Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 106 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Във връзка с поставените национални и европейски цели за намаляване депонираните отпадъци и за рециклиране и оползотворяване на специфични отпадъчни потоци, Общините от РСУО Костинброд - Костинброд, Божурище, Годеч, Драгоман, Сливница и Своге, въз основа на информация от предварителни анализи и проучвания за нуждите при постигане на целите по чл. 31, ал. 1 от ЗУО, предвиждат осигуряване на инвестиции за изграждане на допълнителна инфраструктура за третиране на отпадъците, както следва:
1. Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци с цел тяхното оползотворяване и предотвратяване на емисиите на парникови газове в РСУО, с годишен капацитет от 20 997 т., достатъчен за постигане на целите за подготовка за повторна употреба и на отпадъчни материали и осигуряване депониране на максимум 50 % от входящия поток на отпадъците.
2. Изграждане на три броя инсталации за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, както следва:
* Компостираща инсталация за разделно събран зелен отпадък с капацитет  5 078 т. в поземлен имот № 274, с. Богьовци, общ. Костинброд, с размери 31 493 кв.м, за общините Костинброд, Божурище и Годеч.
*Компостираща инсталация с капацитет 2 801 т. в поземлен имот с идентификатор 67372.92.304, област София, община Сливница, Землище гр. Сливница, м. ЛОЗИЩЕ, за общините Сливница и Драгоман.
*Компостираща инсталация с капацитет 2 109 т. в имоти, намиращи се в землището на с. Церово, за община Своге (имот № 046014 и № 046015 са в местност "Цуцановото -Бабин дол"; имот № 046012 и № 046013 са в местност "Бабин дол" и имот № 046034 - местност "Долни Желен").
Изготвени са прединвестиционни проучвания с обосновка за капацитетите, избраните технологии, необходимите съоръжения, техника и оборудване.
След реализацията на проекта ще се намали количеството на входящия отпадък на изграденото Регионално депо за неопасни и инертни отпадъци за общините в землището на с. Богьовци, местност „Гоняреви падини“.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проект "Проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци на територията на РСУО Костинброд": За ефективното изпълнение на инвестиционния проект екипът, отговорен за неговото управлението (ЕУП) следва да изпълнява функции и задачи, свързани с управление и координация на дейностите по проект, подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация и осчетоводяване на разходите, разплащания, мониторинг и докладване, подготовка и провеждане на обществени поръчки, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта. ЕУП ще бъде сформиран, както следва: 1) От експерти - служители на бенефициента и/или партньорите по проекта, притежаващи специални знания и умения, които да гарантират изпълнението на предвидения за реализация обем от дейности в срок, в т.ч.: *Ръководител на проекта *Счетоводител на проекта *Координатор на проекта *Административен сътрудник и лице отговарящо за документооборота и архива на проект *Технически експерт 2) От външни експерти. Предвид сложността и спецификата на предвидените за изграждане инсталации, голямата ангажираност и натовареност на общинските служители, както и поради липсата на достатъчен човешки ресурс с специфична експертиза, както в структурата на Кандидата, така и в общините-партньорите, се налага ЕУП да бъде подпомогнат от външни експерти. За целта, по реда на ЗОП, община Костинброд ще избере изпълнител, който да предостави екип от експерти обезпечаващи дейността по организация и управление на проекта. Избраният изпълнител ще предостави екип за позициите на външни експерти, подробно разписани в т. 9 от ФК. Разходите за външни за бенефициента лица са допустими съгласно ПМС 189/2016 г. и насоките за кандидатстване по процедура BG16M1OP002-2.005, вкл. и за дейността за организация и управление, изпълнението на която се предвижда да не се възлага изцяло на външен за бенефициента изпълнител съгласно правилата по чл.49, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. Разпределението на задълженията и функциите в ЕУП е съобразено с изискванията по отношение на организацията и управлението, а именно: - Представената структура на организация и управление във връзка с изпълнението на проекта ясно очертава необходимата професионална квалификация и отговорностите на отделните членове на екипа за управление на проекта – служители на кандидата и външни експерти за управлението на проекта. - Не се смесват и припокриват функциите и задачите както между отделните членове в екипа за управление, така и с външните изпълнители по проекта. По този начин предвидената организационна структура за управление на проекта демонстрира ясно разделение на функциите в екипа за неговото управление. Кандидатът е предвидил надеждни механизми за контрол при управлението на проекта. Членовете на екипа, служители на общината, ще отчитат извършената дейност ежемесечно чрез доклади пред Ръководителя на екипа. Ръководителят на екипа ще приема и одобрява свършената работа на членовете на ЕУП, а той от своя страна ще докладва своята работа пред кмета на общината. Кмета на общината ще приема и одобрява работата на Ръководителя на проекта. Ръководителят на проекта ще приема работата, извършена от избрания Външен изпълнител по ЗОП, одобрявайки представяни от него отчетни доклади за извършената дейност, приложими към всяко искане за плащане от страна на изпълнителя. Експертите, включени в ЕУП ще следят за изпълнението на договорите, сключени с избраните изпълнители на дейностите по проекта, като всеки от тях ще осъществява контрол в рамките на своите компетенции. Във връзка с изпълнението на настоящия инвестиционен проект ще се прилагат следните правила, процедури и методи на комуникация, докладване и контрол: - Процедури за верификация, осчетоводяване на извършените разходи, разплащания с изпълнителите и подготовка на искания за средства на ниво проект; - Процедури за мониторинг (проверки на място) и докладване; - Процедура за осигуряване на информация и комуникация; - Процедури за съхранение на документи; 1 056 600.27 768 646.67
Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) на Обект "Инсталация за предварително третиране на смесено събран битов отпадък и компостираща инсталация за разделно събран зелен отпадък, разположени на територията на Община Костинброд", вкл. съпътстващата инфраструктура: Дейността предвижда изграждане на инсталация за предварително третиране на смесено събран битов отпадък с капацитет 20 997 т. и компостираща инсталация за разделно събран зелен отпадък с капацитет 5 078 т. Инвестиционното намерение следва да се осъществи в поземлен имот № 274, с. Богьовци, общ. Костинброд, с размери 31 493 кв.м . Дейността включва три поддейности: 1. Изготвяне на Работен проект за изграждане на инсталациите съгласно разработен ПИП, избраната Технология и Генплан, в обем и обхват съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г. При изготвянето на проекта в работна фаза ще бъдат прецизирани конкретните вид, форма, конструкция, технически характеристики, оборудване и съоръжения, без да се променя технологичното им предназначение с оглед гарантирането на търсения ефект. Работният проект ще отговаря на: - Наредба 4 от 21 май 2001 г. - Наредба № 7 за изискванията, на които трябва да отговарят площадките за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци; - Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци; - Съответните общински наредби за управление на отпадъците по чл. 22, ал. 1 от ЗУО. Изготвените проекти подлежат на съгласуване с всички заинтересовани експлоатационни дружества. Работният проект ще съдържа подробни количествени и количествено-стойностни сметки за всеки етап, фаза и подобект, които ще бъдат изградени и/или реконструирани в рамките на проекта. След финализиране на Работния проект ще се изготви Комплексен доклад за съответствието и съгласуване на проекта със съответните институции, на която база ще бъде издадено Разрешение за строеж. С издаването на РС ще стартират следващите две под дейности: извършване на СМР и осъществяване на авторски надзор. 2. Извършване на СМР в две части: Част 1 - СМР, свързани с изграждане на комп. инсталация за разделно събрани зелени отпадъци Част 2 - СМР, свързани с изграждане на инсталация за предв. третиране на битови отпадъци В изпълнение на Част 1 ще бъдат извършени СМР с обхват всички дейности, свързани с изграждане на инсталация за комп. на разделно събран зелен отпадък от общините Кстинброд, Божурище и Годеч, съгласно изготвения Работен проект. В изпълнение на Част 2 ще бъдат извършени СМР с обхват всички дейности свързани с изграждане на инсталация за предв. третиране на битови отпадъци от територията на РСУО Костинброд, съгласно изготвения Работен проект. Избраният изпълнител ще изгради инсталациите, съобразявайки се с изготвения Работен проект, избраната Технология, описаните и остойностени видове СМР в количествените и количествено стойностни сметки. Изпълнението на Част 1 и Част 2 може да се извършва едновременно по преценка на изпълнителя, ако е целесъобразно и е в съответствие с Работния проект. В изпълнение на тази поддейност ще бъдат извършени и строително - монтажните работи с обхват всички дейности свързани с изграждане и на допълнителна инфраструктура, необходима за въвеждане на обекта в експлоатация и осигуряване на нормалното функциониране на инсталациите, а именно: захранване с вода за питейно-битови нужди от от помпена станция, находяща се в имот № 036019 с дължина 85 м; захранване с ел. енергия от БКТО "Регионално депо, с. Богьовци, находящ се в имот 000195 (общинска собственост. Разходът е включен към СМР на инсталацията за предварително третиране. 3. Осъществяване на авторски надзор Съгласно действащото законодателство не може да стартират строително - монтажните работи без авторския надзор, който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Авторския надзор се подписва в заповедите в Заповедната книга на строежа, както и съгласува и подписва всички документ свързани с изпълнение или при необходимост - изменение на първоначално изготвения работен проект. 4. Доставка на необходимото за въвеждане в експлоатация на инсталациите оборудване, съгласно представеното Прединвестиционно проучване 12 980 760.00 9 559 594.42
Закупуване, доставка и монтаж (пускане в експлoатация) на оборудване, съоръжения, обзавеждане и машини, необходими за инсталация за компостиране и инсталацията за предварително третиране, разположени на територията на Община Костинброд: В изпълнението на тази дейност се предвижда да бъде извършена доставка и монтаж на необходимата механизация за функционирането на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на смесено събраните битови отпадъци, разположени на територията на община Костинброд. За функционирането на инсталацията за компостиране и на инсталацията за предварително третиране и изпълнениет ще бъде необходима следната механизация: - Доставка и монтаж на бариера - Доставка и монтаж на автоматичната пароструйка за измиване на сметосъбиращи коли - Доставка и монтаж на портален кантар - Доставка на мобилна машина за раздробяване на дървесни отпадъци и хомогенизиране - Доставка челен товарач - Доставка на пресевна машина за компост При обявяването на обществената поръчка ще бъде изготвена спецификация на машините и оборудването. Машините, оборудването и съоръжения ще бъдат нови, като това ще се удостоверява от избрания изпълнител с декларации за съответствие и със сертификати за качество. 335 634.00 280 356.00
Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) на Обект "Компостираща инсталация за разделно събран зелен отпадък, разположена на територията на Община Сливница", вкл. съпътстващата инфраструктура: Дейността предвижда изграждане на компостираща инсталация с капацитет 2 801 т., в поземлен имот с идентификатор 67372.92.304, област София, община Сливница, Землище гр. Сливница, м. ЛОЗИЩЕ. Имотът е общинска публична собственост, разположен на около 580 метра източно от урбанизираната територия на град Сливница. Дейността включва три поддейности: 1. Изготвяне на Работен проект за изграждане на компостираща инсталация за разделно събран зелен отпадък, разположена на територията на Община Сливница, съгласно разработените параметрите и данните от Прединвестиционни проучвания, избраната Технология и разпределените части на проекта (зони). Работният проект трябва да се изготви в обем и обхват съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. При изготвянето на проекта в работна фаза ще бъдат прецизирани конкретните вид, форма, конструкция, технически характеристики, оборудване и съоръжения, без да се променя технологичното им предназначение с оглед гарантирането на търсения ефект. Работният проект ще бъде съобразен и ще отговаря на: - Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; - Наредба за разделно събиране на биоотпадъците, приета с ПМС 275/2013 г.; - Наредба за третиране на биоотпадъците, приета с ПМС 235/2013 г.; - Наредба № 7 за изискванията, на които трябва да отговарят площадките за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци; - Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци; - Съответните общински наредби за управление на отпадъците по чл. 22, ал. 1 от ЗУО. Изготвените проекти подлежат на съгласуване с всички заинтересовани експлоатационни дружества. Работният проект следва да съдържа подробни количествени и количествено-стойностни сметки за всеки етап, фаза и подобект, които ще бъдат изградени и/или реконструирани в рамките на проекта. След финализиране на Работния проект ще се изготви Комплексен доклад за съответствието и съгласуване на проекта със съответните институции, на която база ще бъде издадено Разрешение за строеж. С издаването на разрешението за строеж ще стартират следващите две под дейности: извършване на СМР и осъществяване на авторски надзор. 