Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящето проектно предложение е насочено към справяне с проблема на материалните лишения чрез подпомагане с храна за 70 лица от целевите групи, с цел да се осигури здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава. Община Мирково реализира няколко години проекти, насочени към предоставяне на топъл обяд, дейността се утвърди като добра практика, а ползвателите ежедневно разчитат на тази помощ и са силно зависими от нея.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: Община Мирково ще приготвя топлия обяд със собствен ресурс. Планира се за периода на изпълнение на дейността топъл обяд да бъде предоставян 755 работни дни. Началната дата на реализиране на дейността е 01.10.2022г., крайната дата е 30.09.2025г. Базата, където ще се приготвя топлия обяд отговаря на изискванията за материална база и оборудване, като по този начин се гарантира качеството на приготвената храна. Приготвената храна следва да отговаря на изискванията съгласно Закона за храните, Закона за здравето, Наредба №5 от 25. 05. 2006 г. за хигиена на храните , Наредба № 9 от 16. 09. 2011 г. за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните и Наредба за специфичните изисквания към мазнините за мазане. Храните, които доставчика ще закупува за приготвяне на храна, ще бъдат етикетирани/ако е приложимо/ съгласно нормативните изисквания, ще са първо или по-високо качество, следва да имат съответния срок на годност, да бъдат придружени с необходимите документи за качество и гаранция, да отговарят на санитарните, ветеринарно санитарните, хигиенните и други норми, установени от действащото законодателство на Република България и /или издадени от специализирани държавни контролни органи. Община Мирково ще осигурява прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд включваща супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт, чрез използването на безопасни работни практики, при спазването на хигиена на храненето. Налични са складове за съхранение на храни, място за хранене, кухня, миячно помещение. Помещенията са затворени, сухи и проветриви. Обектът за производство и съхранение на храните, както и прилежащите им терени се поддържат чисти и в добро състояние. Обектът е изграден и оборудван по начин, който осигурява съответно поддържане, почистване и дезинфекция на помещенията и избягване или свеждане до минимум на замърсяване от въздуха. Подсигурено е пространство, което позволява извършване на всички дейности при хигиенни условия. Кухнята на Община Мирково разполага с достатъчно посуда и прибори, отговаряща и необходима за качественото и ефикасно изпълнение на услугата. Налични са оборудване – палети, рафтове, стелажи за поставяне на храните. Прилагат се добрите хигиенни и производствени практики, включително защита от замърсяване и борба с вредителите. Осигурени са условия и съоръжения с достатъчен капацитет за поддържане и контрол на температурата при обработка и съхранение на храните, които позволяват мониторинг на температурите и когато е необходимо тяхното записване. Има постоянен достъп до течаща топла и студена вода. Налични са работни принадлежности, миещи и дезинфекционни средства за поддържане на хигиената и място за съхранението на хранителните продукти. 169 120.00 48 515.20
Предоставяне на топъл обяд: Потребителите ще получават топъл обяд, включващ супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Община Мирково предвижда да доставя приготвената храна на ползвателите до домовете им, тъй като значителен дял от тях са трудноподвижни възрастни хора. Кандидатът разполага със собствен автомобил, който има надлежната разрешителна документация от здравните органи. Кухнята, където ще се приготвя топлия обяд е регистрирана под номер № 232500372 Разполага и с назначен шофьор, който ще управлява превозното средство. Има и две лица, които ще участват в доставката на топлия обяд по домовете на лицата. Ангажираният персонал /човешки ресурси/ по предоставянето на топлия обяд е съставен от следните позиции: - главен готвач, - помощник готвач, - хигиенист (мияч), - счетоводител – който ще калкулира и калкулационните ведомостите, листовете, отчети и др. При изпълнение на дейността общината ще следи за гарантиране принципите на икономичност, ефикасност и ефективност. Още на етап избор на изпълнител за топлия обяд, общината прилага принципът на икономичност, а именно ресурсите, използвани за осъществяване на дейността да се предоставят своевременно, в подходящо количество и при най-добра цена. Общината ще има ангажимент и към прилагане принципът на ефикасност - да се прилага най-доброто съотношение между използваните ресурси и постигнатите резултати. Ежедневно ще се калкулират и наблюдават вложените продукти и количествените резултати /стойност, обхванати лица и т.н./ Ежедневно ще се следи и за стриктното прилагане на принципът на ефективност, а именно осъществяване на целите и постигане на резултатите, залегнали в настоящето проектно предложение. Получаването на топъл обяд ще се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получател. В началото на всеки месец на лицата ще се предоставя Дневника на крайния получател с оглед попълването им от лицата или техните законни представители и удостоверяване на получената подкрепа. В случай на отпадане от участие в проектните дейности по желание на крайния получател преди предвидената крайна дата, дневникът ще се попълва от крайния получател/законния представляващ в последния ден от участието. В случай на непредвидено отпадане на крайния получател, възпрепятстващо попълване на Дневника, административният раздел на дневника се попълва от две длъжностни лица, които чрез подписите си удостоверяват ползването на услуги от отпадналия ползвател. 11 838.40 3 396.07
Реализиране на съпътстващи мерки: Задоволяването на потребностите от храна е от важно значение за Общината спрямо нейните уязвими жители. Но социалната подкрепа не бива да се свежда само до изхранването на тези лица. Защото често пъти рисковете, които се идентифицират по отношение на тези лица не са свързани само с процеса „хранене”. Тези лица имат нужда от цялостна социална подкрепа и осигуряване на комплексен характер на социално обслужване. Лицата в риск се нуждаят от материална и социална подкрепа, не рядко те имат нужда от достъп до социални услуги, информираност по различни въпроси, социална защита с съдействие, както и до включване в програми за обучение и трудова заетост. Община Мирково е избрала подход на самостоятелно реализиране на тази дейност. Предоставянето на топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от общините или доставчици на социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Предвидено е съпътстващите мерки да се реализират през целия период на изпълнение на проекта. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Целта на дейността е предоставяните съпътстващи мерки да са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите лица и групи и да бъдат механизмът, чрез който подпомаганите ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. 11 838.40 3 396.07
Определяне на целевите групи: Община Мирково планира да включи в проекта следните целеви групи: -лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; -лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; -лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; -лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; -скитащи и бездомни лица; -лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. При необходимост топъл обяд ще се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, ще бъде установени от Д „СП”. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, ще бъде разпределян на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021г. Източниците на информация, които са използвани за определяне на конкретните представители на целевите групи са следните: - собствени данни на общинската администрация – в предходните проекти, включващи приготвяне и доставка на топъл обяд, които община Мирково реализира бяха обхванати до 70 представители на целевите групи. Затова сега е определен реалистичен брой, който е съобразен с индивидуалните потребности и специфики на нуждаещите се лица, както и с възможностите на изпълнителя на топлия обяд. - информация от различни институции, имащи отношение към дейността по предоставяне на топъл обяд – това може да са Дирекция „Социално подпомагане” /които имат данни за лица,обект на социално подпомагане/, НПО, клубове на инвалида и пенсионера по населените места в общината. - по отношение на гражданите на трети страни, Община Мирково, ще търси информация и от Главна дирекция „Гранична полиция“ на МВР и Държавната агенция за бежанците. - информация, подадена от кметовете на населените места, съставляващи общината. - сигнали от граждани. - информация от доставчици на социални услуги и институции и др. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.