"Организация и управление на проекта": Проектът ще се управлява от екип в състав: Ръководител на проекта; Координатор; Проектен администратор; Технически сътрудник и Счетоводител;
Дейността ще се осъществи чрез следните под-дейности:
- сформиране на екип, сключване договори с всеки от членовете, уточняване на функциите, задълженията и отговорностите на всеки член на екипа.
- разработване на система за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на отделните дейности и списък с индикатори за успешното следене на изпълнението на проекта;
- цялостно управление и администриране на работата по проекта;
- поддоговаряне – подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки съгласно ЗОП, сключване на договори с подизпълнители и мониторинг на изпълнението на работата на подизпълнителите;
- Изпълнение на мерките за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите;
- финансово управление на проекта;
- техническо и финансово отчитане на проектните дейности;
- управление на комуникациите с: Договарящия орган, заинтересовани страни, подизпълнители, медии и др., както и вътрешната комуникация в екипа.
Описание на функциите на екипа за организация и управление на проекта:
Ръководител
Осъществява цялостна организация, координиране и наблюдение на процеса по изпълнение на проекта; води кореспонденцията с Договарящия орган; разпределя задачите на екипа по проекта; подготвя и разпространява работните планове и графици за изпълнение на конкретните дейности по проекта; свиква работни срещи на екипа по проекта; контролира финансовите плащания по проекта; проверява отчетите за извършена работа по проекта на всеки експерт; изготвя месечни отчети; изготвя финалния технически отчет. Ръководителя на проекта ще отговаря за работата с конкретните лица, предоставящи услугата в центъра и с целевата група. Участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители.
Координатор
Подпомага ръководителя на проекта при организацията на изпълнението на проекта; координира оперативното изпълнение на дейностите; участва в подготовката и реализирането на процедурите по ЗОП, следи за взаимоотношенията с подизпълнителите и изпълнението на договорните клаузи. Отговорен за регулярните технически отчети по проекта; участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители;Осъществява консултациите и мониторинга по предоставянето на услугите.
Счетоводител
Оформя документацията по назначаване и освобождаване на членовете на проектния екип съгласно нормативната рамка на трудово правните отношения; отговаря за осчетоводяване на разходооправдателни документи по проекта; осъществява разплащанията по проекта; изготвя ежемесечни справки и отчети за движението на средствата по проекта по пера; изготвя финалния финансов отчет; подготвя досиетата за назначаване на персонала в центъра; изготвя ведомости и подготвя заплатите и тяхното изплащане.
Проектен администратор
Следи за изпълнението на поставените персонални задачи на всеки експерт по графика и плана разработен от ръководителя на проекта; подпомага дейността на всички експерти на оперативно ниво; отговаря за подготовката на регулярните месечни отчети за напредъка на проекта; контролира провеждането на всички събития; участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители; Осъществява консултациите и мониторинга по предоставянето на услугите.
Технически сътрудник
Подготвя и разпределя входящата и изходящата кореспонденция; логистично осигурява изпълнението на проектните дейности; води протоколите от екипните срещи; класифицира, подрежда и съхранява документацията, свързана с изпълнението на проекта; участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители; Осъществява консултациите и мониторинга по предоставянето на услугите |
37 329.24
|
40 136.71
|
"Създаване на условия за работа в Центъра за социални услуги и закупуване на специализирано транспортно средстсво за хората с увреждания": 1. Дейността включва обзавеждане и оборудване на помещение от сграда с Акт за общинска публична собственост, определено с решение на Общински съвет на Минерални бани за целите на Центъра за предоставяне на социални услуги.
Необходимостта от обзавеждане и оборудване е идентифицирана на база на следните фактори:
• Наличната техника към момента е недостатъчна за извършване на дейностите по проекта, което налага и закупуването на допълнителна техника и обзавеждане; Обзавеждането и оборудването на помещенията предвидени за Центъра за социални услуги ще бъде възложена на външен изпълнител, избран съгласно изискванията на ЗОП и националното законодателство.