2. Извършване на Строително - монтажните работи, свързани с изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци. Ще бъдат извършени СМР с обхват всички дейности, свързани с изграждане на инсталация за компостиране на разделно събран зелен отпадък от общините Сливница и Драгоман, съгласно изготвения Работен проект. Избраният изпълнител ще изгради инсталацията, съобразявайки се с изготвения Работен проект, избраната Технология, описаните и oстойностени видове СМР в количествените и количествено стойностни сметки. Изпълнението следва да се извършва в съответствие с Работния проект. В изпълнение на тази поддейност ще бъдат извършени и СМР на допълнителна инфраструктура, необходима за въвеждане на обекта в експлоатация и ПУП-ПП за елементи на техн. инфраструктура (довеждащ колектор, обслужващ водопровод, външно ел. захранване и довеждащ път), разположени в имот № 67372.92.306 Заповед № 66-01-78/21.11.2017 г. 3. Осъществяване на авторски надзор Съгласно действащото законодателство не може да стартират строително - монтажните работи без авторския надзор, който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Авторския надзор се подписва в заповедите в Заповедната книга на строежа, както и съгласува и подписва всички документ свързани с изпълнение или при необходимост - изменение на първоначално изготвения работен проект. 4. Доставка на необходимото за въвеждане в експлоатация на инсталацията оборудване, съгласно представеното Прединвестиционно проучване 1 504 170.00 1 109 905.21
Закупуване, доставка и монтаж (пускане в експлoатация) на оборудване, съоръжения, обзавеждане и машини, необходими за инсталация за компостиране, разположена на територията на Община Сливница: В изпълнението на тази дейност се предвижда да бъде извършена доставка на необходимата механизация за функционирането на инсталацията за компостиране, разположена на територията на община Сливница. За функционирането на инсталацията за компостиране и изпълнението дейността е необходима следната механизация: - Доставка и монтаж на бариера - Доставка и монтаж на автоматичната пароструйка за измиване на сметосъбиращи коли - Доставка и монтаж на портален кантар - Доставка на мобилна машина за раздробяване на дървесни отпадъци и хомогенизиране - Доставка челен товарач - Доставка на пресевна машина за компост При обявяването на обществената поръчка ще бъде изготвена спецификация на механизацията. Машините, оборудването и съоръжения ще бъдат нови, като това ще се удостоверява от избрания изпълнител с декларации за съответствие и със сертификати за качество. 341 656.80 303 058.80
Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) на Обект "Компостираща инсталация за разделно събран зелен и биоразградим отпадък, разположена на територията на Община Своге", вкл. съпътстващата инфраструктура: Дейността е свързана с изграждане на компостираща инсталация с капацитет 2 109 т. в имоти, намиращи се в землището на с. Церово, на 7 км северно от град Своге. Имот № 046014 и № 046015 са в местност "Цуцановото--Бабин дол"; имот № 046012 и № 046013 са в местност "Бабин дол" и имот № 046034 - местност "Долни Желен". Всички са в землището на с. Церово. Дейността включва 1. Изготвяне на Работен проект за изграждане на компостираща инсталация за разделно събран зелен и биоразградим отпадък, разположена на територията на Община Своге, съгласно разработените параметрите и данните от Прединвестиционни проучвания, избраната Технология и разпределените части на проекта (зони). Работният проект трябва да се изготви в обем и обхват съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. При изготвянето на проекта в работна фаза ще бъдат прецизирани конкретните вид, форма, конструкция, технически характеристики, оборудване и съоръжения, без да се променя технологичното им предназначение с оглед гарантирането на търсения ефект. Работният проект ще бъде съобразен и ще отговаря на: - Наредба 4 от 21 май 2001 г. - Наредба № 7 за изискванията, на които трябва да отговарят площадките за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци; - Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци; - Съответните общински наредби за управление на отпадъците по чл. 22, ал. 1 от ЗУО. Изготвените проекти подлежат на съгласуване с всички заинтересовани експлоатационни дружества. Работният проект следва да съдържа подробни количествени и количествено-стойностни сметки за всеки етап, фаза и подобект, които ще бъдат изградени и/или реконструирани в рамките на проекта. След финализиране на Работния проект ще се изготви Комплексен доклад за съответствието и съгласуване на проекта със съответните институции, на която база ще бъде издадено Разрешение за строеж. С издаването на разрешението за строеж ще стартират следващите две под дейности: извършване на СМР и осъществяване на авторски надзор. 