Подготовка и изпълнение: Кандидатът за своя сметка е извършил следните подготвителни дейности: инвестиционно проектиране по реда на Закона за устройство на територията (ЗУТ); изготвяне на документация и провеждане на изискващи се процедури по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР), Закона за водите (ЗВ) и др. приложимо законодателство по околна среда, както и по Закона за опазване на земеделските земи (ЗОЗЗ) и ППЗОЗЗ; съответната подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки, както и оценка на съответствието, за която се очаква доклад месец април 2020 г.
Координаторът по проекта, който е част от екипа по външно управление на проекта в дейност 3 и т. Екип ще е ангажиран за подготвяне на документи за избор на външните изпълнители по дейностите, а от общината чрез съответния отдел за подготовка и провеждане на ОП ще съгласуват документите и с тяхно съдействие ще се осъществи същинското обявяване на процедурата в АОП/ЦАИС през профила на общината.
Дейността включва изпълнение на следните услуги, свързани със строителния процес: строителен и авторски надзор.
Необходимо е да се упражни авторски надзор на строителството в пълно съответствие с одобрения инвестиционен проект и при спазването на националното законодателство, което поставя задължително изискване за осъществяване на авторски надзор по време на строителството (чл. 161, ал. 4, т. 5 и чл. 162 ал. 2 от ЗУТ).
Авторският надзор по проекта ще бъде осъществяван от проектантските екипи, изготвили техническия инвестиционен проект по смисъла на ЗУТ и Наредба № 4.
Осъществяването на авторски надзор от проектантите включва следните дейности:
- Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта;
- Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта;
- Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта и други;
Необходимо е и да се упражни строителен надзор на строителството в пълно съответствие с одобрения инвестиционен проект и при спазването на националното законодателство, което поставя задължително изискване за осъществяване на строителен надзор по време на строителството (чл. 161, ал. 4, т. 2 и чл. 166 ал. 1, т. 1 от ЗУТ).
Дейността строителен надзор е регламентирана в чл. 168 от Закона за устройство на територията и включва контрол над цялостния строителен процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор е отговорен за качественото изпълнение на планираните СМР и за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация.
Строителният надзор осигурява:
- Законосъобразно започване на строителния процес, правилно изпълнение на СМР и въвеждане на строежа в експлоатация;
- Коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания;
- Пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството и други;
Изпълнението на необходимите мерки от плана за контрол и мониторинг с цел осъществяване на мониторинг след закриване на депото (проектиране и изграждане) ще бъде да сметка на кандидата.
Тези услуги и дейности ще доведат пряко до постигане на индикаторите: Рекултивирана площ = 0,17 и Завършена техническа рекултивация - 1 бр., тъй като са неизменна част от строителния процес и без посочените разходи за такси и услуги не може да се извърши законосъобразно строителство за рекултивация на депо.
Прогнозен месец за сключване на АДБФП, спрямо който е посочена планираната дата за обявяване на обществена поръчка в т. 10 „План за външно възлагане“ и изготвен графика за изпълнение на дейностите в т.7. е 01.07.2020 г.
Договорите за авторски и строителен надзор ще бъдат сключени още през месец 5 от проекта, тъй като ще са възложени по чл. 20 ал. 4 от ЗОП, а за да стартират заедно със строителството и ще продължат до края на проекта (14 месеца). |
5 600.00
|
5 100.00
|
Техническа рекултивация на депо в с. Ружинци, община Ружинци, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14: В подготовката на проекта кандидатът за своя сметка е извършил проектиране и е предприел действия за одобряване на проект за рекултивация по реда на ЗУТ. Всички строителни дейности се извършват в имоти - собственост на кандидата.
Депото за ТБО се намира в с. Ружинци, община Ружинци, ПИ 63255.40.4 е номер от предходен план 040004, с площ 1672,00 кв. м. (заета ортогонална площ на рекултивираното тяло по инвестиционен проект), като периодично е прилагано запръстяване. Не са изградени съоръжения за събиране и третиране на инфилтрат, управление на повърхностните води, улавяне и третиране на биогаз, мониторинг на депото и компонентите на околната среда. Съществуващото сметище няма долен изолиращ екран и запечатващи пластове и не отговаря на техническите, експлоатационните и санитарни изисквания за опазване на околната среда и здравето на хората и е сериозен замърсител на повърхностни и подземни води, на почви, въздух и биоразнообразие, поради което се налага неговото закриване от 01.09.2015 г. със Заповед на Директора на РИОСВ-Монтана и рекултивация.
