Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-2.009-0049-C03
Наименование на проекта Гражданското общество – субектът на местните културни политики
Бенефициент 131394099 Институт за европейски ценности
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 21.01.2019
Дата на стартиране 21.01.2019
Дата на приключване 21.11.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящето проектно предложение е насочено към решаване на проблемите свързани с взаимодействието на двете целеви групи - гражданското общество- сектор "Култура' и общинската администрация и нейните експерти" в областта на културните политики. Планираните дейности (6) са: Извършване на изследвания, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение на общинските културни политики; Извършване на проучвания на добри практики, иновативни модели в общинската културна политика в страните от ЕС и България, придружено с илюстровано луксозно издание за българския опит ; Разработване на Наръчник "Методика и Модел за взаимодействие "културна организация - общинска администрация"; Обмен на добри практики и иновации, свързани с гражданското участие във формирането и изпълнението на културните политики; 
Обществено обсъждане на Общинската културна политика, на което ще се сумират Предложения за допълване на Общинските планове, Концепция за Фонд за финансиране на културни проекти; Анализ на свободните общински имоти с цел за предоставяне на младите хора за организиране на Иновативни зони - включително "Споделени работни места", както и други предложения възникнали в хода на изпълнение на дейността; Чрез заключителната дейност, Конференция "Финансиране на културните политики", и публикуване на всички материали от проекта в интернет се дава възможност на представители на целевите групи на територията на страната да се запознаят с резултатите и да ги адаптират и прилагат в своята практика.  Така ефектът от проектното предложение излиза от първоначално дефинираните условия за изпълнение и се превръща в добра българска практика, създадена по ОПДУ, което носи значителна добавена стойност на проекта. За част от дейностите се провежда обществена поръчка по ПМС.
Проектът се изпълнява от координатора СНЦ "Институт за европейски ценности" и партньора СНЦ "Югозападна инициатива". Срокът за изпълнение е 22 месеца. Бюджетът на проекта е 88 946.21 лева.
Дейности
  • Дейност: Извършване на изследвания, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение на общинските културни политики: Дейността е сходна с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 1, съгласно Процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12). Дейността е съотносима към т.1 от групата. Целта на тази дейност е да проведе подробно изследване с подбрани компоненти и методики за кабинентно и онлайн - проучвания. С изпълнението на тази дейност се реализира СЦ1 "Да се проучат добри практики и изготвят анализи, методики и модели на взаимодействието между представителите културната сфера, част от гражданско общество и общинските администрации в условията на финансов дефицит на културната индустрия". "Общинската културна политика - територия на много интереси" – ще бъде работното заглавие на изследването. Инструментите, които ще се ползват за анализа и събирането на информация, освен анкетни карти, изготвени по различни методики, ще ползват партньорски бази данни свързани културата, статистически данни, голям масив от разработки и публикации свързан с културното наследство, публикации от медиите по наболели проблеми на културната политика по места и т.н. Изследването ще бъде насочено да дефинира мястото и ролята на културните политики в местното/общинско управление в България и по какъв начин гражданското общество може да влияе и да привлича вниманието от страна на местните органи на властта към особената проблематика на културата в най-общ смисъл. Търсят се отговори на въпросите: Разработени ли са политики, които да регламентират формите на гражданското включване във формулирането и изпълнението на общинската политика за култура. Какви са ефективните структури на взаимодействие „културни организации – общинска администрация“ (за по – кратко „творец – власт“). Обхват и предмет на изследването: Проучването и анализите имат за обект съществуващите в страната и в страните от ЕС общински програми за култура, предизвикателствата пред тях и възможностите за взаимодействие между институциите и творците. Общинските финансиращи програми за култура в България са относително нов инструмент за подкрепа на културата на местно ниво. Те са опит за въвеждане на принципите на демократичност, прозрачност и равнопоставеност в управлението на културата в локален контекст. Изследването ще дефинира качествата на общинската културна политика. Ще се откроят проблемните области на технологията на взимането на решение на общинско равнище, отнасящо се до важните паметници на културата на територията на общината. Ще се идентифицират нуждите на гражданите от информация за опазването на паметниците на културата от национално и местно значение, ще регистрира степента на познаване на гражданското участие в редица европейски държави по