2. Извъзшване на Строително - монтажните работи, свързани с изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци. Ще бъдат извършени СМР с обхват всички дейности, свързани с изграждане на инсталация за компостиране на разделно събран зелен и биоразградим отпадък, генерирани на територията на община Своге, съгласно изготвения Работен проект. Избраният изпълнител ще изгради инсталацията, съобразявайки се с изготвения Работен проект, избраната Технология, описаните и oстойностени видове СМР в количествените и количествено стойностни сметки. Изпълнението следва да се извършва целесъобразно и е в съответствие с Работния проект. В изпълнение на тази поддейност ще бъдат извършени и строително - монтажните работи с обхват всички дейности свързани с изграждане и на допълнителна инфраструктура, необходима за въвеждане на обекта в експлоатация - Обектът е снабден с питейна вода от близко преминаващ водопровод, като не се предвижда преминаване на водопровода през чужди имоти; Електроснабдяването ще се извършва от трафопост, разположен в един от имотите (№ 46034). За достъп до имота ще се използва наличната довеждаща инфраструктура. 3. Осъществяване на авторски надзор Съгласно действащото законодателство не може да стартират строително - монтажните работи без авторския надзор, който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Авторския надзор се подписва в заповедите в Заповедната книга на строежа, както и съгласува и подписва всички документ свързани с изпълнение или при необходимост - изменение на първоначално изготвения работен проект. 4. Доставка на необходимото за въвеждане в експлоатация на инсталацията оборудване, съгласно представеното Прединвестиционно проучване 1 537 143.60 964 160.81
Закупуване, доставка и монтаж (пускане в експлoатация) на оборудване, съоръжения, обзавеждане и машини, необходими за инсталация за компостиране, разположена на територията на Община Своге: В изпълнението на тази дейност се предвижда да бъде извършена доставка на необходимата механизация за функционирането на инсталацията за компостиране, разположена на територията на община Сливница. За функционирането на инсталацията за компостиране и изпълнението дейността е необходима следната механизация: - Доставка и монтаж на бариера - Доставка и монтаж на автоматичната пароструйка за измиване на сметосъбиращи коли - Доставка и монтаж на портален кантар - Доставка на мобилна машина за раздробяване на дървесни отпадъци и хомогенизиране - Доставка на челен товарач - Доставка на пресевна машина за компост Предвижда се закупуване на 31 бр. съдове за разделно събран биоразградим отпадък, които ще бъдат разположени на 27 места в община Своге (в общинския център) , причислени към социални институции (детски градини, училища, домове за възрастни хора, туристически центрове, предприятия и цехове от хранително-вкусовата промишленост). При обявяването на обществената поръчка ще бъде изготвена спецификация на механизацията. Машините, оборудването и съоръжения ще бъдат нови, като това ще се удостоверява от избрания изпълнител с декларации за съответствие и със сертификати за качество. 343 282.80 304 684.80
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на разработените инвестиционни проекти за компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци, вкл. съпътстваща инфраструктура, изградени на територията на община Костинброд и осъществяване на независим строителен надзор при реализация на проекта. : Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието и осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на Обект "Инсталация за предварително третиране на смесено събран битов отпадък и компостираща инсталация за разделно събран зелен отпадък, разположени на територията на Община Костинброд", вкл. съпътстващата инфраструктура. Основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с: 1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ. 2. Изпълнение на дейностите по строителен надзор съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за ЗБУТ в строителството; - определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл. 5, ал. 1, точка 2 от Наредба № 2. КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба № 2; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за оценка на енергийната ефективност; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; - обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. В бюджета на проекта са заложени разходи: 1.За оценка на съответствието и строителен надзор за компостиращата инсталация на територията на община Костинброд в размер на 14 000 лв. без ДДС, или 16 800 лв. с ДДС, от които: - за оценка на съотвествието в размер на 2 000 лв. без ДДС, или 2 400 лв. с ДДС; - за строителен надзор в размер на 12 000 без ДДС, или 14 400 лв. с ДДС. 2. За оценка на съответствието и строителен надзор за инсталация за предварително третиране в размер на 80 000 лв. без ДДС, или 96 000 лв. с ДДС, от които: - за оценка на съотвествието в размер на 24 000 лв. без ДДС, или 28 800 лв. с ДДС; - за строителен надзор в размер на 56 000 без ДДС, или 67 200 лв. с ДДС Така общата стойност на дейността е в размер на 94 000 лв. без ДДС, или 112 800 лв. с ДДС. 87 564.00 27 120.00
