Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

На територията на община Горна Малина функционира социалната услуга в общността Домашен социален патронаж. Негови потребители са възрасти, самотни хора, хора с увреждания и невъзможност за самообслужване. Патронажът обслужва населените места на територията на общината. Дейностите предоставени от ДСП са в посока на задоволяване потребностите на хората от топла храна, социална работа и осигуряване на съдействие за получаване на временни здравни грижи. Домашен социален патронаж – Горна Малина е второстепенен разпоредител с бюджета към община Горна Малина. Има опит в предоставянето на социални услуги, тъй като в периода от юли 2013 год. до април 2015 г. изпълнява дейностите по проект „Развитие на социалната услуга „Обществена трапезария” финансиран от Фонд „Социална закрила”, от месец май до септември 2015 г. по проект "Осигуряване на топъл обяд в община Горна Малина", финансиран от Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане.
Осъществяването на дейностите по проекта ще намалят социалната изолация на лицата, ще доведат до задоволяване нуждите им от разнообразно и здравословно хранене. Реализирането на проекта ще доведе до задоволяване потребностите на 80 лица, нуждаещи се от социалната услуга „обществена трапезария”. Услугите в общността подобряват значително качеството на живот на самотните възрастни хора и хората с увреждания. Дирекция  "Социално подпомагане" гр. Елин Пелин ИРМ Горна Малина представи информация за следните целеви групи по проекта: лица и семейства на месечно подпомагане  по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Елин Пелин; самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии несвързани с трудовата дейност и подпомагани на друго основание.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целеви групи: По проекта ще бъдат включени лица от следните целеви групи: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Елин Пелин ИРМ Горна Малина 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии несвързани с трудовата дейност, или подпомагани на друго основание. Заявления-декларации ще се приемат през целия период на проекта. 0.00 77.72
Закупуване на хранителни продукти: На основание чл.20, ал.4 от ЗОП община Горна Малина ще приложи процедурата директно възлагане на обществена поръчка, тъй като прогнозната стойност на съответната поръчка е по-малка от предвидените в закона прагове. Домашен социален патронаж – Горна Малина работи с най-голямата верига за търговия на едро в България - „Метро Кеш енд Кери” ЕООД. Те са доказани на пазара с хранителни продукти. ДСП няма препоръки за подобряване на съвместната им работа. Хляб и хлебни изделия патронажа получава от фирма "ТО-ВИ" ЕООД, а мляко и млечни изделия от фирма "МЕГГЛЕ България" ЕООД. По данни от Деклрация Приложение 2а, доставката на хранителни продукти е въз основа на сключен договор №69 от 09.12.2018г. с фирма "Криси 2007" ЕООД. Продуктите се доставят два пъти седмично в ДСП – Горна Малина. Съхраняват се в складови помещения, на стелажи, спазвайки всички норми и изисквания. Продуктите са обособени на самостоятелни стелажи. След направена заявка, се извършва доставка на хранителните продукти. Доставчикът издава фактура веднъж седмично. Домашен социален патронаж – Горна Малина е второстепенен разпоредител с бюджета към община Горна Малина. Има опит в предоставянето на социални услуги, тъй като в периода от юли 2013 год. до април 2015 г. изпълнява дейностите по проект „Развитие на социалната услуга „Обществена трапезария” финансиран от Фонд „Социална закрила”. Дейността на трапезарията стартира на 01.06.2016 г. и ще продължи до 30.04.2020 г. ( 47 месеца). Трапезарията ще предоставя топъл обяд на 80 потребители през работни дни от седмицата. юни 2016г. - 22 работни дни; юли 2016г. - 21 работни дни; август 2016г. - 23 работни дни; септември 2016г. - 20 работни дни; октомври 2016г.– 21 работни дни; ноември 2016г. – 22 работни дни; декември 2016г. – 21 работни дни; януари 2017 г. – 21 работни дни; февруари 2017 г. – 20 работни дни; март 2017 г. – 22 работни дни; април 2017 г. – 18 работни дни. май 2017г. - 20 работни дни юни 2017г. - 22 работни дни юли 2017 - 21 работни дни август 2017г. - 23 работни дни септември 2017г. - 19 работни дни октомври 2017г. - 22 работни дни ноември 2017г. -22 работни дни декември 2019г. - 18 работни дни 2018г. - 249 работни дни 2019г. - 249 работни дни 2020г. - 84 работни дни Обществена трапезария 1 - за 80 представители на целевата група, за периода от 01.06.2016г. до 30.04.2017 за 11 месеца, общо 231 работни дни и от 01.05.2017 г. до 30.04.2020г. за период от 36 месеца в рамките на общо 749 работни дни. 184 417.11 184 964.39
