Подготовка на проектното предложение: Дейността по подготовката на проектното предложение включва следните поддейности: 1. Изготвяне на прединвестиционно проучване на компостиращата инсталация и прединвестиционно проучване на инсталацията за предварително третиране. 2. Изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци/с подробен масов баланс/. 3. Изготвяне на проучване на нагласите на населението към разделното събиране на зелени и/или биоразградимите отпадъци; за нагласите на населението към употребата на компост от отпадъци, и за степента на осведоменост на населението за нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и биоразградими битови отпадъци за целите на изграждането на предвидените инсталации за компостиране. 4. Изработване на документи, свързани с управлението на компоста и фракциите от инсталацията, План за използване на получения краен продукт компост; Схема за контрол на качеството на компоста; План за третиране на остатъчния отпадък от инсталацията за компостиране и План за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция. 5. Изготвяне на документи за процедура за преценка на необходимостта от екологична оценка и оценка за съвместимост.6. Изготвяне на Анализ разходи-ползи. 7. Разработване и окомплектоване на проектното предложение, вкл. бюджет, анализ на остойностяване на дейностите, график за изпълнение на дейностите по проекта, съобразен с плана за външно възлагане и др.експертни анализи, които са общи за проектното предложение. Дейността е стартирала преди сключване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Тя е допустима съгласно регламентите на ЕК и националното законодателство, както и според насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Дейността е финансирана със средства на Бенефициента . Разходите по тази дейност са включени като допустими и подлежат на възстановяване от ОП "Околна среда 2014 -2020 г". Дейността е стартирала през м.03.2017г и нейната продължителност е до подаване на проектното предложение, отразяване на забележки от УО и подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ с общините от РСУО Средногорие Еко.
|
427 200.00
|
445 000.00
|
Разработване на документации за възлагане на обществени поръчки, организация и провеждане на тръжните процедури.: Изпълнението на дейността ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители. В рамките на дейността ще бъдат разработени документации за възлагане на следните обществени поръчки: 1.Инженеринг Работно проектиране, Строително-монтажни работи и авторски надзор,доставка имонтаж на технологично оборудване на компостиращата инсталация и на инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци; 2.Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци; 3.Доставка на оборудване, съоръжения и техника, необходими за експлоатацията на инсталацията за предварително третиране; 4.Доставка на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими битови отпадъци и специализирана транспортна техника; 5.Информация и публичност на проекта. Изготвените документации ще бъдат в съответствие със ЗОП, като бъдат спазени всички заложени в него принципи равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност и договорните условия на ФИДИК за поръчките за Инженеринг и Строителен надзор. Видовете процедури за възлагане на обществените поръчки ще бъдат съобразени със стойностните прагове, съгласно чл.20 от ЗОП. Изготвените документации за провеждането на обществените поръчки ще се представят на Възложителя за преглед и одобрение. След одобрението на документациите, ще стартира провеждането на процедурите за избор на изпълнители. Провеждането на процедурите ще се осъществи от Водещата община Златица, съвместно с общините партньори, съгласно подписаното Споразумение за партньорство. Дейността ще стартира през първия месец от изпълнение на проекта. Разработването на документациите за обществените поръчки ще става поетапно. След приемането на всяка документация и одобрението от Възложителя ще стартира съответната процедура по организация и провеждането и. Обществените поръчки ще се обявят поетапно както следва: 1. Информация и публичност; 2. Инженеринг проектиране, СМР и авторски надзор на компостиращата инсталация и на инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци. 3. Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци; Предвидената продължителност на процедурата за за Информация и публичност е 1 месец, съобразно реда за възлагане по чл.20, ал.3 от ЗОП. Продължителността на останалите 2 процедури до сключване на договор до 6 месеца.
Следващите процедури за обявяване и провеждане са: 1. Доставка на оборудване, съоръжения и техника, необходими за експлоатацията на инсталацията за предварително третиране; 2. Доставка на необходимото оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими БО и специализирана транспортна техника. Процедурите ще стартират след сключването на договора за Инженеринг на компостиращата инсталация и инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци.
Продължителността до сключване на договор до 6 месеца. Избраният изпълнител ще подпомага Възложителя при провеждане на процедурите, ще изготвя становища и разяснения в случай на обжалване на изготвена документация пред КЗК или образуване на съдебен процес. Ще дава разяснения в законоустановения срок във връзка с постъпили искания. Ще изготвя необходимите документи при евентуално депозирани жалби срещу решения на Възложителя за избор на Изпълнител при обжалване пред КЗК и ВАС. Контрол по изпълнение на дейността ще се осъществява от Ръководителя на проекта.
|
83 880.00
|
82 440.00
|
Инженеринг проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор на компостиращата инсталация: Тази дейност ще бъде възложена на инженеринг и включва изготвяне на работен проект, изпълнение на строително-монтажни работи, доставка и монтаж на технологично оборудване и упражняване на авторски надзор. Целта на дейността е да се изгради необходимата инфраструктура за увеличаване на дела на рециклираните и оползотворени чрез компостиране зелени и/или биоразградими отпадъци на територията на РСУО Средногорие Еко. Инсталацията ще се изгради на терена на РДТБО гр.Златица, в ПИ 082017"а", с площ 14,863 дка. В ПИП е избран вариант на технологолия за компостиране в открити клетки с навес,чрез автоматизирана система за разместване и разбъркване. Съгласно изготвеният масов баланс на отпадъците на РСУО и в съответствие с РПУО в ПИП е определен капацитет на инсталацията от 2932 до 3000т/г. Работният проект ще се изготви в съответствие с глава 7 от Наредба №4/2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, като задължително ще се отразят изискванията на глава пета "Изисквания за производството и употребата на продукти от оползотворяване на биоотпадъци от Наредбата за разделно събиране на биоотпадъци и третиране на биоразградимите отпадъци, приета с ПМС №50/25.01.2017 г. Работния проект ще включва подробни КСС и технически спецификации за технологичното оборудване, съобразно избраната технология за инсталацията за компостиране. Изпълнението на СМР включва подготовка на терена и изграждане на навес за компостиране и констуктивна част на улей за компостиране. Осигуряването на необходимата техника и оборудване за изграждане и функциониране на инсталацията за компостиране, техническите и количествените показатели са изчислени и определени в ПИП. Взети са предвид анализите на масовия баланс на БО и прогнози за образуваните зелени отпадъци в общините, предвидения капацитет на инсталацията и честотата на събиране на отпадъците, отдалечеността от мястото за компостиране, състоянието на транспортната инфраструктура и т.н. Отчетени са резултатите от проведеното социологическо проучване на нагласите на населението. Ще бъде доставено и монтирано технологично оборудване необходимо за експлоатацията на инсталацията: 1. Автоматизирана система за разместване и разбъркване, с хоризонтални оси, въртящ се ротор. 2. Шредер-постъпващите биоотпадъци се раздробяват и размесват с уплътняващ материал. 3. Сито - полученото количество готов компост се пресява с ротационно сито. В рамките на дейността се включва и упражняване на авторски надзор. Авторският надзор ще бъде осъществяван от проектантите изготвили работния проект по смисъла на ЗУТ и Наредба №4. Съгласно чл.162 от ЗУТ авторският надзор е задължителен предвид категорията на строежа. Съгласно чл.162, ал.3 от ЗУТ предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него работен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Съгласно анализите в изготвения ПИП изграждането на инсталация за компостиране ще обезпечи постигането на целите на всяка от общините по чл.31, ал.1, т.2 от ЗУО и слез 2020 г. и ще осигури изпълнението на предвидените целеви стойности на индикаторите в т. 2 Индикатори от настоящия ФК. По време на изпълнение на дейността, община Златица ще предприеме необходимите действия за организиране на съвместно възлагане по чл. 8 от ЗОП на обществена поръчка за избор на оператор на инсталацията от всички общини членки на РСУО Средногорие еко като съвъзложители. Ще бъде изготвена документация и процедурата ще бъде проведена своевременно, така че преди въвеждане в експлоатация на инсталациите да е избран оператор, чийто персонал да бъде обучен от изпълнителя на инженеринг. Обществената поръчка ще бъде обявена през 14 месец от изпълнението на АДБФ и ще бъде сключен договор през 19 месец. Контрол по изпълнение на дейността ще упражнява ръководителят на проекта и Специалист по техническо изпълнение строителен инженер от ЕУП. |
1 025 494.97
|
995 214.58
|
