Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Реализирането на проектното предложение ще допринесе за подобряване качеството на атмосферния въздух в община Плевен посредством намаляване наднормените нива на фини прахови частици и азотни оксиди за достигане на утвърдените норми в атмосферния въздух, чрез предприемането на мерки за подмяна на старите превозни средства на обществения градски транспорт с модерни, екологични транспортни средства.
Проектното предложение включва изпълнението на дейности по Компонент 1: Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт - електрически автобуси и тролейбуси от процедурата.
В рамките на проекта ще се подпомогне закупуването и доставката на нови съвременни екологични електрически транспортни средства (подвижен състав) на обществения транспорт на територията на община Плевен, което ще доведе до намаляване на вредните емисии във въздуха, намаляване на шума и вибрациите и значително спестяване на енергия.
Проектът включва доставка на 14 броя нови електрически автобуси "соло" и 14 броя бавно зарядни станции за тях. В рамките на проекта с цел осигуряване на нормална експлоатация на превозните средства и устойчивост на проекта са включени следните основни дейности : 
- проектиране, авторски надзор, изпълнение на СМР за изграждане на местата на зарядни станции в двете депа собственост на оператора и осигуряване на електрозахранването на зарядните станции;
- строителен надзор и оценка за съответствието;
- интегриране на новопридобитите електрическите автобуси към съществуващите ИТС;
- управление на проекта, осигуряване на информация и комуникация и разработване на документации за обществени поръчки.
Проектът ще се изпълнява на територията на община Плевен, като закупените електробуси ще се експлоатират от "ТРОЛЕЙБУСЕН ТРАНСПОРТ ЕООД и ще обслужват линии съгласно одобрената транспортна схема на града.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Подготовка на проектно предложение: Дейност 1. Подготовка на проектно предложение е допустима съгласно Насоките за кандидатстване и е необходима дейност за стартиране на основните дейности по проекта. Дейността цели да се изготви проектно предложение, което да отговаря на всички изисквания на Насоките за кандидатстване по обявената процедура и приложимото законодателство. Дейността е стартирала преди подаването на проектното предложение и ще приключи със сключване на АДБФП. Изпълнението на дейността включва следното: 1. Преглед на цялата налична документация в Община Плевен и в партньора „Тролейбусен транспорт” ЕООД гр. Плевен; 2. Анализи и проучвания; 3. Подготовка на проектно предложение за кандидатстване; 4. Подготовка на анализ относно остойностяването на дейностите, включени в проектното предложение; 5. Подготовка на всички, приложени към поканата за подбор на проекти образци на документи (Бюджет, декларации и др.); 6. Подготовка на Анализ на разходите и ползите; 7. Консултации и услуги в процеса на оценка и одобрение на Проектното предложение от страна на УО на ОПОС 2014-2020 г. 82 666.66 82 666.66
Дейност 2. Доставка на нови електрически автобуси и зарядни станции за тях: Дейността предвижда закупуване и доставка на 14 бр. екологични превозни средства (електрически автобуси тип "соло" до 12,5 м, с най-малко 18 седящи места и минимален общ капацитет 50 места) и 14 бр. бавно зарядни станции към тях, включително монтаж на станциите в двете депа, собственост на оператора. Подробна информация за техническите параметри на предвидените за доставка електрически автобуси е изложена в т.5.4.2 на документ „Проучване и обосновка на целесъобразността и обхвата на проект „Утвърждаване на екологосъобразния обществен електротранспорт в Плевен”, приложен в т.12 от ФК. Използването на нови електрически автобуси ще допринесе за значително намаляване на фините прахови частици (ФПЧ10) и на нивата на азотни оксиди. Новите електрически автобуси ще бъдат модерно оборудвани, удобни, полезни за околната среда и привлекателни за употреба в градски условия, като по този начин ще допринесат за съществено повишаване на качеството на предлаганите транспортни услуги и за увеличаване популярността на градския транспорт сред жителите и гостите на гр. Плевен. Те ще отговарят на най-съвременните стандарти и изисквания за този вид транспорт. Въвеждането им в експлоатация ще осигури икономичност от гледна точка на поддръжката и ще доведе до намаляване на нивата на вредните емисии и газове и до чувствително повишаване на качеството