети от Кандидата в град София, с функции-проверка на състоянието на мотокара преди започване на работа; управление на мотокара при товарене и разтоварване на палетизирана стока; отговорност за правилната експлоатация на мотокара и опазването на товарите.Екструдерист-12 лица с познания за работа с линията на изтеглящото устройство,контрол на екструдерната линия,управление и настройка на машини по зададени параметри.Общ работник-20 лица.Функциите на тези служители са сортиране на продукция, товарене и разтоварване на материали, както и пренасянето им от и до работни помещения и превозни средства,работа по сортиране,подготовка на площадките за извършване на основната дейност,почистване на складове, дворни площи и работни помещения от отпадъчни материали и брака,като ги отнася на предварително определените за това места;Изпълнява и др. задачи,свързани с длъжността,конкретно възложени му от ръководствотоНаемането на лицата ще се случи в рамките на първи и втори проектен месец.Продължителността на дейността е в рамките на целия проект, като първи и втори месец са подготвителни за дейността.Самото наемане на новите служители е за 12 месеца субсидирана заетост. Изискванията за образование, опит, обучение и стаж, ще са съобразени с изискванията към целевите групи на проекта. Лицата ще работят на територията на фирмата и производствените площадки на Кандидата. , Договорена стойност: 226 750.08 , Отчетена стойност: 227 683.63
  • Дейност: Инвестиции в дълготрайни активи за новосъздадените работни места: Целта на дейността е "Унитрейд -2002" ООД да закупи техника и активи, които са нужна инвестиция, съобразена с функциите и дейностите на новите служители и развитието на услугите на фирмата на пазара. За работа на новите служители фирмата има нужда да закупи: 1. Мотокар 1 брой - Задачата на мотокарите се състои в осигуряването на вътрешно-фирмения (заводския) транспорт като най-голямо предимство спрямо другите средства за вътрешно заводски транспорт е тяхната висока маневреност. Според своите характеристики мотокарите поемат основно работата на открито, както и да се ползват за работа на закрито в складове и халета. Мотокарите имат обикновено определена товароподемност от в рамките на 1 до 5 тона и височина на повдигане на товара, която също е специфична за вида мотокар. Според експлоатационното им предназначение мотокарите биват високоповдигачи, влекачи и нископовдигачи. Съществуват мотокари повишена проходимост. С този вид актив ще работят служителите назначени на длъжност водач мотокарист, както и работник поддръжка и общи работници9сортиране), които товарят продукция на машината. 2. Мелница с лента 1 брой, или така наречената сортировъчна линии за отпадъци, Отделните компоненти от оборудването на сортировъчната линия се подбират в зависимост от средно дневното количество отпадъци, постъпващи за преработка.С машината ще работят - 20-те новоназначени общи работници 20 човека ще осигуряват суровината за работа с машината на смени. 12 новонаети екструдеристи на смени, както и работниците по поддръжка и ремонт и самите служители, които оперират с мотокара. При закупуване на оборудването Кандидатът ще предостави точни характеристики и параметри на мотокара и на мелницата, т.е нар. сортировъчна линия за отпадъци. Активите, които закупува кандидатът ще са снабдени с инструкции за работа и инструкции за безопасност за работа с тях от новоназначените служители. При провеждане на процедурите за избор на изпълнител за оборудването Кандидатът ще посочи допълнителни технически параметри на оборудването. • Активите ще се ползват от всички новонаети лица. • Активите са за работа на фирмените площадки на Кандидата и на територията на неговите складове и помещения в предприятието в гр. София. Подготовката на дейността ще стартира в рамките на първи проектен месец. За цялостното й изпълнение кандидатът предвижда 2 месеца. , Договорена стойност: 100 000.00 , Отчетена стойност: 100 000.00
  • Дейност: Управление на проекта: Дейността включва традиционни дейности като: Сформиране и управление на екип по проекта, планиране, счетоводство и финансов мениджмънт, мониторинг и контрол, управление на доставките и тръжни процедури, отчетност, комуникация със заинтересованите страни и други. Дейността ще бъде изпълнявана през целия срок на проекта, както с помощта на вътрешни ресурси на водещата организация и партньорите, така и чрез отделяне на време от специално назначен екип от 3 души административен персонал, които ще имат непосредствен ангажимент относно администрацията и управлението на проекта Функциите на всяко лице в екипа са както следва: • Ръководител проект: Ръководи изпълнението на дейностите по проекта Отговаря за спазването на графика за изпълнение на проекта; Организира цялостната дейност на екипа за управление на проекта; Организира изпълнението на предписанията и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място, осъществени от представител на Договарящия орган; Осъществява контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; Организира провеждането на процедурите по избор на изпълнители за дейностите, попадащи в обхвата на проекта, включително осъществяването на контрол /съгласуването от страна на Договарящия орган/; Осигурява достъп на представители на Договарящия орган до цялата документация и информация по проекта. Ангажираността на ръководителя е почасова. • Координатор-сътрудник проект: Координира дейността на екипа за управление на проекта; Подпомага работата на ръководителя на проекта за пълноценно изпълнение на неговите задължения; Изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни; Изготвя доклади, справки и друга текуща документация във връзка с развитието на проекта, междинни и окончателен доклади за изпълнение на проекта и ги предоставя за одобрение на ръководителя на проекта; Координира работата между екипа за управление на проекта и екипа на експертите, участващи в проектните дейности; Участва в подготовката на документация за избор на изпълнители и при повеждането на процедури за възлагане на дейности, попадащи в обхвата на проекта; Отговаря за поддържането на цялостен архив на документацията по изпълнението на проекта. Изготвя и поддържа регистри на документацията и архива на проекта. Ангажираността на координатора е почасова. • Счетоводител проект: Осчетоводява и поддържа счетоводната документация, извършва плащания, планира разходи и упражнява контрол върху плащанията, подготвя документация за искане за плащания и верифициране на разходи, както и друга счетоводна документация; Подготвя плащанията във връзка с дейностите по проекта; Извършва наблюдения на плащания и лимити, на справки и отчети по проекта; Отговаря за целесъобразността на извършваните разходи и плащания и поеманите задължения по проектните дейности; Регистрира своевременно счетоводните документации съобразно действащото законодателство; Осъществява хронологично, двустранно,синтетично и аналитично счетоводно записване и съставя отчети, съобразно изискванията и принципите на Закона за счетоводството; Начислява възнаграждения, данъци и осигурителни вноски по проекта; Изготвя удостоверения, справки и други във връзка с възнагражденията по проекта; Организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялостната счетоводна документация. Ангажираността на счетоводителя е почасова. Всяко лице от екипа притежава доказан опит за изпълнение на функциите си. Дейността по управление на проекта се изпълнява в рамките на цялата негова продължителност - 15 месеца. , Договорена стойност: 24 891.36 , Отчетена стойност: 24 891.36
  • Дейност: Визуализация и публичност Целта на дейността е информиране на широката общественост за дейностите на проекта на всеки етап от изпълнението му, прилагане на принципите за прозрачност и спазване на изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. : Целта на дейността е информиране на широката общественост за дейностите на проекта на всеки етап от изпълнението му, прилагане на принципите за прозрачност и спазване на изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. В рамките на проекта ще се спазят изискванията за визуализация и публичност. Кандидатът ще предприеме следните дейности: • Изработка на Информационна табела - 1 брой; • Платени публикации /представяния в медии/ - 3 броя • Пресконференции 2 броя • Брошури 1000 броя • Плакати - 10 броя Кандидатът ще има ангажимент да спазва изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността по визуализация и публичност стартира в рамките на първи проектен месец и продължава за цялото време на проекта, т.е. 15 месеца. , Договорена стойност: 2 550.00 , Отчетена стойност: 3 050.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕСМОС АД, Договорена стойност по проекта*: 70 000.00 , Отчетена стойност**: 70 000.00
  • Изпълнител: ТУ ПИ УЕБ ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 050.00 , Отчетена стойност**: 3 050.00
  • Изпълнител: ХЕЛИ БЪЛГАРИЯ АД, Договорена стойност по проекта*: 30 000.00 , Отчетена стойност**: 30 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 40.00 , Достигната стойност: 65.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 30.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 354 191.44 BGN
БФП 283 353.12 BGN
Собствено финансиране 70 838.32 BGN
Общо реално изплатени суми 283 329.84 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Закупуване и доставка на ново оборудване по следните обособени позиции: Обособена позиция 1: Закупуване на мотокар – 1 брой; Обособена позиция 2: Закупуване на мелница с лента – 1 брой“ по проект „Ново работно място в „Унитрейд-2002“– нова трудова заетост“, административен договор № BG05M9OP001-1.003-1102-C01, Прогнозна стойност: 104 000.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на мотокар – 1 брой
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Закупуване на мелница с лента – 1 брой
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN