Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

"ВЕЛПА" ЕООД, гр. Каспичан е компания, специализирана в производство на каширани опаковки от велпапе и картон. Дружеството работи активно на българския пазар от 1998 г. През 2006 г. е изграден нов цех, който е оборудван с високопроизводителни съвременни машини. През 2009 г. започва сътрудничество между "ВЕЛПА" ЕООД и турската фирма Шишеджам, Тракия глас България ЕАД, гр.Търговище, като впоследствие дружеството успява да защити позициите си на надежден и коректен доставчик по отношение на качество, срокове и конкурентни цени при изработката и доставката на опаковки за изделия, произведени в Тракия глас България ЕАД. Към настоящия момент 90 % от оборота на дружеството се формира от опаковките, които произвежда за Тракия глас България ЕАД. Останалата част от продажбите са опаковки за клиенти като Дидис ООД, Ново стъкло ЕАД, Меггле България ЕООД, АДЛ-Идеал ООД и др. С цел по-пълно оползотворяване на капацитета на инсталираните в предприятието машини, дружеството извършва и услуги на ишлеме. Услугите включват - каширане и лепене за различни клиенти като Дедракс АД, Колорит прес ООД, Дуропак Тракия АД.От 2010 г. до настоящия момент производството на предприятието непрекъснато се увеличава като постигнатият на годишна база ръст е около 10-14 %.

В изпълнение на проект "Енергийна ефективност във "ВЕЛПА" ЕООД" ще бъдат постигнати следните преки резултати:
- Закупуване и пускане в експлоатация на нов щанцов автомат с възможност за обработка на каширани листове от рециклирани велпапе и картон с размери до 1600/1100 мм и производителност от 6000 листа/час;
- Въведена и сертифицирана система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001:2011.
- Годишни спестявания на енергия от препоръчания пакет мерки (ГС): 554 227.62 kWh/год.
- Планирани енергийни спестявания за предприятието в резултат от изпълнението на проекта (ПЕС): 55.81%.
- Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 90.2 %
- Срок на откупуване на инвестицията: 5,44 год.;
- IRR: 18.28%
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Инвестиции за изпълнение на мерки за енергийна ефективност - закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на щанцов автомат: В изпълнение на дейността, "Велпа" ЕООД планира закупуване и пускане в експлоатация на щанцов автомат с възможност за обработване на каширани листа с размери до 1600/1100 mm и производителност до 6000 листа/час. Автоматът ще може да обработва произведени в предприятието листа от трипластно и двупластно велпапе, както и суровини от външни доставчици, като по този начин ще се осигури оптимално натоварване на производствения му капацитет. Предвижда се новият щанцов автомат да бъде инсталиран в един от старите цехове на предприятието, който понастоящем се използва като склад за материали и готова продукция. Това помещение осигурява необходимата близост с шахтата за отпадни води – необходимост, която произтича от наличието на флексо печатащи секции (с които машината ще бъде разширена в бъдеще) и необходимостта от по-малка по дължина лента за автоматично извеждане на отпадъка от велпапе (който се получава при щанцоване), която ще се свърже към вече съществуващата в предприятието. Захранването на машината с електрическа енергия ще се осъществи от главното електрическо разпределително табло като посочената в техническите параметри на машината мощност от 40 kVA не превишава предоставената от електроразпределителното предприятие мощност. За осигуряване на сгъстен въздух за новия щанцов автомат с дебит 18 m3/h ще се използват наличните в предприятието два броя компресори, чиято обща производителност е 199.9 m3/h и е в състояние да гарантира съвместната работа на всички машини и съоръжения при планираните режими на работа и инсталирани мощности. Отчитайки параметрите на новия щанцов автомат, в случай че същия работи по шест часа на ден, при 236 работни дни в годината и производителност от 6000 листа/час, той ще произвежда по 19 484.160 хил.кв.м щанцовани листа, като годишното потребление на електрическа енергия, свързано с работата на машината и компресора за сгъстен въздух ще възлиза на 60 112.27 kWh. При тези условия за специфичния разход на енергия се получава стойност от 3.085 KWh/хил.кв.м. щанцовани листа с размер 1600/1100 mm. Изхождайки от техническите показатели на старата машина , може да се направи пресмятане, че годишното производство от 19 484.160 хил.кв.м се постига с използването на три такива машини, работещи на две смени при същия брой работни дни в годината. Изчислените при тези допускания разходи на енергия и специфични разходи са използвани при сравняване с показателите на новата машина и при определяне на годишните спестявани на енергия в резултат на изпълнение на предложената мярка. Освен това работата на старите машини е свързана с допълнителни разходи за поддръжка и ремонт, които се оценяват на 65 000 лв. на машина за една година. Старите машини не могат ефективно да работят с рециклирани материали. При тези условия общата годишна икономия на средства, в резултат на изпълнение на мярката ща бъде 386 357.04 лв. С отчитане на годишните икономии на средства, в резултат на изпълнение на предлаганата мярка, срокът на откупуване на инвестиционните разходи се получава 5.44 год., като в същото време мярката ще доведе до намаление на емисиите на въглероден диоксид с 453.9 t/СО2 на година. С оглед на горе представеното, следва да се отбележи, че предвидените с настоящото проектно предложение разходи по елемент „Инвестиции“ попадат изцяло в обхвата на режим Регионална инвестиционна помощ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014, тъй като основната цел на проекта е свързана с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект на кандидата "Велпа" ЕООД, гр. Каспичан. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 6-ти месец); 2. Сключване на договор (от 6-ти до 7-ми месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (от 7-ми до 17-ти месец); 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 17-ти до 18-ти месец); 5. Доставка и монтаж на стикери и информационна табела (18-ти месец). 2 100 000.00 2 099 974.67
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001:2011: Разработването и въвеждането на система за енергиен мениджмънт протича в следните етапи: 1.Преглед и оценка на състоянието в организацията. •Оценка на действащата практика и сравняване с изискванията на стандарта БДС EN ISO 50001:2011; •Идентификация на процесите (основните дейности), които играят важна роля за енергийната ефективност в предприятието и на последователността и взаимодействието между тях; •Определяне на критериите за оценка на тези процеси, методите за тяхното наблюдение и измерване; •Консултация за подхода и начина на работа с оглед успешно разработване и внедряване на системата; •Сформиране на работна група и определяне на Мениджър по енергийна ефективност. 2.Разработка Разработване на основните документи на СЕМ: Наръчник, Процедури, Формуляри. Тези документи се разработват от консултантите, обсъждат се съвместно с определения екип и се утвърждават от Висшето ръководство на организацията. 3.Одобряване и внедряване на разработените документи в практиката. Разработените документи се внедряват под ръководството и контрола на консултантите и активното съдействие на членовете на работната група като се събират и доказателствата за ефективното действие на системата, необходими при сертификационния одит. 4.Обучение за прилагане на изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. 5.Провеждане на вътрешен одит. След изтичане на взаимно-съгласувания срок за внедряване (около 3 месеца) се провежда вътрешен одит . След преценка на ефективността и изпълнението на предписаните коригиращи действия (ако има такива), внедряването се счита за приключено. Следва препоръчване за сертификационен одит и консултиране при избора на най-подходяща оферта за сертифициране. Сертифицирането протича в следните фази: Одит 1 етап – органът по сертификация чрез своите одитори проверява документацията на системата, оценява работната площадка на кандидата и специфичните условия на място, провежда съответните интервюта, за да се оцени разбирането на кандидата за изискванията на стандарта. Събира се необходимата информация за обхвата, процесите и работната среда, а също и приложимите законови и нормативни аспекти и тяхното прилагане. Освен това се оценява и дали вътрешния одит и прегледа от ръководството са проведени и дали нивото на внедряване на системата за управление доказва готовността на клиента за провеждане на одит-2 етап. Кандидатът изпраща на Водещия одитор достатъчно време преди одита документацията на системата в актуалната й версия. Документите се проверяват за съответствие с изискванията на стандарта БДС EN ISO 50001:2011. След изясняване на всички несъответствия/ отклонения може да се проведе и одит-2 етап. Одит 2 етап – екип от одитори систематично проверява на място системата, политиката, стандартите и процедурите и търси обективни доказателства за изпълнението на документираното на практика (документирана информация), както и прави своите наблюдения на протичането на системата и процесите. Резултатите от одита се представят на ръководството на фирмата за информация и насрочване на евентуални последващи действия при наличие на несъответствия. Резултатът се документира като доклад от одита. Несъответствията/наблюденията се документират в доклади за несъответствия. Сертификатът се издава след положителна оценка на сертификационната процедура от страна на Ръководителя на Органа по сертификация. Сертификатите се издават само ако критичните несъответствия са коригирани. Сертификатите са валидни за период от три години и предвиждат провеждане на ежегодни наблюдателни одити в компанията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител и сключване на договор (7-ми месец); 2. Въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001:2011 (от 7-ми до 12-ти месец); 3. Предоставяне на сертификат за въведена СЕМ и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 17-ти до 18-ти месец). 10 000.00 9 850.00
