Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Предложението за изпълнение на инвестиция на община Симитли обхваща извършване на СМР и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сграда с предназначение „Спортна сграда, база“ ,намираща се  в стадион  с адрес: ПИ ,м. „Извор /Гроздовец“ на с. Крупник. Сградата е общинска собственост. Управлява се от кмета на общината и се  ползва безвъзмездно от СНЦ "Футболен клуб Левски Крупник 2008".
Дейностите, които общината планира да изпълни:
- Проектиране и авторски надзор на инвестицията;
- СМР и Внедряване на енергийно ефективни мерки в спортна сграда в с. Крупник, община Симитли. Въвеждането на обекта в експлоатация;
- Извършване на строителен надзор и оценка на съответствието;
- Изготвяне на независима експертна оценка на инвестицията;
- Организация и управление, информация и публичност на инвестицията.
Необходимо условие за кандидатстване по процедурата е представянето на обследване за енергийна ефективност и сертификат за ЕЕ, както и изготвено техническо обследване и технически паспорт на сградата, обект на инвестицията. това е описано в дейност 1 от предложението.
Предвижда се изграждането на фотоволтаична система с мощност 30 kWp и батерия с разполгаeм капацитет 30 kWh.Планира се системата да произвежда електроенергия само за собствена консумация. 
Ще се изпълнят - СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда.
Резултатите, които ще се постигнат с инвестицията:
- Спестени емисии СО2 19,40 т/г.;
- Клас енергоспестяване "А";
- Понижаване на годишното потребление на първична енергия 132 861,734 kWh/г.;
- Процент на енергийно спестяване в годишното потребление на първична невъзобновяема енергия в резултат на енергоспестяващите мерки за сградата: 81,88%;
- Завършено енергийно-ефективно обновяване на една нежилищна сграда с обновена площ 1099 кв.м.
Общата стойност на проектното предложение е 395 506.12 лв. с ДДС.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, ТО и технически паспорт: Настоящата дейност включва всички предварително извършени дейности и разходи, проведени за подготовката на необходимата документация за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестицията. За подготовката на настоящата инвестиция се възложиха на законно избрани фирми по реда на Закона за обществените поръчки изготвянето на задължителната документация за кандидатстване по процедурата: - Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, изготвяне на ТО и технически паспорт. Докладът от обследването за енергийна ефективност е изготвен в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в приложимата подзаконова нормативна уредба (актуалната към момента на кандидатстване Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ). Сертификатът за енергийни характеристики на спортната сграда е издаден в съответствие с изискванията към енергийните характеристики, определени в Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.). Предварително извършените разходи по тази дейност, ще се отчетат с изготвянето на първите технически и финансов отчет на инвестицията. 10 255.20 0.00
Проектиране и авторски надзор на инвестицията: За изпълнението на инвестицията е необходимо да се възложи подготовка на инвестиционен проект (технически/работен) и оценка на съответствието му съгласно ЗУТ с подробно КСС. Част от проектната документация ще е и за СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда. В тази дейност влизат и всички дейности, свързани с набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества. След съгласуване на проекта с необходимите институции, главният архитект на общината ще издаде разрешение за строеж. Дейността ще включва и извършване на консултантски услуги за Авторски надзор на инвестицията. Задължението за изпълнение на авторски надзор е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Дейностите по упражняване на авторски надзор на изпълнението на техническия проект е задължителна по всички части за всички строежи от първа до пета категория включително. При изпълнението на дейността ще се осигури, следното: - Точно спазване на изпълнение на проектната разработка; - Изразяване на несъгласие от страна на проектанта в случай на неправилно професионално или в разрез с действащите нормативни актове вземане на решения за промени. Несъгласието ще се изрази със становище вписано в заповедната книга на обекта. Задълженията, които ще бъдат осигурени от страна на изпълнителя ще са: - Да упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя. - Да следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях . - При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта. - В случай че Изпълнителят е възпрепятстван да изпълнява авторския надзор или доказано системно не го изпълнява своевременно и ефективно той е длъжен да даде писмено съгласие за възлагането му на друг проектант, посочен от него или от Възложителя. - Изпълнителят няма да носи никаква отговорност за направени промени в проектната разработка от Възложителя или друго лице без негово съгласие и/или знание. В случай че установи такива промени, той ще е длъжен незабавно да уведоми писмено Възложителя за тях и за възможните последствия. 24 000.00 0.00
СМР и Внедряване на енергийно ефективни мерки в спортна сграда в с. Крупник, община Симитли. Въвеждането на обекта в експлоатация: Тази дейност се явява основна по отношение на изпълнение на инвестицията. Във връзка с изготвеното енергийно и техническо обследване на сградата общината ще предприеме действия по изпълнение на предписаните задължителни мерки за енергийна ефективност с цел постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия, както и достигане на нормативно изискваните нива на енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „А“. Предписаните мерки за енергийна ефективност се състоят в: ГРУПА С: Мерки по системите за генериране на топлина/студ и по системите за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление С6 Аеротермална термопомпа за отопление и вентилация; ГРУПА D: Други мерки D13 Фотоволтаична система за собствени нужди Предвижда се изграждането на фотоволтаична система с мощност 30 kWp и батерия с разполгаeм капацитет 30 kWh.Планира се системата да произвежда електроенергия само за собствена консумация. Ще се изпълнят - СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда. Резултатите, които ще се постигнат с инвестицията: - Спестени емисии СО2 19,40 т/г.; - Клас енергоспестяване "А"; - Понижаване на годишното потребление на първична енергия 132 861,734 kWh/г.; - Процент на енергийно спестяване в годишното потребление на първична невъзобновяема енергия в резултат на енергоспестяващите мерки за сградата: 81,88%; - Завършено енергийно-ефективно обновяване на една нежилищна сграда с обновена площ 1099 кв.