Площта заета от депонираните в района отпадъци е около 10,50 дка., като при депонирането на отпадъците, ъгъла на откоса достига около 45°, при измерена височина от около 4.00 м. Общинският имот определен за депо и територията, която е обект на проектиране е с площ 1721 кв.м. Инвестиционният проект предвижда основната дейност по събиране, предепониране на място и оформяне на сметищното тяло с oртогонална площ 1672,00 кв.м. С вертикалната планировка ще се оформи сметищно тяло по начин, чрез който се постига оптимален наклон на откосите на отпадъците и осигурява устойчивост и избягване на допълнително укрепване. Съгласно вертикалната планировка се предвижда предепониране на 4270 куб. м. отпадъци. В обхвата на геодезическото измерване са определени отпадъци приблизително 5252 куб.м. Около терена на депото има депонирани във времето отпадъци, като по-големи количества има на изток от площадката. Техния обем изчислен на база замервания е 1780 куб.м. Тези отпадъци ще се изгребят, натоварят на транспорт и транспортират до депото. Отстранените, транспортирани и предепонирани отпадъци ще бъде уплътнени и рекултивирани заедно с отпадъчното тяло на депото.
Предстоящи дейности с депонираните отпадъци:
1. Изкопни дейности на стари отпадъци -извършва се с багер или (и) челен товарач на транспорт или в близката зона с прибутване.
2. Предепониране - Посоката на предепонирането се решава от изпълнителя в зависимост от наличната техническа обезпеченост, но се изпълнява задължително от долу нагоре.
3. Прибутване, оформяне и уплътняване на отпадъци и земни маси, за оформяне на проектното тяло на депото.
4. Подравняване тялото на отпадъците и преоткосиране на част от съществуващите отпадъци с допустим наклон за стабилност на тялото на депото.
5. Полагане на запечатващ почвен слой върху предепонираните и преоткосирани отпадъци с дебелина 20см.
6. Доставка и полагане на хидроизолационен пласт.
7. Полагане на дренажен геокомпозит за отвеждане на повърхностните води.
8. Полагане на два пласта по 35 см. пръст и ЗО см хумус върху дренажния геокомпозит.
С начина на изпълнение рекултивираното депо ще е напълно защитено от вредното влияние на повърхностните води, проникването им до отпадъчното тяло, ще бъде преустановено отделянето на миризми и прахови частици, както и разпиляването на пластмаси, хартия и др. леки фракции.
След приключване на строителстото ще се проведе и необходимата процедура по въвеждане на обекта в експлоатация.
Тази дейност пряко ще доведе до постигане на индикаторите: Рекултивирана площ = 0,17 и Завършена техническа рекултивация - 1 бр., тъй като е основна част от строителния процес и без посочените разходи не може да се извърши рекултивация на депо.
Прогнозен месец за сключване на АДБФП, спрямо който е посочена планираната дата за обявяване на обществена поръчка в т. 10 „План за външно възлагане“ и изготвен графика за изпълнение на дейностите в т.7. е 01.07.2020 г. |
101 517.88
|
100 850.03
|
Организация и управление на проекта: Дейността по организация и управление на проекта включва управление на проекта, както и организиране и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта (възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи в страната), осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта. Дейността по организация и управление на проекта обхваща целия период на изпълнение на основните дейности на проекта.
Външният екип, състоящ се от ръководител, координатор и икономист, ще бъде пряко отговорен за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение.
Предвидени са следните механизми за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта при изпълнение на задачите и отчитане на работата с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост: провеждане на редовни вътрешни работни срещи между екипа и отделно срещи с представители на общината и такива с представители на изпълнители по договори, на които ръководителят на проекта ще осъществява контрол по изпълнението. Ръководителят на проекта ще съгласува подготвените документи на координатора и икономиста и ще носи основна отговорност при съгласуването им с общината. Той също ще осъществява и основния мониторинг по изпълнение на дейностите по договорите на останалите изпълнители и докладване към Възложителя. Други основни отговорности на ръководителя проект са контрол по спазването на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта в организацията на Бенефициента; представяне на достъп на представители на заинтересовани лица до всички документи и информацията по проекта; спазване на графика за изпълнение на проекта; контролиране на провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки за дейностите попадащи в обхвата на проекта; координацията с подизпълнителите по проекта; администриране (включително предотвратяване, регистриране, проследяване) и докладването на нередности във връзка с изпълнението по проекта.