отношение на културните политики, ще идентифицира важните за местната общност проблеми, както и да събере различни предложения от гражданите. Ще се направи обширен обзор за технологията на взаимодействие „власт – творец“ и в страните от ЕС. Избор на българските общини, предмет на изследване. Ще бъдат изработени критерии за подбор на 10 общини – средно големи градове с жители до 100 000 души. Целевите групи, към които е насочена дейността са общинска администрация - служителите отговарящи за сектор Култура и експертите от Историческите музеи, в които се съхранява културното наследство. Ползите за целевите групи: Изключително важно е за двете целеви групи да задълбочат диалога на местно равнище. Културните организации и експерти по места са водещи за разнообразието и динамиката на културния живот. Общинската администрация е почти винаги в дефицит на средства за реализиране на културни програми. Чрез тази дейност ще се покажат нови форми и механизми как да си взаимодействат представителите на целевите групи в полза на цялата общност. За страната такива изследвания и анализи липсват и това е съществен принос от реализираното проектно предложение / дейност. За дейността отговаря Института за европейски ценности., Договорена стойност: 12 000.00 , Отчетена стойност: 20 388.61
  • Дейност: Извършване на проучвания на добри практики, иновативни модели в общинската културна политика: Дейността е сходна с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 1, съгласно Процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и НК - глава 13 (стр.9-12), и сходна с т.4 от групата. Дейността цели изработване на Доклад - анализ на добри практики на общинска културна политика и приложение - Обзор върху българските добри практики за опазване на културното наследство реализирани във взаимодействие "общинска администрация - гражданско общество". С изпълнението на тази дейност се реализира СЦ1 "Да се проучат добри практики и изготвят анализи, методики и модели на взаимодействието между представителите културната сфера, част от ГО и общинските администрации в условията на финансов дефицит на културната индустрия". Общинските програми за култура безспорно са позитивно явление, но не успяват да се превърнат все още в ефективен инструмент за устойчива подкрепа на културата на местно ниво. Това може да се случи, ако бъдат допълнени с други инструменти за инфраструктурна подкрепа на местните културни организации. Така зададен проблемът ни отвежда до бърза справка из страните на ЕС за въпроса за финансиране на културните политики. Към разработения аналитичен доклад ще се добави Обзор / Приложение (Луксозно издание с цветни илюстрации и снимки, формат А4, 208 стр., тираж 300 броя)което ще съдържа най-добрите практики на български общини от Долината на река Струма, Странджа и долината на Казанлък за реализация на културна политика / опазване на културното наследство. Ще бъде придружено с представяне на водещите експерти и автори на конкретна реализация и с обширна библиография и източници за по-подробно запознаване с културните обекти. Подобно издание ще се издаде за първи път в България. Разпространява се безплатно и се регистрира в НБКМ - регистър за изд. индекси. Липсата на проучвания, свързани със спецификите на местния културен живот и местното потребление. Всяка от проучваните общини има свой специфичен облик, свои публики, свои културни съдържания, които не се припокриват напълно с профила на културния живот в страната като цяло. Въпреки това целите и задачите на общинските финансиращи програми са в твърде висока степен сходни и не отразяват местните специфики. Често се наблюдават дори преки заемки и идентични текстове във формулировките на целите и задачите на програмите. Пределно общите формулировки често игнорират специфичния местен културен контекст и не успяват да насърчат създаването и разпространението на културно съдържание с уникален местен облик. По-горепосочените проблеми са само част от общите проблеми пред културните организации в страната, а не само в целевите общини. Затова с тази дейност ще потърсим алтернативни решения на реализация на общински културни политики в страните от ЕС и някои водещи държави със силно развита културна и творчески индустрии. За изследванията и при използване на сравнителни подходи, използваме индикатори: Ефективност на практиката; КУЛТУРНО ВЪЗДЕЙСТВИЕ; УСТОЙЧИВОСТ НА ПРАКТИКАТА; ПРЕНОСИМОСТ - Приложимост в културно различните контексти; - Способност за трансфер в други страни в ЕС; -Гъвкавостда се приспособи към нормативните актове в различните страни в национален/глобален мащаб.(описание в Проект VERSO: www.verso.org ). В процеса на проучванията са допустими и на базата на обширната статистика, която се събира да се формулират нови индикатори подходящи за българските условия (общински културни политики) - общини и/или градове до 100 000 жители). Ползите за целевите групи (общински администрации и гражданско общество - сектор "Култура): Добрите практики ще окажат своето стимулиращо влияние и върху общинската администрация и върху местните културни дейци/организации. Това косвено ще повиши интереса на местните граждани за участие във формирането и изпълнението на културните политики. Резултатите от тази дейност ще бъде своеобразно "ръководство за действие". Може да се отбележи като принос / иновация на проектното предложение., Договорена стойност: 30 120.00 , Отчетена стойност: 30 124.00
