Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 763 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение включва създаване на Център за услуги в домашна среда.Проект „Право на независим живот в Община Върбица” ще се реализира на два етапа, като предоставянето на услугите за първия етап ще започне през третия месец от проекта, а вторият етап ще стартира през месец март 2016 г. Социалната услуга ще се предоставя на 75 потребители, живеещи в 16-те населени места на Община Върбица, в продължение на 23 месеца. Проектът ще допълни и надгради проекта по процедура „Нови алтернативи”, финансирана по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, чрез прилагането на нов широкоспектърен подход за децентрализирано предоставяне на общинско ниво на почасови услуги за хора с увреждания и възрастни хора, които имат затруднения в самообслужването си. При изпълнението на проекта Община Върбица ще разчита на добрите си партньорски взаимоотношения с други администрации, Регионална Дирекция „Социално подпомагане” гр.Шумен и Дирекция „Социално подпомагане” гр. В.Преслав, Дирекция „Бюро по труда” гр. В. Преслав , както и с частни фирми и гражданите като доброволци по изпълнението и надграждането на предвидените резултати.
Чрез предоставяне на услугата „личен асистент” ще се подобри качеството им на живот и ще се подпомогнат възможностите им за независимост и за социално включване.
Изготвянето на индивидуални оценки на потребностите и определянето на индивидуален бюджет на потребителите ще даде възможност в проекта да бъдат включени лицата с най-голяма зависимост от грижа при спазване на хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация и равенство между половете.  
Подобряване качеството на услугата ще бъде постигнато чрез провеждане на обучения и супервизия за повишаване уменията на личните асистенти.
Дейностите са организирани по начин, който гарантира ефикасно и ефективно използване на финансовите и човешките ресурси. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 :Организация и управление на проекта: Община Върбица има изграден професионален и организационен капацитет за управление и предоставяне на социални услуги, насочени към задоволяване потребностите на хората с увреждания и на хората с невъзможност за самообслужване. Екипът за управление на Проекта ще включва: Ръководител, двама счетоводители и координатор. Членовете на екипа ще бъдат определени от кмета на общината при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси. Ръководителят на проекта ще отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по Проекта. Ще следи навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график и също така ще отговаря за финансовото управление по изпълнението на Проекта. Счетоводителите ще създадат организация на счетоводния процес при осъществяване на дейностите по Проекта, която да осигури навременно и точно осчетоводяване на документите, съставяне на месечните отчети и оборотни ведомости. Координаторът ще организира и подпомага изпълнението на Проекта по отчитането на индикаторите, съобразно времевия график. Също така ще отговаря за административното обслужване на Проекта, също така ще събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по Проекта . Ще води входяща и изходяща кореспонденция по Проекта, както и ще отговаря за техническото обезпечаване на проекта. Дейност 1 "Организация и управление на проекта" ще бъде извършвана по време на цялата продължителност на проекта. Ще се обособи отделна бюджетна подсметка, за да се осигури ясна и проследима одитна пътека. Ежемесечно ще се провеждат заседания на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, набелязване мерки за преодоляването им. Ще се изготвят месечни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие за следващия. Ще се извършва следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства. Екипът по проекта ще изготвя междинни и окончателен технически доклади и финансови отчети съгласно приложенията към Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП “РЧР”. Екипът за управление на проекта ще извършва вътрешен контрол на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от личните асистенти чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен график. За изпълнение на тази дейност ще бъдат осигурени материали и консумативи – офис консумативи, канцеларски материали и др. Изборът на изпълнител за доставка на необходимите материали и консумативи ще се извърши по реда на Закона за обществените поръчки 29 373.12 28 735.42