на атмосферния въздух. В сравнение с моторните превозни средства, новите електрически автобуси са много по-безшумни при експлоатацията, което ги прави важен фактор за редуциране на нивата на шумовото замърсяване в града. Зарядните станции ще се позиционират в двете депата собственост на вътрешния оператор. Предвижда се позиционирането на зарядните станции да стане на следните адреси: - Тролейбусно депо на ул. „Кичево“ № 4 - предвижда се инсталирането на необходимото количество единични зарядни станции съгласно изготвения работен проект; - Тролейбусно депо в жк. „Дружба“, ул. „Александър Малинов“ № 53 - предвижда се инсталирането на необходимото количество единични зарядни станции съгласно изготвения работен проект. Доставените и монтирани станции за зареждане, осигурени със средства по настоящия проект, ще бъдат експлоатирани само и единствено от закупените по проекта превозни средства. Подобрената система на градския транспорт се очаква да доведе до намаляване ползването на лични автомобили, което ще спомогне за намаляване на задръстванията и негативните последствия от тях, респективно ще спомогне за подобряване качеството на въздуха и намаляване нивото на замърсителите. Конкретните ползи от пускане в експлоатация на новите електробуси се изразяват в намаляване вредните емисии във въздуха - очаква се да бъдат спестени 2.603 тона NOx и 0.16 тона ФПЧ10 на годишна база; намаляване на шума и вибрациите от превозните средства; спестяване на енергия; повишаване на сигурността на движение - въвеждане в експлоатация на нови електробуси изключва всякаква възможност за произшествия с тях вследствие влошено техническо състояние. Дейността допринася пряко за постигане на Специфична цел „Намаляване замърсяването на атмосферния въздух чрез понижаване количествата на ФПЧЮ/NOx" по Приоритетна ос 5 на ОПОС 2014-2020 г. Изпълнението на дейността допринася пряко за постигането на заложените по проекта и процедурата индикатори. 13 417 322.40 13 417 322.40
Дейност 3. Проектиране, авторски надзор, изпълнение на СМР за изграждане на местата на зарядни станции в двете депа собственост на оператора и осигуряване на електрозахранването на зарядните станции: Дейността ще се изпълнява от външен изпълнител чрез договор за проектиране и строителство. В рамките на тази дейност ще бъде подготвен Работен проект, в съответствие с действащата нормативна уредба за проектиране и Наредба N° 4 /за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти/, включващ всички необходими дейности за изграждане на кабелни трасета до зарядни станции и/или преработка на съществуващите кабелни линии и/или присъединяване на новоизградените точки за зареждане. Станциите за зареждане, осигурени със средства по настоящия проект, ще бъдат експлоатирани само и единствено от закупените по проекта превозни средства. При изпълнение на СМР ще бъдат изпълнени най-малко следните видове работи: пътни; конструкции (навеси), осигуряване на ел. захранване на 14 бр. зарядни станции за бавно зареждане и видеонаблюдение. При изпълнение на отделните видове работи ще бъдат изпълнени най-малко следните СМР: - Пътни работи: Подготвителни работи; Изкопни работи; Изграждане на бордюри и тротоари; Пътни настилки; хоризонтална маркировка и др. - Конструкции (изграждане на навес в рамките на тролейбусно депо на ул. „Кичево" №4): Земни работи; Кофражни работи; Бетонови работи; Армировъчни работи; Монтажни работи и др. След изпълнение на отделните видове работи ще бъде изграден навес на депото на ул. Кичево, представляващ метална конструкция покрита с прозрачен поликарбонат(тези видове работи ще бъдат изпълнени на тролейбусно депо на ул. „Кичево" №4, тъй като на другото депо има изграден навес). - Осигуряване на вътрешно ел. захранване на 14 бр. зарядни станции и в двете депа: Трасиране на кабелна линия; Разкъртване и възстановяване на настилки; Демонтаж и монтаж на бетонови бордюри; Рязане на настилка(бетон/асфалт); Направа на изкоп със зариване и трамбоване; Направа канална мрежа; Доставка и полагане на бетон за канална мрежа; Доставка и засипване на баластра в изкоп; Натоварване и извозване на пръст; Направа на изкоп на кабелна шахта; Направа на кабелна шахта; Доставка и монтаж на рамка за кабелна шахта; Доставка и полагане на кабел; Доставка и монтаж на муфи; Възстановяване на зелени площи и др. Строително монтажните работи ще бъдат изпълнени във връзка с изграждане на електрозахранване на зарядните станции и изграждане на осветление, изграждане на