Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда възстановяване на съществуващ туристически маршрут Трявна – района на пещера ,,Змеева дупка“. Туристическият маршрут представлява съществуваща пътека сред природата, която води до пещера ,,Змеева дупка“ в околностите на гр. Трявна. Пътеката е често използвана и предпочитана от хора от всички възрасти за разходка, отмора и спортуване сред природата. Ситуационното положение е съобразено със съществуващото трасе на туристическия маршрут, част от който към настоящия момент е трудно проходим и се нуждае от реновиране.
Общата дължина на маршрута е 1 200 метра, като в по-голямата си част маршрутът преминава през асфалтов път с дължина на участъка – 1 000 метра. Останалите част от маршрута, с дължина  200 метра преминаваща през горист терен и терен с открито тревно пространство ще бъде почистена и възстановена. Предвидено е в началото на машрута да бъде изграден кът за отдих.
Проектът предвижда:
- осъществяване на дейности по възстановяване, цялостно почистване и реновиране на съществуващия туристически маршрут до пещера ,,Змеева дупка‘‘;
- обновяване на маркировката; 
- доставка и монтаж на съоръжения за отдих – пейки, беседка и люлка, които ще подобрят туристическата инфраструктура.
Дейностите по проектното предложение съответстват на допустимите дейности за финансиране по мярка 7.5., а именно: изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристическа инфраструктура (информационни табели и пътепоказатели за туристическите места и маршрути, съоръжения за безопасност, велоалеи и туристически пътеки).
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изграждане на туристическа инфраструктура в района на пещера ,,Змеева дупка" : Дейността предвижда възстановяване на съществуващ туристически маршрут Трявна – района на пещера ,,Змеева дупка“ включваща - възстановяване, цялостно почистване и реновиране на съществуващия туристически маршрут, обновяване на маркировката, доставка и монтаж на съоръжения за отдих – пейки, беседка и люлка, които ще подобрят туристическата инфраструктура. Общата дължина на маршрута е 1 200 метра, като в по-голямата си част маршрутът преминава през асфалтов път с дължина на участъка – 1 000 метра. Останалите част от маршрута, с дължина 200 метра преминаваща през горист терен и терен с открито тревно пространство ще бъде почистена и възстановена. Началото на маршрута ще започва от Тревненското езеро, като близостта до града предоставя добър и лесен достъп, както с автомобил, така и пеш. В обхвата на поземлен имот – ПИ с идентификатор 73403.30.57 в района на езерото е предвидено отстраняване на ненужната растителност и подравняване на терена включващ цялата площ на имота от 666 кв.м., като ще се оформи кът за отдих включващ беседка, две пейки с облегалки и люлка от които ще се открива живописна гледка към езеротo. Трасето на маршрута ще продължи по асфалтов път по който няма да бъдат извършвани възстановителни дейности, а ще бъдат поставени само информационни табели (Тип стрелки) с надпис Туристически маршрут - Пещера ,,Змеева дупка“ за по-добро ориентиране. Обхватът на асфалтовия път е в поземлени имоти – ПИ с идентификатори 73403.30.152, 73403.503.202 , 73403.503.210. В обхвата на следните поземлени имоти – ПИ с идентификатори 73403.503.97 , 73403.29.50 , 73403.29.46 , 73403.29.45, 73403.29.47, 73403.503.98, 73403.29.48 по които продължава маршрута се предвиждат следните дейности: 1. Възстановяване на проходимост и оформяне на трасе - основно почистване на трасето от затрудняващи проходимостта дървета, клони и растителност - 300 кв.м. - цялостно оформяне на трасето - 270 кв.м. - предвижда се транспортиране на треви, корени и земна маса до обект намиращ се на 5 км. 2. Възстановяване на маркировка – монтиране на указателни табелки (Тип стрелки), целящи да се възстанови указателната туристическа маркировка. 3. Доставка и монтаж на нова инфраструктура включваща парапет от дървен материал и направа на стъпала в стръмния участък от трасето. Предвидено е и доставка и монтаж на 4 бр. пейки по трасето. - парапетът ще бъде монтиран в най-стръмният участък от трасето, намиращ се в – ПИ с идентификатор 73403.503.97, където ще бъдат направени и стъпала за осигуряване на безопастността на потребителите на пътеката. - две пейки без облегалки ще бъдат доставени и монтирани в равния участък от трасето в ПИ с идентификатор 73403.29.50. - останалите две пейки без облегалки ще бъдат доставени и монтирани отново в сравнително равна част от трасето, намираща се в края на маршрутът в ПИ с идентификатор 73403.29.48. Възстановяването на туристическият маршрут и изградената туристическа инфраструктура ще благоприятстват развитието на туризма на територията на МИГ, като се цели да бъде предоставена още една възможност за туризъм, както на местното население, така и на очакваният по-голям брой туристи и превръщането на възобновения маршрут в изключително популярна дестинация. Реализацията на проекта цели да се подобрят условията за живот и жизнения стандарт в община Трявна за превръщането й в притегателно място за живеене, туризъм и стимулиране на икономическата активност на база подобряване на достъпа до туристически услуги чрез изграждане на туристическа инфраструктура. 37 740.00 0.00
Управление на проекта: Управлението на проекта ще бъде в съответствие с всички съвременни изисквания, методи и пособия за управление на проекти. Целта на управлението на проекта ще бъде да се създадат условия за успешното осъществяване на дейностите и постигане на резултати, заложени в проектното предложение. Дейността предвижда: - Балансирана координация и мениджмънт; - Техническа и финансова отчетност по проекта; - Подготовка на тръжна документация и провеждане на тръжни процедури, съгласно приложимото законодателство (ЗОП); - Управление на комуникацията в проекта; - Прозрачно изпълнение; - Организация на отчитането на проектните дейности, - Провеждане на регулярни срещи на екипа за управление . Община Трявна ще отговаря за цялостната координация, управление и контрол на изпълнението на проекта, надзора върху екипа за управление на проекта, докладване на МИГ и Държавен фонд "Земеделие" за настъпили извънредни ситуации в изпълнението, финансовото управление и контрола на бюджета, подготовката на заявки за верифициране на извършените разходи и др. Екипът за управление на проекта ще приложи утвърден подход за управление от своята практика, който ще бъде доразвиван и усъвършенстван в процеса на изпълнение на всяка конкретна дейност. Организацията за изпълнението на проекта, взема под внимание специфичните изисквания по настоящата процедура, с цел осигуряване на ефективни резултати в оптимален времеви план за изпълнение на проекта. За изпълнението на настоящият проект, кандидатът предвижда изграждането на ясни комуникационни канали, което ще създаде условия за качествено управление на дейностите, навременно идентифициране на евентуални рискове и преодоляването им. За да постигне очакваните резултати по време на изпълнението, кандидатът ще следва стриктно общата и специфичните цели, спецификата и графика на дейностите. Към планирането и управлението на изпълнението на дейностите в проекта ще се подходи като единен и непрекъснат процес, интегриращ планирането, изпълнението и мониторинга в единна система, чрез която да се постигне адекватно на нуждите и съобразено с изискванията на настоящия проект управление. Ще се съблюдава за спазването и изпълнението на всички изисквания за информация и публичност на проекта, във връзка с правилата на Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. и Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.