Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма ТЕКОМ ООД е създадена през 1993г.Основните ни дейности са ново строителство на жилищни и обществени сгради, строителство на промишлени обекти и басейни,енергийно обследване.Имаме отлично подготвени и всеотдайни служители,които са ангажирани за развитието и утвърждаването на безупречния имидж на компанията.Като фирма с високоспециализирана дейност,се стремим да задържим кадрите с дълъг професионален опит и респективно да въвеждаме мерки за удължаване на професионалния им живот.
Целевата група,включена в проектното предложение са всички заети лица в дружеството,общо 22 работещи,като 5 от тях са над 54 годишна възраст.Ангажимент на ръководството е да запази заетостта на мин.50 % от целевата група за период от 6 месеца след приключването на дейностите по проекта. 
Дейностите по проекта предвиждат: Организация и управление на проекта;Информация и публичност;Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието и въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда чрез внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси; Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло, осигуряване на средства за колективна защита и специфични обучения на служителите; Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др. 
Очакваните резултати по проекта са: Въведени иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; Подобрени условия на труд на 22 работещи, от които 5 над 54 годишна възраст; Осигурени предпоставки за преход към икономика, която е нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата, екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността „Организация и управление” е свързана с цялостното администриране на проектните дейности в съответствие с правилата и процедурите на Договарящия орган за успешната реализация и приключване на проекта. Обявените процедури ще гарантират принципа на лоялна и честна конкуренция, като изпълнителите ще бъдат подбирани в зависимост от техните умения, ефективност, опит и надеждност за предоставяне на конкретните услуги/доставки. Организационната дейност е една от най-важните за проекта. Организирането на качествен план и методи за работа на екипа по проекта е критерий за постигането на добри резултати. Сформирането на екип, с ясно разпределени задачи е гаранция за качествено изпълнение на дейностите и постигане на специфичните цели на настоящия проект. Дейността ще допринесе за установяване на ясни и конкретни правила и разпределяне на отговорностите при изпълнение на проекта, които са от изключителна важност за успешната му реализация. Дейността включва сформиране на проектен екип, който се състои от Ръководител проект, Счетоводител, Координатор. Ще бъдат сключени договори с екипа на проекта. За да се гарантира равенството между половете и недискриминационният принцип при назначаване на квалифицирани кадри и определяне на задачите и отговорностите ще се спазват критериите за равнопоставеност. Изборът на членовете на екипа и възлагането на ангажиментите е без оглед на тяхната етническа принадлежност, религия, раса, възраст, пол, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Ръководителят на проекта ще подготви система за вътрешен мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности и срокове за възлагане и изпълнение на всяка задача в съответствие със заложения план на действие, той отговаря за цялостното управление на проекта. Той отговаря за планиране и контрол по отношение на дейностите, свързани с разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси и въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда чрез разработване на софтуер за управление на човешките ресурси; закупуване на ЛПС и специално работно облекло, и осигуряване на средства за колективна защита; специфичните обучения на служителите; дейностите за осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка, спортни съоръжения и др. Също така ще участва в планирането и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението. Счетоводителят на проекта носи отговорност за финансовата отчетност на проекта, като следи, контролира и изготвя необходимата финансова документация и оперативно отговаря за разплащанията по проекта. Той изготвя всички справки, изисквани от Договарящия орган, отчети за междинни и финални плащания. Координаторът отговаря за планиране, контрол и техническа отчетност при изпълнение на предвидените дейности, подпомага останалите членове на екипа при провеждането на процедури за избор на изпълнители. Също така ще участва в планирането и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението. В неговите задължения е включено и да отговаря за провеждане на цялостната дейност, свързана с популяризирането на проекта в съответствие с изискванията за визуализация на Договарящия орган. Той и ръководител проект ще осъществяват контактите със средствата за масова комуникация и ще подготвят необходимата информация за етапното изпълнение на проектните дейности, като ще следи навреме да се популяризира извършената дейност. Процедурите ще бъдат организирани в съответствие с изискванията на приложимото законодателство – ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г., ръководствата и указанията за допустимост на разходите по ОП „РЧР”. Екипът на проекта е отговорен за изготвянето и провеждането на процедурите за външно възлагане на дейностите по проекта. 19 701.00 19 704.00
Информиране и публичност: Дейност информиране и публичност се основава на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена на интернет страницата на ТЕКОМ ООД, разпространена сред обществеността посредством срещи и сред целевата група по проекта. За оповестяване приноса на Европейския социален фонд и Агенция по заетостта ще бъде направена публикация в печатно издание, която ведно с изготвянето на информационна табела и плакати по проекта ще бъдат възложени на външен изпълнител при спазване на правилата на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Върху закупените в рамките на проекта ЛПС и колективни средства за защита, и други, там където е подходящо и/или изискуемо, ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията, посочени в Единния наръчник. За стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни участващи в процеса на изпълнение на проекта е предвиден Координатор по проекта, който е член на екипа и ще има възложени отговорности. Визуализацията на всички документи по проекта има задължителен характер и контролът ще се осъществява от координатора. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на фондовете на ЕС и по-специално на Европейския социален фонд. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския социален фонд и се изпълнява по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създадат условия, които да гарантират равенството между половете и недискриминационният принцип като се прилагат критериите за равнопоставеност. В допълнение за дейностите ще бъдат използвани идентифицираните добри практики в тази област от предходни проекти и дейности на ТЕКОМ ООД, чрез привличане на всички заинтересовани страни и постигане на диалог и толерантност, като стабилна основа за надграждане на постигнатите резултати. Дейностите за информация и публичност представляват задължителна и съпътстваща изпълнението на проекта дейност, която ще допринесе като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОП „РЧР”. Предлаганите дейности са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъдат направени публикации на интернет страницата и в печатно издание, които представляват изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите в интернет пространството представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа, получена по ОП „РЧР”. 1 970.00 1 970.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието и въвеждане на иновативни модели за организация на труда чрез Разработване на софтуер за управление на човешките ресурси.: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси.Стратегията за развитие на компанията включва развитие на услугите с акцент върху енергийната ефективност.Особено актуален е въпросът с обновяването на стари сгради и обекти, като там са насочени сериозни ресурси както в обществения, така и в частния сектор.В ситуация,в която дефицитът на кадри става все по-остър проблем,ние се стремим не само да привличаме доказани професионалисти, но и да осигурим комфортна работна среда и професионално развитие,и лична удовлетвореност.Това налага целенасочени организационни промени за оптимизация на работните процеси,вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост(гъвкаво работно време,ротация на работното място и др.)и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот.Друг ключов момент е,че предвид факта, че близо 23 % от служителите ни са над 54 год. е важно да се набележат мерки и практически да се въвеждат практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители.Други сериозни предизвикателства пред компанията са необходимостта от обслужването на множество клиенти извън офиса,непрестанната нужда от повишаване на квалификацията на служителите в различни области и проследяване на тяхната ефективност и ценз.Идентифицираните нужди биха могли да бъдат преодолени чрез обезпечаване на фирмата със софтуер за управление на човешките ресурси.Имплементирането на мерки чрез използването на последните достижения на информационните технологии е сред методите за промяна в позитивна посока и резултира в компетентни и всеотдайни служители,позитивни клиенти и създава стойност.Въвеждането на иновативни модели за организация на труда неминуемо рефлектира в повишаване на производителността и опазване на околната среда.Основните акценти, на базата на които изводи следва да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси, ще бъдат фокусирани върху: •Заявки, поръчки и отчитане на извършената работа, както и подобряване на комуникацията между служителите и ръководството посредством използването на последните достижения в сферата на информационните и комуникационните технологии •Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси-планиране, подбор и наемане •Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот •Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Практическото внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси ще допринесе за повишаване производителността на труда и за опазване на околната среда.Възможностите за отдалечен достъп,опцията за работа извън офиса,и използването на иновативни методи и последните достижения в областта на ИТ безспорно рефлектират в нисковъглеродна и ресурсноефективна икономика.