ел. табла, разпределителни устройства, контактори и други в рамките на двете депа, собственост на оператора. Не се изискват допълнителни дейности по захранване на трафопостните станции на оператора, тъй като същите разполагат с достатъчен капацитет необходим за захранване на зарядните станции. - Видеонаблюдение за тролейбусно депо на ул. „Кичево" №4: Доставка и монтаж на камери, Доставка и монтаж на цифров видео декодер; Доставка и монтаж на захранващ блок; Доставка и монтаж на коаксиален кабел; Доставка и монтаж на обсадна метална и/или PVC тръба, доставка и монтаж на хардуер за управление; доставка и инсталация на софтуер за управление и др. Точните параметри на видовете СМР ще се установят при изготвяне на работния инвестиционен проект. На база на разработения проект следва да бъдат изпълнени всички, включени в същия СМР, както и да се осъществява авторски надзор по време на изпълнението. Авторският надзор ще съблюдава процесите на извършване на строителните дейности, ще гарантира спазването на параметрите на Работния проект, ще дава указания по време на изпълнението, както и решения при възникване на непредвидени обстоятелства при реализирането на проекта. Изпълнението на дейността допринася за постигането на заложените по проекта и процедурата индикатори. 1 314 749.02 1 311 940.34
Дейност 4. Строителен надзор и оценка за съответствието: Дейността строителен надзор е регламентирана в чл.166 и чл.168 от ЗУТ. Строителният надзор е дейност, гарантираща надежден контрол върху качественото изпълнение на планираните строително‐монтажни работи, отговарящи на предварително зададените качествени, количествени и технически параметри и показатели. Дейността предвижда упражняване на технически и качествен контрол на обектите от избран чрез съответната процедура Строителен надзор, притежаващ лиценз от МРРБ за категорията на съответния обект. Консултантът, осъществяващ строителен надзор, ще изготви Комплексен доклад, съдържащ оценка за съответствие на проектната документация със съществените изисквания към строежите, служещ като основание за одобряване на инвестиционния проект и за издаване на Разрешение за строеж. Същият ще следи за правилното и точно изпълнение на работите, посочени в работния проект, спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работи, изпълнените количества, изпълнението на договорните условия, спазването на приетия график за изпълнение, за дефекти появили се по време на гаранционния срок. При установяване на нередности и некачествени работи, същите ще се констатират своевременно в протокол и възложителят ще задължава изпълнителя да ги отстрани в най-кратък срок. Дейността включва изготвяне на доклад за оценка на съответствието на изготвения инвестиционен проект със съществените изисквания към строежите и последващо осъществяване на строителен надзор на предвидените СМР след издаване на разрешението за строеж. Строителният надзор ще осъществява контрол върху качеството на изпълнение на планираните строителни дейности съгласно предвидените в инвестиционния проект качествени, количествени и технически параметри и показатели през целия период на строителните дейности. Правилното прилагане и упражняване на строителен надзор ще доведе до законосъобразното, качествено и навременно изпълнение на заложените в проекта СМР и постигането на очакваните резултати. Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на Оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020" г. и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. Изпълнението на дейността допринася за постигането на заложените по проекта и процедурата индикатори. 18 540.00 18 540.00
Дейност 5. Интегриране на новопридобитите електрическите автобуси към съществуващите ИТС: Тази дейност е в съответствие с изискванията на т. 13.1. „Допустими за финансиране по процедурата дейности“ от насоките за кандидатстване по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с реф. № BG16M1OP002-5.004 и по-конкретно: т.13.1.4. - Дейности за оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства. Дейността предвижда оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства чрез интегрирането им към съществуващата ИТС (интелигентна транспортна система). Тази дейност предвижда монтаж на бордово оборудване за всички новопридобити превозни средства и интегрирането им към съществуващите интелигентни транспортни системи: - Монтаж на GPS компоненти, необходими за позициониране на превозните средства и присъединяване (интегриране) към Системата за управление и контрол на масов градски обществен транспорт (МГОТ) гр. Плевен; - Монтаж на бордово оборудване и интегриране в електронната билетна система. Изпълнението на дейността допринася за постигане на Специфична цел 4 от проекта - Повишена привлекателност на обществения транспорт чрез подобряване на надеждността, комфорта и времето за придвижване и за постигането на заложените по проекта и процедурата индикатори. 35 760.00 35 760.00
