Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.“
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: Изпълнението на тази дейност представлява съвкупност от следните поддейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора, предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на потребителите и супервизията на служителите, доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата, който ще осигурява почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на 54 потребители на територията на община Гулянци. Oбщата продължителност на дейността e за период от 12 м. Дейността ще стартира с възлагане на услугата от общ икономически интерес - Патронажна грижа +, съгласно Акт на възлагане, в който ще бъдат включени всички задължителни изисквания на процедурата. Дейността ще надгради изпълнявания договор от общината по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2, 3 и 4“. След направена оценка на потребностите ще се изготви класиране на потребителите и ще стартира предлагането на почасови социално-здравни грижи в домашна среда. При изпълнен капацитет от заложени 54 лица, ползватели на социалните услуги, ще се изготви списък с резерви/чакащи, които ще бъдат включвани при освобождаване на място. За реализиране на дейността ще бъдат наети 2 медицински специалисти /медицинска сестра и рехабилитатор/, които при идентифицирана потребност и по график ще предоставят медицинско обслужване на потребителите в домашна среда за период от 12 месеца. За предоставяне на социални услуги в дома на потребителите ще се наемат 11 домашни помощници на 6 часа дневно за 12 месеца. Всяко лице от целевите групи в дома си ще получи здравно – социални услуги до 2 часа на ден. Община Гулянци разполага с обучен персонал за предоставяне на услугата. Обученията се реализираха по Компонент 2 – патронажна грижа. При нужда от назначаване на нов персонал, то той ще премине специализирано обучение по разработената по Компонент 1 от Министерство на здравеопазването програма/методика за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата. Община Гулянци ще осигури квалифициран специалист, които ще предоставят психологическа подкрепа и консултиране на потребителите, които предвид дългият период на изолация имат своите притеснения и трябва да им бъде оказана необходимата помощ. Транспортът на персонала ще се осъществява от шофьор, като Община Гулянци ще предостави превозно средство, което ще се ползва по предварително изготвен график. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги ще се координират от наетия по проекта координатор. 0.00 84 758.40
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Гулянци функционира Център за обществена подкрепа като социална услуга, държавно делегирана дейност. Към настоящия момент 24 потребители/капацитет 20/, ползват услугата с общ персонал от 4 души, както следва: 1 управител, 3 броя социални работници. С цел превенция от заразяване с COVID-19 и в отговор на актуалните нужди, свързани с ограничаване на коронавируса и потребностите на уязвимите групи, в рамките на дейността ще бъдат закупени и осигурени лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите и потребителите на държавно делегираните услуги, като защитни маски за лице, шлемове, ръкавици и др. Осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалната услуга, делегирана от държавата дейност в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране). Във връзка със специфичните потребности на лицата /потребители на социалните услуги, делегирани от държавата дейности/ е необходимо да бъдат назначени лица, които да извършват почистване и дезинфекция на сградния фонд, с цел защита и предпазване на ползвателите и служителите от COVID -19. По проекта ще бъдат назначени 1 чистач-хигиенист и 1 дезинфектатор. Наетите лица ще имат задължение да почистват и премахват замърсяванията, в помещенията на ЦОП Гулянци. Ще се извършва дезинфекция на всички повърхности, като предварително ще почистват всяка една повърхност, със закупени дезинфектиращи средства и препарати, а именно: бюра, чинове, дръжки на врати, прозорци, ръкохватки, ключове за осветление, парапети; сензорни екрани, тоалетни чинии, мивки, кранове и много други често докосвани с ръцете повърхности, в зависимост от спецификата на всеки обект, подови покрития. Критичните точки ще подлежат на неколкократно ежедневно дезинфекциране. Персоналът и потребителите на услугата ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. По проекта ще се поемат разходите за извънреден труд на персонала в социалната услуга, съгласно националното законодателство. 0.00 21 425.47

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.