Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Планираният от "Техноинвест инженеринг" ООД инвестиционен проект включва закупуването на най-необходимото за фирмата оборудване за прецизно производство на  машини за хранително-вкусовата промишленост. Общата стойност на инвестицията е не повече от 401 283 лв.  Към настоящия момент дружеството не разполага с нужните дълготрайни материални и нематериални активи, чрез които да конструира и произведе оборудване, отговарящо на завишените изисквания за качество, функционалност и безопасност от страна на потенциални клиенти извън страната.  След осъществяване на инвестиционните разходи, фирмата ще може да произвежда висококачествени машини по индивидуално задание на клиента, което ще разшири пазарните и позиции. Планираните инвестиции ще доведат до намаляване на производствените разходи чрез икономии от материали, труд, време.  Ще намалее значително необходимостта от ползване на външни подизпълнители за изготвянето на различни елементи и детайли на машините, тъй като чрез  закупените нови фрези и стругове за прецизна обработка "Техноинвест Инженеринг"  ООД ще може да произведе по-голяма част от нужните елементи за сглобяването на крайния продукт.  Успешната реализация на проекта ще доведе до по-висока производителност, по-голям дял на приходите от износ и съответно до по-добри финансови резултати. Предприятието ще бъде по-конкурентноспособно и ще има по-голям иновативен потенциал. Чрез инвестицията в специализиран софтуер фирмата ще може да развие  потенциала си като произвежда машини, представляващи "мехатронни продукти" - съчетаващи механика, електроника, системи за управление. Служителите на дружеството имат  нужните знания и опит за спецификите на оборудването в хранително-вкусовата промишленост. С наличието на съответните активи те биха могли да конструират и произведат автоматизирани машини с оптимизирана функционалност на конкурентни цени. Без реализирането на проекта, фирмата ще влоши пазарните си позиции и финансовите си резултати.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси ( изпълнява се чрез закупуване на универсална фреза вид 1-1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и въведена в експлоатация универсална фреза вид 1- 1 брой. Придобиването на фрезата ще допринесе за изпълнението на дейността по следния начин - фрезата ще се използва за бързо и прецизно изработване на отвори и канали в детайли като част от производствения процес. Функционалността на фрезата ще позволи изработката на отвори с различни размери особено на по-малки детайли. Досега подобни детайли се изпълняват на морално технически и физически остарели над 10 годишни фрези. В резултат на това много често детайлите са изпълнени неточно, сглобките не пасват, налага се повторното производство на даден детайл. Понякога некачествено изпълнен отвор се констатира едва при сглобката на машината и установяването, че тя не можа да заработи или дава значителни отклонения при тестовете. Това е загуба на време – за намиране на причината, понякога се налага разглобяване на готовата машина за установяване на грешно изпълнения детайл и неговата подмяна. С наличието на новата фреза всички горепосочени проблеми ще бъдат отстранени. Времето за изработка на отвори и канали съществено ще се намали тъй като те ще се изработват само веднъж с много добра точност. Съответно ще се разходва значително по-малко материал / суровини/, себестойността на крайният продукт ще намалее поради по-ниските разходи за електроенергия. Вложеният труд като количество за извършването на тази операция също ще се понижи. В производството на машини трудно може да се формира стандартна себестойност и описаното по-горе да се онагледи с конкретни цифри, тъй като всяка машина има своята специфика и се влагат различни по количество и вид суровини Произвежданите от "Техноинвест Инженеринг" ООД машини са строго специфични и дружеството може да анализира по-скоро общите пера разходвани основни суровини и материали – ламарини, кабели, неръждаема стомана и др. По данни от предходни години очакванията са, че ефекта от цялостното подобряване на производствените процеси чрез въвеждане на всички активи, които имат пряко отношение към таза дейност ще е в рамките на около 5-10% намаляване на вложените основни суровини и материали, вкл. ел. енергия. За целите на бизнес плана е планирано реалистично средно намаление в рамките на 8%. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 11месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец 24 360.