Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-5.001-0137-C09
Наименование на проекта С грижа към жителите на район "Връбница" - предоставяне на топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19
Бенефициент 0006963270667 СО-Район "Връбница"
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 12.02.2021
Дата на стартиране 04.01.2021
Дата на приключване 15.12.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът е предназначен за оказване на подкрепа, изразяваща се в приготвяне и доставка на топъл обяд, на уязвими граждани на Район „Връбница“, попадащи в целевите групи, а именно:

1. Лица без доходи или с доход под линията на бедността- хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора които поради възрастта си или налични увреждания са с по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
2. Лица, поставени под карантина, без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
3. Лица, обект на социално  подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемиологична обстановка са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.

В рамките на проекта се предвижда всеки работен ден да бъде приготвяна и доставяна топла храна.

Заявяване за ползване на социалната услуга ще се осъществява, чрез подаване на заявление-декларация.

Преценка на финансовото и здравословно състояние на кандидата ще се извършва от ДСП "Връбница". След потвърждаване на принадлежност към целевите групи и извършване на проверка на обстоятелството, че кандидат-потребителя не ползва на друго основание услуги, включващи хранене, се сключва договор по реда на заявяване до изчерпване капацитета му.

В процеса на реализиране  на проекта ще се предоставят съпътстващи мерки-консултации по проблеми, свързани  със социалния статус на потребителите, оказване на подкрепа за разрешаването им, насочване към институции за социално включване.
 