  • Дейност: Разработване на методика и модел за взаимодействие гражданско сдружение - общинска администрация: Дейността е сходна с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 1, съгласно Процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12) т.4 - Разработване на анализи, методики, модели, свързани с подобряване на гражданското участие ... Тази дейност ще реализира Модел за взаимодействие "власт - творец" и разработена към него Модел за подобряване на гражданското участие с нови и иновативни инструментиза активизиране, повишаване значението на дискурса и мнението на местните експерти и представители на културната общност. Изработването на Модела ще се базира и на резултатите от Дейности 1,2. С изпълнението на тази дейност се реализира СЦ1 "Да се проучат добри практики и изготвят анализи, методики и модели на взаимодействието между представителите културната сфера, част от гражданско общество и общинските администрации в условията на финансов дефицит на културната индустрия" и СЦ2 " Да се изготвят предложения за промени в нормативната база, свързани с местните културни политики". Тази дейност ще "наблюдава" взаимодействието между формалните и неформални организации творчески организации в 10 подбрани общини. Критериите за подбора на тези общини са: до 100 000 жители, наличие на поне 10 неправителствени организации от сектор „Култура“ и т.н. От преходните две дейности извеждаме Модела за участие на представители на гражданските организации от сектор „Култура“ в заседанията на Общинските съвети. Направените SWOT анализи (пак там) на целевите общини за местните културни стратегии, политики и планове ни дават основание да се търси общ модел за решаване на проблемите. Разбира се винаги ще се отчита спецификата на дадена общност / населено място в културен контекст. Допълнително се изследват съществуващите по места структури за диалог между общинските администрации и културните организации / 10 общини. Широко ще се ползват добрите практики регистрирани в дейност 1 и 2. Като примерни предложения за бъдещите Общински планове / Общински програми и стратегии за културна политика могат да се предложат (ново за страната): - Концепция за Фонд за финансиране на културните политики - подкрепен от различни донорски програми, ЕС - ЕФР, ЕФРР и начини за финансиране (различни от Гаранционните фондове - действащи към някои големи общини, ПЧП - инструменти); - Анализ на свободните общински имоти с цел за предоставяне на културните организации площи и помещения за реализиране на различни творчески инициативи и събития, включително и тези по Общинската програма за култура. Прилагане на добри практики за превръщане на изоставени индустриални имоти в културни и творчески центрове, за организиране на Иновативни зони - включително "Споделени работни места за творци и артисти"; - Други предложения възникнали в хода на изпълнение на дейност - 3; Целева група, към която е насочена дейността: граждански организации от сектор "Култура" и общински администарции (вкл. Историческите музеи) Ползите за целевите групи(общински администрации и гражданско общество - сектор "Култура): Създаден инструмент за взимане на решение, адекватен на съвременните изисквания при формулирането, приемането и изпълнението на Общинския план за развитие на културата, който ще удовлетворява и представителите на двете целеви групи - общинска администрация - гражданско общество., Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 15 000.00
  • Дейност: Обмен на добри практики и иновации, свързани с гражданското участие във формирането и изпълнението на културните политики: Дейността е сходна с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 3, съгласно Процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12), а именно т.2. Обмяна и/или пренасяне на добри практики и/или иновативни решения, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. В случая дейността се ограничава само върху конкретната общинска политика в областта на културата. Тази дейност ще реализира обмена на добри практики между представители на гражданския сектор и минимум 10 общински администрации. С нейното изпълнение се реализират СЦ2 и СЦ3. Обменът на добри практики се вписва по естествен начин за активизиране на гражданското участие във формулирането и изпълнението на културните политики. Ще се ползват своеобразните "мозъчни атаки" при реализация на тази дейност и ще се генерират решения и подходи за решаване на проблема с липса на финансиране на културните проекти и ще сближи в голяма степен позициите на местната администрация и гражданското общество по тази тема. Този обмен ще включва и резултати от предишните дейности и нови възникнали в хода на дейността. Като резултат може да се говори за извеждане на иновативните подходи за финансиране на културните политики. Получените резултати се оформят като наръчник по Финансиране