В рамките на тази дейност ще се извърши и доставката на материали и консумативи, необходими за нормалното фукциониране на Центъра, също така и работно облекло и предпазни средства на персонала.
2. Закупуване на "Специализирано транспортно средство" за хора с увреждания и възрастни с невъзможност за самоослужване. В тази категория се включват превозни средства, при които е осигурен достъп за инвалидни колички. За да бъде постиганта равнопоставеност и да не бъдат дискриминнирани жителите на общината, предвиждаме закупуване на специализирано транспортно средство, адаптирано за инвалиди и трудноподвижни възрастни хора. С придобиването му община Минерални бани решава един от проблемите си, свързани с транспортирането на трудноподвижни и неподвижни хора. |
40 490.00
|
40 336.30
|
"Подбор и наемане на персонала в Центъра за социални услуги": Дейността включва:
1.Подбор и наема на персонал в Центъра за социални услуги. В създадения център за социални услуги ще бъдат наети Ръководител и експерт - консултант, които ще управляват и организират дейностите в центъра. Персонала за предоставяне на услугата в домашна среда ще бъде от 62 човека, от които: лични асистенти - 60 лица, медицински специалист – 1 лице и психолог – 1 лице . Личните асистенти предоставящи услуги по „Нови алтернативи“ ще бъдат включени месец април 2016 г.
2. Подготовка и обучение на персонала на Центъра за социални услуги. Персонала назначен за работа в Центъра е необходимо да придобие знания и умения необходими за качественото предоставяне на социалните услуги, чрез които да бъдат постигнати целите на проекта. Във връзка с това се предвижда провеждането на въвеждащо и надграждащо обучение. Обученията ще бъдат проведени от външен изпълнител, избран в съответствие с действащото националното и европейско законодателство. Обученията ще бъдат насочени към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на нуждаещите се представители на целевата група. Въвеждащото обучение ще се проведе само за персонала, който не е преминавал обучение по предходни процедури. Надграждащото обучение ще се проведе в по - късен етап за целия персонал на центъра.
3. Разработване на Методология и вътрешни правила, регламентиращи дейността по функционирането на новосъздадения център за социални услуги. Разработената методика ще регламентира процеса на предоставяне на услугите в „Центъра за социални услуги“ в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качеството на предоставяните услуги, разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Целта на методиката е да даде указания за качествено предоставяне на услугите в практиката, както и да предложи на всички ангажирани институции на местно и национално ниво инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на социални услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Методиката ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на услугите. Тя има за цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес. Изпълнението на тази дейност ще бъде от екипа по проекта.
4. Консултиране и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ услугите в Центъра - ще бъде осъществен от страна на психолога в Центъра веднъж месечно или по нужда на персонала. Консултациите ще е се извършват както в Центъра така и по домовете;
5. Извършване на мотивационна подкрепа и консултации на потребителите на услугата - мотивационната подкрепа и консултирането ще се извършва от психолога на Центъра. Консултациите ще бъдат индивидуални, като ще се акцентира върху индивидуалната потребност на съответния потребител. Консултациите ще е се извършват както в Центъра, така и по домовете. |
980.00
|
980.00
|
"Подбор на ползвателите на услугата": Дейността ще включва:
1) Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата: формуляр заявление, документ за самоличност, копие от ЕР на ТЕЛК/НЕЛК/ЛКК, актуални медицински документи, с които се удостоверява здравословното състояние на лицето, подкрепяща документация, касаеща физическото и психическото състояние и социалния статус на бенефициента. Възрастните хора с ограничения или невъзможност за самообслужване, които нямат актуални медицински документи, удостоверяващи здравословното им състояние, подават заявление за кандидатстване и представят документ за самоличност за справка; Кандидатите заявяват необходимостта от ползване на почасови услуги по настоящ адрес;
2) Извършване на Оценка на потребностите при спазване на Методиката за оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги и изготвяне на индивидуалните планове според потребностите. Индивидуалният план за предоставяне на услуга ще се разработва въз основа на личния избор и направените анализ и оценка на индивидуалните потребности на потребителя. Всеки индивидуален план ще съдържа информация за : всички специфични потребности и/или проблеми на клиента, свързани с ежедневния му живот и неговото самообслужване, емоционален и психически комфорт, общуване с близки и други хора от общността; Плановете ще се актуализират на всеки шест месеца, а при промяна на потребностите и желанията на потребителя и по- често. Нова оценка на потребностите ще бъде направена и на лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура "Нови алтернативи" , след приключването през месец март 2016 г.
3) Подборът на потребителите и сключване на договори. Подборът на потребителите на услугите ще се извършва от екипа по проекта и екипа на Центъра за социални услуги, на базата на постъпили заявления от кандидатите и извършената индивидуална оценка на потребностите на хората с увреждания и/или самотно живеещите възрастни хора. Комисията ще изготви списък на потенциалните потребители, като ги категоризира по следните показатели: - видове услуги; - местоживеене на кандидата; - степен на неотложност на включването им в проекта. При установяване на потенциални клиенти, които са изведени от специализирани институции, същите ще се ползват с предимство при включването им като потребители. Сключените договори ще съдържат информация за: описание на конкретните потребности на потребителя, услугите, които ще бъдат предоставяне, (тяхното времетраене и честота на предоставяне се отразява в договорен график, приложен към договора), права и задължения на страните, взаимодействие между изпълнителния екип по проекта и потребителя, взаимодействие и комуникация между потребителя и персонала за управление на Центъра, условия за актуализиране и/или прекратяване на договора. |
0.00
|
0.00
|
"Функциониране на Центъра за предоставяне на социални услуги в домашна среда": За функциониране на Центъра ще бъде нает следния персонал:
- Ръководител, Експерт – консултант, лични асистенти 60 бр., едно медицинско лице и психолог. Услугите в центъра ще се предоставят за период от 18 месеца. - Ръководителя на центъра и експерт - консултант ще осъществяват следните дейности: Организират предоставянето на социалните услуги; приемат документите от кандидат - потребителите и кандидатите за предоставянето на услуги; дават консултации на потребителите и техните близки по същността на предоставянето на услугите от центъра; извършват оценка на потребностите; разработват индивидуални планове за грижи; разработват график за работата на наетите по проекта;проверяват и записват в дневника на потребителя качеството на предоставяните услуги, спазване на часовия график и работата на наетия; Поддържат отчетността по предоставяне на услугите, като съгласува действията си с ръководителя на проекта. Подготвят, своевременно актуализира и съхранява досиетата на потребителите и персонал; водят всички необходими дневници и регистри за дейността на центъра.
- Домашните помощници, ще предоставят следните услуги: Почистване и проветряване на дома; Почистване на санитарните помещения; Смяна и пране на спално бельо; Изхвърляне на отпадъците; Помощ за поддържане на лична хигиена;Помощ при вземане на лекарства; Пазаруване – снабдяване с ежедневно необходимите продукти и лекарства; Придружаване при посещение на лекар, медицински манипулации и изследвания, рехабилитация; Извършване на плащания за битови услуги; Придружаване извън дома.
- Социални асистенти, ще предоставят следните услуги:Помощ при поддържане на ежедневна лична хигиена; Доставяне и приготвяне на храна съобразно здравословното състояние на лицето; Помощ и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения; Почистване на дома веднъж седмично; Придружаване на разходка, участие в културни мероприятия по желание на лицето; Административна помощ, касаеща социалното, пенсионното и здравното обслужване; Помощ в общуването, създаването и поддържането на социални контакти; При необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома; Заплащане на битови сметки – веднъж месечно; Поддържане на връзка със семейството на пациента и предоставяне на текуща информация за състоянието му.
