Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Туристически мениджмънт ЕООД е развиващо се предприятие в сферата на хотелиерството. Развива дейността си на територията на гр.Банско - Апартхотел Лъки Банско. Ръководството на предприятието води последователна политика в областта на подобряване на работната среда, осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло за персонала, по отношение на които са идентифицирани рискове на работното място.  Туристически мениджмънт ЕООД  развива своята дейност в пълно съответствие със законовите изисквания и стандарти за здравословни и безопасни условия на труд, като за целта регулярно провежда мероприятия за превенция на професионални рискове, предоставя информация и обучения на своите служители, развива и подобрява работната среда. Осигуряването на високо ниво на безопасност на труда и минимизиране на риска от злополуки, подобряването на работната среда, както и управлението на развитието на човешките ресурси доведе до иновативната идея за нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси и инвестициите в безопасни и здравословни условия на труд. Планираните по проекта дейности включват: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието; Подобряване условията на труд в предприятието; Осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието; Обучение за специфични рискове за здравето; Осигуряване на организиран транспорт; Информиране и публичност; Организация и управление. Финансовото състояние на Туристически мениджмънт ЕООД е стабилно. Налице е финансов ресурс, което е предпоставка за успешното изпълнение на предвидените дейности. 
С реализирането на проекта ще се осигурят социални придобивки - стая за хранене и стаи за отдих със съблекални за работещите в предприятието, ще се подобри работната среда, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, както и ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управление на човешките ресурси.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Управлението на проекта ще се реализира от екип специалисти имащи опит в изпълнението и управлението на европейски проекти. С оглед доброто осъществяване на дейностите, всеки от членовете на екипа ще има строго дефинирани отговорности и задължения. В рамките на дейността ще се извършва месечния мониторинг и отчитане на проекта. Дейността е необходима, за да се гарантира качествено и навременно изпълнение на проектните дейности. Тя е заложена да обезпечи успешната реализация на проекта посредством постоянен процес на управление, координация, наблюдение и отчитане. 13 981.30 13 799.57
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието: Проектната дейност включва разработване и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси в „Туристически мениджмънт” ЕООД и разработване на вътрешни документи за оптимизация на работните процеси и удължаване на професионалния живот на по-възрастните работещи. Компанията се развива като конкурентоспособна и финансово стабилна фирма, адекватна на променящите се пазарни условия. Проектната дейност цели: - да подобри създадената до момента организация на работа и управлението на човешките ресурси, чрез оптимизация на работните процеси и въвеждане на гъвкави форми на заетост за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот и за удължаване трудовия живот на работещи на 54 години; - утвърждаване на организационно-управленческата структура, с изградени функционални връзки между отделните изпълнители в трудовия процес, диференцирани и отразени в единен документ - Система за развитие на човешките ресурси. Чрез въвеждане на нови организационни практики и системи за управление на УЧР ще се постигне по-рационално използване на ресурсите, а оттам и повишаване на ефективността на производството, запазване на трудовата активност и подобряване достъпа до заетост и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. Системата ще обхване управлението на основните и спомагателни трудови дейности и ще даде възможност да се формулират дългосрочни цели и мерки за тяхното постигане, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси по отношение на: - управление на персонала; - организационно-управленската структура; -проектиране на длъжностите; - формулиране на критерии за подбор и планиране на човешките ресурси; - обучение на персонала и дейности за адаптация на новоназначени работещи; -оптимизация на работните процеси и въвеждане на гъвкави форми на заетост /гъвкаво работно време, ротация на работното място и др./; - осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд и др. Системата ще включва следните компоненти: 1. Приоритети при осигуряване и развитие на човешките ресурси в предприятието. 2. Дългосрочни цели за осигуряването и развитието на човешките ресурси. 3. План за изпълнението им. За всяка цел ще се определят: - конкретни мерки/дейности за постигане на целта; - очакван/и резултат/и от всяка мярки/дейност; - срок за изпълнение на всяка от конкретните мерки/дейности; - отговорни длъжностни лица за изпълнението; - необходими ресурси /човешки и финансови/ за изпълнение на всяка мярка/дейност С дейността ще бъде обхваната цялата целева група: 69 работещи, 10% от които на възраст над 54 год. За тези работещи разработването и въвеждането на гъвкави форми на заетост и на функционална гъвкавост чрез ротация на работното място, ще даде възможност за удължаване на професионалния живот. В резултат от изпълнението на дейността ще се оптимизира трудовата заетост на работещи над 54 год. възраст за запазване на техния принос в развитието на предприятието. Внедряването на Система за развитие на човешките ресурси ще допринесе за постигане на дългосрочните цели и нужди на дружеството, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси, необходими за дейността му в перспектива. 29 900.00 29 910.00
