Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0184-C05
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд в община Карнобат
Бенефициент 000057026 ОБЩИНА КАРНОБАТ
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 22.11.2016
Дата на стартиране 01.10.2016
Дата на приключване 30.04.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Карнобат

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение допълва, надгражда и разширява обхвата на действащата национална програма за подпомагане на обществените трапезарии. Изпълнението на проектното предложение ще даде възможност обществената трапезарията в гр. Карнобат да надгради дейността си и да  осигури топъл обяд на хората от целевата група през есенно-зимния сезон, което ще допринесе за намаляване на броя на живеещите в бедност лица. Основната целева група по проекта ще бъде определена в съответствие с предвиденото в Наредбата, както следва:
ОСНОВНА ЦЕЛЕВА ГРУПА : 
- Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от ППЗСП - 30 лица
- Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“ - 4 лица
- Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - 9
Допълнителна целева група:
- Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г., за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта -28 лица и семейства;
-Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД)- 2 лица
- Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД - 1 бр.
- Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на ПЗЗД - 1 бр.
Проектът ще се реализира чрез дейности и мерки, които ще бъдат изпълнявани от "Домашен социален патронаж", гр. Карнобат.
Основна целева група след 01.12.2019г. става 39 потребители. 
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Целевата група, която ще бъде определена за предоставяне на топъл обяд е както следва: 1. Основна целева група - общо 43 лица, както следва: 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на закона за социалното подпомагане - 27 лица; 1.2 лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Дирекция "Социално подпомагане"-4 лица; 1.3 Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии /за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност/ - 9 лица; Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на следната допълнителна целева група: 2. Допълнителна целева група - общо 32 лица, както следва: 2.1 Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта - 28 лица; 2.2. Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД)- 2 лица; 2.3. Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД - 1 бр.; 2.4. Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето - 1 бр.. Информацията за целивите групи е предоставена от Дирекция "Социално подпомагане", гр. Карнобат. Общият брой на лицата от основната целева група е 40 лица до 30.11.2019г., от 01.12.2019г. целевата група става 39 потребители до края на изпълнението на проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти: Хранителните продукти ще бъдат закупени след провеждане на процедура за възлагане на доставка на хранителни продукти по реда на чл. 20, ал.4,т. 3 от ЗОП. Хранителните продукти, които ще бъдат закупени, отговарят на следното общо описание: 1. Месо и месни изделия; 2. Риба и рибни изделия; 3. Мляко и млечни продукти; 4. Различни хранителни продукти(варива, хляб и хлебни изделия, пакетирани стоки, шоколадови и сладкарски изделия, подправки и др.); 5. Плодове и зеленчуци; 6. Консерви, компоти и замразени продукти I. Изисквания към продуктите 1. Предлаганите артикули трябва да бъдат в добър търговски вид, като всеки доставен продукт ще бъде в срок на годност придружен от експертен лист или сертификат за качество, сертификат за произход, документ за произход или друг аналогичен документ, разрешение за употреба (за хранителните продукти - съгласно изискванията на Закона за храните и Регламент 178/2002 г. от 28.01.2002 г. за установяване на общите принципи и изисквания на законодателството в областта на храните). 2. Да са етикетирани съгласно нормативните изисквания (пакетираните продукти да бъдат с етикети на български език и да съдържат информация за вида на стоката, производител, качество, дата на производство и срок на годност); 3. Остатъчният срок на годност на хранителните продукти към датите на доставка трябва да бъде не по-малък от 75%. 4. Да са екстра или първо качество; 5. При доставката на продуктите от животински произход, да се представя и ветеринарномедицинско свидетелство и експертен лист; Предвидено е закупуване на хранителни продукти за периода от 01.11.2016 г. до до приключване на проектните дейности. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00190-2018-0013 и № на договори с избрани изпълнители - № PV294 от 24.07.2018г., № PV295 от 27.07.2018г., № PV296 от 01.08.2018г. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00190-2019-0004 и № на договори с избрани изпълнители - № PV316 от 23.05.2019г., № PV317 от 25.05.2019г., №PV318 от 29.05.2019г., Договорена стойност: 81 693.63 , Отчетена стойност: 81 693.63
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Изпълнението на дейността ще се изрази в предоставяне на разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене . ДСП има изградена ХАСЕП система, която ще се прилага и при приготвянето на топлия обяд в обществената трапезария. Община Карнобат вече има опит в предоставянето на този вид услуга и ще заложи на приемствеността при реализацията на проекта. Балансираното хранене ще се гарантира чрез съставянето на седмични менюта и използването на рецепти от утвърдени рецептурници, разработени за сходни видове социални услуги и контролирани от съответните контролни органи. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение ще бъде разпределян на лица от допълнителната целева група., Договорена стойност: 4 084.67 , Отчетена стойност: 4 084.68
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Карнобат е доставчик на социални услуги съгласно закона за социалното подпомагане. Съпътстващите мерки по този проект ще се извършват от Управителя на ДСП, както и от касиер-калкуланта и ще се изразяват в: - Консултиране относно възможностите за ползване на съпътстващи социални услуги и ще ги насочват към Дирекция „Социално подпомагане”, Център за социална рехабилитация при КСУ „Надежда”, гр. Карнобат, Център за обществена подкрепа, гр. Карнобат, Център за социална рехабилитация и интеграция на деца с увреждания „Св.Анна”, гр. Карнобат. - Консултиране по отношение ползването на административни услуги, предоставяни от община Карнобат, изразяващо се в попълване и подаване на заявление за ползване на административни услуги и др. свързани с предоставянето на административните услуги. - Консултиране за възможностите за ползване на здравни услуги, предоставяни от „Медицински център І-Карнобат” ЕООД и МБАЛ Карнобат. - Консултиране за възможностите за достъп до образователни услуги и насочване към съответни учебни заведения или ЦСРИ при КСУ „Надежда”, гр. Карнобат. - Консултиране за възможностите за осигуряване на трудова заетост на лицата в трудоспособна възраст. За извършените консултации ще се съставят протоколи. , Договорена стойност: 4 084.68 , Отчетена стойност: 4 084.70

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: " Братя Блецови " ООД, Договорена стойност по проекта*: 11 592.00 , Отчетена стойност**: 9 606.13
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 40.00 , Целева стойност: 39.00 , Достигната стойност: 66.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 89 862.98 BGN
БФП 89 862.98 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 89 862.98 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN