Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Целта на дейността е стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, включително към придобиване или повишаване на професионална квалификация за активно поведение на пазара на труда. Дейността ще способства за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение за създаване на предпоставки за професионално развитие на хората с увреждания, хората в неравностойно положение и други социално изключени лица.Дейността е основополагаща за проекта, в рамките на дейността ще се извърши подбор на лицата от следните целевите групи: хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, които ще участват в следващите дейности по проекта. В рамките на дейността ще се извърши психологично подпомагане и мотивиране на лицата от целевите групи за включване в заетост.
В резултат на психологическо подпомагане лицата следва да овладеят основните техники за справяне със стреса, придобият умения за успешно справяне на ново работното място или адаптиране към работните условия.
В резултат на мотивирането, включените в дейността лица, следва да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. |
0.00
|
2 973.34
|
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика: В рамките на дейността ще се проведе 3- дневен семинар на тема „Себепознание и самоусъвършенстване“. Целта на семинара е поощряване участието на лицата в социалния и професионалния живот съобразени с индивидуалните им потребности, да бъдат подпомогнати в намиране на собственото си жизнено пространство. Дейността ще способства за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение за създаване на предпоставки за професионално развитие на хората с увреждания и хората в неравностойно положение. В семинара ще бъдат включени теми, насочени към:
- участие в социалния живот: Придобиване на увереност и повишаване на личната самооценка; Подкрепа при взимане на важни решения; Да се узнаят особеностите на интелекта; Да се изясни собствения стил на общуване и разбиране на другите хора; Подкрепа при правене на избор, поставяне на задачи и цели;
-участие в професионалния живот: Идентифициране на мотивите и желанията, които влияят на професионалния избор; Да се установи какви лични качества най-оптимално се съотнасят с характеристиките на дадената професия; Да се определи какви специалности са най-подходящи за успешното обучение и по-нататъчно развитие и построяване на кариера в бъдеще.
В семинара ще бъдат включени идентифицираните лица в дейност 1.
В резултат на семинара лицата трябва да получат информация и развият умения за общуване и работа в група, навици и умения за живот, развият умения за поддържане на личната си автономност, да осъзнаят индивидуалните си способности и ресурси.
Целта на дейността е да се идентифицира потенциала на определените в дейност 1 лица и насочат към придобиване на конкретните професии и специалности за професионално обучение в дейност 3 от проектното предложение. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на обучения на лицата, за които е осигурена заетост в бюджетен ред 1 в социалното предприятие: Дейността е насочена към лицата от целевите групи идентифицирани в дейност 1 и участвали в семинара в дейност2 . Целта на дейността е повишаване професионалната квалификация на лицата, както и придобиване на знания чрез неформално обучение по ключови компетентности . Дейността способства за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение и създаване на база от знания и умения , необходимо за успешно изпълнение на професионалните задължения на лицата. В рамките на дейността ще се проведат обучения за придобиване на професионална квалификация и обучения по ключови компетентности.
3.1 Обучения по професионална квалификация:
За да бъдат включени в професионално обучение, лицата следва да отговарят на изискванията на Наредбите на МОН за придобиване на съответната професия.
Първо обучение:
1. Наименование и код на професията, и код на специалността: "Работник в заведения за хранене и развлечения”,код 811090, специалност “Работник в производство на кулинарни изделия в заведения за хранене и развлечения”,код 8110901- първа степен на професионална квалификация
2. Хорариум на обучението-300 учебни часа
3. Брой на обучаваните лица-10 лица
4. Документ доказващ завършеното обучение- Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН
- Второ обучение
1. Наименование и код на професията, и код на специалността: "Работник в заведения за хранене и развлечения”,код 811090, специалност “Работник в обслужване на заведения за хранене и развлечения”,код 8110902- първа степен на професионална квалификация
2. Хорариум на обучението-300 учебни часа
3. Брой на обучаваните лица-10 лица
4. Документ доказващ завършеното обучение- Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН
- Трето обучение
1. Наименование и код на професията, и код на специалността: "Социален асистент”,код 762040, специалност “Подпомагане на възрастни”, код 7620402- втора степен на професионална квалификация
2. Хорариум на обучението-660 учебни часа
3. Брой на обучаваните лица-11 лица
4. Документ доказващ завършеното обучение- Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН
3.2 Обучение по ключови компетентности
В рамките на дейността ще се проведат обучения по ключови компетентности насочени към лицата, на които ще бъде осигурена заетост:
ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“.
Целта на обучението е придобиване на основни умения за активно участие в социалния, гражданския и професионалния живот, да се развият умения за комуникация с хора с различен и културен произход, да се справят и предотвратяват конфликти в социалния живот, да придобият знания, умения и отношение, необходими да бъдат активни граждани на местно, регионално, национално и европейско ниво. Придобиването на умения по ключова компетентност 6 са особено важни за създаването на активни граждани, мислещи хора с определена гражданска позиция. Активното отношение към обществения живот е в основата на развитието на социалното предприемачество, сферите на икономиката и обществените отношения. Обучението е насочено към представителите от целевата група, които ще бъдат включени в заетост и е базово за изграждане на гражданско съзнание, които е в основата на добрите взаимоотношения при осъществяване на трудовия процес.
1.Хорариум на обучението-30 учебни часа
2.Брой на обучаваните лица-32 лица
3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Обществени и граждански компетентности“. |
0.00
|
0.00
|
Оборудване на новосъздадени работни места, адаптиране за лица с увреждане и ремонт на помещенията на социалното предприятие: Дейността ще способства за постигане на специфична цел 1 на проектното предложение за създаване на общинско социално предприятие „Домашен социален патронаж“ чрез създаване на подходящи работни места, респективно и заетост на хората с увреждания и лица в неравностойно положение. В новообразуваното социално предприятие ще бъдат открити 39 нови работни места: изпълнителски персонал: 11 раб. места за изпълнение на длъжността „социален асистент“ код по НКПД-53221003 , 10 работни места за изпълнение на длъжността „работник, кухня“ код по НКПД-94120003 , 10 работни места за изпълнение на длъжността „разносвач на храна“ код по НКПД-53221004, 1 работно място шофьор за разнос на храната код по НКПД-83222006, специалисти : 1 раб. място „готвач“ код по НКПД-51202001, 1 раб. места „помощник-готвач“ код по НКПД-51202003,1 работно място „помощник-кухня“ код по НКПД-94120002, 2 раб. място „социален работник“ код по НКПД-26356003, административен персонал: 1 директор на социалното предприятие код по НКПД-11206006, 1 счетоводител код по НКПД-24116004.
За изпълнение на задълженията на административния персонал /директор, счетоводител/ и социалните работници ще бъдат закупени 3 настолни компютърни системи, 1 мултифункционално устройство 3 офис –бюра, 3 офис –стола, офис-секция. Проектното предложение предвижда при назначаване на персонала на социалното предприятие с предимство да се ползват хората с увреждане, поради което обзавеждането и оборудването ще бъде съобразено с изискванията на Наредба №4/1.07.2009. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Предвид капацитета на социалното предприятие, 200 потребителя е необходимо точното и коректно калкулиране на вложените хранителните продукти за което е предвидено закупуването на софтуерен продукт за администриране на калкулациите, с който ще работи счетоводителя.
Със свое решение Общински съвет Дългопол предостави сграда общинска собственост за развитие дейността на общинското социално предприятие, която се състои от 19 помещения с обща площ 183,25 кв.м. съответно разпределени: приемна продукти-5,29, подготвителна 8яйца, зеленчуци/-9,65 кв.м., подготвителна /месо/ 7,51 кв.м., склад продукти 3,95 кв. м., склад продукти 4,08 кв. м., коридор 22,06 кв.м., кухненски отпадъци-2,05 кв. м., стълбище -19,22 кв.м., коридор-5,37 кв.м., топла и студена кухня-33,03 кв.м. , разливочна-12,42 кв.м., експедиция готова храна 14,72 кв.м., коридор – 14,60 кв.м., офис 7,48 кв. м. Помещенията ще бъзат използвани за развитие дейността на предприятието. Сегашното състояние на помещенията е лошо и не отговаря на санитарно-хигиенните изисквания. На помещенията ще бъде извършен текущ и основен ремонт, съгласно §5,т. 42 и т.43 от Допълнителните разпоредби на Закона за устройство на територията. Ремонта ще включи дейности по измазване, подмяна на дограмата с цел осигуряване на енергийна ефективност на използваните помещения, ремонтни дейности на стени и подова настилка и др. ремонтни дейности.
За приготвяне на храна и предоставяне на социалната услуга- доставка на храна до домовете ще бъде закупено следното кухненското оборудване: кухненски везни – 3 бр., фризери – 7 бр., зеленчукорезачка – 1 бр., картофобелачка -1 бр., хладилник за съхранение – 1 бр, пекарна с три секции – 1 бр., печка с четири плочи и фурна – 2 бр., многофункционален електрически тиган -1 бр. , планетарен миксер -1 бр., електрически парен казан -1 бр. хладилник нискотемпературен -1 бр. и др. оборудване необходимо за осъществяване предмета на дейност на социалното предприятие. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на обучения за повишаване на управленските и бизнес умения за повишаване ефективността на управление на общинското социално предприятие: В рамките на дейността ще се проведе обучение по ключови компетентности на административния персонал на общинското социално предприятие. Целта на дейността е да се придобият знания, развитият умения по ключови компетентности с цел създаване на база за ефективното му управление. Неформалното обучение е от ключово значение за придобиване на знания и компетентности необходими за екипната работа, справяне с ежедневните задължения и електронна комуникация с външни организации.
В рамките на дейността ще се проведат обучение по ключови компетентности насочени към целевата група: представители на различни общности, заети в социалните предприятия, кооперации и специализирани предприятия за хора с увреждания:
- Обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. Обучението е насочено към лицата заемащи длъжностите директор, счетоводител и социални работници. Целта на обучението е придобиване на основни умения в областта на ИКТ: използването на компютри за изтегляне, оценка, съхраняване, производство,представяне и обмен на информация, както и общуване и участие в мрежи за съвместна дейност чрез интернет. Изключително важно е обучаваните да придобият способности за търсене, събиране и обработване на информацията, за критично и систематично използване на намерената информация. Обръща се внимание на развитието на основните компютърни способности като текстообработка,електронни таблици, бази данни, съхранение и управление на информацията, разбиране на възможностите и потенциалните рискове на Интернет и др. Предвид спецификата на административната работа, придобиването на ключова компетентност 4 е базова за успешната трудова реализация на лицата заети с администриране на предприятието и експертния персонал. / директор, счетоводител, социални работници-2 бр./.
1.Хорариум на обучението-45 учебни часа
2.Брой на обучаваните лица- 4 лица
3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Дигитална компетентност“.
- Обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“. Целта на обучението е придобиване на основни умения за активно участие в социалния, гражданския и професионалния живот, да се развият умения за комуникация с хора с различен и културен произход, да се справят и предотвратяват конфликти в социалния живот, да придобият знания, умения и отношение, необходими да бъдат активни граждани на местно, регионално, национално и европейско ниво. Придобиването на умения от ключова компетентност 6 са особено важни за създаването на активни граждани, мислещи хора с определена гражданска позиция. Активното отношение към обществения живот е в основата на развитието на социалното предприемачество, сферите на икономиката и обществените отношения. Осъществяването на дейността е насочено към постигането на цел 2 на проектното предложение. Обучението е насочено към персонала зает в социалното предприятие, а именно: готвач, помощник готвач, помощник кухня, директор, счетоводител, социални работници-2бр., шофьор/
1.Хорариум на обучението-30 учебни часа
2.Брой на обучаваните лица-8 лица
3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Обществени и граждански компетентности“. |
0.00
|
3 335.04
|
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Дейността способства за постигане на специфична цел 1 на проектното предложение за осигуряване на заетост на хората с увреждания, лица в неравностойно положение и други социално изключени лица. В рамките на дейността ще бъде осигурена заетост на 32 лица от целевите групи: хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, преминали обучение по придобиване на професионална квалификация в дейност 3 на проектното предложение. Лицата преминали обучение за придобиване на професионална квалификация по специалността “Работник в производство на кулинарни изделия в заведения за хранене и развлечения”, ще бъдат назначени като „работник, кухня“ НКПД 9412003– 10 лица. Основните им задължения са свързани с подготовката на хранителните продукти и тяхната преработка в готов вид за консумация, подпомага дейността на кухненския персонал.
Лицата преминали обучение за придобиване на професионална квалификация по специалността “Работник в производство на кулинарни изделия в заведения за хранене и развлечения”, ще бъдат назначени като „разносвач храна“ НКПД 53221004– 10 лица. Основните им задължения са свързани с разнос на готовата храна по домовете на обгрижваните лица от ОСП ”Домашен социален патронаж”, подпомага обгрижваните лица при получаване на храната, подпомага кухненския персонал при подготовката за транспортиране на храната до домовете на потребителите.
