Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

С реализацията на проектното предложение (ПП) ще се удовлетвори идентифицираната в Плана за действие за периода 2018-2021г. за изпълнение на Нац. стратегия за дългосрочна грижа, необходимостта от изграждане на инфраструктура за разкриване на Център за грижа за хора с увреждания и възрастни хора (лица с психични разстройства, умствена изостаналост, различни форми на деменция и възрастни хора в невъзможност за самообслужване).
Целеви групи:
-възрастни хора и хора с увреждания, които чакат за настаняване в социални услуги от резидентен тип, в т.ч. с психични разстройства, умствена изостаналост и деменция
-възрастни с психични разстройства, трайно настанени (над 1г.) в държ. психиатрични болници и които нямат нужда от активно лечение, но не могат да бъдат изписани поради липсата на жилище, близки или последните не желаят да се грижат за тях след изписването им от болницата. 
-пълнолетни лица с умствена изостаналост и множествени увреждания
-лица с различни форми на деменция
-роднини и близки на възрастни хора, хора с увреждания, деменция и др., които полагат грижи за тях
-широката общественост.
Основна цел: изграждане на инфраструктура за разкриване на социална услуга в общността за възрастни хора и хора с увреждания, съгл. Картата на резидентните услуги и Картата на услугите за подкрепа в общността. 
Очакван резултат:  В изградената инфраструктура да се предоставя качествена социална услуга за възрастни и хора с увреждания. ПП  ще допринесе за постигане на интегриран подход при грижата за възрастните хора и хората с увреждания, с ясен социален ефект и въздействие, чрез гарантираната допълняемост, интегрираност и устойчивост на мерките, заложени по ОПРЧР 2014-2020г. 
Основни дейности: организация и управление, мерки за информиране и комуникация, изготвяне на инвестиционен проект, изпълнение на СМР, осъществяване на АН, строителен надзор с инвеститорски функции и оценка на съответствието на инв.проект, въвеждане в експлоатация, обзавеждане и оборудване.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Община Ловеч ще отговаря за цялостната координация, управление и контрол на изпълнението на проекта, докладване на УО на ОПРР за настъпили извънредни ситуации в изпълнението, финансовото управление, подготовката на искания за плащане и др. Организацията за изпълнението на проекта, включва и изграждането на ясни комуникационни канали, което ще създаде условия за качествено управление на дейностите, навременно идентифициране на евентуални рискове и предприемане на мерки за преодоляването им. За да постигне очакваните резултати по време на изпълнението, ще се следват стриктно общата и специфичните цели, спецификата и плана за изпълнение на дейностите. Ще бъде създаден екип за управление на проекта, съставен от експерти, служители само на Общината, които ще отговарят за организацията и управлението на дейностите по проекта: Ръководител, Координатор и Счетоводител. За нуждите на проекта, ще се осигури офис, в който ще се провеждат срещите на екипа за управление на проекта и изпълнителите по договорите, необходимата офис техника за работа. В него ще се обособи архив за съхранение на проектното досие. Спазването на плана за изпълнение на дейностите, разпределението на задачите и отговорностите между членовете на екипа, в зависимост от техните компетенции, въведените вътрешни процедури за управление и мониторинг в Общинската администрация ще допринесат за качественото и навременно изпълнение на основните дейности в проектния цикъл. Екипът ще работи в тясна връзка и непрекъсната комуникация с всички експерти и звена от общинската администрация в т.