Предвидено е да се включат и функционалности, насочени към насърчаване на по-възрастните работници и служители, подпомагащи възможностите за удължаване на професионалния им живот, за насърчаване съвместяването на професионалния, семейния и личния живот. Практическото въвеждане в действие на разработените в настоящата дейност промени ще бъдат осъществени на два основни етапа: 1.След разработването на софтуера за управление на човешките ресурси, неговите функционалности ще бъдат имплементирани в електронното управление, касаещо сертифицираните системи в дружеството-ISO 9001(качество),ISO 14001(околна среда), OHSAS 18001 (ЗБУТ), както и във всички релевантни вътрешни документи-електронно генерирани и на хартия; 2.Внедреният софтуер за управление на човешките ресурси, той ще бъде интегриран към наличните информационни системи в компанията- Софтуерна система за управление на бизнеса, ARCHICAD, Building Manager и др. Планираните мерки ще обхванат всички заети, вкл. представителите на целевата група над 54 годишна възраст. 29 990.00 29 980.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд.: Основата цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,подобряване професионалния и здравния статус на служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за идентифицираните рискове.Предвидени са следните средства за колективна защита: • Защита от падане от височина и защита от падащи предмети. ТЕКОМ ООД разполага с всички изискуеми технологични съоръжения за работа на височина. Поради работата на няколко обекта едновременно, както и ангажиране на различни специалисти на един и същи обект, по едно и също време е нужно да се вземат мерки, които надвишават минимално изискуемите съгласно нормативната уредба. Строителството е сред дейностите с най-висок коефициент на трудов травматизъм, поради това изборът на средства за колективна защита е от съществено значение. Подемната платформа е много добро решение, чрез което се гарантира в най-голяма степен безопасността на работещите на височина-световно признато е, че това е в пъти по-безопасен метод за достъп и работа на височина. Предпазните мрежи и предпазните парапети са друга техническа мярка за минимизиране на риска от механични травми при изпълнението на строително-монтажни работи. В момента компанията разполага с достатъчно скелета и бордови ленти, които обаче се нуждаят от допълнително обезопасяване с предпазни парапети и мрежи, тъй като работниците извършват дейност на няколко нива и буквално работят един над друг. Това респективно увеличава рисковете от падащи предмети, падане от височина и трудов травматизъм. • Защита от неблагоприятен микроклимат на постоянните работни места. За целта се налага подмяна на съществуващ инверторен чилър въздух / вода в офиса на фирмата на адрес ул. „Хаджи Димитър Асенов“ № 119. От 1 ноември 2014 г. е в сила Наредбата за минималните изисквания на микроклимата на работните места, обнародвана в бр. 63 на Държавен вестник от 1 август 2014 г. С нея се определят минимални и максимални норми за параметрите на микроклимата - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха. Поради некоректно оразмеряване се налага подмяна на съществуващия чилър в офиса на компанията с цел постигане на оптимален микроклимат в климатизираните помещения за постоянните работни места. • В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични столове за 4 от работещите, които по правило постоянно пребивават в офиса. Ергономичните столове подобряват стойката на тялото при работа на бюрото и намаляват напрежението върху гръбначния стълб, осигуряват удобство и стабилност. Седящата поза предразполага към повишено хидростатично налягане и отоци в долните крайници, разширени вени, кръвен застой в малкия таз с всички неблагоприятни здравни последици. Подходяща мярка за намаляване на риска от мускулно-скелетни увреждания е осигуряването на ергономични столове. Те следва да бъдат регулируеми на височина, с възможност да се нагласят спрямо антропометричните характеристики на всеки работещ. Естеството на работа, както и високите изисквания на нашите възложители, партньори и много други, изискват не само да осигуряваме всички средства за защита, а и да прилагаме най-добрите практики в бранша, като многократно надскачаме законовите изисквания. Това от една страна е необходимо за успешната ни работа, но от друга е свързано с непрестанната грижа за здравето и безопасността на работещите в предприятието, които са най-ценния актив на компанията. Имаме отлично подготвени и всеотдайни служители, които са ангажирани за развитието и утвърждаването на безупречния имидж на компанията - като коректен работодател и партньор, който винаги изпълнява качествено и в срок поетите ангажименти и поддържа изрядни отношения, както с работещите, така и с доставчиците и подизпълнителите на фирмата. Дейността ще обхване всички заети в предприятието (100 % от целевата група), вкл. представителите на целевата група над 54 годишна възраст. 63 800.00 63 085.62