Икономиста ще бъде ангажиран основно с дейности като подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите - получава и проверява всички фактури/документи с еквивалентна доказателствена стойност , представени от изпълнителите на дейностите по проекта., изготвянето на финансови отчети и основно следното: обобщаване и консултира осчетоводените финансовите документи на ниво проект; отразяване на възникнали нередности по проекта в счетоводната система и осчетоводява всички дължими суми по нередности; целесъобразност на поеманите задължения и извършените разходи; изготвя искания за плащания по проекта; извършва наблюдение на плащания и лимити, на справки и отчети по проекта.
Координаторът по проекта ще поеме отговорност за изпълнение на мерки за информация и комуникация до сключване на договор с външен изпълнител, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта и подготовка на документи по възлагане на дейности по ЗОП. Допълнително ще е отговорен за обмен с изпълнителите и друга информация, свързана с проекта; изготвяне на кореспонденция с всички заинтересовани страни по проекта; обобщаване на справки и доклади за напредъка по изпълнението.
Тези услуги и дейности ще доведат пряко до постигане на индикаторите: Рекултивирана площ = 0,17 и Завършена техническа рекултивация - 1 бр., тъй като са неизменна част от администрирането на проект и без посочените разходи е възможно да настъпят рискове пред изпълнението на проекта поради липсата на контрол и управление на проекта.
Прогнозен месец за сключване на АДБФП, спрямо който е изготвен графика за изпълнение на дейностите в т.7. е 01.07.2020 г. |
4 602.00
|
4 602.00
|
Мерки за информация и комуникация по проекта: Целта на дейността по информация и комуникация е популяризиране и представяне на проекта пред широк кръг лица и най-вече пред граждани и информирането им относно приноса на Европейския съюз за съфинансирането на проекта. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОПОС и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020“.
По проекта са предвидени следните мерки по информация и комуникация:
- Изготвяне на публикация от бенефициента относно одобрения за финансиране проект и публикуване на Интернет страницата на Община Ружинци в рамките на два дни от датата на сключване на договора (от координатора по проекта);
- Изработване на информационен банер/транспарант от външен изпълнител, който ще бъде монтиран и разположен на видно място по време на публичните събития - "Първа копка" и "Въвеждане в експлоатация", за информиране и визуализиране на финансовата помощ от Общността за изпълнение на проекта;
- Изработване на 1 бр. информационен плакат размер А3 с логото на ОПОС и ЕС и информация за проекта от външен изпълнител, които ще бъдат поставени на входа на сградата на общината;
- Провеждане на 2 бр. публични събития - "Първа копка" и "Въвеждане в експлоатация" за информиране за развитието от проекта, който е изключително важен за местното население. Събитията ще бъдат организирани от външен изпълнител, който ще информира и изпрати покани до заинтересованите лица и участници в събитията - изпълнители по договори по проекта - строител, членове на строителен и авторски надзор, представители на компетентни държавни органи, медии, граждани и други. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани чрез разпространение на прессъобщение, изготвено от външен изпълнител за мерките по публичност до средствата за масово осведомяване. Предварителна информация за събитието ще бъде подготвена от външен изпълнител и ще се публикува и на интернет-страницата на бенефициента. Предварителната информация за публичното събитие ще се изпрати и на УО и на най-близкия офис от мрежата от 28 информационни центъра - в гр. Видин. На подходящо място ще бъдат поставени плакати А3 и монтиран информационен банер/транспарант, които да информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет с поставени знамената на Европейския съюз и на Република България.
- Периодично външен изпълнител ще подготвя прессъобщения и новини с информация за проекта, които ще се публикуват на сайта на бенефициента.
Тези мерки ще доведат пряко до постигане на индикаторите: Рекултивирана площ = 0,17 и Завършена техническа рекултивация - 1 бр., тъй като са важни за информиране на населението относно финансовата помощ, предоставена от ЕС за подобряване на околната среда в общината.
Прогнозен месец за сключване на АДБФП, спрямо който е изготвен графика за изпълнение на дейностите в т.7. е 01.07.2020 г. |
460.20
|
460.20
|