ч.: - Отдел "Разходване на средства и контрол"-по подготовката и провеждането на обществените поръчки; - Дирекция "Устройство на територията" и Дирекция "Техническа инфраструктура и околна среда"-проблеми по време на изпълнение на СМР и въвеждането на строежа в експлоатация; - Отдел "Счетоводен"-по отношение на целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта и осчетоводяване на направените разходи, съгласно изискванията на българските счетоводни стандарти и изискванията на УО на ОПРР; - Дирекция "Проекти, програми и инвестиции" за осъществяване на контрол при изпълнението и отчитането на проекта към УО на ОПРР. За успешното изпълнение на настоящия проект предвиждаме прилагането на следните методи: - Методи за оперативно управление на екипа по проекта-прилага се по време на целия проектен цикъл. При сформирането на екипа по проекта ще бъдат взети предвид индивидуалните качества, професионалната квалификация и опита в изпълнението на проекти. Основна роля за управление, организиране, координиране и контрол върху цялостното изпълнение на дейностите по проекта ще има Ръководителят. - Методи за администриране, съхранение на информацията, отчитане и проверка на разходите: ще бъде прилагана система за администриране на проекта съгласно СФУК, Процедурен наръчник на Община Ловеч, Указания на УО на ОПРР и съответните регламенти на ЕС за техническо и финансово изпълнение, архивиране на документи, в рамките на която ще се поддържат архив, чрез който ще се осигури пълна проследимост на извършените дейности. - Методи и средства за комуникация и обмен на информация: стандартни средства за обмен на данни и съобщения. Ще се провеждат работни срещи на екипа, на които ще бъде анализиран напредъкът по проекта. - Методи и средства за визуализация и публичност: прессъобщения, пресконференции, периодични съобщения на интернет страницата на Общината и др. Дейността предвижда: - Балансирана координация и мениджмънт; - Техническа и финансова отчетност по проекта; - Подготовка на технически задания, технически спецификации и документации за обществени поръчки, съгласно приложимото законодателство (ЗОП); - Управление на комуникацията в проекта; - Прозрачно изпълнение; - Организация на отчитането на проектните дейности, - Провеждане на срещи на екипа за управление. 9 345.75 9 175.05
Подготовка на документации за обществени поръчки и обявяване на процедурите: Дейността включва разработване на документации за обществени поръчки (технически задания - Приложение Д-3 от Процедурния наръчник на Общината, технически спецификации, решения за обществена поръчка, обявления, указания за подготовка на офертите и документации, които съдържат: образци на документи и указания за подготовката им, методика за определяне на комплексната оценка на офертата (когато е приложимо) и проект на договор за следните дейности: 1. Инженеринг, който включва прединвестиционно обследване, проектиране, извършване на СМР и осъществяване на авторски надзор по проект „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания в гр. Ловеч“; 2. Оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции при изпълнението на строително-монтажните работи по проект „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания в гр. Ловеч“; 3. Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по проект „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания в гр. Ловеч“; 4. Осигуряване на информация и комуникация по проект „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания в гр. Ловеч“. При подготовката на документациите за обществени поръчки ще се спазват стриктно изискванията на Закона за обществените поръчки, Правилника за неговото прилагане, Закона за устройство на територията, наредбите към него и цялото приложимо законодателство, както и приложимите указания на Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г., Министерство на финансите, вкл. Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация по изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС за 2014-2020г. 0.00 0.00
Провеждане на процедури по ЗОП и сключване на договори с изпълнители: Обществените поръчки ще бъдат възложени чрез провеждането на открити процедури, съгласно Закона за обществените поръчки. Срокът за подаване на оферти ще бъде определен в съответствие с чл.74, ал.1 от ЗОП. След изтичане на срока за подаване на оферти, на основание чл.103, ал.1 от ЗОП и във връзка с чл.51 ППЗОП, Възложителят ще назначи комисия за разглеждане и оценка на офертите, която ще се състои от нечетен брой членове. В определения в заповедта срок за приключване на работата на комисията, членовете й ще разгледат и оценят подадените оферти. Комисията ще класира участниците по степента на съответствие на офертите с предварително обявените от Възложителя условия. Действията на комисията ще се протоколират, като резултатите от работата й ще бъдат отразени в доклад, който се подписва от всички членове на комисията