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на разработените инвестиционни проекти за компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци, вкл. съпътстваща инфраструктура, изградена на територията на община Сливница и осъществяване на независим строителен надзор при реализация на проекта. : Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието и осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на Обект"Компостираща инсталация за разделно събран зелен отпадък, разположена на територията на Община Сливница", вкл. съпътстващата инфраструктура Основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с: 1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ. 2. Изпълнение на дейностите по строителен надзор съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за ЗБУТ в строителството; - определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл. 5, ал. 1, точка 2 от Наредба № 2. КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба № 2; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за оценка на енергийната ефективност; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; - обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. В бюджета на проекта са заложени следните разходи за оценка на съответствието и строителен надзор за компостиращата инсталация на територията на община Сливница: - за оценка на съотвествието в размер на 1 500 лв. без ДДС, или 1 800 лв. с ДДС; - за строителен надзор в размер на 4 500 без ДДС, или 5 400 лв. с ДДС. Така общата стойност на дейността е в размер на 6 000 лв. без ДДС, или 7 200 лв. с ДДС. 4 680.00 0.00
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на разработените инвестиционни проекти за компостираща инсталация за разделно събрани зелени и биоразградими отпадъци, вкл. съпътстваща инфраструктура, изградена на територията на община Своге и осъществяване на независим строителен надзор при реализация на проекта.: Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието и осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на Обект "Компостираща инсталация за разделно събран зелен и биоразградим отпадък, разположена на територията на Община Своге", вкл. съпътстващата инфраструктура. Основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с: 1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ. 2. Изпълнение на дейностите по строителен надзор съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за ЗБУТ в строителството; - определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл. 5, ал. 1, точка 2 от Наредба № 2. КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба № 2; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за оценка на енергийната ефективност; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; - обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. В бюджета на проекта са заложени следните разходи за оценка на съответствието и строителен надзор за компостиращата инсталация на територията на община Своге: - за оценка на съотвествието в размер на 1 500 лв. без ДДС, или 1 800 лв. с ДДС; - за строителен надзор в размер на 10 500 без ДДС, или 12 600 лв. с ДДС. Така общата стойност на дейността е в размер на 12 000 лв. без ДДС, или 14 400 лв. с ДДС. 15 840.00 10 800.00
Предварителни дейности при разработване на проектно предложение за кандидатстване на общините от РСУО Костинброд по ос 2 "Отпадъци" на ОПОС 2014-2020: Настоящата дейност, свързана с разработване и подготовка на проектното предложение, може да се раздели на две поддейности: 1. Извършване на предварителните дейности, общи за проектното предложение. 2. Извършване на предварителни дейности, специфични за всяка инсталация. В тази връзка, на основание взето решение на Общо събрание на РСУО, Поддейност 1 е извършена от Водещата община, а Поддейност 2 от всяка община, на чиято територия ще се изгражда инсталация за оползотворяване на отпадък. За изпълнение на Поддейност 1 са сключени следните договори: 1. Договор № 21/19.01.2017 г. за изготвяне на Анализ на необходимостта от изграждане на допълнителна инфраструктура и Анализ за ефективност на централизиран или децентрализиран подход за изграждане на инфраструктура за управление на отпадъците, сключен между Община Костинброд и "ЕвроПрограмКонсулт" ЕООД на стойност 35 988 лв. с ДДС. На база на анализите е определен броят на инсталациите за оползотворяване на отпадък. 