Осигуряване на топъл обяд: Община Горна Малина ще реализира една обществена трапезария. Сградата, в която се помещава ДСП е в с. Негушево, община Горна Малина, публична общинска собственост. Предоставена е за ползване на Домашен социален патронаж с решение № 44 по протокол № 9 от 06.11.1992 г. на Общински съвет Горна Малина. Кухненският блок е на партера и е с размер 40 кв.м. Оборудван е с: ел. печка – 1 бр., ел. фурни – 3 бр.; плотове (бук) – 7 бр.; мивки – 5 бр.; кантар (везна); ел. бойлер ( 80 л ); ел.скара – 1 бр.; дървени скари – 6 бр.; картофобелачка – 1 бр.; абсорбатори – 2 бр. Салона е с размери 50 кв.м. Разполага с трикрилен шкаф, витрина, хладилник, маси – 5 бр.; столове – 20 бр.; телефон. На втория етаж от сградата е разположен офис на управителя и счетоводителя на Домашен социален патронаж. Сградата разполага със складова база от 90 кв.м. на кота -1. Входът за зареждане на продуктите е 5 кв.м., има и отделен изход. Има две обособени помещения с размер от 45 кв.м. В първото помещение се намират фризери – 3 бр. от 220 л; Второто помещение е оборудвано с метални скари – 2,5 м.; метални стелажи – 12 м на две нива. За осъществяване на основната дейност на патронажа са ангажирани управител с 15 години трудов стаж; счетоводител – касиер с 11 години стаж; домакин с 10 години стаж; готвач (2 бр.) с 9 години стаж; санитар (2 бр.) с 4 години стаж и шофьор. Домашен социален патронаж – Горна Малина има издадени: Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене № 2509/10.11.2011 г. от Областна дирекция по безопасност на храните София област, че обект Кухня-Домашен социален патронаж отговаря на изискванията на чл.12 от ЗХ и Регламент (ЕО) 852/2004 се регистрира със следните групи храни: Мляко и млечни продукти; месо и месни продукти; риба и рибни продукти; яйца и яйчни продукти; храни на зърнена основа; храни на база картофи; варива; зеленчуци; плодове; захарни и шоколадови изделия; безалкохолни напитки, боза, натурални минерални изворни води; готови за консумация храни в замразен вид, готвени ястия и др. Обядът ще се приготвя, разлива и разпределя в кухнята на Домашен социален патронаж – Горна Малина за съответните населени места. 9 220.85 1 772.10
Предоставяне на съпътстващи мерки: Между община Горна Малина и Дирекция „Социално подпомагане” - Елин Пелин има отлична комуникация, което ще спомогне за реализирането на съпътстващите мерки: - Консултиране за възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - Консултиране на потребителите за дейностите по проект „Независим живот” по ОП „РЧР”; - Консултиране на потребителите относно ползването на административни общински услуги; - Консултиране на потребителите съгласно Правила за реда и начина за отпускане на еднократна помощ с решение на Общински съвет Горна Малина. Екипът по проекта е назначен със заповед на Кмета на община Горна Малина. Експертите ще са с компетенции в сферите на правото, организационното развитие, финанси и управлението на човешките ресурси, които имат дългогодишен опит в управлението на проекти. Включен е и представител на Дирекция „Социално подпомагане” - Елин Пелин. Екипът се състои от: - Ръководител проект – координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта; организира дейността на екипа за управление на проекта и провежда техни съвещания; отговаря за техническото, административното и финансовото управление на проекта; текущо контролира и координира спазването на графика за изпълнението на проекта и успешното му приключване; осъществява наблюдение и контрол за изпълнението на сключените договори; координира изготвянето на междинните и окончателен технически доклади и отчети; представлява кандидата на срещи с институции, медии, организации и обществеността, свързани с изпълнението на проекта; - Координатор проект – оформя и изпраща кореспонденцията по проекта; организира периодичните заседания при ръководителя на проекта; отговаря за съхраняване на кореспонденцията и архивиране на документацията по проекта; координира текущите задачи по проекта; подпомага изготвянето на техническите и финансови междинни и окончателни доклади по проекта; подпомага технически и административно ръководителя и другите членове на екипа на проекта; осигурява логистиката на провежданите срещи на екипа; - Счетоводител проект – води финансово-счетоводната документация по проекта и изпълнява целесъобразното и законосъобразното изразходване на финансовите средства по проекта; следи за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта, оказва съдействие на одитора; изготвя междинни и окончателни финансови отчети по проекта. 9 220.85 9 252.10

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.