Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение цели да осигури съвременна и естетична среда за повишаване качеството на общия туристически продукт на Община Нови пазар , чрез благоустрояване на туристическата инфраструктура и нови атракции за посетителите в местността "Станата". Идеята на проекта е да се възродят обществено-обслужващите функции на местността като зона за отдих, пикници и спорт на открито. "Станата" е гориста местност, разположена на 6 км. от гр. Нови пазар, известна в миналото като любимо място за еко-туризъм, ученически лагери и културни събития. 
Проектът включва следните дейности:
1. Създаване на зони за пикник в два имота, общинска собственост, в местността "Станата". В тях ще бъдат разположени 17 броя  туристически заслони с маси, пейки, барбекюта и кошчета за отпадъци. Всеки от заслоните е с капацитет 14 седящи места. 
2. Доставка и монтаж на детски съоръжения и обособяване на 5 броя кътове за игра. 
3. Изграждане на четири крайпътни зони за отдих, всяка с 3 броя пейки. 
4. Изграждане на 1 туристически заслон  и две пейки за отдих до изворна чешма в местността „Баалар чешма”.
5. Възстановяване на изворна чешма, близо до м. „Станата" и монтиране на две пейки за отдих.
6. Дейности по озеленяване и засаждане на 60 броя дръвчета атласки кедър и черен бор.
7. Поставяне на 12 броя информационни и 10 броя пътеуказателни табели в зоната за пикници и до двете изворни чешми и по трасето на пътя.
8. Разработване на Програма за маркетинг и реклама за развитие на интегриран културно-исторически, селски и еко-туризъм в общината и маркетинг на дестинацията.
С изпълнението на проекта туристическото предлагане в община Нови пазар ще се допълни и разнообрази с нови продукти и атракции, с възможности за фестивален и събитиен туризъм, интегриран селски и културно-исторически туризъм, уикенд почивки, ученически туризъм.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Цел на дейността: качествено и ефективно организиране, координиране, изпълнение, контрол и отчитане на проекта за постигане на заложените цели. Доброто управление на проекта ще създаде условия за точното и навременно осъществяване на дейностите и постигане на резултатите, заложени в проектното предложение, както и за законосъобразно разходване на средствата. Дейността предвижда: Балансирана координация и мениджмънт; Техническа и финансова отчетност по проекта; Подготовка на документация и провеждане на процедури, съгласно приложимото законодателство (ЗОП); Управление на комуникацията между участниците в проекта ; Комуникация с Договарящия орган на финансиращата програма; Прозрачно изпълнение; Организация на отчитането на проектните дейности. Подготовката на документацията и провеждането на процедури за избор на изпълнители в съответствие с българското законодателство в областта на обществените поръчки, ще гарантира спазването на принципите на прозрачност и публичност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. По проекта ще бъдат избрани изпълнители за: СМР и доставка на съоръжения за изграждане на туристическа инфраструктура (туристически заслони с барбекюта и кътове за игра, ремонт на крайпътна чешма, поставяне на информационни и пътепоказателни табели и озеленяване) и за Разработване на Програма за маркетинг и реклама за развитие на интегриран културно-исторически, селски и еко-туризъм в община Нови пазар и маркетинг на дестинацията. Община Нови пазар ще отговаря за цялостната координация, управление и контрол на изпълнението на проекта, надзора върху управлението на проекта, докладване на Държавен фонд "Земеделие" за настъпили извънредни ситуации в изпълнението, финансовото управление и контрола на бюджета, подготовката на заявки за верифициране на извършените разходи и др. Организацията за изпълнението на проекта, взема под внимание специфичните изисквания по настоящата процедура, с цел осигуряване на ефективни резултати в оптимален времеви план за изпълнение на проекта. За изпълнението на настоящият проект, кандидатът предвижда изграждането на ясни комуникационни канали, което ще създаде условия за качествено управление на дейностите, навременно идентифициране на евентуални рискове и преодоляването им. За да постигне очакваните резултати по време на изпълнението, кандидатът ще следва стриктно общата и специфичните цели, спецификата и графика на дейностите. Ръководителят на проекта ще приложи утвърден подход за управление от своята практика, който ще бъде доразвиван и усъвършенстван в процеса на изпълнение на всяка конкретна дейност. Ръководителят на проекта ще съблюдава за спазването и изпълнението на всички изисквания за информация и публичност на проекта, във връзка с правилата на Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. и Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони. 0.00 3 500.00
Създаване на туристическа инфраструктура: Дейност 2 е основна в проектното предложение, насочена към създаването на туристическа инфраструктура и нови атракции в зони за отдих и пикници. Основната цел на дейността е: Да се възродят обществено-обслужващите функции на местността „Станата” като зона за отдих, спорт и туризъм, с което да се допълнят и разнообразят възможностите за интегриран селски и културно-исторически туризъм в общината. В миналото „Станата” е била любимо място за отдих и туризъм, ученически лагери, фолклорни празници и събори, както на жителите на Нови пазар, така и на околните села и техните гости. Днес мястото е занемарено и обрасло с прораснали храсти и тревиста растителност. Община Нови пазар се ангажира със собствени средства да почисти терена преди изпълнение на заложените в настоящия проект СМР дейности. Пътят за достъп до местността е с асфалтова настилка и в сравнително добро състояние, подходящ за автомобили, велосипеди и пешеходен туризъм. По протежение на трасето има две изворни чешми. Едната е в добро състояние и няма да бъде обект на инвестиции по проекта, а за втората (по-близо до м. „Станата”) се предвижда ремонт и възстановяване. Дейността включва: 1. Създаване на зона за отдих и пикници в местността „Станата”, на 6 км. от центъра на град Нови пазар, с 18 броя преместваеми туристически заслони с открити барбекюта, с капацитет 14 седящи места всеки. Доставка и монтаж на детски съоръжения за 5 броя кътове за игра. Туристическите заслоните се предвижда да са с размери 3,00/5,00 м. и да бъдат изградени от дървен материал. Покривното покритие ще бъде от полизол, в цвят хармониращ с природната среда. За всеки заслон са предвидени маса, две пейки и кошче за отпадъци. На разстояние 3 м. от всеки заслон ще бъде изградено открито барбекю от плътни керамични или шамотни тухли, върху бетонова подложка. В кътовете за игра ще бъдат разположени съоръжения, чиито конструктивни елементи са изработени от дървесина с въжени елементи : комбинирано детско съоръжение за баланс, катерушки, съоръжение за катерене с форма на дърво и комбинирано детско стрийт фитнес съоръжение за катерене-шестостен. Два от кътовете за игра ще включват по една дървена къщичка на кокоши крака. 2. Изграждане на места за отдих покрай пътя водещ към местността „Станата”. Единият от 18-те туристически заслони ще бъде поставен до изворна чешма по пътя, която се намира в местността „Баалар чешма”. Там ще бъдат поставени и две пейки за отдих. Зони за отдих с по 3 броя пейки ще бъдат създадени на още четири места по протежение на пътя. 3. Възстановяване и реновиране на съществуваща изворна крайпътна чешма по пътя за м. „Станата”, гр. Нови пазар, която се намира в сервитута на пътя към м. „Станата” в имот от кадастралната карта на с. Памукчи , община Нови пазар. До тази чешма също се предвижда поставяне на две пейки за отдих. 4. Дейности по озеленяване, включващи доставка и засаждане на 60 броя дръвчета атласки кедър и черен бор. 5. Поставяне на 12 броя информационни и 10 броя пътеуказателни табели в зоната за пикници и до двете изворни чешми и по трасето на пътя към м. „Станата”. Дейностите по проекта ще се реализират върху имоти, общинска собственост, както следва: - В имот с № 52009.101.988 се монтират 13 заслона с барбекюта и три къта за игра. - В имот № 52009.101.987 се монтират 4 заслона с барбекюта и два къта за игра. - В имот № 52009.102.310 се монтира 1 заслон с барбекю и 2 бр. пейки до чешмата, както и на още четири различни места по пътя по 3 бр. пейки. - В имот № 55292.117.302 по кадастралната карта на с. Памукчи ще се монтират 2 бр. пейки до изворната чешма край пътя. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 3.1. СМР - дейности за ремонт и обновяване на крайпътна чешма. 3.2. СМР - дейности /доставка и монтаж на туристически заслони и изграждане на барбекюта/. 3.3. СМР - дейности /доставка и монтаж на детски съоръжения/. 3.4. Озеленяване и поставяне на информационни и указателни табели. 3.5. Приключване на работата и приемане на обекта. 114 462.13 108 581.07
Разработване на Програма за маркетинг и реклама за развитие на интегриран културно-исторически, селски и еко-туризъм в община Нови пазар и маркетинг на дестинацията: Цел на дейността: Популяризиране на местните туристически продукти и услуги, привличане на туристи и утвърждаване на Нови пазар като дестинация за еко, селски и културно-исторически туризъм. Програмата за маркетинг и реклама за развитие на интегриран културно-исторически, селски и еко-туризъм и маркетинг на дестинацията ще представя туристическия потенциал на община Нови пазар. Ще бъдат изтъкнати предимствата на общината като екологично чист район с красива природа, богато културно-историческо наследство и запазени традиции, бит и култура, подходящ за частни и публични инвестиции в сферата на туризма. Програмата ще дефинира конкретни маркетинг-дейности и мерки за насърчаване на развитието на единни туристически продукти за интегриран селски, еко и културно-исторически туризъм, позиционирането им на различните пазари и посочване на каналите и средствата за комуникации и реклама, чрез което да бъдат поставени основите на активна рекламна политика. Програмата за маркетинг и реклама за развитие на интегриран културно-исторически, селски и еко-туризъм в община Нови пазар и маркетинг на дестинациятаще включва минимум следното съдържание: 1. Анализ на съществуващото състояние и тенденции за развитие на туризма в община Нови пазар. 2. Туристически потенциал и възможности за формиране на туристически продукт „Нови пазар” за развитие на интегриран културно-исторически, селски и еко туризъм. 3. SWOT – анализ на състоянието на туризма в община Нови пазар. 4. Материални и нематериални компоненти на туристически продукт за развитие на интегриран културно-исторически, селски и еко-туризъм в община Нови пазар. 5. Визия, основна цел, целеви групи, крайни бенефициенти, приоритети, мерки 6. Очаквани резултати от изпълнението на Програмата за маркетинг и реклама за развитие за развитие на туризма и маркетинг на дестинация Нови пазар. 7. Мониторинг и оценка на Програмата за маркетинг и реклама за развитие на интегриран културно-исторически, селски и еко-туризъм в община Нови пазар и маркетинг на дестинацията. В рамките на програмата ще бъдат разгледани и възможностите за сътрудничество със съседни общини и областния център град Шумен, за да бъде изграден „мост” на сътрудничество между Туристическите информационни центрове в община Нови пазар и съседните общини и да бъдат продължени добрите връзки и традиционните съвместни събития между тях. Част от програмата ще бъде създаването на обща база данни за туристическите обекти, места за настаняване и подслон, зони за отдих и културни събития в община Нови пазар. Новата туристическа инфраструктура и атракции, създадени по проекта ще бъдат включени в пакети туристически продукти и услуги, които ще се предлагат активно на пазара. Те ще бъдат обединени в рекламни пакети с възможностите за културно-исторически, селски, събитиен туризъм и съществуващите места за настаняване в общината. Очаква се с изработването и изпълнението на тази програма, участието в туристически борси и реклама да се привлекат и задържат повече туристи в района и да се наложи марката „Нови пазар” като предпочитана дестинация за посочените видове туризъм. 3 930.00 1 746.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.