Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

„Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в община Девин и община Доспат” е проектно предложение, което ще се изпълнява съвместно на териториите на двете общини. Ще се предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги. Община Девин и община Доспат  ще възложат услугата на отдели в съответната общинска администрация. Планирано е да бъдат създадени два екипа  - "Екип за организация и управление на проекта "състоящ се от ръководител, координатор и двама счетоводители, съответно за община Девин и община Доспат и "Екип за управление на услугата", състоящ се от нает по проекта Диспечер за община Доспат и нает Диспечер за община Девин. За изпълнение целите на проекта тук се предвижда да бъдат наети  специалисти по „Здравни грижи”, специалисти в областта на социалните дейности - домашни санитари и по един диспечер на услугата за община Доспат и община Девин, които ще осигурят достъп до предлагане на здравно-социални грижи,  които към днешна дата не са се предоставят. Планирано е и закупуването на две превозни средства, което ще улесни и помогне патронажната грижа по домовете на потребителите, поради многото населени и отдалечени места в двете общини, повечето от които трудно достъпни. Целевите групи, които ще бъдат обхванати  са:
•	лица на възраст над 65 години;
•	Лица с валидно експертно решение на трудово-експертна лекарска комисия;
•	Лица с хронични заболявания;
•	Лица след оперативна интервенция и след  хоспитализация, нуждаещи се от краткосрочно наблюдение и здравни грижи и техните семейства.
Общата продължителност на Проекта се планира да бъде 15 месеца, като самото предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е 12 месеца. Планира се да бъдат включени поне 58 лица, ползватели на услугата от различните населени места в Община Девин и Община Доспат.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подаване на заявления от потребителите и кандидатите за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги: Целите на дейността са: Насърчаване на равните възможности на уязвимите групи от община Девин и община Доспат, чрез разширяване обема на предоставяните услуги в общността Подобряване качеството на живот на лица на възраст над 65 години; лица с валидно експертно решение на трудово-експертна лекарска комисия; лица с хронични заболявания; лица след оперативна интервенция и след хоспитализация, нуждаещи се от краткосрочно наблюдение и здравни грижи и техните семейства чрез предоставяне на комплекс от здравни и социални услуги. Дейността включва следните етапи за изпълнение: 1. Прием на документи от кандидати за ползватели на услугите по проекта- след първоначалния подбор 2. Прием на документи от кандидати за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги- за специалисти по „Здравни грижи”; специалисти в областта на социалните дейности - домашни санитари и по един диспечер на услугата за община Доспат и община Девин. Обявление за прием на заявления ще бъде поставено на видни места в общините, включително и в най-отдалечените населени места. Обявления ще бъдат публикувани и на интернет страниците на двете общини.Чрез обявата ще се определи редът и начинът на прием на документи, както за потребителите на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, така и за желаещите да заемат обявените позиции - специалисти по „Здравни грижи”; специалисти в областта на социалните дейности - домашни санитари и по един диспечер на услугата за община Доспат и община Девин. В обявлението ще бъдат вписани и изискванията, на които трябва да отговарят, документи, необходими при подаване на заявленията за участие, както и срок за подаване на документи. Съгласно Кодекса на труда, обявления с конкурсен характер са със срок от един месец. Документите ще се приемат от екипа за управление на проекта в общинските центрове- гр.Девин и гр.Доспат. По график ще се организират изнесени приемни на документи по населените места в общините, като преди това се осигури необходимата разгласа. 0.00 0.00
Провеждане на подбор на лицата, които ще заемат позициите специалисти по „Здравни грижи”, специалисти в областта на социалните дейности - домашни санитари и по един диспечер на услугата за община Доспат и община Девин .Извършване на оценка на потребностите и подбор на кандидатите за потребители на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги. : Целите на дейността са: Да се изготвят индивидуални оценки на кандидат-потребителите, съобразена с актуалното здравословно състояние и индивидуални нужди за обслужване и грижи на всеки кандидат за включване в социалната услуга,за да може то да отговори на реалните нужди от социални услуги за рисковите групи и да съответства както на реалните възможности и капацитет на двете общини с цел предоставяне на по-гъвкави форми на планиране и пряка работа с целевите групи Дейността включва следните етапи на изпълнение 1. Подбор на персонал за предоставяне на услугите - ще бъде сформирана комисия, която да проведе интервю с преминалите подбора на документи кандидати. След провеждане на интервюто списъка с класираните кандидат потребители ще бъде публикуван на интернет страниците на двете общини. Всеки кандидат ще бъде информиран писмено за резултата от проведеното интервю. 2. Извършване на индивидуална оценка на потребностите на кандидатите за потребители - ще се изпълни от наетите в двете общини Девин и Доспат специалисти, които ще заемат позицията "диспечер" и специалистите по „Здравни грижи”. Те ще бъдат лица, които притежават необходимото образование и компетенции. 3.Извършване на подбор на потребителите- Подбора ще се извърши от специално създадена за целта комисия и в двете общини на база изготвената индивидуална оценка, заложените индикатори и териториален обхват на предоставяните услуги по проекта. Всеки един от кандидатите ще бъде уведомен писмено за определните му часове и класирането му. 2 314.00 1 787.66