на културни проекти, който ще помага съществено местните организации от сектор култура и изкуство в оформянето на културната политика на общината и най-вече нейното финансиране. При този обмен очакваме формулирани 10 нови практики, реализирани в страната и ЕС. За улеснение на дейността ще се ползват и социални мрежи. По време на обсъждането ще се генерират нови идеи и открият нови практики, които ще допълват Наръчника, изработен по дейност 2 и 3 с нови казуси, които се публикуват онлайн. Всички материали от тази дейност ще се публикуват в интернет пространството: - интернет - страниците на партньорите по проекта; - интернет - страниците на партньорските организации - социалните мрежи - очакваме, експерти и доброволци да формират група в мрежата на ФБ, където да се дискутират, изказват мнения и да се дават оценки от независими експерти и граждани; - публикации на "блогъри" с културна тематика и др. Така се създава своеобразна "база данни" - разпределена в интернет пространство с неограничен достъп от цялото общество. При този обмен ще се появят малко известни подходи и практики, които бързо ще могат да се информират различните общини. Базата няма да бъде централизирана и ще може да се ползва от цялата общественост. Ползите за целевите групи (общински администрации и гражданско общество - сектор "Култура): И двете групи получават богат Наръчник / Ръководство за действие, като фиксираните практики могат да влязат за обсъждане при приемане на Общинските планове за развитие на културата. Обменът дава и нови умения за представителите на двете групи - приемане на "другото мнение", обогатява знанието за механизмите на взимане на решения на общинско равнище. Спомага за достигане на иновационни подходи и решения до повече представители на целевите групи, свързани с финансиране на местна култура и опазването на културното наследство. Това в краен резултат окуражава и активизира гражданите да се ангажират с местните политики и да дават по адекватни решения за изпълнението им., Договорена стойност: 9 397.60 , Отчетена стойност: 8 773.60
  • Дейност: Организация за Обществено обсъждане на Общинската културна политика и 2 броя Кръгла маса Дейност 5: Дейността е сходна с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 4, съгласно процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12) с т.4. Провеждане на конференции, обществени обсъждания, кръгли маси и други сходни дейности със заинтересованите лица. Дейността е съотносима към посочената Група и изцяло попада в обхвата й - обществено обсъждане което се провежда на територията на целевите общини. С нейното изпълнение се реализира СЦ3. Създаване на Работни групи от присъстващите по подсекторни направления на сектор „Култура“. Формулиране на проблематики – начини за финансиране на местните културни политики. Презентации на 5 успешни добри практики от ЕС, света и България за решаване на казуси с финансиране на културни обекти / инициативи с помощта и /или участието на местната власт. Избор на град / община, съгласно критериите, зададени предварително от експертите (Дейност 1) Провеждане на дискусия по формулираните проблематики; Осигуряване на Модератори – по 2 от координатора и партньора; Гости – Представители на целевите групи ( и граждани) – 30 души; Ползите за целевите групи: Професионална дискусия между представителите на целевите групи - граждански организации, общински администрации, ще донесе няколко ползи за участниците и местната общност. Представителите на гражданските структури ще имат възможност директно да зададат своите въпроси и предложения по въпросите на общинската политика. В хода на дискусията ще се генерират нови и идеи и подходи за решаване на наболелите проблеми в културната политика. От трета страна представителите на местната власт ще доближат позициите си до нуждите на общността и ще могат да подготвят по адекватни решения за културната политика. Като се има предвид, че в по-малките населени места липсата на финансов ресурс и устойчиви неправителствени организации, които да поддържат културния живот, запознаването и прилагането на нови модели за решаването на тези проблеми ще даде ново качество за "местното самоуправление". Бюджетът по дейност се определя от налични пазарни аналози. , Договорена стойност: 9 500.00 , Отчетена стойност: 10 260.00
  • Дейност: Провеждане на Конференция "Финансиране на културните политики": Дейността е сходна с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 4, съгласно процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12) с т.4. Провеждане на конференции, обществени обсъждания, кръгли маси и други сходни дейности със заинтересованите лица. С нейното изпълнение се реализира СЦ3. Общинските финансиращи програми за култура са сравнително нов инструмент за подкрепа и управление на културата на местно ниво. Те функционират на конкурсен принцип и чрез тях се финансират културни събития и продукти в общините. Регламентирани са в чл. 36 от Закона за закрила и развитие на културата (ЗЗРК),[3] и се стремят да действат в съгласие с принципите на националната културна политика, формулирани в чл. 2 от същия Закон. За съжаление финансовите