Дейност 6. Управление на проекта, осигуряване на информация и комуникация и разработване на документации за обществени поръчки (формата на чл. 55 (1), т.4 от ЗУСЕСИФ): Дейността включва три под-дейности: Под-дейност 6.1: Организация и управление: Бенефициентът със заповед ще сформира екип за управление на проекта (ЕУП), съставен от служители на общината и партньора. Дейността на ЕУП ще покрие целия период на физическо изпълнение на дейностите по проекта. Членовете на ЕУП ще бъдат назначени в съответствие с изискванията на приложимото законодателство, ПМС 189/28.07.2016 г. и приложимите нормативни документи. Структурата на екипа за управление ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител проект - служител на община Плевен; 2. Координатор и лице по публичност - служител на община Плевен; 3. Административен сътрудник - служител на партньора; 4. Лице с финансова експертиза - служител на община Плевен; 5. Лице със счетоводна експертиза - служител на партньора; 6. Лице с юридическа експертиза - служител на община Плевен; 7. Лице с техническа експертиза (специалист електротранспорт) - във връзка с изпълнението на дейностите по доставка на екологичните превозни средства, както и по доставка и монтаж на станции за зареждане в двете депа - служител на партньора; 8. Лице с техническа експертиза (СМР) - във връзка с изпълнението на дейностите по проектиране и изпълнение на СМР, необходими за захранване на станции за зареждане в автобусните депа на електрически автобуси - служител на община Плевен. Под-дейност 6.2: Мерки за информация и комуникация на проекта: Дейностите за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта и целят да популяризират приноса на ЕСИФ и на оперативната програма. Те ще включват приложими за процедурата мерки и реквизити от „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. Дейностите по информация и комуникация ще се изпълняват съвместно от община Плевен, партньора и външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. Предвидено е изпълнението на следните мерки: - Интернет - на интернет страницата на Община Плевен ще бъде публикувана информация за проекта до два дни след сключване на АДБФП - цели, обекти, дейности, целеви групи, очаквани резултати, която след приключване на дейностите ще бъде заменена от информация за постигнатите резултати; - Доставка и монтаж билборд - 2 бр. по време на СМР; - Доставка и монтаж на постоянни обяснителни табели, визуализиращи приноса на ОПОС - 2 бр.; - Публични събития: ще бъдат организирани 2 пресконференции – първата при стартиране на проекта, а втората при неговото финализиране; - Официални церемонии - 1 церемония при стартиране на СМР, 1 церемония "Доставка на електрически автобуси" и 1 церемония при приключване на СМР; - Информационен стикер за закупените по проекта автобуси – 15 бр. - (14 бр.+1 бр. резерва); - Банер - 1 бр. за публични събития и официални церемонии; - Подготовка и разпространение на печатни информационни материали - дипляни - 200 бр. (ще бъдат разпространени при провеждането на публичните събития); - Подготовка и разпространение на промоционални материали: тефтери и химикалки - 200 бр.(ще бъдат разпространени при провеждането на публичните събития); - Подготовка и печат на информационни стикери за обозначаване на доставените по проекта зарядни станции - 15 бр. (14 бр.+ 1 бр. резерва); - Прессъобщение и/или рекламно-информационно каре в регионална медия - 1 бр. за стартиране на проекта и 1 бр. за неговото финализиране. Под-дейност 6.3: Подготовка на документации за избор на изпълнител за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП: В рамките на тази под-дейност ще бъдат изготвени документации за възлагане на обществени поръчки по дейности 2, 3, 4, 5 и под-дейност 6.2. на дейност 6. Документациите за възлагане на обществени поръчки ще бъдат разработени и съобразени с действащата към момента на тяхното обявяване нормативна уредба в областта на обществените поръчки. 259 902.32 242 632.27

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.