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (изпълнява се чрез закупуване на универсална фреза вид 2-1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и въведена в експлоатация универсална фреза вид 2- 1 брой Придобиването на фрезите ще допринесе за изпълнението на дейността по следния начин - фрезите ще се използват за бързо и прецизно изработване на отвори и канали в детайли като част от производствения процес. Вторият вид фреза е предназначена за по-големите, по-масови отвори и канали. Така с наличието на фрези, специализирани за различни по-размер детайли ще се постигне енергийно ефективно изпълнение на процесите. Малките детайли ще се изпълняват върху по-малко мощната /вид 1/ фреза, а по-масовите върху 2 броя по-големи фрези. Нужни са два броя, за да се постигне по-висок производствен капацитет и възможност двама работника едновременно да извършват операции върху фрезите. Всичко гореописано за нуждата от универсална фреза вид 1 важи и за фрези вид 2. Досега детайлите се изпълняват на морално технически и физически остарели над 10 годишни фрези - общо 3 налични с ниска производителност и висок разход на енергия. В резултат на това много често детайлите са изпълнени неточно, сглобките не пасват, налага се повторното производство на даден детайл. При повреда на някоя от старите фрези, се налага забавяне и изчакване за отстраняване на повредата при положение, че е планирано ползването им едновременно. Понякога некачествено изпълнен отвор се констатира едва при сглобката на машината - тя не можа да заработи или дава значителни отклонения при тестовете. Това е загуба на време – за намиране на причината, а понякога се налага разглобяване на готовата машина за установяване на грешно изпълнения детайл и неговата подмяна. С наличието на новите фрези всички горепосочени проблеми ще бъдат отстранени. Времето за изработка на отвори и канали съществено ще се намали тъй като те ще се изработват само веднъж с много добра точност. Съответно ще се разходва значително по-малко материал / суровини/, себестойността на крайният продукт ще намалее поради по-ниските разходи за електроенергия. Вложеният труд като количество за извършването на тази операция също ще се понижи. Ще се намали времето за цялостно изпълнение на една машина, тъй като двама стругари ще могат да работят едновременно на двете фрези. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 11 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец 94 570.00 28 538.31
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (изпълнява се чрез закупуване на универсален струг с дигитален дисплей – 1бр.): В производството на машини и в дейността на „Техноинвест инженеринг“ ООД струговете са основно оборудване. Подобно на положението с фрезите, сред наличните ДМА, има 5 броя стругове, които фирмата ползва повече от 10-години. Повечето са закупени втора употреба. Струговете са морално остарели и нямат никакви съвременни технологии за компютъризирано управление. Функционално те не могат да обезпечат точна и качествена изработка на елементи. Планираният за закупуване универсален струг ще бъде оборудван с дигитален дисплей. Машината ще притежава електронно водене и движение по всички оси като управлението е интерактивно. Само с подобна най-съвременна технология струговането може да се извършва по-най високите стандарти за точност и прецизност. Електронното управление ще осигури много висок контрол върху точността и елиминиране до минимум на грешките в резултат на човешкия фактор. Машината ще позволи да се изработват качествено специфични детайли като елементи от машини, индивидуално конструирани за конкретен клиент. Грешките и необходимостта един и същ детайл да се изработва два пъти или да се коригира за отстраняване на неточности ще се минимални. Всичко това означава по-малко разход на суровини и материали за единица продукция и по-кратки срокове за изработка на детайлите. Ще се понижат брака и отпадъците. Ще се разходва по-малко електроенергия. Общият ефект ще е много по-високо качество при по-ниски производствени разходи. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 11 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец 45 712.00 0.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (изпълнява се чрез закупуване на универсален струг с дигитален дисплей – 1бр.): Като част от дейността ще бъде закупен и въведен в експлоатация универсален струг с дигитален дисплей – 1бр. Подробно ефекта от закупуването на струга е описан в горната категория. Чрез електронното управление на струга ще се осигури много висок контрол върху точността. Фирмата ще може да произведе специфични, много точни детайли по конкретно задание на клиента, което ще обогати функционалностите на произвежданите машини. Ще могат да се добавят различни опции към крайния продукт по искане на клиента – например възможност за обработка не само на един, но на различни видове плодове или допълнителни настройки за различен капацитет и т.н. Всичко това означава допълнителна добавена стойност и по-конкурентен продукт, съответстващ на изискванията на международния пазар. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 11 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец 0.00 0.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (изпълнява се чрез закупуване на струг с дигитален дисплей вид 1 – 1бр.): Като част от дейността ще бъде закупен и въведен в експлоатация струг с дигитален дисплей вид 1 – 1 бр. Необходимостта от закупуването на струга е идентична с тази на универсален струг с дигитален дисплей. Ефектите също. Различията са в специфичните технически характеристики на шпиндела, отклоненията, оборотите, модулните резби при всеки струг. Различните технически параметри ще позволят изработката на най-разнообразни детайли и елементи с изискуеми форми и размери. Планираният за закупуване струг също ще бъде оборудван с дигитален дисплей и интерактивно управление, което осигурява най високи стандарти за точност и прецизност. Електронното управление ще осигури много висок контрол върху точността и елиминиране до минимум на грешките в резултат на човешкия фактор. Машината ще позволи да се изработват качествено специфични детайли като елементи от машини, индивидуално конструирани за конкретен клиент. Грешките и необходимостта един и същ детайл да се изработва два пъти или да се коригира за отстраняване на неточности ще се минимални. Всичко това означава по-малко разход на суровини и материали за единица продукция и по-кратки срокове за изработка на детайлите. Ще намалеят брака и отпадъците. Ще се разходва по-малко електроенергия. Общият ефект ще е много по-високо качество при по-ниски производствени разходи. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 11 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец 108 995.00 93 967.18
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (изпълнява се чрез закупуване на струг с дигитален дисплей вид 1 – 1бр.): Като част от дейността ще бъде закупен и въведен в експлоатация струг с дигитален дисплей вид 1 – 1бр. Подробно ефекта от закупуването на струга е описан в горната категория. Чрез електронното управление на струга ще се осигури много висок контрол върху точността. Фирмата ще може да произведе специфични, много точни детайли по конкретно задание на клиента, което ще обогати функционалностите на произвежданите машини. Ще могат да се добавят различни опции към крайния продукт по искане на клиента – например възможност за обработка не само на един, но на различни видове плодове или допълнителни настройки за различен капацитет и т.н. Всичко това означава допълнителна добавена стойност и по-конкурентен продукт, съответстващ на изискванията на международния пазар. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 11 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец 0.00 0.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (изпълнява се чрез закупуване на струг с дигитален дисплей вид 2 – 1бр.): Като част от дейността ще бъде закупен и въведен в експлоатация струг с дигитален дисплей вид 2 – 1 бр. Необходимостта от закупуването на струга е идентична с тази на универсален струг с дигитален дисплей и струг с дигитален дисплей вид 1. Ефектите също. Различията са в специфичните технически характеристики на шпиндела, отклоненията, оборотите, модулните резби при всеки струг. Различните технически параметри ще позволят изработката на най-разнообразни детайли и елементи с изискуеми форми и размери. Планираният за закупуване струг също ще бъде оборудван с дигитален дисплей и интерактивно управление, което осигурява най високи стандарти за точност и прецизност. Електронното управление ще осигури много висок контрол върху точността и елиминиране до минимум на грешките в резултат на човешкия фактор. Машината ще позволи да се изработват качествено специфични детайли като елемент от машини, индивидуално конструирани за конкретен клиент. Грешките и необходимостта един и същ детайл да се изработва два пъти или да се коригира за отстраняване на неточности ще се минимални. Всичко това означава по-малко разход на суровини и материали за единица продукция и по-кратки срокове за изработка на детайлите. Ще се понижи брака и отпадъците. Ще се разходва по-малко електроенергия. Общият ефект ще е много по-високо качество при по-ниски производствени разходи. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 11 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец 97 990.00 29 397.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (изпълнява се чрез закупуване на струг с дигитален дисплей вид 2 – 1бр.): Като част от дейността ще бъде закупен и въведен в експлоатация струг с дигитален дисплей вид 2 – 1бр. Подробно ефекта от закупуването на струга е описан в горната категория. Чрез електронното управление на струга ще се осигури много висок контрол върху точността. Фирмата ще може да произведе специфични, много точни детайли по конкретно задание на клиента, което ще обогати функционалностите на произвежданите машини. Ще могат да се добавят различни опции към крайния продукт по искане на клиента – например възможност за обработка не само на един, но на различни видове плодове или допълнителни настройки за различен капацитет и т.н. Всичко това означава допълнителна добавена стойност и по-конкурентен продукт, съответстващ на изискванията на международния пазар. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 11 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец 0.00 55 082.51