2. Договор №65/11.04.2017 г. за „Изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс), генерирани на територията на общините от РСУО Костинброд“ между Община Костинброд и фирма "Проф Проект България" ЕООД на стойност 75 000 лв. с ДДС. Изпълнителят е изготвил подробен масов баланс в съответствие с морфологични анализи за общините от РСУО Костинброд. На база Масов баланс са определени капацитетите на инсталациите. 3. Договор № 64/11.04.2017 г.. за „Изготвяне на Анализ разходи-ползи към проектното предложение, сключен между Община Костинброд и фирма "Проф Проект България" ЕООД на стойност 82 200 лв. с ДДС. АРП е изготвен на база реалистични допускания, отчита общите демографски и социално-икономически прогнози за референтния период и съблюдава на социалната поносимост. Финансовият анализ демонстрира финансова устойчивост на проекта. На база изготвения АРП е определен и процентът на съфинансиране от страна на бенефициентите в настоящото проектно предложение. 4. Договор № 63/11.04.2017 г. за „Провеждане на проучване за нагласите на населението към разделното събиране на зелени и/или биоразградими отпадъци в общините от РСУО Костинброд“, сключен между Община Костинброд и фирма "Проф Проект България" ЕООД на стойност 75 600 лв. с ДДС. Сумата е разделена пропорционално на всяка община. Извършеното проучване отразява нагласите на населението в цялото РСУО Костинброд, но данните са обобщени по специфика, съобразно инсталациите, които ще бъдат изградени и нуждите, които същите следва да покрият. За изпълнение на Поддейност 2 са сключени следните договори: 1. Договори за изготвяне на Прединвестиционни проучвания: *Договор № 66/12.04.2017 г. между община Костинброд и фирма Ес-Енерджи проект ЕООД за изготвяне на ПИП за инсталация за компостиране и ПИП за инсталация за предварително третиране на територията на Община Костинброд на стойност 80 400 лв. с ДДС. *Договор №47/13.04.17 г. между община Сливница и фирма Ес-Енерджи проект ЕООД за изготвяне на ПИП за инсталация за компостиране на територията на Община Сливница на стойност 40 200 лв. с ДДС. *Договор № 202/06.04.2017 г. между община Своге и фирма Ес-Енерджи проект ЕООД за изготвяне на ПИП за инсталация за компостиране на територията на Община Своге на стойност 35 880 лв. с ДДС. 2. Договори за изготвяне на планове и схеми, необходими за функциониране на всяка една инсталация за компостиране (План за използване на получения краен продукт – компост, Схема за контрол на качеството на компоста, План за третиране на остатъчния отпадък) и инсталация за предварително третиране (План за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция). *Договор № 67/12.04.2017 г. между община Костинброд и фирма Ес-Енерджи проект ЕООД на стойност 76 800 лв. с ДДС. *Договор № 46/13.04.2017 г. между община Сливница и фирма Ес-Енерджи проект ЕООД на стойност 57 600 лв. с ДДС. *Договор № 203/06.04.2017 г. между община Своге и фирма Ес-Енерджи проект ЕООД на стойност 35 880 лв. с ДДС. 595 548.00 926 147.99
Подготовка на тръжна документация за възлагана на обществени поръчки: Настоящата дейност може да се раздели условно на два етапа: *Етап 1: Подготовка на тръжна документация за възлагана на обществени поръчки, свързани с подготовка за кандидатстване с настоящото проектно предложение. *Етап 2: Подготовка на тръжна документация за възлагана на обществени поръчки, свързани с изпълнението и реализацията на проекта. В изпълнение на Етап 1: Община Костинброд е сключила договор № 5/04.01.2017 г. с Адвокатско дружество „Атанасов“ на стойност 35 988 лв. с ДДС за Изготвяне на документации за обществени поръчки по проект с бенефициент Община Костинброд, в партньорство с общините от Регионално сдружение за управление на отпадъците на регион Костинброд - Божурище, Своге, Сливница, Годеч и Драгоман, по процедура за директно предоставяне на БФП № BG16M1OP002-2.002 и наименование „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“. Целта на настоящия договор е укрепване на проектната готовност за кандидатстване по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. В изпълнение на договора фирмата е подготвила проект на документация за възлагане на обществени поръчки и сключване на договори, както следва: - тръжна документация за възлагане на обществена поръчка, чрез събиране на оферти с обява по реда на глава XXVI, чл. 187 от Закона за обществените поръчки за изготвяне на анализ за необходимостта от изграждането на допълнителна инфраструктура както на ниво община, така и на ниво регион; - тръжна документация за възлагане на обществена поръчка, чрез събиране на оферти с обява по реда на глава XXVI, чл. 187 от Закона за обществените поръчки за изготвяне на анализ за ефективност на централизиран или децентрализиран подход за изграждане на инфраструктура за управление на отпадъците - тръжна документация за възлагане на обществена поръчка, чрез събиране на оферти с обява по реда на глава XXVI, чл. 187 от Закона за обществените поръчки за изготвяне на Анализ разходи-ползи; - тръжна документация за възлагане на обществена поръчка, чрез събиране на оферти с обява по реда на глава XXVI, чл. 187 от Закона за обществените поръчки за изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци с подробен масов баланс; - тръжна документация за възлагане на обществена поръчка, чрез събиране на оферти с обява по реда на глава XXVI, чл. 187 от Закона за обществените поръчки за изготвяне на Анализ от Проучване за нагласите на населението, което ще бъде обслужвано от инсталациите за компостиране; - тръжна документация за възлагане на обществена поръчка, чрез събиране на оферти с обява по реда на глава XXVI, чл. 187 от Закона за обществените поръчки за изготвяне на ПИП за компостираща инсталаця и съпътстващата я инфраструктура ПИП за инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци и съпътстващата я инфраструктура; - тръжна документация за възлагане на обществена поръчка, чрез събиране на оферти с обява по реда на глава XXVI, чл. 187 от Закона за обществените поръчки за изготвяне на документи, свързани с управлението на компоста: План за използване на получения краен продукт - компост, Схема за контрол на качеството на компоста и План за третиране на остатъчния отпадък, необходими за функционирането на всяка една инсталация за компостиране и План за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция, необходим за функционирането на инсталация за предварително третиране. В изпълнение на Етап 2: Дейността ще се извършва от Екипа за управление на проекта след сключване на АДБФП. 35 988.00 29 990.00
Осъществяване на дейности по информация, комуникация и визуализация на проекта: Дейностите за осигуряване на информация и публичност ще се извършват по време на реалното изпълнение на проекта. Предвидените мерки за информация и публичност ще бъдат изпълнени изцяло в съответствие с Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОП «Околна среда 2014-2020 г.», Националната комуникационна стратегия и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, са предвидени следните разходи за изпълнение на дейността: - Печатни информационни материали (брошури, дипляни) - 300 бр. - Билбордове - 6 бр. - Постоянни обяснителни табели - 6 бр. - Информационни табели/плакати - 4 бр. - Публични събития (пресконференции) - 3 бр. - Официални церемонии - 6 бр. - Информационни стикери - 300 бр. Промоционални материали (USB, конферентни чанти, химикалки, тефтери): - Флаш памет (USB) 32 GB - 250 бр. - Конферентни чанти - 340 бр. - Тефтери - 300 бр. - Химикалки - 600 бр. - Промоционален филм - 1 бр. - Публикации/ съобщения в местен печат или телевизия - 6 бр. - Разработване на интернет банер - 1 бр. Ще бъде изработен интернет банер с линк към страницата на ОПОС, който ще бъде поставен на подходящо място на интернет страницата на общините от РСУО Костинброд. Ще бъдат организирани 6 /шест/ официални церемонии – „първа копка“ и „рязане на лента“, или откриване на обектите във всяка една от общините и при приключване на дейностите и въведена в експлоатация на всяко едно от съоръженията. След всяко официално събитие ще бъде давана пресконференция пред медиите за информиране на широката общественост и ще бъде правена публикация в местен печат. Преди започване на строително – монтажните работи ще бъдат изработени и монтирани билбордове за всяка площадка, чиято визия и място ще бъдат предварително съгласувани с УО на ОПОС. По проекта ще бъдат изработени и поставени на видно място и информационни табели във връзка с изграждащите се съоръжения. Ще бъдат изработени и разпространени промоционални материали. На всички машини, съоръжения и оборудване, закупени за целите на проекта ще бъдат поставени информационни стикери. След приключване на дейностите и демонтаж на билбордовете, на тяхно място ще бъдат поставени постоянни обяснителни табели. Дейност по координация на информацията и публичността ще се осъществява от външните експерти, част от екипа за управление на проекта. Координатор по информация и публичност ще подготвя за публикация периодично информационни материали и прессъобщения на официалната интернет страница на всяка една община. Той ще осъществява комуникацията с изпълнителите по дейностите за осигуряване на мерките по информация и публичност и с УО на ОПОС за предварителното им съгласуване и за тяхното отчитане. 107 839.13 56 089.73

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.