ресурси в страната за културни проекти са крайно ограничени, Какво остава за община като Кюстендил с огромно културно – историческо наследство на територията си. Тази ситуация се наблюдава на доста места из страната, затова споделянето на опит и обобщение на резултатите от това проектно предложение чрез една Конференция с международно участие ще има изключително полезен ефект върху представителите на бенефициентите. Провеждане на конференция "Финансиране на културните политики“ (с подзаглавие – нови подходи за стари неволи) е последната дейност с обобщителен характер на проектното предложение. Тази Конференция има за цел да демонстрира формираните нови модели и подходи за финансиране на програмите за изкуство и култура и в частност, опазването недвижимите паметници на културното наследство. За Конференцията ще бъдат поканени водещи експерти от страната, които да споделят своя опит за работа с местната администрация и набиране на средствата за провеждане на мероприятията за защита на паметниците на културата. Ще се демонстрира и модела разработен в Дейност 3 за ефективно сътрудничество между организации на гражданското общество от сектор „Култура и изкуство“ и представителите на местната власт – Кмет, експерти по културата и Общински съвет. Като участници с доклади и в дискусиите се канят да участват и представители на целевите групи. Изготвя се и пленарен доклад с покана за представяне от водещ експерт в приложното поле. На Конференцията, която ще има заключителна презентация по настоящето проектно предложение, на която ще се представят всички резултати, ще се проведе брифинг / пресконференция за местните и национални медии, на които ще бъдат представени резултатите и ползите от този проект за местната общност, за национално представени културни организации, бенефициенти по проекта и други заинтересовани лица. Ползите за целевите групи(общински администрации и гражданско общество - сектор "Култура. И двете групи получават възможност да се изявят на форум, на който да представят най-добрите модели на взаимодействие "власт-творец". Ще се даде възможност на всички представители на целевите групи да се запознаят с резултатите от този проект и да изберат за себе си най-добри механизми за работа в процеса на формулиране и изпълнение на общински политики. Форумът ще фиксира моментното състояние на централния за културните политики проблем - финансовите ресурси. Чрез всички резултати от това проектно предложение, разкриващи различни аспекти на този механизъм в страната и избрани страни от ЕС се обогатява и рационализира това взаимодействие. , Договорена стойност: 6 340.00 , Отчетена стойност: 4 400.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Югозападна инициатива, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 760.00
Изпълнители
  • Изпълнител: Инес Травел България ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 28 500.00 , Отчетена стойност**: 9 500.00
  • Изпълнител: АРАНКО , Договорена стойност по проекта*: 32 060.00 , Отчетена стойност**: 32 060.00
  • Изпълнител: Ина, Договорена стойност по проекта*: 8 773.60 , Отчетена стойност**: 8 773.60
  • Изпълнител: МАРАЙД, Договорена стойност по проекта*: 27 000.00 , Отчетена стойност**: 27 000.00
  • Изпълнител: Барин Консулт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 024.00 , Отчетена стойност**: 5 024.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 брой проекти, изцяло или частично изпълнени от социални партньори или неправителствени организации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Подкрепени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 3 Отправени препоръки от НПО и мрежи от НПО към процеса на формиране, осъществяване и мониторинг на политики, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 6.00
Индикатор 4 Брой проведени информационни кампании, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 4.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 88 946.21 BGN
БФП 88 946.21 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 88 946.21 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Организация на 3 броя събития по задание, Прогнозна стойност: 9 500.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Извършване на изследвания, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение на общинските културни политики, Прогнозна стойност: 12 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на проучвания на добри практики, иновативни модели в общинската културна политика, Прогнозна стойност: 29 500.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на препоръки и обмен на добри практики, Прогнозна стойност: 8 773.60
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изработка на рекламни материали по Дейност 2 и Дейност 6, Прогнозна стойност: 2 560.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: КОНФЕРЕНЦИЯ ДЕЙНОСТ 6 И организация на работна среща ДЕЙНОСТ 4, Прогнозна стойност: 5 024.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Разработване на методика и модел за взаимодействие гражданско сдружение - общинска администрация, Прогнозна стойност: 15 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN