Дейност 1 Организация и управление на проекта: Дейността цели постигане на ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта при спазване на изискванията на програмата и Управляващия Орган за постигане на очакваните резултати. Добрата организация на работата ще гарантира коректното разходване и отчитане на средствата от бюджета по проекта, спазването на процедурите за подбор на потребители и доставчици на социални услуги. Екипът за организация и управление на проекта ще включва 1 ръководител проект, 1 координатор, 1 счетоводител. Основните дейности по управлението на проекта ще включват:
- Разпределение на отговорностите и задълженията между членовете на екипа;
- Разработване и определяне на времеви график на изпълнението на дейностите по проекта
- Финансово управление на проекта;
- Контрол и мониторинг върху изпълнението и разходването на средствата от бюджета;
- Подготовка, разработване, съставяне и архивиране на проектната документация;
- Минимизиране на проблемите и трудностите в изпълнението на проекта чрез пряко взаимодействие с представителите на УО;
- Изграждане на организационна структура, която да позволи качественото и навременно изпълнение на проектните дейности;
- Спазване на изискванията за информираност и публичността и провеждането на събитията за информиране на обществеността относно проекта. |
32 690.00
|
26 595.65
|
Дейност 2 Сформиране на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда (наричан за целите на проекта „Звеното”): Звеното ще бъде разположено в помещения, които са общинска собственост. Не е необходим ремонт на помещенията, необходимо е осигуряването единствено на допълнително обзавеждане.
Под дейност 1. Осигуряване на необходимото оборудване и обзавеждане на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда
- Офис на Звеното – работно място за организатора на звеното, който ще е пряко отговорен за оперативното ръководство на дейността, съгласно изискванията на проекта. Офисът е място за провеждане на месечни срещи с домашните помощници, личните асистенти за отчет на дейността и планиране на услугите за следващия месец. Тук ще се провеждат консултациите и супервизията на персонала, предоставящ услугите. Помещението ще бъде оборудвано с бюро, офис стол, 3 бр. шкафове за документи.
- Зала за социални контакти – работно място за социалния работник и място за срещи на потребителите с цел подобряване на социалните контакти и преодоляване на социалната изолация. Помещението ще бъде оборудвано с маси - 2 бр. и столове - 10 бр. за потребителите, 2 бр. бюра, 2 бр. столове, които ще се ползват от социалния работник и от другите специалисти, които предоставят почасови услуги и от потребителите, лаптоп -1 бр. за социалният работник и за ползване от потребителите при необходимост.
Ще бъде осигурено и работно място за здравният работник с необходимото оборудване. Необходимо е закупуването на медицински шкаф и 2 бр. апарати за кръвно налягане, 2 бр. апарати за мерене на кръвна захар, 1 бр. спешна чанта с основни медикаменти и др. консумативи, произтичащи от работата на здравното лице.
Целта на създаването на Звеното е по този начин да се предоставят социални, медицински, информационни, административни услуги и друг вид услуги, произтичащи от потребностите и желанията на потребителите.
Затова е необходимо закупуване на следното оборудване и обзавеждане на Звеното :
- за офиса на Звеното – бюро- 1 бр., шкафове за документи – 3 бр., офис стол – 1бр.
- за помещението за социални контакти - маси – 2 бр. столове - 10, 2 бюра и 2 стола , лаптоп -1 бр.медицински шкаф - 1 бр., 2 бр. апарати за кръвно налягане, 2 бр. апарати за мерене на кръвна захар, 1 бр. спешна чанта с основни медикаменти.
Под дейност 2. Осигуряване на необходимия човешки ресурс за Звеното.
Екип – към Звеното за почасови социални услуги ще работят на трудов договор: организатор на Звеното, социален работник, здравен работник на 4 часов работен ден.
Организаторът на звеното ще се грижи за предоставянето на социални грижи в домашна среда и правилното протичане на работни процес на личните асистенти и домашни помощници. Той ще контролира работата им, както и ще обезпечава с необходимите материали и консумативи здравният и социалният работник.
Социалният работник ще консултира потребителите с цел улесняване работата с институциите, преодоляване на административни и други пречки насърчава включване в обществото.Всеки месец ще извършва мониторинг на предоставяните социални услуги от доставчиците.
Здравният работник ще извършва медицински манипулации и допустими в сферата му на компетентност консултации на потребителите на социални услуги. Той/тя ще извършва услуги като измерване на кръвно налягане и кръвна захар, превръзки и други такива в зависимост от необходимостта от здравна грижа. |
22 856.40
|
23 447.69
|
Дейност 3
Подбор на потребителите и доставчиците на социални услуги за осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка.: Дейността предвижда разработването на методика за оценка и подбор на потребителите на социална услуга, която да гарантира равнопоставяне, честен и лоялен подбор в зависимост от нуждите на лицата от грижа. За целта партньорът по проекта Сдружение "Нов път" ще разработи методиката и анкетна карта , по които да се извърши изборът на потребителите. Условие за участие в проекта ще имат лица и деца с увреждания и техните семейства, както и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Водещ принцип при планирането и изпълнението на проекта ще бъде поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на „отделния човек”. Осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение се основава на индивидуалната му оценка на потребностите. Дейността включва и подбор на личните асистенти и домашни помощници, които ще предоставят съответните социални услуги на потребителите отговарящи на индивидуалните им потребности. |
2 000.00
|
1 933.84
|
Дейност 4
Предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги на хора с увреждания в община Хайредин
: Предоставянето на услугите Личен асистент и Домашен помощник в домашна среда на хора в неравностойно положение ще се извършва въз основа на направените социални оценки и в зависимост от индивидуалните потребности от грижи.
Партньорът по проекта Сдружение „Нов път“ ще разработи Правила за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда , в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ППЗСП). Предоставянето на интегрирани услуги в Звеното за интегрирани социални и здравни услуги на хора с увреждания в община Хайредин ще бъде в пълно съответствие с целите на проекта. Партньорът по проекта ще разработи и предостави на екипа на проекта необходимите формуляри – заявление за участие в проекта, оценъчна карта на всеки един потребител, образец на договор за социални услуги и т.н. |
425 122.84
|
418 976.72
|
Дейност 5
Обучение на доставчиците на социални услуги и супервизия: Дейността ще се изпълни изцяло от партньора по проекта. Предвижда провеждането на едно въвеждащо двудневно обучение на назначените 18 домашните помощници по проекта и едно обучение на всички 51 лица назначени доставчици на услугите в първите дни на проекта за запознаване с разработената Методология за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда .
По време на изпълнение на договора ще се проведат още четири поддържащи обучения на всички домашни помощници и лични асистенти, разделени на две групи.
Партньорът по проекта ще проведе следващите пет надграждащи обучения като разработи програма и материали, които да са в помощ в процеса на ежедневната работа на лицата при упражняване на професията на домашен помощник и личен асистент.
Супервизиите, които предвиждаме в проекта ще включват провеждане на срещи с доставчиците на социални услуги, които срещат трудности при упражняване на професията си или се нуждаят от консултация или психологическа подкрепа за преодоляване на проблеми, които имат в ежедневната си работа.Супервизията ще предложи на личните асистенти и домашни помощници пространство за привилегировано слушане, т.е. преките доставчици ще имат възможност да говорят, да бъдат изслушвани, да обсъждат въпросите, които ги вълнуват в атмосфера на доброжелателност и конфиденциалност. По време на индивидуалните и групови супервизии личните асистенти и домашни помощници ще бъдат подкрепяни при разрешаването на конкретни проблеми или ситуации, ще получат отговори на въпроси, които ги вълнуват, ще споделят своите затруднения в пряката работа с потребителите и ще получат професионална подкрепа и съвет.
Супервизията на персонала ще е с продължителност от 250 часа и ще включва както групова, така и индивидуална работа през време на предоставяне на социалната услуга от 18 месеца. След всяка супервизия ще бъде изготвян протокол от експерта предоставящ услугата. |
7 110.00
|
5 490.26
|
Дейност 6 Подкрепа за потребителите на услугите – мотивационна, психологическа и др.: Спецификата на целевата хора - хора с увреждания и възрастни лица над 65 годишна възраст предполага психологическа работа за преодоляване на социалната изолация, депресивните състояния и нуждата от грижа от близки до тях хора. За целта се предвижда да бъде нает на граждански договор психолог, който да работи с целевата група и да подпомага предоставянето на социални услуги от страна на домашните помощници и личните асистенти.
Целта на дейността е да се идентифицират първо хората, които ще имат нужда от психологическа подкрепа, да се осигури спокойно място за работа с нуждаещите се - в Звеното, създадено по проекта или в домашна среда, и се работи с потребителите за преодоляване на отрицателните емоции и социалната изолация. От друга страна, психологическата подкрепа ще бъде ефективен начин за справяне със стреса на работното място от страна на личните асистенти и домашни помощници и ще подпомага процеса на тяпната работа по качественото предоставяне на грижи, преодоляване на напрежението (в случай, че такова възникне) между социалните работници и потребители на социална услуга. Психологическата и мотивационна подкрепа цели и подобряване на работната атмосфера, повишаване на професионалната компетентност на персонала, създаване на адекватни реакции при нужда, превенция от наранявания, обвинения от страна на хората с увреждания и изграждане на компетенции у асистентите за навременно сигнализиране или помощ. |
1 790.05
|
1 740.20
|
Дейност 7 Информация и публичност по проекта: С цел осигуряване на публичност на безвъзмездната помощ и оповестяване на изпълнението на проекта е предвидено да бъде проведена информационна кампания, която ще бъде напълно съобразена с изискванията на Единният наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Дейностите по информиране и публичност на проекта са от първостепенно значение за неговата реализация и предоставяне на информация на широката общественост за целите, финансовите източници и възможностите, които той предоставя в дългосрочен план. Те са изцяло съобразени и отговарят на изискванията на Регламент 1303/2013г. на Европейския Парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. При всички мерки за информация и публичност, предприети от община Хайредин, изрично ще бъде указвано съфинансирането от фондовете на ЕС. |
3 910.00
|
3 461.00
|
Разработване на Методология за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда : Целта на дейността е да се гарантира качеството и мултидисциплинарния подход при осъществяване на интегрираните социални и здравни услуги, съответстващи на потребностите на целевата група. Дейността включва разработване на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят от Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда (наричан за по-кратко Звеното). Методологията ще включва раздели, свързани със същността на предоставяните интегрирани социални и здравни услуги в Звеното, целевите групи, към които са насочени услугите, принципи в работата, правила и процедури при предоставяне на всяка една услуга (вкл. предоставяне на информация за услугите, процес на кандидатстване за ползване на услугите в Звеното, оценка на потребността от интегрирани социални и здравни услуги, процедура за подбор на потребителите, насоки при изготвянето на индивидуален план за предоставяне на услугите и сключването на договор между доставчика и потребителя, управление на основните рискове за потребителите на интегрираните социални и здравни услуги, организация и управление на предоставянето на интегрирани социални и здравни услуги, вкл. правилник за вътрешния ред на Звеното, структура, подбор и назначаване на персонал в него, обучения на персонала в Звеното, оказване на подкрепа и супервизия на персонала, вътрешна система за наблюдение и повишаване качеството на съответните интегрирани социални и здравни услуги, процедура за подаване и разглеждане на жалби и сигнали, водене на документация, финансово управление и отчетност, местоположение и материална база на Звеното.
|
4 500.00
|
6 197.34
|