Обучение и супервизия на персонала, предоставящ почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги: Цел на дейността: Създаване на възможност за придобиване на допълнителна квалификация, изграждане на умения, знания, мотивация чрез подходящи обучения на персонала Дейността включва следните етапи на изпълнение: 1.Повишаване квалификацията на персонала- Персонала, предоставящ услугите следва да премине специфично обучение, съгласно утвърдената от Министъра на здравеопазването Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и хора с увреждания. 2.Провеждане на супервизия - Ще се извършва мониторинг на процеса на обучение и супервизия на предоставянето на патронажната услуга един път месечно във всяка една от двете общини от експерти от Регионална здравна инспекция. Супервизията ще повиши професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата. 5 000.00 5 000.00
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравни услуги на хора с увреждания и възрастни лица над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Услугата "Патронажна грижа" в общините Девин и Доспат.: Цел на дейността: 1. Подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда в община Девин и община Доспат. 2.Изграждане на модел за патронажна грижа в община Девин и община Доспат. Дейността включва следните етапи на изпълнение: 1. Закупуване на две превозни средства, необходими за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравни услуги на хора с увреждания и възрастни лица над 65 г.- предвиждаме закупуването на две превозни средства поради следните причини: - В община Девин има 14 населени места, а в община Доспат - 8, с недобра транспортна свързаност помежду си. Личните лекари в общините обслужват повече от едно населено място и не могат да осигурят ежедневен достъп до здравна грижа на лицата.В община Доспат няма и болнично заведение. Населението, живеещо в отдалечени и труднодостъпни райони, както и хората от уязвими групи продължават да изпитват сериозни трудности при получаването на здравни - социални грижи. Нарушени са връзките между първичната извънболнична помощ и болничната помощ, социалните и здравните институции. Нарушени са приемствеността и качеството на оказваните здравни грижи, а по-често такива липсват. При необходимост лицата следва да се предвижат до лечебно заведение за да бъдат прегледани от личните лекари или други специалисти и за болничен престой. Същевременно лицата от целевата група са трудно подвижни, много от тях самотноживеещи, без близки в съответното населено място, което силно затруднява предвижването им от едно населено място към друго и осигуряването на адекватна здравна грижа. - Спецификата на региона - силно пресечен терен, трудно проходим през зимния период. Единствената транспортна връзка между тях минава през трета община (община Борино), което допълнително би затруднило предоставянето на мобилните услуги, ако превозното средство е едно и за двете общини. Двете превозни средства са необходими за осигуряване на гъвкавост и своевременност на услугите. Транспортните средства са необходими за превоз на потребители при заявена от тях необходимост(например превоз от и до лечебно заведение, административни структури и др.) и предвижване на наетия персонал от едно населено място към друго при предоставяне на услугите по проекта. 2. Определяне на материална база - помещение за координиране и обезпечаване на здравните изисквания по предоставяне на патронажна грижа. Със заповед на кмета на съответната община ще бъде определено обзаведено помещение, в което да се съхраняват необходимите лекарствени продукти, медицински изделия и апаратура. 3. Сключване на Договори с потребители на услугите и изготвяне на план за здравна грижа и план за социални дейности за всеки потребител - Всички потребители ще бъдат предварително информирани и консултирани за броя часове които са определени за ползване на услугите. С всички класирани потребители ще бъде сключен договор за услугите. Достъп до услугата ще имат всички лица, попадащи в целевите групи. Насочването към услугата ще се осъществява и чрез общопрактикуващ лекар, специалисти от извънболничната и болнична медицинска помощ, общински служби или самонасочване - през целия период на предоставяне на услугите. 4. Сключване на трудови договор, а при обективна невъзможност втори трудов договор с лицата, които ще бъдат наети на длъжности "Медицинска сестра/фелдшер" и "Диспечер" - за всяка една от двете общини. 4. Сключване на трудови договори с лицата, предоставящи социални услуги - на длъжност "Домашен санитар". 5. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на хора с увреждания и възрастни лица над 65 г. в община Девин и община Доспат за срок от 12 месеца. Услугите ще се предоставят съгласно разработената от Министерство на здравеопазването Методика за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качеството на услугата. И двете общини ще възложат услугата на звено (отдел) в самите общински организации. 159 614.00 156 400.46

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.