Закупуване на климатици и изграждане на смукателна и нагнетателна инсталациив пералното звено - средство за колективна защита от неблагоприятен микроклимат на работещите и обгазяване.: След извършена модернизация в пералното звено на хотела- закупено ново професионално оборудване - газови сушилни и каландър за ускоряване и подобряване на гладачния процес, осигурените до момента вентилационни съоръжения в работните помещения не са ефективни.Дейността цели да се осигурят оптимални микроклиматични условия в офисите на дружеството и топлинен комфорт за работещите в тях. Чрез смукателна и нагнетателни инсталации ще се подобрят условия на труд/параметри на микроклимата/ чрез намаляване на температурата на въздуха в работните помещения. Те ще извеждат образувания въздушно-газов облак и ще включват: -изграждане на смукателна инсталация за изхвърляне на отпадната топлина от сушилни и каландър, включително меки връзки и преходи към съществуващата инсталация; -изграждане на нагнетателна вентилационна система, състояща се от: филтърна секция, електрически калорифър, вентилаторна секция, канален шумозаглушител, мрежести ивентилационни решетки с регулираща и направляваща секция, въздуховоди, топлоизолационни материали, укрепаваща конструкция и табло за упраление. -изграждане на инсталация за отвеждане на изгорели газове от газови уреди състояща се от въздуховоди и система за отвеждане на кондензата от машините. -изграждане на аварийна вентилация с взривозащитен вентилатор. Офисите на хотела са разположени зад рецепцията в Апартхотел Лъки Банско. За поддържане на нормативно допустимите гранични стойности на параметрите на микроклимата на постоянните работни места в офисите кандидата е осигурил отопление, чрез ел.маслени радиатори и настолни вентилатори. Тези обстоятелства обуславят съществуването на рискове свързани с излагане на работещите на неблагоприятни микроклиматични въздействия - с твърде високи температури на въздуха в работните помещения през топлия период на годината. Микроклиматът оказва влияние върху топлинното състояние на организма на работещите в офисите и върху тяхната работоспособност. Продължителното въздействие на прегряващия микроклимат води до дискомфорт и прегряване на организма на работещите изразяващо се в топлинна умора, влошена работоспособност. Планираните по проекта мерки за защита на работещите и поддържане на оптимални стойности на параметрите на микроклимата са: закупуване и монтиране в трите работни офис помещения на климатици, с висок енергиен клас на охлаждане. Изпълнението на проектните дейности ще осигури цялостна защита на работещите в офисите от неблагоприятните микроклиматични въздействия и ще формира благоприятна климатична среда. С монтиране на климатици, с филтри за пречистване на въздуха, с ниски шумови нива ще се минимизира потенциалното въздействие на прегряващия микроклимат през топлия период на годината. Изпълнението на проектната дейност ще способства за осигуряване на защита на работещите от въздействието на прегряващ микроклимат, подобряване на условията на труд, запазване на устойчива работоспособност и комфорт при работа и изцяло ще отговори на идентифицираните нужди на целевата група и ще има практическа полза за кандидата. 26 550.00 26 550.00
Закупуване на кабина - средство за колективна защита от наднормен шум, прах и неблагоприятни микроклиматични въздействия. : С проектната дейност се предвижда да се закупи и монтира преместваема шумоизолираща кабина в парното отделение на хотела, с цел да се осигури защита на огняра - от наднормен шум, прах и неблагоприятни климатични въздействия. Работната среда е в пряка зависимост от характеристиките на работното помещение и технологичния процес. Тези обстоятелства обуславят съществуването на рискове за огняра свързани с излагане на интензивен шум, генериран от работното съоръжение, на прах и на неблагоприятни микроклиматични въздействия - с твърде високи температури на въздуха в работното помещение. Производственият микроклимат оказва предимно влияние върху топлинното състояние на организма на работещия и върху неговата работоспособност. Производственият прах има специфично и алергично въздействие върху организма на работещите и може да предизвика остри или хронични заболявания на дихателните пътища. За намаляване влиянието на факторите на работната среда върху здравето на работещия е необходимо да се приложат допълнителни технически мерки за защита. Предвидената в проектната дейност кабина ще се яви бариера между източника на риск и работника и ще доведе до значително намаляване на проникващия шум и прах при работа, както и ще осигури защита от микроклиматичните условия. В кабината ще се постави и подвижен въздухопречиствател с технология Streamer, който ще бъде закупен със собствени средства от дружеството. По този начин въздухът в кабината ще се пречиства постоянно. Изпълнението на проектната дейност ще подобри условията на труд и ще способства за запазване на устойчива работоспособност и топлинен комфорт на работещия и изцяло ще отговори на идентифицираните нужди на целевата група. 2 500.00 2 500.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието: Ръководството на „Туристически мениджмънт” ЕООД има амбиции за създаване на подходящи условия за полагаемия се и необходим отдих на персонала. Определени са потребностите от подходящи условия за краткотраен отдих и хранене на работещите в дружеството 27 мъже и 42 жени. В Апартхотел Лъки Банско дружеството разполага с три помещения, които могат да се използват за отдих и хранене. Проектната идея включва: 1. Обособяване на помещение за хранене 2. Обособяване на помещение за отдих със съблекалня за жените 3. Обособяване на помещение за отдих със съблекалня за мъжете Предвижда се на определените помещения да се извърши текущ ремонт, включващ: направа на окачен таван от гипсокартон с минерална вата - 47,40 кв.м., в двете помещения за отдих; доставка и полагане на шпакловка на таван - 47,40 кв.м., в двете помещения за отдих; доставка и полагане на латекс по стени -203,60 кв.м., в трите помещения; доставка и полагане на латекс по таван - 71,70 кв.м., в трите помещения; доставка и полагане ламинат по под - 47,40 кв.м., в двете помещения за отдих. Ремонтът е наложителен поради факта, че; - съществуващият таван няма топлоизолация и помещенията трудно се отопляват; - боята по стените е захабена; - подовата настилка е физически остаряла. За обезпечаване на подходящите условия за хранене и отдих помещенията ще се оборудват както следва: - хладилник 1 брой - за осигуряване на достатъчно количество охладена питейна вода и други студени напитки; - микровълнова фурна 1 брой и готварска печка 1 брой - за приготвяне на топла храна; - кухненски шкаф с мивка, 2 броя - за приготвяне на храна; - кухненски шкаф, 2 броя - за индивидуална посуда; - кафе машина, 1брой - за осигуряване на топли и тонизиращи напитки; - маси за хранене 2 броя; столове 12 броя - съответстващи на броя на едновременно ползващите ги лица - за осигуряване на места за хранене, с подходящи условия за ползване на регламентираните почивки за отдих и възстановяване по време на работа; - климатик 3 броя, 1 брой за помещението за хранене и 2 броя за помещенията за отдих със съблекалня - за поддържане на оптимални микроклиматични условия при хранене и отдих; - мека мебел - диван 4 броя, по 2 броя за всяко помещение за отдих със съблекалня и табуретки 12 броя, по 6 броя за всяко помещение за отдих със съблекалня - съответстващи на броя на едновременно ползващите ги лица - за осигуряване на места за почивка с подходящи условия за ползване на регламентираните почивки за отдих и възстановяване по време на работа; - маса ниска 4 броя, по два броя за всяко помещение за отдих със съблекалня; - шкафчета за дрехи 40 броя, по 20 броя за всяко помещение за отдих със съблекалня; Към момента регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в пригодени за целта - стаи за почивка, обзаведени с по една малка маса и по 6 стола с облегалки, без да са съобразени с броя на едновременно ползващите лица и без да са снабдени с обзавеждане, съобразено с характера на необходимите почивки за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес. 30 900.00 30 874.90
Обучение на работниците и служителите за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Дейността цели да осигури на работещите нова, достъпна и актуална информация относно осигуряването на безопасност и здраве при работа и да се допълнят знанията на работещите за всяко индивидуално работно място, в съответствие с политиката за развитие на дружеството и за въвеждане на системен процес на учене през целия живот. Това ще доведе до подобряване на професионалния и здравния статус на работещите и създаване на устойчива заетост, особено за по-възрастните работници и служители. Предприятието като динамично развиваща се структура, постепенно внедрява нови технологии и работно оборудване за осъвременяване на работния процес, което прави идентифицирането на опасностите при работа, свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите и прилаганите мерки за минимизирането им непрекъснат процес. Обучението на работещите за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място, извършено по проектната дейност ще надгради знанията по действащите правила, норми и изисквания и утвърдените от работодателя правила и инструкции за безопасна работа. Проектно заложеното обучение ще се яви организирана форма на учене, осъществявана извън институциите за образование и обучение, която ще доведе до повишаване на личностните и професионалните компетентности и здравната култура на работещите за превенция на свързаните с труда заболявания и трудовия травматизъм. В дейността ще бъде обхваната цялата целева група: 69 работещи, 10% от които на възраст над 54 год. Като резултат от изпълнението на дейността цялата целева група ще придобие знания за специфичните рискове при работа, пътищата за въздействие и начините за защита. 17 250.00 17 250.00
Осигуряване на организиран транспорт : Дейността цели подобряване на териториалната мобилност на ~40 % от лицата от целевата група чрез организиране на транспорт от и до работното място. Предвижда се ежедневен организиран транспорт на 29 работещи в дружеството, на които настоящия адрес е в населено място, което е различно от това, в което работят и същото не е отдалечено на повече от 100 км, отговарящи на условието: обичайната им дейност не е свързана с пътуване, респективно не са командировани по смисъла на Наредбата за командировките в страната. Организираният транспорт е предвидено да се осъществява по три маршрута както следва: 1. Маршрут 1 за 8 лица от целевата група - с.Бачево-гр.Разлог-с.Годлево-гр.Банско и обратно, разстояние в км. в едната посока - 28 км.; в двете посоки - 56 км. Транспортното средство осъществяващо превоз тръгва от центъра на с. Бачево с 1 работник /на длъжност перач/ в посока към гр. Разлог с разстояние 6 км. Спира на автогарата в гр. Разлог и от там се качват шест работника /на длъжности : 1- администратор, 2 – пиколо, 1-работник поддръжка, 2-камериерки/. Маршрута продължава към с. Годлево, което е на 8 км. от гр. Разлог. Превозното средство спира на центъра на с. Годлево и там се качва 1 – камериерка. Следваща точка от маршрута е на 14 км. гр. Банско, където пред Апартхотел Лъки Банско, слизат – всички работници. След приключване на работният ден транспортното средство изминава обратния маршрут. 2. Маршрут 2 за 13 лица от целевата група - гр.Якоруда-с.Дагоново-гр.Белица-с.Горно Драглище-с.Баня-гр.Банско и обратно, разстояние в км. в едната посока - 44 км.; в двете посоки - 88 км. Транспортното средство осъществяващо превоз на лицата от целевата група тръгва от центъра на гр. Якоруда с 2 работника /на длъжности 1 бр. главен камериер на хотела и 1 бр. готвач/ , отправя се към с. Дагоново и след 10 км. на спирката на гара – Дагоново, се качва 1 камериерка. МПС-то продължава към гр. Белица – 8 км. , спира на автогарата в гр. Белица и от там се качват 4 работника /на длъжности : 1- заместник управител на хотела, 3 – камериерки/. Следващата спирка е с. Горно Драглище пред къща Дешка, което е на 11 км. – от там се качват 3 работници / 1-работник поддръжка, 1-администратор, 1 - барман/. Маршрута продължава към с. Баня, което е на 9 км. Превозното средство спира на центъра на с.Баня и там се качват 3 работници / 1 – барман, 1 – администратор и 1 камериерка/. Следваща точка от маршрута е на 6 км. гр. Банско, където пред Апартхотел Лъки Банско, слизат – всички работници. След приключване на работният ден транспортното средство изминава обратния маршрут. 3. Маршрут 3 - с.Елешница-гр.Добринище-гр.Банско и обратно, разстояние в км. в едната посока - 19 км.; в двете посоки - 38 км.Транспортното средство осъществяващо превоз на лицата от целевата група тръгва от центъра на с.Елешница с 2 работника /на длъжности 1 –сервитьор и 1 камериерка, отправя се към гр. Добринище и след 12 км. от центъра, се качват 6 работника /1- камериерка;1-калкулант; 1-административен специалист контрол; 2-готвача- 1 – работник кухня/.Следваща точка от маршрута е на 6 км. гр. Банско, където пред Апартхотел Лъки Банско, слизат – всички работници. При планиране на средствата за транспорт е спазен принципа на среден брой работни дни в месеца – 21 раб.дни. Организирания транспорт от и до работното място на част от персонала на „Туристически мениджмънт” ЕООД ще се осъществява в рамките на 12 месеца, допустимия срок съгласно Насоките за кандидатстване / 12 мес. х 21 раб.дни х 182 км. = 45 864 км. за целия период на проекта/. Финансирането на дейността след приключването на проекта ще се осъществява със собствени средства, което става възможно, благодарение на повишената конкурентоспособност и ефективност на фирмата, в резултат на реализирането на проекта. Организирането на превоз на работниците на предприятието е предпоставка за устойчива трудова заетост и развитие на дружеството в дългосрочен аспект. 22 932.00 21 798.00
Информиране и публичност: Целта на настоящата дейност е информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, финансиращия фонд и популяризиране на обстоятелството, че проектът се изпълнява в рамките на ОП "Развитие на човешките ресурси" Дейността включва: - Подготовка, отпечатване и разпространение на брошури, пълноцветен печат, тираж 750 броя. Брошурата ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта; - Изработване на 1 брой информационна табела, които ще се поставят на видно място в Апартхотел Лъки Банско. 2 780.00 2 750.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.