Инженеринг проектиране, строително монтажни работи и авторски надзор на инсталацията за предварително т ретиране на битови отпадъци: Тази дейност ще бъде възложена на инженеринг и включва изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР за изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, доставака и монтаж на технологично оборудване и упражняване на авторски надзор. Целта е да се изгради необходимата инфраструктура и осигури оборудване за увеличаване на дела рециклирани и оползотворени БО на територията на общините членки на РСУО. Инсталацията ще се изгради на терена на РДТБО гр.Златица в ПИ 082017"а". В ПИП е избран вариант за изграждане на инсталация за предварително третиране на смесени БО включваща сепариране на отпадъка, отделяне на рециклируемите фракции и стабилизиране на подситовата (биологична) фракция по закрит (аеробен) способ. Съгласно изготвеният масов баланс на отпадъците на РСУО и в съответствие с РПУО в ПИП е определен капацитет на инсталацията от 5683 до 6000 т/г. Работният проект ще се изготви в съответствие с глава 7 от Наредба №4 от 21.05.2001 г. СМР включва изграждане на обща инфраструктура и административно битова сграда, подготовка на терена и изграждане на хале за сепариране, навес складове и биофилтър. Осигуряването на необходимата техника и оборудване за изграждане и функциониране на инсталацията, техническите и количествените показатели са изчислени и определени в ПИП. Взети са предвид анализите на масовия баланс на БО и прогнози за образуваните отпадъци в общините, предвидения капацитет на инсталацията и честотата на събиране на отпадъците, отдалечеността от мястото за предварително третиране, състоянието на транспортната инфраструктура и т.н. Ще се достави следното технологично оборудване: 1. Приемен бункер за съхранение на отпадъци за 48 часа; 2. Захранващ верижнолентов транспортьор. 3. Машина за разкъсване на торбички; 4. Наклонен подаващ лентов транспортьор 5. Лентов транспортьор за предварително сортиране на БО. 6. Поддържаща платформа; 7.Вибрационно сито. 8. Поддържаща платформа на вибрационно сито 9.Сепариращ лентов транспортьор; 10. Поддържаща платформа на сепариращ лентов транспортьор. 11. Лентови транспортьори 3 бр.; 12. Магнитен сепаратор метални отпадъци от сортиращата лента; 13. Вкопана транспортна лента към балираща машина 14. Машина за балиране; 15. Кабинки за сортировачи 2 бр–за отделяне на едрогабаритни и за отделяне на рециклируеми. 16. Контейнери за рециклируеми фракции . За втори модул - инсталация за стабилизиране на подситовата фракция ще се достави: 1.Приемен бункер метален контейнер 10куб.м. 2. Наклонена транспортна лента; 3. Хоризонтална ГТЛ; 4. Горен магнитен сепаратор 5. Смесител обем 5 куб.м; 6. ГТЛ към аеробен биостабилизатор 7. Аеробен биостабилизатор (загуба на влага - 35%) ; 8. Складови клетки за биостабилизирана продукция - 3бр; 9. Контейнери за метал 1,1 куб.м. В рамките на дейността се включва и упражняване на авторски надзор. Авторският надзор ще бъде осъществяван от проектантите изготвили работния проект по смисъла на ЗУТ и Наредба №4. Съгласно чл.162 от ЗУТ авторският надзор е задължителен предвид категорията на строежа. Съгласно анализите в изготвения ПИП изграждането на инсталация за предварително третиране ще обезпечи постигането на целите на всяка от общините по чл.31, ал.1, т.1 от ЗУО и след 2020 г. и ще осигури изпълнението на целевите стойности на индикаторите в т. 2 Индикатори от настоящия ФК. По време на изпълнение на дейността, община Златица ще предприеме необходимите действия за организиране на съвместно възлагане по чл. 8 от ЗОП на обществена поръчка за избор на оператор на инсталациите от всички общини членки на РСУО като съвъзложители. Процедурата ще бъде проведена своевременно, така че преди въвеждане в експлоатация да е избран оператор, чийто персонал да бъде обучен.ОП ще бъде обявена през 14 месец от изпълнението на АДБФ и ще бъде сключен договор през 19 месец В дейността са предвидени и 10000 лв. за такси. Контрол на дейността ще упражняват- Ръководител проект и Специалист по техническо изпълнение - строителен инженер от ЕУП. |
5 380 017.46
|
5 343 309.62
|
Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци.: Дейността строителен надзор е рагламентирана в чл.168 от ЗУТ. Строителният надзор е дейност, гарантираща надежден контрол върху качественото изпълнение на планираните строителномонтажни работи, отговарящи на предварително зададените качествени, количествени и технически параметри и показатели. Избраният изпълнител ще изпълнява и функциите на „Инженер“ по смисъла на договорните условия на ФИДИК за двата договора за инженеринг. Консултантът осъществяващ строителен надзор ще изготви Комплексен доклад, съдържащ оценка за съответствие на проектната документация със съществените изисквания към строежите, служещ като основание за одобряване на инвестиционните проекти на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци и за издаване на Разрешение за строеж. Надзорните дейности са изключително важни за постигане на дълготраен