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Основата цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. От самото създаване на фирмата Висшето ръководство полага усилия и се стреми към внедряване и прилагане на систематичното управление на безопасността като осигурява и поддържа екологична, безопасна и здравословна работна среда чрез: •осигуряване здравето и безопасността на персонала на постоянните, временните и подвижните работни места; •подходящи обучения, информация и инструкции за всички служители, посетители и изпълнители; •осигуряване на необходимите средства за безопасност, защитна екипировка, и контрол при използването им; •мерки за предотвратяване на инциденти, злополуки и нежелани събития, и стриктен контрол при прилагането им; •преглед и актуализация при промяна на законодателството, поради организационни промени, или поради други обстоятелства минимум веднъж годишно. В рамките на дейността е предвидено да бъдат закупени ЛПС и специално работно облекло за длъжностите технически ръководител, помощник технически ръководител, работник в строителството и работник изолации. Строителството е сред дейностите, при които рисковете не могат да бъдат избегнати или намалени в достатъчна степен чрез средства за колективна защита или посредством мерки, методи и процедури при организация на работата. Осигуряването на колективни средства за защита не отменя необходимостта от индивидуална защита и осигуряване на специално РО и ЛПС за всеки работещ. Избраните РО и ЛПС отговарят изцяло на изискванията на Наредба № 3/2001 г.: осигуряват защита от рисковете, при които се прилагат, без те самите да водят до увеличаване на който и да е риск – работното облекло осигурява необходимата свобода на движенията при извършване на работни операции в максималната и извън максималната работна зона, при принудителни работни пози, при извършване на ръчна работа с тежести, работа на височина и използването на защитни колани и сбруи, като всъщото време материята не позволява прегряване през топлия или излишна загуба на топлина от тялото през студения период на годината, а защитните обувки защитават ефективно срещу всички възможни механични опасности; РО и ЛПС отговарят на условията на съответното работно място, съобразени са с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите (например защитните очила позволяват носене на очила с диоптрична корекция без да ограничават зрителното поле); съответстват на размерите на използващия ги, ако е необходимо, след подходящо регулиране. Когато поради наличие на повече от една опасност е необходимо работещите да носят повече от едно лично предпазно средство, те са съвместими и при едновременното им използване продължават да бъдат ефективни срещу съответните опасности – очилата от закрит тип могат да се ползват едновременно със защитна каска и с противопрахова полумаска, а в същото време, когато опасностите не действат едновременно могат да се ползват поотделно. Дейността ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност и обхваща 20 заети, или на 90 % , като 5 от тях са на възраст над 54 години. 18 035.00 17 926.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Целта на дейността е обучение, информираност и практическа помощ за идентифициране, превенция и управление на психосоциалните рискове и стреса на работното място, както и ергономия и ограничаване на рисковете за здравето, свързани с индивидуалното работно място.Дейността включва провеждане на 3 вида обучения на всички представители на целевата група,която на практика обхваща всички заети в компанията.Предвидено е всички работещи в ТЕКОМ ООД да преминат през следните обучения: 1.Психосоциални рискове и стрес на работното място–за 22 работещи в дружеството 2.Психосоциални рискове и управление на конфликти на работното място–за 22 работещи в дружеството 3.Ергономия на работното място–за 22 работещи в дружеството Психосоциалните рискове и стресът на работното място са сред най-големите предизвикателства за безопасността и здравето при работа.Те оказват значително въздействие върху здравето на отделните лица и фирмата като цяло.Приблизително половината европейски работници смятат стреса за обичайно явление на своето работно място,на което се дължи почти половината от всички загубени работни дни.Подобно на много други проблеми,засягащи психичното здраве,стресът често пъти е неправилно разбиран или заклеймяван.Ако се разгледат обаче като организационен проблем,а не като личен недостатък,психосоциалните рискове и стресът могат да бъдат управлявани като всеки друг риск на безопасността и здравето при работа. При правилен подход психосоциалните рискове и стресът на работното място могат да бъдат овладяни и успешно управлявани,независимо от размера и вида на предприятието.Те могат да се управляват по същия логичен и систематичен начин,по който се минимизират всички други рискове,свързани със здравето и безопасността при работа. Управлението на стреса е не само морално задължение и добра инвестиция за работодателите,но и правно изискване,определено в Рамкова директива 89/391/ЕИО и подкрепено от рамковите споразумения на социалните партньори относно стреса,тормоза и насилието на работното място. Освен това в Европейския пакт за психично здраве и благоденствие се признават променящите се изисквания и повишаващото се напрежение на работното място и работодателите се насърчават да прилагат допълнителни,доброволни мерки в подкрепа на психичното благоденствие. Въпреки че работодателите имат законовата отговорност да гарантират,че рисковете на работното място правилно се оценяват и контролират,от съществено значение е и участието на работещите, както и тяхното обучение за намаляването им.