Дейност за подобряване на производствените процеси (изпълнява се чрез закупуване на колонна бормашина вид 1 -1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и въведена в експлоатация колонна бормашина вид 1- 1 брой . Бормашината ще се използва за изработка на по-неотговорни, универсални детайли, за многократно пробиване. В сравнение с наличните в предприятието две бормашини / съответно на 10 и 9 години/, новата бормашина ще извършва значително по-бързо операциите по пробиване поради по-голямата си производителност. Същевременно пробиването ще е с висока точност. Крайният резултат ще бъде повишен капацитет, по-висока производителност, по-малко вложени ресурси поради много по-нисък брак. Спестено време, ел. енергия, материали, труд. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 11 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец 14 958.00 14 958.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (изпълнява се чрез закупуване на колонна бормашина вид 2 -1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и въведена в експлоатация колонна бормашина вид 2 - 1 брой . Приносът към дейността на колонна бормашина вид 2 е аналогичен като този на колонна бормашина вид 1. Разликата е в специфичните изисквания към характеристиките на шпиндела /капацитет, седло/, работната маса и други. Наличието на разнообразни бормашини ще обезпечи пробиването на детайли с различни отвори, от различни материали. Бормашината ще се използва за изработка на по-неотговорни, универсални детайли, за многократно пробиване. В сравнение с наличните в предприятието две бормашини / съответно на 10 и 9 години/, новата бормашина ще извършва значително по-бързо операциите по пробиване поради по-голямата си производителност. Същевременно пробиването ще е с висока точност. Крайният резултат ще бъде повишен капацитет, по-висока производителност, по-малко вложени ресурси поради много по-нисък брак. Спестено време, ел. енергия, материали, труд. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 11 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец 8 379.00 8 342.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (изпълнява се чрез закупуване на шмиргел -2 бр.): Като част от дейността ще бъде закупен и въведен в експлоатация шмиргел - 2 броя . Шмиргелите ще осигурят бързо и качествено шлифоване, постигане на по-голям капацитет, тъй като фирмата разполага само с един наличен шмиргел. Едновременното ползване на машините ще ускори сроковете за изпълнение на поръчките, което означава по-висока производителност при постоянни разходи за труд. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 913.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (изпълнява се чрез закупуване на полираща машина -3 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и въведена в експлоатация полираща машина - 3 броя . Полиращите машини ще осигурят по-качествено почистване на големи повърхности. Дружеството не е ползвало до момента подобна машина. След нейното въвеждане в експлоатация времето за полиране на големи повърхности ще се намели с 50%, което означава по-ниски разходи за труд на единица краен продукт и възможност постигане на по-голям капацитет. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 3 414.00 1 350.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (изпълнява се чрез закупуване на ъглошлайф -7 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени и въведени в експлоатация ъглошлайфи - 7 броя . Ъглошлафът е оборудване, което ежедневно се използва в дейността на „Техноинвест Инженеринг“ ООД и фирмата изпитва недостиг от недостатъчно на брой, нови, надеждни ъглошлафи. Новите ъглошлафи в сравнение с използваните до момента ще бъдат значително по-леки, по-тихи. Работниците ще се уморяват по-бавно при употребата им, което означава по-висока производителност. Регулирането на оборотите и лесната смяна на дискове с различен диаметър при новите ъглошлайфи ще обезпечи по-точната и прецизна работа с тях. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 1 740.