- Медицинският специалист ще предоставя следните услуги: Ще извършва всички медицински манипулации, свързани с лечението – поставяне на инжекции, смяна на превръзки, обработка на рани, смяна на конци; Ще поддържа тясна връзка с близките на болния като редовно ги информира за здравословното им състояние Осъществява здравния контрол върху работата на социалните асистенти, личните асистенти и домашните помощници. Контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения; Придружаване при посещение на лекар, различни медицински манипулации и изследвания, рехабилитация; Следи за повишаване на жизнения статус на всичките ни потребители и подобряване на здравословното им състояние.
- Личните асистенти, които ползват процедурата “Нови алтернативи” ще бъдат включени през месец април 2016 г. ще предоставят следните услуги: Помощ при поддържане на ежедневна лична хигиена; Доставяне и приготвяне на храна съобразно здравословното състояние на лицето; Помощ и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения; Почистване на дома веднъж седмично; Пране и гладене на дрехи и чаршафи; Придружаване на разходка, участие в културни мероприятия по желание на лицето;При необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома; Заплащане на битови сметки – веднъж месечно.; Поддържане на връзка със семейството и предоставяне на текуща информация за състоянието му.
- Психологическа подкрепа на потребителите на услугата според тяхната индивидуална потребност - извършва се периодично и при нужда от психолога на Центъра във формат - индивидуално консултиране на място. |
418 910.76
|
411 194.63
|
"Информация и публичност": Постигането на равномерно и актуално разпространение на информация по време на проекта ще се осъществи, чрез спазване на следната последователност:
1. Организиране и провеждане на начална пресконференция и финална пресконференция: Началната пресконференция ще даде официален публичен старт на проекта. Финалната пресконференция е предвидена да се състои след приключване на дейностите по проекта. За всяка от тях ще бъде изготвено и публикувано прессъобщение, а покани ще бъдат изпратени до представители на всички заинтересовани групи (преки и непреки бенефициенти от резултатите по проекта), включително медии и граждани. Събитието има за цел да информира обществеността за предвидените и изпълнени по проекта дейности, очаквани и постигнати резултати, да популяризира дейността на ЕС, ЕСФ, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и да стимулира други потенциални бенефициенти за участие в подобни проекти.
2. Изготвяне и публикуване на информационно каре в печатната преса: Пресконференциите ще бъдат последвани от изготвяне и публикуване на информационно каре в печатната преса. Целта е информацията за проекта да достигне до максимален брой хора в Общината, неприсъствали на информационното събитие.
3. Системно актуализиране на интернет сайта на Общината с информация по проекта: Максималното разпространение на информация предполага съобразяването със социално-техническия прогрес и използването на съвременните информационно-технически средства, като Интернет. Това условие ще бъде осигурено посредством използването на общинския интернет-сайт, на който ще се публикува актуална информация за изпълнението проекта.
4. Изготвяне и поставяне на постоянна информационна табела на входа на центъра.Табелата ще съдържа всички задължителни информационни елементи.
5. Изготвяне и разпространение на информационни материали по проекта (дипляни, брошури, рол-банер): За осигуряването на необходимата информационна обезпеченост по време на пресконференциите и след приключването на проекта, се предвижда да бъдат изготвени следните рекламни материали: - Дипляни, съдържаща основната информация за проекта – за разпространение по време на началната пресконференция, в Общината и в Центъра за социални услуги; - Рол-банер – за поставяне в залата на пресконференциите; - Брошури, съдържаща основната информация за проекта, включително постигнатите резултати – за разпространение по време на финалната пресконференция, в Общината и в Центъра за социални услуги.
6. Други дейности, целящи популяризиране на дейностите по проекта и финансовия принос на ЕС и ЕСФ: Популяризирането на проекта предполага използването на всички възможни методи за разпространение на информация. Като примерни допълнителни дейности, целящи постигането на максимален ефект и обхват на разпространение могат да бъдат посочени:
- Изготвяне и поставяне на информационни стикери на новозакупеното оборудване и обзавеждане по проекта;
- Информация за проекта и други събития ще бъдат публикувани на сайта на Общината;
- Използване и спазване на приложимата визуализация за всички документи и отчети по проекта. |
2 000.00
|
2 000.00
|