ефект на проектните цели и резултати. Изпълнителят, упражняващ строителния надзор ще носи отговорност за: законосъобразно започване на строителните дейности, пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на строителните работи съгласно изготвените проекти, спазване на условията за безопасност на труда, качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите а безопасност, годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Той ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба № 3 на МРРБ за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. По време на изпълнението на строително‐ монтажните работи надзорът ще съблюдава основно за: • Спазване на проекта, за изпълнението на видовете работи, съобразно изискванията на инвестиционни проект; • Спазване на правилата по осигуряване безопасност и здраве; • Влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество; • Съставяне на необходимата строителна документация; • Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на извършваните строителни дейности; • Достоверността на данните в изготвените протоколи и актове; • Подготовка на писмени становища до Възложителя и участие в приемателни комисии. След приключване на строително ‐ монтажните работи консултантът, упражняващ строителния надзор, ще изготви окончателен доклад до Възложителя – община Златица. Дейността ще се осъществява паралелно с изготвянето на проектите и извършването на строително монтажните работи на двете инсталации. Контрол по изпълнението на дейността ще се осъществява от Ръководителят на проекта и Специалист по техническо изпълнение строителен инженер от ЕУП. |
204 000.00
|
152 249.86
|
Доставка на мобилна техника, необходими за експлоатацията на инсталацията за предварително третиране.: Тази дейност включва доставка на техника необходима за експлоатацията на инсталацията за предварително третиране. Дейността е допустима съгласно насоките за кандидатстване и е необходима за обслужването на инсталацията за предварително третиране. Осигуряване на необходимата мобилан техника за иксплоатацията на инсталацията за предварително третиране, техническите и количествените показатели са изчислени и определени в ПИП. В ПИП е изчислен капацитета на инсталацията за предварително третиране от 5683 до 6000 т/г . Взети са предвид анализите на масовия баланс на битовите отпадъци и прогнози за образуваните отпадъци в общината, предвидения капацитет на инсталацията и честотата на събиране на отпадъците. Съгласно предвижданията в ПИП и капацитета на инсталацията, следва да се достави следната мобилна техника:
1. Челен товарач с примерни технически характеристики: товароподемност ~2,5 т, височина на повдигане ~5,8 м, товарачна кофа с обем~ 1 куб.м., палетна вилица, управление по хидравличен път с джойстик - 1 бр. на стойност 200 000 лв. без ДДС
2. Челен товарач (фадрома) с примерни технически характеристики: кофа с нож ~1,25 куб.м, Товар на преобръщане – при изправено положение - ~4 т., товар на преобръщане при 40 градуса артикулация – ~3,5 т., управление по хидравличен път с джойстик, - 1 бр. на стойност 145 000 лв. без ДДС
3. Камион тип мултилифт, с примерни технически характеристики: хидравлична двураменна система с повдигатален капацитет 6 т., обем на контейнерите до 12 куб.м, заключване на надстройката, екологична норма на двигателя ЕВРО6, колесна формула 4х2, - 1 бр. на стойност 160 000 лв. без ДДС.
4. Електрокар, с примерни технически характеристики: товароподемност ~1,5 т., височина на повдигане ~3000-3300 мм, вилични рогове с дължина ~1220 мм, тип на задвижване – електрическо; скорост на движение с/без товар – ~14/15 км/ч; тягова батерия ~48V/480Ah, зарядно устройство, - 2 бр. на стойност 56 000,00 лв. без ДДС (28 000 лв. за 1 бр.). Специализираната колесна техника е предназначена да извършва товарно-разтоварна дейност за нуждите на инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци. При средно 252 работни дни в годината капацитета на инсталацията на ден се изчислява на 23,81 т/ден или приблизително 75 куб.м/ден. Челният товарач прибутва под навеса разтоварените смесени БО от общинските системи за сметосъбиране. Натоварва и зарежда в приемния бункер на инсталацията (І-ви модул - сепарираща инсталация) отпадъците, от където започва същинския процес на сортиране. Вторият челен товарач от процеса на пресоване на разделените рециклируеми материали се използва за прибутване към и натоварване на захранващите лентови транспортьори към пресата за балиране. И двата челни товарача ще се използват за общи подемни/почистващи нужди около съоръжението. Специализирания камион с мултилифт система с кука ще обслужва контейнерите на територията на площадката за предварително третиране на битови отпадъци. Изискванията за техническите характеристики на камиона са - еклогична норма на двигателя