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (изпълнява се чрез закупуване на вибрационен шлайф -5 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени и въведени в експлоатация на вибрационни шлайфове - 7 броя . Вибрационният шлайф е оборудване, което ежедневно се използва в дейността на „Техноинвест Инженеринг“ ООД и фирмата изпитва недостиг от недостатъчно на брой, нови, надеждни вибрационни шлайфове. Новозакупуните в сравнение с използваните до момента ще бъдат значително по-леки, по-тихи. Работниците ще се уморяват по-бавно при употребата им, което означава по-висока производителност. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 1 825.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (изпълнява се чрез закупуване на бормашини -7 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени и въведени в експлоатация бормашини - 7 броя . Бормашините са оборудване, което ежедневно се използва в дейността на „Техноинвест Инженеринг“ ООД и фирмата изпитва недостиг от недостатъчно на брой, нови, надеждни и високопроизводителни бормашини. Новите бормашини в сравнение с използваните до момента ще бъдат значително по-леки, по-тихи. Работниците ще се уморяват по-бавно при употребата им, което означава по-висока производителност. Регулирането на оборотите ще обезпечи по-точната и прецизна работа с тях. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 1 158.00 0.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (изпълнява се чрез закупуване на удължен ъглощлайф – 1бр.): Като част от дейността ще бъде закупен и въведен в експлоатация удължен ъглошлайф - 1 брой . Чрез този вид машина дружеството ще може да почиства много качествено заварки в трудно достъпни места като ъгли. Изискванията към безопасността на храните стават все по-високи и без наличието на подобен инструмент фирмата не можеше да предложи висококачествено изпълнени съоръжения/съдове за производство на храни и напитки. До момента са получавани оплаквания от клиенти за некачествено обработени ъгли. Чрез това ново оборудване произвежданите машини ще отговарят на по-високо качество и безопасност. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 1 312.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (изпълнява се чрез закупуване на отрезно лентова машина -1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и въведена в експлоатация отрезно лентова машина - 1 брой . Към момента дружеството ползва машина с аналогично предназначение, но тя е физически и морално остаряла - операциите се извършват ръчно. При новата машина процесът е автоматизиран, което предполага по-бърза и точна работа, а това означава понижаване на производствените разходи за операциите по отрязване на детайли. Същевременно машината има разнообразни функционалности и чрез нея ще могат да се нарязват разнообразни по вид и размер профили. Машината е мултифункционална и лесна за употреба което означава подобрен производствен процес. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 13 755.00 13 700.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (изпълнява се чрез закупуване и ваваждане в експлоатация на инверторен токоизточник за ВИГ и ръчно електродъгово заваряване -2 бр.): Придобиването на новите инверторени токоизточници / заваръчни апарати/ ще допринесе за изпълнението на дейността по следния начин - апаратите ще се използват за бързо, едновременно от двама работници, прецизно заваряване на елементи. Минималните технически характеристики предполагат новите заваръчни апарати да постигат по-малко температурно натоварване на материала и обезпечават много по-точно изпълнение на заварките. Всичко това ще позволи по-малко изкривяване на материала, а от тук и по-малко бракувани елементи и по-малка нужда от допълнително време за изправянето им. Заваръчните апарати ще са снабдени с множество контролни функции, които улесняват работата на заварчиците и елиминират грешките в резултат на човешкия фактор. Крайният резултат ще бъде намаляване на вложените суровини и труд. Себестойността на крайният продукт ще намалее поради по-ниските разходи и за електроенергия. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 24 150.00 17 000.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (изпълнява се чрез закупуване и внедряване на специализиран софтуер – 1бр.): Като част от дейността ще се закупи, инсталира и внедри специализиран софтуер за 2D/3D моделиране. Специализираният софтуер е изключително необходим на дружеството за постигане на допълнителни характеристики при производството на машини за хранително вкусовата промишленост. Преди производството на всяка машина е необходимо да се изготви техническата документация за нея. Към момента фирмата ползва само двумерно чертане, при което е невъзможно да се визуализират елементите на машината. Спецификациите се изготвят ръчно. При получаване на проектна документация от клиента не винаги наличния софтуер е съвместим. След въвеждане в експлоатация на новия специализиран софтуер ще може да