и се предава на Възложителя заедно с цялата документация. В 10 дневен срок от получаването му, възложителят ще го утвърди или ще го върне на комисията с писмени указания в случаите по чл.106, ал.3 ЗОП. В 10 дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедурата. Решението подлежи на обжалване по реда на чл.197, ал.1, т.7 от ЗОП. При спазване на срока по чл.112, ал.6 ЗОП, Възложителят ще сключи договор, който съответства на проекта на договор, допълнен с всички предложения от офертата на участника, въз основа на които е определен за изпълнител. В 30 дневен срок от сключването му ще бъде изпратено за публикуване обявление за възлагане на поръчка. До цялата документация по обявяването и провеждането на обществените поръчки ще бъде предоставен неограничен пълен и безплатен достъп по електронен път на профила на купувача на сайта на Община Ловеч, считано от датата на публикуване на обявлението за оповестяване откриване на процедурата в "Официален вестник на ЕС". 0.00 0.00
Инженеринг - прединвестиционно обследване, проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор : В съответствие с Картата на резидентните услуги, Община Ловеч ще изгради „Център за грижа за лица с психични разстройства“ с капацитет 15 места. Предвижда се новата резидентна услуга да доизгради инфраструктурата в имот на Държавна психиатрична болница – Ловеч. За нуждите на услугата ще бъдат преустроени и доизградени две сгради на етап груб строеж, които са с обща застроена площ 499 кв. м, което е достатъчно за покриване на минималните изисквания за площ на помещенията, определени във функционалните изисквания, одобрени от МТСП. Ще се извърши частично премахване и изграждане на преградни стени, за да се оформят спални със самостоятелни санитарни помещения, дневна, стая за терапия, кухненски бокс с разливочно и трапезария. За персонала ще се обособи стая със санитарно помещение, а в останалата площ ще се разположат обслужващи помещения – мокро помещение, складове и др. Необходимо е да се изготви инвестиционен проект, с който освен разпределението на помещенията, да се реши визията на сградите, ВиК, ОВ и електрическа инсталации и да се предвидят мерки за енергийна ефективност и достъпна среда за хора с намалена подвижност. Дейността ще се изпълни от външен за общината изпълнител на инженеринг, който включва прединвестиционно обследване, проектиране, извършване на СМР и осъществяване на авторски надзор. - Изпълнителят ще извърши специфични проучвания необходими за реконструкцията и дострояване на съществуващите сгради, в т.ч. архитектурно заснемане и конструктивно обследване на сградите, съгласно чл.9, т.11 от Наредба №4/21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, което ще послужи за изработване на инвестиционен проект; -Изпълнителят ще изготви работен инвестиционен проект въз основа на задание за проектиране, прединвестиционното обследване и техническа спецификация на Възложителя, съгласно изискванията на Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба №4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, изискванията на ЗУТ и др. В техническото задание за изработване на работен инвестиционен проект, ще бъдат разписани основните ситуационни и функционални изисквания по отношение на брой и вид помещения, минимални и препоръчителни площи, съгласно утвърдените от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността - Приложение Н към Насоки за кандидатстване. Проектът ще включва количествено-стойностни сметки, технически спецификации и разпределения на необходимото обзавеждане и оборудване, съгласно функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, утвърдени от МТСП. Инвестиционният проект ще се съгласува с експлоатационните дружества и др. (при необходимост), съгласно чл.143, ал.1 от ЗУТ и с МТСП. - Изпълнение на СМР, съгл. одобрения инв. проект (вид и обем на работите), КСС и технически спецификации по отделни проектни части. - Осъществяване на авторски надзор по време на строителството, в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове към него. Ще се осъществява контрол върху точното изпълнение на извършваните СМР в пълно съответствие с одобрения инвестиционен проект. Предписанията на проектантите ще бъдат вписвани в заповедната книга за строежа и ще бъдат задължителни за всички участници в строителството. В хода на цялостно изпълнение на дейността, Община Ловеч се ангажира да осигури пълен достъп до цялата необходима информация, документация и обекта на интервенция, във връзка с осъществяването на текущия мониторинг. Екипът на проекта ще осъществява контрол върху изпълнението на договора за проектиране по отношение на графика за изпълнение на дейностите, пълнота на инвестиционния проект и съответствие с посочените изисквания. 420 475.25 500 698.20
Оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции при изпълнението на строително-монтажни работи : Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП и приложимите нормативни уредби. Настоящата дейност е свързана с реализирането на Дейност 4 "Инженеринг - прединвестиционно обследване, проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор“ включва: - Оценяване на съответствието на изготвеният работен проект, съгласно чл. 142, ал. 6, т. 2, ал.10 и ал. 11 от ЗУТ; - Осъществяване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ, - Контролиране качеството на доставените и влагани в строежите строителни материали и продукти, - Упражняване на контрол на количествата на изпълнените СМР. - Следене и документиране на всички обстоятелства, свързани със строежа. За изпълнение на задълженията си изпълнителят ще изготвя и предоставя на Възложителя ежемесечни междинни доклади за напредък. Дейността има за цел: - Изготвен комплексен доклад за оценка за съответствието на инвестиционните проекти по чл. 142, ал. 6, т. 2, ал.10 и ал.11 от ЗУТ; - Осъществен строителен надзор съгласно изискванията на действащото законодателство; - Качествено изпълнение на предвидените СМР; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството. Съгласно Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в: - Подробно и задълбочено проучване на проектната документация във всичките й части. - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г, вкл. заповедна книга за строежа; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; - Координиране взаимоотношенията между участниците в инвестиционния процес – изпълнител на СМР, авторски надзор, местна администрация и държавните контролни органи. - Съвместно с изпълнителя на СМР, организира контролните измервания и тестовете на независимите и оправомощени институции; - Следене и контрол по изпълнението на договора за СМР в съответствие с графика за изпълнение на дейностите, линейния календарен график за изпълнение на СМР и при изоставане изисква от тях предприемане на мерки за спазване на крайния срок. - При необходимост изготвя оценка за съответствие за съществени изменения на инвестиционния проект по смисъла на чл. 154 от ЗУТ; - Изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт на обектите. 8 112.00 6 350.40
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване: Изборът на изпълнител за доставка и монтаж на обзавеждането и оборудването ще се извърши по реда на ЗОП. Доставката на обзавеждане и оборудване за нуждите на новообособените помещения ще се възложи въз основа на техническата спецификация, съобразена с функционалните изисквания, разработени и утвърдени от МТСП. Оборудването и обзавеждането ще се разпредели по отделните помещения, предвидени да се оформят, за осигуряване на необходимата инфраструктура за предоставяне на новата социална услуга „Център за грижа за лица с психични разстройства“ с капацитет 15 места в гр. Ловеч. Към момента на кандидатстване за обекта на интервенция няма разработен инвестиционeн проект. Предвижда се да се обособят помещения, като спални със самостоятелни санитарни помещения, дневна, стая за терапия, кухненски бокс с разливочно и трапезария. За персонала ще се обособи стая със санитарно помещение, а в останалата площ ще се разположат обслужващи помещения – мокро помещение, складове и др. Като при проектирането и изработването на инвестиционния проект ще бъдат включени всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Помещенията ще бъдат обзаведени и оборудвани в съответствие с изискуемия минимум мебели и оборудване съгласно Основните композиционни и функционални изисквания за изграждане на Център за грижа за лица с психични разстройства (с капацитет 15 места), разработени и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика, Приложение Н