Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Настоящата дейност - Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост е насочена към всички представители на целевата група по проекта - общо 20 лица. Обикновено хората от уязвимите групи нямат мотивация да започнат работа и да си търсят такава, тъй като смятат, че няма да могат да могат да се реализират добре. Става въпрос за трайно и дълбоко демотивирани хора, които са се отказали да си търсят работа и нямащи увереност, че биха могли да се справят със съответната работа. Мотивирането ще се извърши за всички лица, които ще бъдат назначени по проекта. Мотивационното обучение ще се реализира в 2 групи до 7 и една група от 6 човека. Предвиждат се три групи в рамките на проекта. Мотивационното обучение ще се проведе 3 пъти за всяка група. Всяко от обученията ще се реализира в рамките на три дни по 4 часа или общо 36 часа за всяка група в периода на реализиране на проекта. В процеса на реализиране на дейността ще бъдат включени различни техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Обучението ще бъде насочено към придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия. Мотивирането ще бъде свързано със стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване/повишаване на професионална квалификация и заетост. Мотивирането ще бъде проведено така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и адаптиране към условията на вече заето работно място. Психологическата подкрепа и мотивацията на лицата от целевата група са изключително важни за последващото им реализиране в социалното предприятие, тъй като чрез психологическата подкрепа и мотивацията ще бъде оказано положително влияние върху представителите на целевата група. На хората от целевата група, с оглед на техните потребностие ще им бъде указана психологическа подкрепа включваща различни техники, предвид спецификата на работата, за която ще бъдат наети. Ще бъдат прилагани от основни мотивационни техники от типа: организация и планиране на работата, положително отношение към работата, как да обичам и харесвам работата си и хората, с които работя. Чрез реализирането на насотящата дейност, лицата от целевата група ще бъдат мотивирани, стимулирани и насочи към придобиване на умения за активно включване на пазара на труда.
В рамките на дейността ще бъдат проведени и индивидуални консултации с лицата от целевата група по преценка на изпълнителя и при желание на лицата. Към всеки представител на целевата групата ще се подхожда индивидуално, като първото което ще се реализира е прилагането на техники за преодоляване на напрежението и и дистанцията при провеждането на консултации. Важно е да бъде идентифициран проблемът, след което ще се работи върху преодоляване на личностните бариери и подпомагане за взимане на най-правилното решение. В рамките на дейността следва да бъдат проведени най-малко по 2 индивидуални консултации на всяко от лицата. Методите на работа и конкретните теми ще бъдат разписани от избрания изпълнител, като същите следва да съобразени със спецификата на целевата група, респективно с избраните лица, за които ще бъде осигурена заетост както и с дейността на Социалното предприятие. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на обучения на лицата, за които е осигурена заетост социалното предприятие: По настоящата дейност ще бъде бъдат предоставени обучения на лицата, за които е осигурена заетост в бюджетен ред 1 в социалните предприятия, специализираните предприятия и кооперациите на хора с увреждания. По настоящия проект за всички лица по проекта е осигурена заетост в бюджетен ред 1. Обучението, което е предвидено за организиране и провеждане по дейността ще включва заетите лица с основната дейност в предприятието - общо 17 лица.
Обучението е по ключови компетентности, съгласно Европейската квалификационна рамка. В процеса на изпълнение на настоящата дейност ще бъдат проведени и организирани обучения по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“. Две обучения по 30 учебни часа по 8 човека в група. С оглед на спецификата на целевата група, темата на обучението ще бъде "Комуникативни умения и работа в екип". В рамките на обучението ще бъдат включени най-малко темите: Комуникация и емпатия – различната гледна точка, Активно слушане и проактивно говорене, Вербална и невербална комуникация, Бариери пред комуникацията, Нива на общуване, Общуването – среда на личностна реализация, Работа в екипа, Видове екипи, Роли и типове характери в екипа, Ефективни екипи, Ролята на лидера в екипа и др. Обучението ще включва различни методи на обучение - теоретични и практически.
Целта на обучението е да се създаде в предприятието ефективен и добре работещ екип, в който хората комуникират открито помежду си и си оказват подкрепа при работата, обсъждат и вземат решения заедно, да разпределят ангажиментите и да създават работни отношения. Чрез успешното завършване на обучението лицата ще придобият знания, практически умения и компетентности за екипна работа, оказване на съдействие на членовете на екипа, ще се почувстват приобщени и полезни в общата работа, ще приемат екипа като едно цяло. Това от своя страна ще ги мотивира за по-ефективно и ефикасно изпълнение на поставените им задачи в името на общата цел на по отношение на развитие на социалното предприятие.
Обученията ще се проведат при следните параметри:
1. Хорариум на обучението (продължителност) - най-малко 30 учебни часа
2. Брой на обучаваните лица -17 човека (работниците на социалното предприятие, без екипа на проекта) - разделени на 2 групи
3. Документ, доказващ завършеното обучение - сертификат за завършено обучение.
|
0.00
|
0.00
|
Оборудване на новосъздадените работни места във връзка с дейността на социалното предприятие: Реализирането на настоящата дейност - Оборудване на новосъздадените работни места във връзка с дейността на социалното предприятие е насочена конкретно към създаването на необходимите условия за успешното функциониране на предприятието, чрез закупуване на необходимото оборудване, с оглед на спецификата на предприятието. Целта на настоящата дейност е да се осигурят необходимото оборудване и консумативи за успешното стартиране на социалното предприятие. Описаното оборудване е необходимо, за да може за всяко лице, което е планирано да бъде включено в заетост да са осигурени необходимите за длъжността му ресурси. Ефективността и ефикасността на работа на социалното предприятие, което предстои да се създаде зависи пряко от закупуването и доставката на оборудването, респективно включването му в процеса на производство в социалното предприятие.
С оглед на новосъздадените работни места и с цел осигуряване на безпроблемното функциониране на социалното предприятие ще бъде закупено следното оборудване:
1. За дейността, свързана с изработката на подложки за чаши, печати върху тениски и други текстилни материали, сувенирни магнити и други сувенири от картон.
- гилотина, резци, пистолет за топъл силикон, фотоапарат, принтер за печат върху различни повърхности, в т.ч. и текстил.
Материали/консумативи: описани в начина на изпълнение на дейността
2. За дейността, свързана с поддържането и маркировката на туристическите обекти - еко- пътеките, паметниците на културата, туристическите обекти ще бъдат закупени: работни облекла, ръкавици, маски; нощици за рязане на храсти, тример; копачки, гребла, метли и лопати; бои и четки, чували.
3. За екипа на социалното предприятие и за дизайнера печатни изделия се предвижда закупуване на 4 компютъра, от които три настолни компютъра с монитори, мишки и клавиатури и два преносими компютър (лаптопи), които да бъде използван, както единият ще бъде използва в ежедневната работа в от уеб администратора, а другият от дизайнера. Също така , при необходимост от различни презентации, с цел популяризиране на дейността на предприятието, един от двата преносими компютъра ще бъде на разположение на лицата, които ще правят и представят презентациите. Също така ще бъде закупено мултифункционално устройство и цветен лазерен принтер.
За целите на предприятието ще бъде извършено СМР на информационния център към общината, в който ще се помещава социалното предприятие.
Необходимостта от описаното по-горе оборудване е изцяло съобразена с дейността, която ще развива социалното предприятие, както и с броя и вида на персонала, който ще бъде назначен, за да гарантира успешното функциониране на предприятието и устойчивостта на резултатите. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на обучения за повишаване на управленските и бизнес умения за повишаване ефективността на управление на социалните предприятия: Предоставяне на обучения за повишаване на управленските и бизнес умения за повишаване ефективността на управление на социалните предприятия, специализираните предприятия и кооперациите на хора с увреждания в зависимост от функциите, които изпълняват или се предвижда да изпълняват лицата, заети в социалните предприятия. В рамките на настоящата дейност ще бъдат обучени лицата, назначени в екипа на предприятието - 3 броя.
В рамките на тази дейност ще бъде организирано и проведено обучение по ключова компетентност 7 „Инициативност и предприемачество“. Темата, по която ще бъде проведено обучението е : "Лидерство и управление на конфликти".
Цели на обучението e участниците да се запознаят с лидерските стилове, запознаване с принципите за системен анализ на конфликтна ситуация; развиване на рефлексията към индивидуалните модели на поведение в конфликтна ситуация и подобряване на личната ефективност; Разбиране за ролята на управлението на конфликтите като стратегически ресурс на лидера в осъществяването на ефективното развитие на организацията ; осмислянето на влиянието, което имат различните идеи, подходи и действия на лидера върху динамиката на деловия живот и организационната култура; Кризисни умения за интервенция в усложнени конфликтни ситуации и др.
Теоретичните знания и практическите умения в областта на лидерството и управлението на конфликтите ще позволят на обучаемите да подобрят своята лично, организационна и екипна ефективност.
Обучението ще се проведе при следните параметри:
1. Хорариум на обучението (продължителност) - най-малко 30 учебни часа
2. Брой на обучаваните лица - 3човека (екипа на социалното предприятие)
3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат за завършено обучение
|
0.00
|
0.00
|
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца е задължителна дейност. В рамките на дейността ще осигурим заетост за период до 12 месеца на лица от целева група по проекта - хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица (неактивни и безработни лица). С оглед на спецификата на дейността на социалното предприятие и с цел успешното му функциониране са подбрани и съответните длъжности за екипа на предприятието и работниците, както следва:
1.Екип на социалното предприятие:
- Директор - 1 брой - ръководи и координира целия процес по управление на предприятието, осъществява цялостна комуникация с назначените служители, разпределя задачите между членовете на социалното предприятие, разработва ежегодна програма за дейността на предприятие, като съгласува нейното изпълнение с Кмета на Община Своге. Директорът на социалното предприятие изготвя длъжностно щатно разписание и го представя за одобрение от Кмета на Община Своге.
-Администратор уеб сайт – 1 брой - поддържа и актуализира информацията за услугите, които предлага социалното предприятие. Приема заявките от потенциалните клиенти - туристи, в специално създадения за целта сайт.
- Счетоводител - на половин работен ден -1 брой - осчетоводява дейността на социалното предприятие, участва при извършването на ценообразуването на продуктите и услугите.
2. Лица, заети с пряката дейност на предприятието, както следва:
17 броя лица заети в производствената дейност:
- Специалист, туризъм - 2 бр. разработват и актуализира съдържанието на сайта по отношение на новите туристически услуги, предлагани във връзка с природните, културните и/или историческите забележителности на територията на община Своге. Изготвя за потенциалните клиенти на предприятието съдържанието на покани, оферти, брошури и други информационни материали, с оглед на повишаване на информираността и популяризирането на Община Своге като туристическа дестинация. Следни за изрядността на обектите на територията на Общината, с цел да бъдат привлечени повече туристи. Осъществява контакти с туристически агенции, с цел осигуряване на по-висока посещаемост на туристическите обекти. Предлага беседи на туристите, дава информация за туристическите обекти, при необходимост и проявено желание от страна на организирани групи от туристи ги придружава при посещението им на туристическите обекти.
Лица, които ще изработват продуктите от хартия и картон, назначени както следва:
- Машинен оператор производство на картонени изделия - 2 броя. Посочените лица са изцяло ангажирани с производството на продуктите от хартия и картон, като подложки за чаши и други сувенири, които ще се изработват от картон.
- Дизайнер, печатни издания - 2 броя ще разработва дизайна на сувенирите и информационните материали (диплянки, брошури, флаери, каталози) които ще се предлагат от предприятието, както и ще изработва щампите върху различни сувенири и рекламни материали, в т.ч. чаши, тениски и др., върху които ще бъдат изобразявани туристически забележителности или избрани моменти от посещенията на туристите (по тяхно желание) на туристическите обекти на територията на Община Своге.
- Работник "Туристическа маркировка" - 5 броя - ще осигуряват необходимата маркировка, обозначения и др., с оглед на по-добра информираност на туристите и недопускане на инциденти;
- Работник "Поддръжка"- 6 бр. ще поддържат еко- пътеките, паметниците на културата, туристическите обекти в подходящ вид, с цел същите да бъдат достъпни целогодишно и могат да бъдат посещавани от по-голям брой туристи.
Дейността ще премине през следните етапи:
1. Подбор на лицата;
2. Назначаване на лицата;
При подбора и назначаването ще се съобразим в пълна степен с изискванията на УО, като ще вземем предвид спецификата на целевата група и дейностна на социалното предприятие. |
0.00
|
27 364.57
|
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги: В рамките на настоящата дейност ще бъде извършено проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предлаганите услуги. Проучването ще бъде насочено към определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за стоките и услугите, които социалното предприятие ще предоставя. Също така проучването следва да включва и:
- Анализ на възможните начини и канали за продажба на стоки и на предоставяне на услуги;
- Изследване на ценовите равнища;
- Прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена стока и услуга и др.
Проучването на пазара ще се реализира чрез прилагането на комбинация от различни методи, като например събиране, обработка, анализ и оценка на данните и др. Основните цели и задачи на проучването ще бъдат ориентирани както към дефинирането на пазарните възможности, чрез използването на съществуващите пазари, така и към бъдещите възможности и потенциала на пазарите, на които би могла да се реализират стоките и услугите, които предлага социалното предприятие. В рамките на дейността ще бъде изготвен доклад от проучването, който ще бъде предоставен на екипа за социалното предприятие и на кмета на общината.
Резултатите от проучването ще са основополагащи за по-конкретното по отношение предлаганите услуги и дефиниране на продуктите (стоките), които ще произвежда предприятието, както по отношение на техния асортимент, така и по отношение на цената и потенциалните клиенти, респективно пазари. Проучването ще даде възможност на социалното предприятие да позиционира своята продукция по най-добрия начин, така че да осигури своето успешно бъдещо функциониране.
Резултатите от проучването ще подпомогнат процеса на вземане на управленски решения от една страна с оглед на по-добрата бъдеща реализация на предлаганите стоки от социалното предприятие, и от друга страна ще се гарантира устойчивостта на социалното предприятие. |
0.00
|
0.00
|
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: Дейността социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество е от съществено значение за промоцирането на дейността на социалното предприятие.
В рамките на дейността ще бъдат реализирани мерки, свързани с организиране и участие в събития, насочени към популяризиране на социалното предприемачество и, социалната икономика и популяризиране на социалния ефект от дейността на кандидата и предоставяните стоки и услуги.
За целите на изпълнението ще бъде разработен сайт на социалното предприятие. Сайтът ще включва различни функционалности, с оглед на спецификата на социалното предприятие. След като бъде създадено социалното предприятие, избраният изпълнител за разработването на уеб сайта ще изготви структура и ще предложи функционалности на сайта, които следва да бъдат съобразени в пълна степен с целите и дейностите на предприятието. Основно сайтът ще бъде насочен към промоциране на дейността на предприятието, като информационен канал за възможностите за представяне и продажба на произведените продукти, предлаганите услуги, както и комуникация с други подобни социални предприятия.
Ще бъдат организирани и проведени 2 информационни семинари на територията на община Своге за пополяризиране и промотиране на дейността на социалното предприятие. На всяко събитие ще има най-малко по 30 участници. Предварително ще бъде изгатвена програма и разпространена до заинтеросавните страни.
Също така в рамките на настоящата дейност предвиждаме участие на трима представители на социалното предприятие в едно събитие, организирано за предприятията от сферата от социалната икономика. Целта на посещението е представяне на информация за социалното предприятие и за продуктите, които се произвеждат.
Също така на територията на община Своге ще бъдат организирани и проведени два информационни семинара за популяризиране на дейността на социалното предприятие, ефекта от него в социално и икономическо отношение, както и предлаганите продукти. |
0.00
|
0.00
|