се изготвят точни анализи на детайлите. Много полезно ще бъде 3D моделирането на сглобени единици. Тоест напасването на отделените детайли ще се извършва виртуално, ще се тества чрез софтуера и едва след добри резултати ще се произвежда. Към момента има случаи, при които сглобките не пасват, което налага повторното производство на част от елементите. Допълнително време ще се спестява и чрез автоматизираното генериране на спецификации / количествени сметки/, което предполага закупуване на точното количество от всеки вид материал, защото грешки в изчисленията няма да са възможни. При получаването на проектна документация от външен клиент тя бързо ще бъде анализирана, защото софтуерът ще е съвместим и ще може да моделира и редактира детайли и асемблирани модели от външни CAD системи. Специализираният софтуер ще окаже много благоприятно влияние върху възможността бързо и без грешки да се конструират различни части и цели машини. Нужното време ще е в пъти по-малко поради наличието на синхронна технология за бързо моделиране. Не на последно място само чрез наличието на подобен професионален софтуер „Техноинвест инженеринг“ ООД ще може да произвежда машини за външния пазар, да гарантира максимално бързо и точно изработване на съоръжения например по индивидуално задание на клиента спрямо спецификите на неговото производство. Изискванията на производителите на храни, преработващи основно земеделски суровини, каквито са основните клиенти на „Техноинвест инженеринг“ ООД към функционалността на машините нарастват непрекъснато. Чрез възможностите на новия софтуер фирмата може да подобри не само механичните елементи на произвежданите машини, но и да създаде мехатронен продукт като включи елементи от електрониката - добавяне на компютъризирано управление чрез PLC екран / тач скрийн/. Всичко гореописано означава, че внедряването на софтуера ще доведе до понижаване на производствените разходи и до съществено добавяне на нови характеристики към проектираните и произвеждани машини. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 20 957.00 19 790.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (изпълнява се чрез закупуване на работна станция, конфигурирана за тримерно конструиране и визуализация – 1бр.): Като част от дейността ще се закупи работна станция, конфигурирана специално за тримерно конструиране и визуализация – 1бр. Планираната работна станция ще се използва единствено за нуждите на 2/3D моделирането и 2D асоциативното чертане и документация. Специализираният софтуер не би могъл да работи при хардуер със стандартни характеристики – например, използван за административни цели. Софтуерът ще има планираният ефект само ако работи бързо и безпроблемно, което означава и специален хардуер. Работната станция е допълващо оборудване и закупуването и ще допринесе за реализацията на дейността по същия начин както и софтуера. Подробните ефекти са описани по-горе. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 3 070.00 2 876.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (изпълнява се чрез закупуване на монитор, специфициран за тримерно конструиране и визуализация – 1бр.): Като част от дейността ще се закупи монитор, специфициран за тримерно конструиране и визуализация – 1бр. Без специфициран голям монитор повечето функции на софтуера не биха могли да се виждат добре от потребителя и съответно да се използват, което би ги обезсмислило. Мониторът е допълващо оборудване към софтуера и закупуването му ще допринесе за реализацията на дейността по същия начин както и програмния продукт. Подробните ефекти са описани по-горе. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 575.00 0.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (изпълнява се чрез закупуване на плотер за изчертаване на конструктивни чертежи – 1бр.): Като част от дейността ще се закупи плотер за изчертаване на конструктивни чертежи – 1бр. Резултатите от 2/D чертане, количествените спецификации трябва да се материализират в подходящ формат – A1. Без плотер с достатъчно висока разделителна способност повечето функции на софтуера за прецизно чертане не биха могли да се разпечатат добре, което би ги обезсмислило. В този смисъл плотерът е необходимо и допълващо оборудване към софтуера като закупуването му ще допринесе за реализацията на дейността по същия начин както и програмния продукт. Подробните ефекти са описани по-горе. Стъпките за реализация на дейността ще са следните: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - от 1 до 4 месец 2. сключване на договор с избран изпълнител - от 4 до 5 месец 3. поръчка на актива, доставка с подписване на приемо-предавателен протокол - от 5 до 6 месец 4. инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 6 до 7 месец 3 522.00 3 488.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.