Дейност 2: Подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат - потребителите на услугата : В настоящия проект като потребители ще се включат хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване. Оценката на потребностите на желаещите да ползват услугата ще се извърши от служители на общината, наети за конкретната дейност по разработена от екипа за управление Методика за извършване на оценка. Кметът на общината ще сформира Комисия за класиране на потребителите, която ще се произнесе с решение за всеки кандидат-потребител, в което ще се впише индивидуалния месечен бюджет на кандидат-потребителя, съобразен с оценката на потребностите и определения бюджет на общината. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Кметът на общината ще сформира комисия за разглеждане на постъпили жалби и сигнали. Екипът за управление на проекта ще разработи процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали и ще води Дневник за постъпили жалби и сигнали. Екипът за управление на проекта ще информира гражданите за реда, условията и сроковете за приемане на заявленията чрез публикуване на подробна информация на официалната интернет страница на общината. Лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга ще подадат заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината. Координаторът по проекта ще е ангажиран с приема на документите от кандидат-потребителите, като за целта ще бъде осигурена необходимата техника за дейността и достатъчно количества бланки за кандидатстване. Ще се създаде възможност за заявяване на предпочитан личен асистент от кандидат-потребителите. Ръководителят на проекта ще организира среща между всеки класиран за включване кандидат-потребител на определения етап и одобрения личен асистент, съобразно изразените предпочитания на потребителя. 1 036.23 1 036.23
Дейност 3: Кандидатстване, подбор и назначаване на персонал в Центъра за социални услуги в домашна среда: Като персонал на Центъра ще бъдат назначени безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съгласно чл. 68 от КСО. Лицата, които желаят да предоставят социалните услуги ще подадат заявление, придружено с определени документи - по настоящ адрес в общината. Всеки кандидат, завършил обучителен курс по сходни програми/проекти, трябва да приложи копие на удостоверение/сертификат (или декларация - свободен текст, с описание за завършения обучителен курс). Координаторът по проекта ще е ангажиран с приема на документите от кандидатите за персонал, като за целта ще бъде осигурена необходимата техника за дейността и достатъчно количества бланки за кандидатстване. Кметът на общината ще сформира комисия за оценка и подбор на персонал. За персонал на Центъра ще бъде наето лице на срочен трудов договор, което не е придобило право на пенсия по реда на чл.68 от КСО. След приключването на оценяването на кандидатите за лични асистенти, ръководителят на проекта ще изготви списък на оценените кандидати /с брой точки, според получената от формулярите средноаритметична индивидуална оценка/, подредени по низходящ ред. Кметът на общината или упълномощено от него лице ще сключи договор с наетото лице и личните асистенти в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда и КСО. Счетоводителите по проекта ще разработят длъжностни характеристики на персонала. 0.00 0.00
дейност 4:Обучение на персонала: Обученията ще се извършват от специалисти с подходяща квалификация, практик в съответната област, с професионален опит в социална работа и социални услуги за посочените целеви групи, обект на Проекта. За целта ще се сключи договор за услуга със съответните обучители. Изборът на обучители ще се извърши съгласно Закона за обществените поръчки. В обучителния курс ще бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определената по настоящия проект дейност. За недопускане на двойно финансиране, екипът за управление на проекта ще обменя информация с Дирекция „Социално подпомагане” гр.В.Преслав, относно лицата, обучени за лични асистенти по национални програми или програми, финансирани от други източници и по друг ред. Обучението в рамките на настоящия Проект ще се реализира в групов формат, но не повече от 20 души в група, по разработена обучителна програма. За всяка група обучени лица ще се водят присъствени форми, и на всяко лице ще се издаде удостоверение. Обучението ще се извърши на два етапа, ще се сформират групи до 20 души като общо обучени ще бъдат 40души. Обучението ще продължи 3 дни по 8 часа на ден. 826.02 826.02
Дейност 5: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на новосъздаден Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: Центърът за услуги в домашна среда ще се помещава в сграда собственост на Община Върбица,в отделно помещение.По настоящия проект ще бъде назначен следния персонал в Центъра:1.Социален работник -1; 2.Медицински работник -1;3. Лични асистенти -75/40 за I етап и 35 за II етап/; Като персонал на Центъра ще бъдат назначени безработни лица в трудоспособна възраст,които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст,съгласно чл. 68 от КСО.За дейността на центъра ще бъдат осигурени материали и офис консумативи.Изборът на изпълнител за доставка на необходимите материали и консумативи ще се извърши по реда на ЗОП.Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица,обслужвани по Националната програма „Асистенти за хора с увреждания”,по процедура „Нови алтернативи”,финансирана по ОП РЧР 2014-2020,както и лица,необхванати до момента от други програми и проекти,но отговарящи на целевата група на Проекта.Социалната услуга ще се предоставя на 75 потребители, живеещи в 16-те населени места на Община Върбица, в продължение на 20 месеца.По проекта се предвижда потребителите да се обслужват средно по 4 часа на ден. Центърът ще предоставя следните социални услуги за подобряване качеството на живот на хората с увреждания:Съдействие пред институции, имащи отношение към социалната интеграция и професионалната реализация на потребителите на социалната услуга. Осигуряване на информация на хората с увреждания за тяхните права по всички Закони установени от Република България.