Обособяване на фронт-офис "С лице към хората" в Община Дупница, наемане, обучения и супервизия на персонала: Дейността предвижда създаване на фронт-офис за обслужване на потребители на социални услуги, предоставяни от Община Дупница, в съответствие с новите задължения и отговорности на общините по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ, в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. В рамките на тази дейност ще се извърши и подбор и наемане на необходимия персонал, както и обучение и супервизия на целевата група по проекта, съгласно условията на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
За целта са предвидени помещения на партерния етаж на общинска администрация, гр.Дупница, с адрес, гр. Дупница, пл.“Свобода“, №1, които отговарят на условията на достъпност на хора с увреждания. По този начин ще се подобри достъпът на хора с увреждания до социални услуги, ще се създаде по-комфортна среда за работа с потребителите и ще се подобрят условията на труд за обслужващите ги служители. За материалното обезпечаване на предвидените дейности е заложено закупуването на ново оборудване и обзавеждане. Във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините, с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги, проектното предложение предвижда разкриването на 2 нови щатни бройки за служители на фронт-офиса, които ще бъдат част от отдел „Здравеопазване и социална политика“ или включването на 4 настоящи служители с 4ч. ангажираност по проекта. Служителите, заемащи тези длъжности, заедно с останалите служители на отдел ЗиСП, ще работят по прилагане на мерките по ЗЛП и ЗХУ, касаещи дейността на Общината, както и по ЗСУ, в частта свързана с насочването от Общините, за ползване на социални услуги, съгласно чл. 73. Те ще са пряко ангажирани и в работата по анализиране, планиране и развитие качеството на социалните услуги, ще предоставят информационно-разяснителни мерки, свързани с услугите и др. Според моментните потребности, ще има възможност да бъдат назначени външни за администрацията лица или действащи служители, при спазване нормите на трудовото законодателство и изискванията на настоящата схема за предоставяне на БФП и ПРЧР 2021-2027г. Разширеният екип от експерти, в който ще влизат и настоящите служители на отдел „Здравеопазване и социални дейности“, ще осъществяват експертна и методическа помощ на служители и управители на социалните услуги в Община Дупница. Последните ще бъдат целева група по проекта, но за тях не е предвидено възнаграждение.
Към момента в Община Дупница се предоставят следните услуги: 7 услуги ДДД; 11 услуги, финансирани по проекти на оперативните програми и 1 услуга –МД. С оглед посоченото и в изпълнение на ЗСУ, НПСУ, ЗЛП и ЗХУ, предвидените в проекта дейности, ще спомогнат за прецизиране на нуждите, обхвата и потребностите от социални услуги в общината и ще послужат като основа за бъдещото планиране, предоставяне и наблюдение на същите. Същевременно ще се разработят и програми за развитие на качеството на социалните услуги. В бюджета на проекта са заложени 31 022,00 лв. за тр. възнаграждения на 2 щ. бр. служители или за възнаграждения на 4 настоящи служители на база допълнителни споразумения за 4ч.ангажираност към фронт-офис за социални услуги за период от 12 месеца, с начало 4 проектен месец. Общата продължителност на проектното предложение се предвижда да бъде 15 месеца, като първите 3 месеца са отделени за подготвителни дейности –наемане на персонал, доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за предвидените помещения, изготвяне на необходимите документи за функциониране на фронт-офиса, избор на изпълнители за обучение и супервизия на персонала, и др. външни услуги, необходими за постигане целите на проектното предложение. Обученията и супервизията ще гарантират качественото изпълнение на задълженията на служителите и екипа на фронт-офиса, актуализиране и повишаване на нивото на знанията и уменията им, пряко свързани със заеманите от тях длъжности, с оглед непрекъснато повишаващите се отговорности. на общините при предоставяне на социални услуги. |
43 430.80
|
36 133.71
|