Обучението на служителите във връзка с идентифицираните рискове,техники за борба със стреса,разрешаване и управление на конфликти,ергономия на работното място,както и осигуряването на тяхната съпричастност чрез непосредственото им включване в процеса на намиране на подходящите решения гарантира,че въведените мерки са както адекватни,така и ефективни. Цената на психосоциалните рискове и стреса във всяка организация може да се прояви като високо текучество,увеличен брой болнични,намалена производителност,неспазване на сроковете и оплаквания от страна на клиенти.Психосоциалните рискове и стресът на един от работещите може да рефлектира и върху останалия персонал, който трябва да поеме работата и на колегата си.Работодатели,които не се отнасят сериозно към проблема психосоциалните рискове и стрес на работното място,могат да бъдат поставени в редица неблагоприятни ситуации,ако не се предприемат навременни и адекватни мерки за ограничаване и предотвратяване на тези рискове,които при това не изискват сериозни финансови ресурси. Всички тези обстоятелства налагат всички работещи в дружеството да преминат и трите вида идентифицирани обучения.Предвижда се всяко едно от трите обучения да бъде с продължителност от 2 дни,като работещите могат да бъдат разделени в учебни групи,а самите обучения могат да бъдат организирани в модули Дейността ще обхване всички заети в предприятието(100 % от целевата група),вкл. представителите на целевата група над 54 годишна възраст 19 800.00 19 800.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.: Съгласно изискванията на Наредба №15/1999г., видът на регламентираните почивки в зависимост от начина на използването им(активни, полупасивни или пасивни)се определя от преобладаващия вид натоварване на работещите и от факторите на работната среда,и трудовия процес.Регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки(зони за почивка или рекреационни възли) В рамките на дейността е предвидено: 1.СМР/Ремонт на съществуващи съблекални, умивалници, бани, санитарни възли и столова/в собствена складова база с офиси и помощни помещения, в индустриалната зона на гр.Стара Загора,находяща се на ул. „Г. Папазчев“ № 11 Складовата база е на площ 432 м2.Ремонтните дейности включват:демонтаж на съществуващи санитария,фаянс и теракота,бойлери;ремонт на инсталация водопровод и канализация;мазилка изкърпване на канали и хастар;поставяне на фаянс, теракот, гранитогрес, моноблокове, мивки с полуконзола, смесители, сифони;поддушови корита, душкабини, бойлери, монтаж на 2 броя климатици 2.Подмяна на съществуващите шкафове за лично облекло,вещи и работно облекло и печките за баня в складовата база на ул. „Г. Папазчев“ № 11 3.Дооборудване на помещението, предназначено за столова с хладилник, микровълнова печка, съдомиялна машина, 2 броя готварски печки, 3 броя маси за хранене и 18 столове за хранене в складовата база на ул. „Г. Папазчев“ № 11. 4.Дооборудване на помещението за отдих на персонала, находящо се в офиса на фирмата на ул. „Х.Д.Асенов“ № 119 с хладилник, микровълнова печка комби и кафемашина. 5.Закупуване на два броя фургони, които да се използват като място за почивка на персонала при работа на различни обекти, в близост до които не могат да се осигурят други подходящи помещения. Пасивните физиологични почивки по време на работа при осигурен метеорологичен комфорт са добра мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. По този начин на работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Характерно при извършването на строителни дейности е работата на открито, включително при неблагоприятни климатични условия. Ето защо законодателят е определил специални изисквания, дадени в Наредба № 2/2004г., за безопасни и здравословни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. При среднодневна температура под +10ºС е необходимо да се регламентира продължителността на работа на открито чрез разработването на рационален режим на труд и почивка. Чрез въвеждане на регламентирани почивки по време на работа, използвани в пригодени за целта закрити помещения, с физиологичния режим на труд и почивка, разработен в съответствие с изискванията на Наредба № 15 от 1999г., може да се намали продължителността на въздействие на неблагоприятните климатични условия. Задължително се дава безплатна храна и/или добавки (топли напитки – чай, кафе, мляко) при среднодневни температури под +10ºС през повече от половината от максимално установеното с Кодекса на труда (КТ ) работно време (съгласно чл. 2, ал. 1, т. 3 от Наредба № 11 от 2005г. за определяне на условията и реда за осигуряване на безплатна храна и/или добави към нея). ТЕКОМ ООД спазва всички тези изисквания, като осигуряването на фургони за почивка на работещите ще надградят тези наши усилия и безспорно ще допринесе за пълноценните почивки на служителите както през студения период на годината, така и през горещите летни дни. ТЕКОМ ООД е фирма, която се стреми не само стриктно да прилага нормативните изисквания по отношение на осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работещите, а и да добавя стойност чрез осигуряване на оптимални условия за пълноценен физиологичен режим на труд и почивка. 43 716.00 43 609.79

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.