Извършване на енергиен одит по образец: Енергийният одит е подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Целта на процедурата e да предостави фокусирана подкрепа на българските малки и средни предприятия за насърчаване изпълнението на мерки за енергийна ефективност с цел постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност на икономиката. В изпълнение на тази цел, екипът на “Велпа” ЕООД и одиторският екип представят проект пряко свързан с прилагането на енергоспестяващи производствени технологии и максимално оползотворяване на наличната ресурсна база във „Велпа“ ЕООД. За да са допустими по настоящата процедура, проектите трябва да се основават на препоръки от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване). Енергийният одит следва да е извършен от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност като екипът извършил обследването следва да подпише енергийният одит (на хартия или с КЕП) преди изпращането му на кандидата. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Във връзка с горе представеното, "Велпа" ЕООД сключи договор за извършване на енергиен одит по образец от 27.06.2016г. с фирма "Екотекпродуктс" ЕООД, представлявано от проф. Кристиан Спасов. Изборът на изпълнител бе проведен чрез избор измежду три оферти по критерий "най-ниска цена". Общата стойност на услугите по договора възлиза на 20 000 лв. без ДДС, като към момента на подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 са издадени и съответно платени фактури за част от сумата, придружени със съответните приемо-предавателни протоколи. Съгласно т.14.1 от Условията за кандидатстване относно допустимостта на реализираните разходи по проекта, изключение се допуска единствено за разходите за извършване на енергиен одит, които трябва да бъдат извършени преди подаването на проектното предложение. В изпълнение на дейността бе извършено цялостно обследване за енергийна ефективност на производствените помещения и мощности на "Велпа" ЕООД, като в резултат на това бе изготвен доклад за извършен енергиен одит (Приложение Б към Условията за кандидатстване). Докладът е входиран в АУЕР на 29.07.2016г. по електронна поща на адрес opic@seea.government.bg съгласно Указанията за електронно подаване в АУЕР (Приложение Щ). След извършена проверка, Агенцията изпраща уведомително писмо с искане за корекции в доклада на 08.08.2016г. Докладът от енергиен одит е преработен съгласно изискванията на АУЕР и повторно подаден по електронен път на 15.08.2016г. След повторната проверка, Агенцията изпраща становище за съответствие на 24.08.2016г., с което дава одобрение на така представения одит, предвидените в него мерки и планираните спестявания. За повишаване на енергийната ефективност на съществуващото производство и намаляване на производствените разходи, съгласно предписанията на енергийния одит дружеството планира осъществяването на следните енергоспестяващи мерки: 1) Мярка 1: Закупуване на щанцов автомат. Изпълнението на дейността, макар и непряко ще допринесе и за постигането на следните цели: • Повишаване нивата на енергийна ефективност в производствения процес на дружеството; • Намаляване на потреблението на енергия и ресурси; • Увеличване на производствения капацитет; • Повишаване на конкурентоспособността; • Нарастване на дела на приходите от износ; • Намаляване на времето на престой на производственото оборудване в резултат на аварии; • Намаляване на разходите за поддръжка (външна и собствена); • Намаляване на брака на готовите изделия и увеличване на дела на годните такива. 20 000.00 17 000.00
Финансов одит на проекта: Проект "Eнергийна ефективност във "Велпа" ЕООД" подлежи на задължителен одит от регистриран одитор, тъй като предвидената стойност на безвъзмездната финансова помощ е над 750 000 евро (1 466 872,5 лв.) в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС,Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза. В този случай Доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта (съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение), извършен от регистриран одитор, следва да бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Одиторът проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одиторът трябва да се увери, че: •всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; •първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; •неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; •счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Одита на проекти има една съществена разлика от другите видове одит и тя е, че по отношение на разходите извадкови проверки не се допускат. В доклада за фактически констатации на одита по проекта, одиторът задължително следва да потвърди, че са извършени одиторски процедури и са проверени 100% от декларираните допустими разходи по източници на финансиране, съгласно процентните отношения в договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП). Съгласно изискванията на Европейската комисия, одитите (включително и изпълняваните от Одитния орган) следва да бъдат извършвани в съответствие с международно признати одиторски стандарти. Като международно признати одиторски стандарти следва да се третират Стандартите издавани от Международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит издавани от Международния институт на вътрешните одитори (The IIA) и Международен стандарт за ангажименти за изразяване на сигурност, различни от одит и преглед на историческа финансова информация 3000 (МСАИС 3000), издаван от Международната федерация на счетоводителите (IFAC). 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.