Функционални изисквания към НК, като легло, гардероб и шкафче за лични вещи за всеки потребител, кухненско обзавеждане и оборудване, обзавеждане за дневни, трапезария и разливочно, в т. ч. мека мебел, библиотека, столове и маси за хранене; мебелировка и обзавеждане за обслужващия персонал – офис оборудване /бюра, столове, шкафове/ и др. Окончателният вид и брой на обзавеждането и оборудването ще се определи след изготвяне на инвестиционния проект за инфраструктурата на услугата. Едновременно с готовия инвестиционен проект, с който ще се определи окончателната визия на помещенията, размери и функционалност, ще бъде предоставен за съгласуване в МТСП и подробен списък на обзавеждането и оборудването, Приложение Б1 - Списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане. 35 000.00 39 347.33
Въвеждане на обекта в експлоатация: За въвеждане на обекта в експлоатация ще бъде изготвена екзекутивна документация, при необходимост, Констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа с приложения, издадени удостоверения по чл.54а, ал.2 и 3 от Закона за кадастъра и имотния регистър, проведени съгласувателни процедури и сключване на окончателни договори с експлоатационни дружества, подготвен окончателен доклад от строителния надзор. 550.00 550.00
Осигуряване на информация и комуникация : Съгласно Раздел VII от Общи условия към Договора за предоставяне на БФП по ОПРР 2014-2020 г. се предвиждат дейности за информация и комуникация по проекта, с цел популяризиране на получената финансова подкрепа от ЕФРР, чрез ОПРР 2014-2020 г. Всички дейности за информация и комуникация по проекта са съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на дейността ще се изпълни следното: 1. Провеждане на две пресконференции (начална и заключителна с мин. 30 присъстващи на всяка). Пресконференциите ще се проведат в заседателната зала на Общински съвет-Ловеч в сградата на Община Ловеч и ще бъдат отворени за журналисти, представители на социални, здравни организации и граждани. Организирането на пресконференциите ще се извърши, съгласно т. 3.5 от Единния наръчник на бенефициента и включва: подготовка и изпращане на покани до всички участници в събитието, осигуряване на кафе - пауза за минимум 30 човека, подсигуряване присъствието на местни и/или регионални медии за отразяване на събитието. На пресконференциите ще бъдат раздадени рекламни и информационни материали. Разходът за пресконференции е 240 лв. без ДДС (2 х 120 лв.) 2. Публикуване на 2 съобщения със снимки в местни/регионални медии с информация за проекта, при стартирането и приключването му на стойност 200 лв. без ДДС (2 х 100 лв.) 3. Изработване на банер с размер минимум 80х180см и стойка. Визия съгл. изискванията на т.3.9. от Единен наръчник на бенефициентите. Цена 145,00 лв. без ДДС. 4. Изработка на информационни дипляни (А4 - тройно сгъната, 170 гр. двустранен хром гланц/мат), съобразно т.3.7 и т.8.5. от Единен наръчник на бенефициентите и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Дипляните ще бъдат разпространявани при стартирането и приключването на проекта. Цена 260,00лв. без ДДС (200 х1,30 лв). 5. Изработка и монтаж на постоянна обяснителна табела, след приключването на проекта с размер 70х100 см., съобразно изискванията на т. 8.2. от Единен наръчник на бенефициентите и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Цена - 150,00 лв. без ДДС (1 х 150 лв.) 6. Изработка и монтаж на информационна табела с размер 50х70 см. Тя ще се монтира в сградата на Общината пред офиса на проекта. Цена - 100,00 лв. без ДДС 7. Брандирана шапка с логото на ОПРР на стойност 875,00лв. без ДДС (250 бр. х 3,50лв). 8. Самозалепващи стикери А8 52х74мм, РVС, мат/гланц, пълноцветен печат на стойност 80,00 лв. без ДДС (200х 0,40лв). 9. Брандиран еко бележник със спирала и химикал. Визия съгл. изискванията на т.3.7. и 8.6. от Единен наръчник на бенефициентите. Цена 500,00лв. без ДДС. (100бр. х 5лв.) 10.Доставка на брандирани с логото на ОПРР одеала. Цена 600 лв. без ДДС (50 бр.х 12 лв.) На интернет страницата на Община Ловеч (http://www.lovech.bg) ще бъдат публикувани съобщения и информация за финансиращия орган, основната цел на проекта, напредъка в изпълнението му и постигнатите резултати и индикатори. 3 150.00 3 447.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.