Осигуряване на ефективни механизми за социално включване на хората с увреждания. Социално консултиране /индивидуално и в група/ за лица, които имат трудности в общуване, в поведението, в справянето с емоции и чувства, проблеми от личен характер. Услугата „Личен асистент” ще се предоставя съгласно Методика за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент”.Представител на екипа за организация и изпълнение на проекта ще изготви индивидуален план на всеки потребител, който включва договорените дейности, които ще извършва личният асистент. Планът се изготвя с активното участие на потребителя или неговия законен представител и личния асистент.Оказваната помощ се извършва съобразно предпочитанията на потребителя, които се изясняват предварително. Това се отнася в най-голяма степен, когато се оказва помощ на потребителя при:осъществяване на пряк допир ;хигиена на помещението, което потребителят обитава;прием на лекарства , осъществяване на други дейности поддържащи здравето. Социалният работник към Центъра ще бъде с опит в сферата на социалните дейности, ще бъде изготвен график за посещение на потребителите. Задълженията на социалния работник са следните: предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на изложби, концерти и други, помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност, изразена в социалната работа с ползвателите на услугата; Определяне, анализиране и картотекиране на лица желаещи да ползват социалните услуги в Центъра; Информиране и консултиране – потребителите редовно да са информирани за различни промени при услугите, от които могат да се възползват. За осигуряване на достъп до медицински услуги към Центъра ще бъде наето едно лице с медицинска специалист, с релевантно средно-специално образование, професионална квалификация или висше образование и релевантен опит минимум 1 година,което ще осъществяват следните дейности: - Осигуряване на достъп до здравни грижи – придружаване до личен лекар или лекар-специалист;Поддържане на връзка с личния лекар на потребителя;Съдействие за издаване на направление за изследвания и/или лечение;Предоставяне на съвети за хигиена и хранене;Консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това пациенти;Измерване на витални показатели (кръвно налягане, пулс, телесна температура); 466 552.42 464 317.46
Дейност Предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ социални услуги : Супервизията представлява форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Супервизията на персонала, предоставящ социални услуги по проекта ще се извърши през дванадесетия месец от времевия график на проекта. Обучението в рамките на настоящия Проект ще се реализира в Центъра за предоставяне на услуги в гр. Върбица, в групов формат, но не повече от 20 души в група. За всяка група обучени лица ще се водят присъствени форми. Супервизията ще се проведе от външно лице чрез сключване на договор за услуга по реда на Закона за обществените поръчки. Основните теми ще бъдат следните: 1. Проблемни ситуации /икономически, социални и психически/; 2. Претоварване с роли; 3. Поле на взаимодействие с клиенти със социални проблеми; 4. Конфликт между специалиста с помагаща професия и управлението /между контрол и помощ/; 5. Емоционални и личностни характеристики на специалиста с помагаща професия, възникнали при изпълнение на професионалните му задължения. Формат на супервизия: - групова; Практическо упражняване на супервизия. В рамките на тази тема участниците ще имат възможност да предоставят собствени случаи от практиката и да участват в обсъждането им, както и да влизат в различни роли. 555.00 555.00
Мотивационна подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Повечето проблеми на хората с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване се дължат на липсата на социални контакти, сигурност, подходящо обучение, работа и дейности, осмислящи ежедневието им. Живеят в социална изолация и губят чувство за значимост. Не спазват лекарските предписания, което води до допълнително усложняване на общото им здравословно състояние. Самоизолацията води до намаляване на възможността за социално включване. Мотивационната подкрепа ще се осъществява индивидуално в дома на потребителите в зависимост от специфичните им потребности, описани в индивидуалните им планове. Тази дейност ще се извърши от външно лице чрез сключване на договор за услуга по реда на Закона за обществените поръчки. 555.00 555.00
Информиране и публичност: За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъдат изготвени информационни материали , съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. Ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали. Ще бъдат изработени и разпространени: - 1 бр. информационна табела., - 200 бр. информационни брошури за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на цялата община. - 20 бр. плакати за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на цялата община. Изборът на изпълнител за дейност „Информиране и публичност” ще се извърши чрез обществена поръчка по реда и условията на българското законодателство – Закона за обществените поръчки. 852.00 852.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.