Информация за Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане в условията на пандемията от COVID-19 и, че Договорът  се съфинансира от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица, както и за постигнатите резултати  ще бъдат публикувани на страницата и фейсбук-профила на Район „Връбница“. Предвижда се изготвянето на плакат с информация за Операцията и проекта.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 - ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ: Партньорската организация предоставя топъл обяд на 190 брой потребители, считано от 04.01.2021 г. до 09.04.2021 г. и на 155 брой потребители, считано от 10.04.2021 г. до 30.09.2022 г. в рамките на общо 21 брой месеци - общо 435 работни дни., които отговорят в най-пълна степен на понятието уязвими лица в условията на пандемия и на изискванията за подбор, съгласно Оперативната програма. Целевите групи са:  Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.  Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.  Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Достъп до услугата "Топъл обяд" ще бъде общодостъпна за всички представители на целевите групи, като всеки желаещ ще има възможност да подаде заявления-декларация по образец за получаване на услугата в рамките на посочения срок. Предвидено е това да са: - Лицата, получаващи топъл обяд по Целева програма "Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020“ отговарят на условието „уязвими лица“, в това число възрастни над 65 години, без доходи или с доход под линията на бедността, вече са идентифицирани. - Лица, които са заявили желание за включване в Проекта. - Лица, за които са постъпили сигнали от ДСП “Връбница“, кметовете на с. Волуяк и с. Мрамор и/или други граждани и институции, имащи информация за хора от уязвими групи, които в условията на извънредно положение не са в състояние да осигурят прехраната си и същите са заявили желание за включване в Проекта, - Лица, за които е получена информация от СРЗИ, поставени под карантина и заявили желание за включване в Проекта по телефона или на електронната поща на районната администрация. Лицата, заявили желание за включване в Проекта, ще бъдат информирани, че е необходимо да предоставят свои лични данни, които ще се обработват съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година, както и с българското законодателство в областта на защитата на личните данни. При определянето на целевите групи ще се съблюдават принципите - прозрачност, равенство, недискриминация, зачитане на достойнството и др. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2 - ПРИГОТВЯНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД: Дейност "Приготвяне на топъл обяд" ще стартира от 4.01.2021г. и ще продъпжи от 04.01.2021 г. до 09.04.2021 г. и на 155 брой потребители, считано от 10.04.2021 г. до 30.09.2022 г. в рамките на общо 21 брой месеци - общо 435 работни дни. Дейността ще се осъществява от фирма - изпълнител, избрана чрез проведена обществена поръчка. Фирмата подготвя седмични менюта и ще отговаря за осигуряване на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето / последно изменен ДВ бр. 67 от 28.07.2020 г. и при последващи изм./, Закона за храните/ в сила от 09.06.2020 г. Обн. ДВ. бр.52 от 9 Юни 2020 г. и при последващи изм. и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта, състоящи се от супа, основно ястие, хляб и веднъж седмично – десерт ще отговарят на изискванията за балансирано, разнообразно и здравословно хранене, и ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и ще се изготвят, съгласно разпоредбите на Закона за храните. Приготвянето на топлия обяд ще бъде съобразено с утвърден Сборник с рецепти за заведения за обществено хранене. Кухнята , в която ще се приготвя топъл обяд за представителите на целевите групи е регистрирана по реда на Закона за храните под № 222501929 в регистрите на БАБХ и е с адрес: ж.к. "Връбница-2" до бл. 609. Помещението се ползва на основание Договор за отдаване под наем на имот -частна общинска собственост № РВР18-ДГ66-5 / 12.02.2018г., сключен по Закона за общинската собственост, Наредбата за общинската собственост, Заповед № СОА17-РД98-74 / 6.12.2017г. на Кмета на Столична община и Заповед № РВР18-РД91-3 / 25.01.2018г. на Кмета на Район "Връбница" за срок от 5 години. Кухнята се състои от помещение за приготвяне на храната, помещение за пакетиране на готовата храна, миялно помещение, склад и хладилна камера. Разполага със следното оборудване: - 2 конвектомата, в които могат да се приготвят 300 порции на зареждане; - 2 броя печки с 4 и 6 котлона; - 2 броя обръщателни тигани /супник/, в които могат да се приготвят 300 порции на зареждане; - 3 фризера; - охладителна камера 36 кубика; - зеленчукорезачка; - картофобелачка и всички необходими съдове за приготвяне и съхранение на храна. Фирмата изпълнител разполага с капацитет да осигурява качествено предоставяне на услугата. Разполага с подходящи помещения, уреди и екип от професионалисти. Персоналът, ангажиран с приготвянето на храната се състои от 6 човека, от които 1 главен готвач, 2-ма готвачи, 3 -ма работника. След приготвяне храната ще се разлива и разпределя в съдове за еднократна употреба, хлябът и плодовете ще се пакетират в полиетиленови пликове, след което общият хранителен пакет ще се поставя в голям полиетиленов плик, при съблюдаване на изисквания за спазване на санитарно-хигиенните норми. , Договорена стойност: 181 718.30 , Отчетена стойност: 180 410.40
  • Дейност: Дейност 3 - ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД: Приготвеният топъл обяд за потребителите ще се доставя ежедневно в работни дни до дома им през целия проектен период, считано от 4.01.2021г. до 30.09.2022 г. Същото ще се извършва от фирмата изпълнител на основание сключен Договор № РВР20-ДГ55-3 / 31.12.2020г. след проведена процедура по ЗОП с транспортно средство с рег. № СВ 7322 РР, модел Фолксваген "Транспортер", товароподемност 1 500 кг. Същото е собственост на фирмата изпълнител и е регистрирано и отговаря на изискванията на Закона за храните и Регламент ( EО) 852 / 2004г. и Регламент ( EО) 853 / 2004г. Освен това фирмата разполага с още два регистрирани автомобила: - Мерцедес "Спринтер"- 316 ЦДИ с рег. № СВ 9554 РХ, товароподемност 3,5 тона; - Фиат "Добло Карго" с рег. № СВ 7656 РТ, товароподемност 1 500 кг., които също биха могли да се използват за реализиране на дейността по проекта. Фирмата изпълнител разполага с шофьори, които ще извършват доставката до домовете на потребителите. , Договорена стойност: 9 085.92 , Отчетена стойност: 9 020.54
  • Дейност: Дейност 4 - ПРЕДОСТАВЯНЕ НА СЪПЪТСТВАЩИ МЕРКИ: Съпътстващите мерки се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на потребителите на услугата. Консултирането ще се извършва от екипа по проекта и ще бъде насочено към възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, консултиране относно управление на семейния бюджет, относно здравословно и балансирано хранене с акцент при многодетните семейства с малки деца; или съдействие, индивидуално или групово консултиране в отговор на конкретно анализирани и проучени проблеми и конкретни нужди на лицата по проекта. Мерките ще се прилагат при: зачитане на човешкото достойнство на потребителя: зачитане правото на избор и независимост на потребителя; конфиденциалност и защита на личната информация, Договорена стойност: 9 085.91 , Отчетена стойност: 9 020.51

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 155.00 , Достигната стойност: 174.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 198 451.44 BGN
БФП 198 451.44 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 198 442.45 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN