Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът адресира нуждата от съхраняване на културно историческото наследство, в частност кулинарията обвързана с конкретни традиции и обичаи и тяхното популяризиране. Основните целеви групи са: местни производитери, потребители на туристически услуги и културно-образователни организации. Проектното предложение предвижда популяризиране на кулинарното културно наследство в община Разлог. Основната цел на проекта е развитието и популяризирането на териториалната идентичност на общината, свързана с културното наследство, обичаи, традиции и фолклор, през призмата на специфичната кулинария. 
Това ще бъде постигнато чрез:
Изследване, идентифициране и анализ на специфичното кулинарно наследство в община Разлог, през призмата на традициите и обичаите в района.  
Структуриране и представяне на информацията по иновативен начин в двуезична интерактивна онлайн платформа предназначена за българските и чуждестранни туристи, като по-този начин се привлече по-голям туристически поток. 
Изготвяне на двуезични документални филми.
Изготвяне на печатни материали.
Разпространение на информационни материали.
Всички изработени материали ще бъдат съобразени с изискванията за информация и комуникация по програмата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изследване, систематизирание и структуриране на кулинарното наследство, през призмата на традициите и обичаите в община Разлог и създаване на съдържание: Ще бъде изследвано нематериалното културно наследство - кулинария, традиции и обичаи в района. Ще бъде изготвена информация и бази данни, включващи преглед на специфичните кулинарни практики и подходи, които са в пряка зависимост от месните обичаи и традиции. Обобщената информация ще спомогне за структуриране на най-атрактивните традиционни практики в областта на кулинарията и обичаите да бъдат адаптирани към съвременните инструменти за информация и комуникация, спрямо познавателните потребности на целевите групи. Основните цели на дейността са: - документиране на обичаите и традиционната кухня на територията на община Разлог; - изясняване на връзките между традиционните ритуали и консумацията на определени храни в празниците описани според църковния календар с акцент върху културната идентичност на местната общност; - идентифициране на атрактивни дестинации, свързани с производство на традиционни ястия; - идентифициране на производители на традиционни кулинарни продукти на територията на община Разлог; - обобщаване на информацията, необходима за изпълнение на последващите дейности под формата на доклад, списък на заинтересовани страни, кулинарни маршрути, база данни. В рамките на дейността ще бъдат два метода на изследване: 1.Кабинетно изследване – чрез него ще бъдат анализирани исторически източници и актуални данни, предоставящи информация, относно кулинарните традиции и приготвянето на специфични ястия според културните обичаи в община Разлог; 2.Работа на терен - предвижда се провеждането на неструктурирани интервюта с носители на местната култура и представители на културно-образователни организации във връзка с идентифицирането на типични за региона обичаи и кулинарни продукти, свързани с тях. Основните етапи на изпълнение на дейността са: 1) Изработване на изследователски план 2) Изработване на примерни изследователски въпросници във връзка с провеждането на неструктурираните интервюта 3) Провеждане на изследването чрез кабинетни изследвания и неструктурирани интервюта. Кабинетните изследвания ще предоставят важна информация относно актуалните традиции, обичаи и кулинарни продукти в общината, докато индивидуалните интервюта ще бъдат проведени със специалисти в областта на културата от региона и преки носители на традиционния бит и нрави и ще послужат за събиране на конкретна информация, която не може да бъде получена от кабинетното проучване. Ръководителят на работния процес ще наблюдава и координира изследователския процес и спазване на сроковете. Ще бъде изготвено съдържание на база на проведеното изследване с оглед адаптиране към познавателните потребности на целевите групи и съдържателното обезпечаване на продуктите, които се предвижда да бъдат създадени в рамките на проекта, а именно: - информационна платформа- предвижда се обособяване на тематични групи с информация, с която да бъде захранена платформата по модули. - езиково адаптиране на вече подготвената информация, спрямо необходимостта от двуезичност на платформата и документалните филми. - подготовка и обработка на фотографски материали, които да допринесат за онагледяване на представенита кулинария, традиции и обичаи. Ще бъде изготвен превод на текстови материали, създадена виртуална карта с кулинарни маршрути, обработени снимкови материали и векторни елементи. Виртуалната карта ще представлява ключови локации за производство, консумация и закупуване на местни храни и напитки и обвързаността им със сезонните празници, посредством googlemaps, както и интегрирането им в дигитална платформа и генериране на QR код достъпващ картата, инкорпориран върху всички печатни материали. 29 820.00 29 820.00
Създаване на двуезична интерактивна кулинарна платформа: В период на глобална дигитализация и продължаваща пандемия от Cоvid-19 най-ефективният начин за съхраняване и популяризиране на културното и историческо наследство, както и туризмът свързан с тях е чрез създаване на интерактивно онлайн съдържание целящо да създаде интерес и да привлече повече туристи в областта. Именно поради тази причина дейността предвижда изготвянето на двуезичната онлайн платформа, която ще включва: - Секция, предоставяща възможност за провеждане на виртуален кулинарен конкурс и различни виртуални кулинарни мероприятия. - Дигитален готвач, представящ месни рецепти с продукти от месни производители и обвързаността им с традиции и обичаи. Дигиталният готвач ще позволява автоматично генериране на традиционни рецепти при въвеждане на продукти от потребителите. Всяка рецепта ще представя не само конкретното ястие, но и обвързаността му с традициите и обичаите от региона. - Виртуален речник на наименованията на хранителните продукти от разложки регион. - Модул за поръчки на традиционни ястия и продукти. Платформата ще съдейства за изграждането на мрежа между месни производители, ресторантьори, потребители на туристически услуги, които от една страна ще имат възможност за обмен на опит и практики в производството на традиционни храни и от друга, ще се промотира кулинарната специфика на района и ще създаде предпоставка за подпомагане на месния бизнес чрез привличане на клиенти. Това ще се случи чрез интегрирането в платформата на изготвената виртуална карта с кулинарни маршрути по дейност 1. Етапи на изпълнение на дейността: - Уеб дизайн. - Създаване на структура и архитектура на платформа. - Програмиране на базова платформа, позволяваща интегриране на различни модули. - Създаване на модули за виртуални събития, дигитален готвач, виртуален речник и поръчки. - Захранване на платформата със съдържание. - Внедряване на платформата в експлоатация. Чрез изграждането и внедряването на платформата в експлоатация се гарантира устойчивостта на проекта и неговите резултати, тъй като се предвижда платформата да продължи да съществува за период от минимум шест години, като след приключване на проектните дейности, нейната поддръжка ще бъде осигурявана чрез ресурс от сдружението. За посочения период платформата ще продължи да набира нови потребители и участници, съдействайки за монетаризацията и, гарантирайки нейната устойчивост и мултиплициране на резултатите. 6 012.00 6 012.00
Заснемане и обработка на минимум 10 документални филма : Дейността предвижда заснемане, монтаж и субтитриране на английски език на минимум 10 кратки документални филма с продължителност 10 минути, с жители от общината, разказващи за специфични ястия и свързаните с тях традиции и обичаи. Видеата ще представят технологията на приготвяне на различните ястия от региона, както и ритуалите, произтичащи от народния бит и традиции. Предвижда се ангажирането на ключови местни производители, ресторантьори и носители на традиционната култура, които ще вземат активно участие в заснемането на материалите. Ще бъдат привлечени и самобитни творци които също ще бъдат участници във документалната поредица. Създадените видеа ще бъдат интегрирани в дигиталната платформа. Също така те ще бъдат тиражирани на дигитални носители, които ще бъдат разпространени в рамките проекта. Те ще послужат като устойчив информационно образователен инструмент за всички заинтересовани страни в сферата на кулинарията и целевите групи по проекта. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на следните етапи: 1. Подготвителен етап - подготовка не сценарии и места за снимки. 2. Техническо подсигуряване. 3. Продукция. 4. Постпродукция. 5. Мастериране. 29 760.00 29 760.00
Изготвяне на информационни материали: Дейността цели повишаване на информираността на потенциални потребители на туристически услуги и заинтересовани страни, както и тяхното привличане за активно включване в проектните дейности. Изготвените информационни материали ще създадат предпоставка за промотиране на кулинарната специфика на района сред заинтересованите страни, през призмата на местните традиции и обичаи. Информационните материали ще съдействат за повишаване на качеството на туристическия продукт и опазване на нематериалното културно наследство. Дейността предвижда: - Графичен дизайн и предпечат - картички, плакати. - Отпечатване на картички с QR с адреса на платформата. - Отпечатване на плакати. - Провеждане на таргетирана интернет кампания, банери в българсик и/или чуждестранни сайтове, FB - Изработка и отпечатване на кулинарен сборник Вкусни традиции. - Изработка и отпечатване на карта с кулинарни маршрути. Технически параметри на изготвените продукти: - Графичен дизайн и предпечат - картички с размер 10х15 см. CMYK, 4+1 , плакати 50х70, 4+0 CMYK - Отпечатване картички с QR с адреса на платформата 10х15 см. CMYK, 4+1 , 300 гр. На български и английски - Отпечатване на плакати, 50х70, 4+0 CMYK, 90 гр. На български и английски - Изготвяне на банери за български и/или чуждестранни сайтове и Фейсбук страница, RGM, 8 различни размера, съобразени със спецификите на отделните медии. - Изработка и отпечатване на кулинарен сборник Вкусни традиции, А5, 56 страници, 4+4, CMYK, корица 300 гр, тяло 130 гр. - Изработка на печатна карта с кулинарни маршрути, с размер А4, сгънат резмер 10х5, 4+4, CMYK, 130 гр. - Тиражиране на дискове, с включващи брандирана кутия и диск Кампанията ще допринесе пряко за активното ангажиране на представителите на целевите групи и създаването на мрежа от заинтересовани страни. Кампанията ще бъде базирана на информация от изследването. 29 784.00 28 604.00
Разпространение на информационни материали: Създадените продукти в рамките на дейността ще бъдат разпространени сред представители на целевите групи, сред институции и организациите на местно и регионално ниво, ангажирани с образованието, обучението и културата, неправителствени организации, работещи с представители на целевата група и общински структури. На локално и регионално ниво продуктите ще бъдат разпространен сред: 1. Представители на общински и областни организации и институции в сферата на туризма и културата; 2. Локални и регионални туристически центрове; 3. Младежки организации, работещи на местно ниво. 4. Представители на регионални медии. 5. Общности с представители на целевите групи. Създадените продукти , ще бъдат разпространени и в социалните медии, както по този начин се осигурява възможност за разширен достъп до всички заинтересовани страни, както и за обмен на опит и информация. За целите на разпространението на резултатите се предвижда организиране на неформални събития, на които ще бъдат поканени представители на целевите групи, както и представители на медиите, като по този начин ще се допринесе за популяризирането им сред широка аудитория и съответно за въвличане на голям брой участници. Предвижда се използването на следните канали за комуникация с представителите на целевите групи и заинтересовани страни: 1. Електронна поща; 2. Телефон; 3. Скайп;. 4. Социални мрежи; 5. Обикновена поща; 6. Живи срещи; 7.Регионални информационни канали; 8.Тематични сайтове. 12 990.00 8 055.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.