Лицата, преминали обучение за придобиване на професионална квалификация по специалността “Социален асистент ” ще бъдат назначени като социални асистенти НКПД 53221003 – 11 бр. лица, Основните им задължения са свързани с поддържане на личната хигиена и хигиената в жилищните помещения, обитавани от обслужвания; съдействие за снабдяване с необходимите помощни средства при инвалидност или тежко заболяване;помощ в общуването и в поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома или извън него; битови услуги - закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост, заплащане на електрическа и топлинна енергия, телефон и други със средства на лицето;съдействие за изготвяне на необходимите документи за явяване на трудово-експертна лекарска комисия.
1 работно място шофьор за разнос на храната код по НКПД-83222006.
С лицата ще бъдат сключени трудови договори с намалена почасова заетост: Работник кухня – 10 лица – 6 часа; Разносвач храна- 10 лица – 6 часа; Социален асистент – 11 лица – 8 часа; Шофьор – 1 лице - 6 часа; Директор – 1 лице – 6 часа; Счетоводител – 1 лице – 4 часа; Социален работник – 2 лица – 7 часа; Готвач – 1 лице – 7 часа; Помощник готвач – 1 лице – 7 часа; Помощник кухня – 1 лице – 7 часа.
За изпълнение на дейностите по приготвяне и доставка на храна ще бъдат закупени хранителни продукти за приготвяне на обяд /супа, основно ястие и десерт/ за 200 потребители, за 12 месеца и гориво за транспортното средство осигуряващо разнос по домовете.
След приключване на заетостта в рамките на проекта освен административния персонал минимум 16 лица ще продължат да работят за не по-малко от 6 месеца, общо 96 човекомесеца в общинското социално предприятие. За обезпечаване на административната дейност на социално предприятие за предвидени разходи за ел. енергия, телефони, вода. С цел осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд според действащото законодателство ще бъде осигурено работно облекло и сключен договор със служба по трудова медицина.
Тъй като социално предприятие ще е новосъздадени ще бъде назначен административен персонал и специалисти от лица представители на неактивните или безработни лица на следните длъжности:
специалисти : 1 раб. място „готвач“ код по НКПД-51202001, 1 раб. места „помощник-готвач“ код по НКПД-51202003,1 работно място „помощник-кухня“ код по НКПД-94120002, 2 раб. място „социален работник“ код по НКПД-26356003,административен персонал: 1 директор на социалното предприятие код по НКПД-11206006, 1 счетоводител код по НКПД-24116004. |
0.00
|
323 668.94
|
Осигуряване на наставници за навонаетите лица: С цел осигуряване на помощ и подкрепа на новоназначените лица от целевата група наетите лица изпълняващи длъжността „готвач“ , „помощник-готвач“ , „помощник-кухня“ ще осъществяват наставнически функции както следва:
"готвач" на 6 лица назначени като „работник, кухня“;
„помощник-готвач“ на 4 лица, назначени като „работник, кухня“ и 3 лица „разносвач, храна“;
„помощник-кухня“ на 7 лица, назначен като „разносвач, храна“.
Лицата наети като „социални работници“ – 2 лица ще осъществяват настойнически функции над назначените като "социални асистенти" лица. На лицата осъществяващи наставнически функции ще бъде осигурено допълнително възнаграждение за срок от 6 месеца в размер на половин минимална работна заплата при отработени минимум 40 часа като наставници. |
0.00
|
9 211.62
|
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Дейността цели популяризиране на социалното предприемачество и неговата роля за развитие на социалната икономика. Изпълнението на дейността способства за постигането на специфична цел 2 за създаване на условия за подкрепа на социалното предприемачество. Дейността е насочена към целевата група на лицата заети в институциите и организации, свързани със социалното предприемачество. В рамките на дейността ще се създаде сайт на социалното предприятие „Домашен социален патронаж“ с минимум следните рубрики:
- „За нас“- предоставящо информация за общинското социално предприятие; структура, нормативни документи и др. подходяща информация;
- „Добри практики“ – предоставящо контакти на други социални предприятия с цел популяризиране на социалното предприемачество и неговата роля за развитието на икономиката;
- „Вашето мнение“ – ще предоставя възможност за попълване на електронна форма за мнение и предложения на гражданите за подобряване дейността на социалното предприятие.
- „Нашата подкрепа за Вас“ – галерия от снимки от дейността на социално предприятие „ДСП“, предоставянето на храна, подкрепата в домашна среда. Целта е да се представи нагледно, резултата от дейността на социалното предприятие;
- „Моля, помогнете“ – онлайн –форма за заявка за предоставяне на услуги предоставяни от Общинското социално предприятие „ДСП“;
- „Контакти“ – предоставящи контакти на административния персонал на предприятието
|
0.00
|
0.00
|