м. Община Симитли ще предостави съфинансиране като поеме със собствени средства разходите, свързани със: - СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда. Съгласно чл. 177 от Закона за устройство на територията: След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания, когато те са необходими, възложителят подава заявление пред органа по ал. 2 или 3 за въвеждането на обекта в експлоатация, като представя окончателния доклад по чл. 168, ал. 6, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, технически паспорт и сертификат за енергийни характеристики на нова сграда и посочва идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация. Строежите от четвърта и пета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж, при условия и по ред, определени в наредбата по ал. 2. Удостоверението се издава в 7-дневен срок от постъпване на заявлението по ал. 1 след проверка на комплектоваността на документите и регистриране въвеждането на строежа в експлоатация, като по преценка на органа може да се извърши и проверка на място. Удостоверенията за въвеждане в експлоатация се публикуват в Единния публичен регистър по устройство на територията по чл. 5а. 331 080.00 0.00
Извършване на строителен надзор и оценка на съответствието : Дейността включва извършване на консултантските услуги за упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ при извършване на СМР дейности в спортната сграда в с.Крупник . Изпълнението на дейността ще включва дейности за: - Оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа, когато е изготвена от консултант по чл. 142, ал. 6, т. 2; Комплексният доклад за оценка на съответствието трябва да бъде съставен и подпечатан от консултанта и подписан от управителя на юридическото лице или от едноличния търговец консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката на инвестиционните проекти по съответните части. - Изпълнение на функциите на Консултант, който трябва да оцени съответствието на техническия проект за обекта; - Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане; - Законосъобразно стартиране на строежа; - Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Извършване на СМР и внедряване на енергийни мерки съобразно одобрен технически проект и спецификации; - Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация; - Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР във времето за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на договора за строителни работи. - Други задължения, произтичащи от действащото законодателство и от договора за възлагане на дейностите. 18 000.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка на инвестицията: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по настоящата процедура е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Крайният получател - община Симитли да изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на сградата, заложено в настоящото предложение за инвестиция по процедурата. Веднага след извършване на дейностите по внедряване на мерки за енергийна ефективност екипът за изпълнение ще възложи на независим експерт изпълнението на тази дейност. 6 000.00 0.00
Организация и управление, информация и публичност на инвестицията: Кметът на общината ще възложи изцяло външно управление на инвестицията.В рамките на дейността ще се извършва цялостното техническо и финансово управление, отчетност, контрол на инвестицията. По време на дейността ще се съблюдават принципите на добро финансово управление, икономичност, ефикасност, прозрачност и устойчивост. Изпълнението ще се извърши съгласно ЗФУКПС, „Указания за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност в организациите от публичния сектор“ и „Указания за последващи оценки на изпълнението в организациите от публичния сектор“, утвърдени от министъра на финансите, включително управление на рисковете за постигане на горните цели чрез адекватно разделение на отговорностите по изпълнение на инвестицията и подходящи превантивни, разкриващи и/или коригиращи контролни дейности, които включват най-малко: система за двоен подпис;правила за достъп до активите и информацията;процедури за предварителен контрол за законосъобразност;процедури за текущ контрол върху изпълнението на поети финансови ангажименти и сключени договори;процедури за последващи оценки на изпълнението;процедури за обективно, точно, пълно, достоверно и навременно осчетоводяване на всички стопански операции;процедури за управление на човешките ресурси;процедури за спазване на лична почтеност и професионална етика. С оглед гарантиране на целите на организацията и адекватното управление на рисковете за постигането им, общината:Изпълнява всички изисквания на приложимото европейско и национално законодателство,на споразумението с МФ и на одобрената система за управление и контрол(СУК); Кметът на общината отговаря за осигуряване на необходимия административен капацитет за изпълнение на инвестицията, като при поискване предоставя информация на МФ и на СНД;КП възлага дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП,и осъществява контрол върху изпълнителите.;КП представя в финансово-технически отчет (ФТО) за изпълнението на инвестицията и информация за наличие на двойно финансиране; Текущо попълват информация в ИСУН;Осигуряват аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията;Осигуряват достъп за извършване на проверка на място на инвестицията;КП отговаря за съхранението на документация и разходооправдателни документи; Съгласно член 34,ал.2 от Регламент (ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ,получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране.Екипът ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като:- Включи на официалния си уебсайт – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и др.;- Постави по един плакат с информация за проекта (А3) на входа на сградата на общината и спортната сграда в с.Крупник;- Във всеки документ по проекта, ще се посочи финансовата подкрепа от ЕС;- След извършените СМР дейности ще се постави постоянна обяснителна табела (плака);- КП ще организира две публични събития-при старта и приключване на инвестицията,като ще се разпространят прессъобщения до средствата за масово осведомяване и на интернет-страницата на КП.На тези събития ще бъдат поканени представителите на местната власт, гражданското общество,медиите и други. При всички мерки за информация, комуникация и публичност ще бъде указан произходът на финансиране чрез поставяне на:Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването„финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. 6 170.92 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.