Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Публичната инфраструктура е основен фактор за осигуряване на базови услуги на населението в гр. Харманли. Много обществени сгради в града не отговарят на минималните изисквания за енергийна ефективност. Подобрените енергийни характеристики на публичните сгради би предоставила възможност за развитие на икономиката, чрез предоставяне на по-качествени обществени услуги, създаване на по-добра среда за работа, а също така и до пряк ефект върху намаляването на емисиите на парникови газове.  
В рамките на проекта за общинска сграда за административно обслужване ще бъдат предприети и изпълнени мерки за повишаване на енергийната й ефективност. Необходимите енергоспестяващи мерки за сградата са отразени в доклад от обследване за ЕЕ, придружен с валиден сертификат за енергийни характеристики, направени от лицензирано за това лице. Мерките целят намаляване на разходите за енергия в сградата, намаляване на емисиите на CO2 и увеличаване на енергийни спестявания. Ще бъдат изпълнени следните мерки: Топлоизолиране на външни стени, покрив и под.  Подмяна на дограма, мерки по системите за осветление, както и  изграждане на фотоволтаична централа за собствени нужди на покрива на сградата с акумулиране на произведената електроенергия и инсталирана пикова мощност 18,00 kWp. В рамките на проекта ще бъдат изпълнени дейности по инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор), ОСИП и строителен надзор, информация и публичност и консултантски услуги за управление на проекта. В резултат от изпълнение на проекта в общинска сграда за адм. обслужване в гр. Харманли,  ще се създадат по-добри условия за работа на работещите в сградата и по-добри условия за посетителите на сградата. Реконструираната сграда ще отговаря на съвременните изисквания за административни сгради.  След прилагане на енергоспестяващи мерки  процентът енергийно спестяване в годишното потребление на първична енергия  от невъзобновяеми източници ще бъде 80,45%, а очаквано годишно намаляване на емисиите на СО2 - 17.26 т/год.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне на енергийно обследване и сертификат за енергийни характеристики на общинска сграда за административно обслужване с идентификатор 77181.11.120.2 по плана на гр. Харманли. Обследване за установяване на техническите характеристики на сградата (технически обследвания) и технически паспорт. : Мерките за енергийна ефективност в настоящото предложение за изпълнение на инвестицията ще се изпълняват въз основа на обследване за енергийна ефективност на общинската сграда. Обследването за енергийна ефективност е придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени съгласно изискванията на Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.) и Наредба № Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност,сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. В доклада от обследването за ЕЕ е докладвано, че производството на електрическа и/или топлинна енергия от ВИ, осъществено със средства от МВУ, е само за собствено потребление. За сградата, предмет на интервеция е задължително и изготвянето на доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. 8 592.48 0.00
Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за въвеждане на мерки за ЕЕ в административна сграда на Община Харманли, находяща се на пл. ,,Възраждане" 1: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. РП ще бъде изработен въз основа на задание за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включва проектни части съгласно Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на ИП във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината, след изготвяне на доклад за съответствието му със съществуващите изисквания на строежите и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Административната сграда обект на настоящата интервенция е с обща разгъната площ 1365 м2. Въведена в експлоатация през 1989г. Предвижда се изпълнението на следните задължителни мерки: Топлинно изолиране на външни стени с топлоизолационен материал ЕPS (експандиран пенополистирол) – 0,12 m, с коефициент на топлопроводност λ=0,035 W/mK, положен от външната страна на стените. Изпълнението на мярката ще доведе до намаление на действителният обобщен коефициент на топлопреминаване на външни стени. Топлинно изолиране на покрив - полагане върху покривната плоча на топлоизолационен материал –0,20 m ХPS , с коефициент на топлопроводност λ≤0,030W/mK. Топлинно изолиране на под - топлинно изолиране подова плоча над неотопляем етаж с топлоизолационен материал – 0,10 m ХPS (екструдиран пенополистирол), с коефициент на топлопроводност λ≤ 0,030 W/mK, положен под стоманобетонната плоча. Подмяна на всички дограми (прозорци, врати,), неотговарящи на изискванията на Наредба № РД-02-20-3 от 9 ноември 2022 г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради. Предвижда се демонтаж на съществуващите стари прозорци, доставка и монтаж на нови с PVC профил /пет кухи камери/ със стъклопакет (бяло + нискоемисионно стъкло) с обобщен коефициент на топлопреминаване на сглобения елемент Uw=1,40 W/m2K. Предвижда се подмяна на съществуващите осветителни тела с луминисцентни лампи в сградата с LED осветителни тела, отговаряща на съвременните норми за осветеност на помещенията. В рамките на дейността е предвидено изграждане на фотоволтаична централа за собствени нужди на покрива на сградата с акумулиране на произведената електроенергия и инсталирана пикова мощност 18,00 kWp. Последната ще задоволява нуждите на сградата през светлата част на денонощието. По този начин ще се реализира допълнителна икономия на първична енергия, финансови средства и въглеродни емисии. Прогнозното производство на енергия от фотоволтаична инсталация за сградата (т.е. консумирана енергия за собствени нужди от произведената енергия от ФВи) е определена на 23 290 kWh/год. След изпълнението на тези мерки процентът енергийно спестяване в годишното потребление на първична енергия от невъзобновяеми източници ще бъде 80,45 %, а очаквано годишно намаляване на емисиите на СО2 - 17,62т/год. 690 680.84 0.00
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, изпълнение на строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация: След изготвянето на инвестиционния проект от изпълнителя на инженеринг избраният консултант на строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад Гл. архитект съгласува работния проект и издава разрешението за строеж. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор след съгласуване с възложителя, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които строителството по сградите може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Окончателният доклад служи за въвеждане на обекта в експлоатация при спазване разпоредбите на Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Харманли, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика в Общината. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: • предотвратяване на излишни разходи • контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали • контрол върху качеството и количеството на вложените материали • контрол върху оферти и актове • контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи • контрол за изпълнението на проектната документация. • Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение; • осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. 13 155.83 0.00
Организация и управление. Публичност и информация: За безпроблемно и законосъобразно изпълнение и координация на дейностите по инвестиционното предложение Община Харманли ще определи екип за изпълнение на инвестицията. Членовете на екипа за изпълнение на инвестицията ще подпишат: Декларация за запознаване с определението за нередност, измама и корупция съгласно приложение и Декларация за липса на конфликт на интереси съгласно приложение. Екипът за изпълнение ще включва ръководител, експерт за финансово отчитане и юрист. Екипът за изпълнение осъществява контрол върху изпълнителите с оглед качествено и в срок изпълнение съгласно сключените договори; Представят в ИС за Механизма ФТО със съдържание и в срокове съгласно изискванията за изпълнение; Текущо попълват информация в ИС за Механизма относно: сключени договори с изпълнители (вкл. банковата идентификация на сметка), както и за всички участници в обединение и за изпълнители или подизпълнители по договор, както и задължение да потвърждава наличието и достоверността на информацията, изискваща се съгласно чл. 22, параграф 2, б. „г“ от Регламент (ЕС) 2021/241. Текущо попълват информация в ИС за Механизма относно разходооправдателни и платежни документи, прогноза за плащане; документи, доказващи изпълнение – сертификати, актове и др., в зависимост от спецификата на инвестицията; Осигуряват аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията, за вземанията и задълженията, както и съпоставимост с финансовата информация, която се посочва във ФТО.; Осигуряват достъп за извършване на проверка на място на инвестицията, до цялата документация, включително електронни документи, които се съхраняват в община Харманли и са необходими за осъществяване на проверките от национални и европейски контролни, разследващи и одитни органи, включително на служителите на Министерството на финансите, Изпълнителна агенция „Одит на средствата от ЕС“, Европейската комисия, Европейската сметна палата, Европейската прокуратура и Европейската служба за борба с измамите (ОЛАФ), и техните упълномощени представители, за да упражнят те в пълна степен съответната си компетентност.; Отговарят, съгласно чл. 132 от Регламент 2018/1046, за съхранението на документация и разходооправдателни документи, записи в счетоводната/разплащателна система, включително статистически данни и други данни, отнасящи се до финансирането, както и записи и документи в електронен формат, в продължение на пет години след плащането на баланса (окончателно плащане) или, когато няма такова плащане, след трансакцията на последното плащане.; Предоставят чрез информационната система за ПВУ всички доклади на одитните и контролните органи, издадени в резултат на извършени по инвестицията одитни ангажименти и проверки, както и пълна информация за предприетите корективни действия в срок до три работни дни от получаването им. При изпълнението на предложението за инвестиция ще бъдат спазени всички мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 г. за създаване на МВУ. Във всички материали ще бъде посочен произхода и ще се осигури видимост на финансирането от Съюза, чрез поставяне на Емблемата на ЕС с упоменаването „финансирано от ЕС– NextGenerationEU“. По време на изпълнението на проекта община Харманли ще информира обществеността за получената подкрепа, като включи на своя уебсайт описание на проекта, цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа от ЕС. Ще бъдат публикувани 4 публикации за проекта на сайта на общината. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще бъде посочена финансовата подкрепа от ЕС. Дейността по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането. Ще се осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. 11 983.45 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка за енергийни спестявания след прилагане на енергоспестяващи мерки. : За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) при изпълнение на настоящата инвестиция , след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, община Харманли ще възложи изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. Условията и редът за изготвяне на оценка на енергийните спестявания се определят с наредба, издадена от министъра на енергетиката и министъра на регионалното развитие и благоустройството. Консултантите по енергийна ефективност, извършили обследване за енергийна ефективност на сградата, преди изпълнение на предписаните в обследването енергоспестяващи мерки, не могат да извършват обследване за енергийна ефективност за доказване изпълнението на предписаните мерки, както и оценка за доказване на достигнатите нива на енергийни спестявания в резултат от изпълнението на тези мерки. В доклада ще бъдат описани всички изпълнени енерго спестяващи мерки, както и спестената потребена и невъзобновяема първична енергия. 6 577.91 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.