ЕВРО 6, колесна формула 4х2. Оборудването с което трябва да бъде снабден се състои от: еднораменен хидравличен механизъм за повдигане на контейнери мултилифт система с кука. Електрокарите са предназначени за товарене на бали от балиращата машина в халето за сепариране и зареждане /подреждане/ на балите под навеса на складовете и върху превозните средства. Дейността ще стартира след сключване на договор с изпълнител за Инженеринг, проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на БО. Изпълнението на дейността косвено ще допренесе за изпълнението на предвидените целеви стойности на индикаторите в т. 2 Индикатори от настоящия ФК, тъй като мобилната техника е предназначена за обслужване на инсталацията за предварително третиране и без нейното наличие тя не би могла да работи функционално и да допринесе за изпълнение на заложениет индикатори. |
673 200.00
|
648 000.00
|
Доставка на необходимото оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградим и битови отпадъци и спец иализирана транспортна техника.: Тази дейност включва доставката на техника и съдове за многократна употреба за събиране на биоотпадъци при източника на образуване и специализирани транспортни средства за извозване на разделно събраните биоотпадъци до компостиращата инсталация. Съгласно изготвеният морфологичен анализ на отпадъците от общините от РСУО Средногорие еко и изготвения масов баланс на отпадъците е предвидено в рамките на системата да бъдат разделно събрани годишно около 2932 - 3000 т. зелени и биоразградими отпадъци. В ПИП е разгледана системата за събиране и транспортиране на биоразградимите отпадъци и осигуряване на съдове за разделно събиране на биоразградимите отпадъци. Имайки предвид, че биоразградимите и зелени отпадъци, предмет на разделно събиране ще се образуват основно от месеците – април до ноември, то при 252 работни дни, дневното им количество ще бъде от 11,9 т/д. В ПИП след разглеждане на възможните начини за прилагане на разделно събиране на зелените и биоразградимите отпадъци са приети системи за разделно събиране, включващи: несменяеми съдове за зелени отпадъци с обем 1,1 куб.м.; специализирана транспортна техника за обслужване на съдовете за разделно събиране на зелените отпадъци; специализирана мобилна техника за раздробяване и нарязване на разделно събрани извън габаритни (спрямо съдовете) зелени топадъци. В ПИП е предвидена доставката на: 1.Специализиран камион за разделно събиране на биоразградими отпадъц.- 3 бр.; 2. Специализирана мобилна техника за раздробяване и нарязване, - 3бр.; 3. Контейнери за разделно събиране ‐ несменяеми, обем 1,1м3, кафяви, водоустойчиви, плътно затваряне, - 242 бр. Количеството на техниката за разделно събиране на биоразградимите отпадъци и транспортирането им до компостиращата инсталация, е изчислено в ПИП на база годишното количество на биоотпадъците по общини, честотата на извозване на разделно събраните зелени отпадъци, средното разстояние до площадката за компостиране, времето за натоварване на един контейнер, среден брой курса дневно.
За Община Пирдоп, облужващ общините Пирдоп, Антон и Копривщица е предвидена доставката на 2 бр. специализирани камиони за извозване на разделно събраните зелени и биоразградими отпадъци и 2 бр. шредер за раздробяване и нарязаване.
За Община Златица, обслужващ общините Златица, Челопеч, Чавдар и Мирково е предвидена доставката на 1 бр. специализиран камион, 1 бр. шредер за раздробяване и нарязване.
За община Златица е предвидена доставката на - 58 бр. контейнери за разделно събиране; за община Пирдоп е предвидена доставката на 119 бр. контейнери за разделно събиране; за община Антон е предвидена доставката на 6 бр. контейнери за разделно събиране; за община Копривщица е предвидена доставката на 19 бр. контейнери за разделно събиране; за община Челопеч е предвидена доставката на 26 бр. контейнери за разделно събиране; за община Чавдар е предвидена доставката на 9 бр. контейнери за разделно събиране; за община Мирково е предвидена доставката на 5 бр. контейнери за разделно събиране; Дейността ще стартира след сключване на договор с изпълнител на СМР за компостиращата инсталация и инсталацята за предварително третиране и започване на строителните работи. В рамките на дейност 2 ще се изготвят подробни технически спецификации за техническите параметри и изисквания към специализираната техника и оборудване, необходими за системата за разделно събиране на биоотпадъците. . Изпълнението на дейността косвено ще допренесе за изпълнението на предвидените целеви стойности на индикаторите в т. 2 Индикатори от настоящия ФК, тъй като предвидената техника е предназначена за разделно събиране на зелени и/или биоразградими отпадъци, които ще захранват инсталацията за компостиране и ще се изпълнят заложените индикатори. - Общо количество на депонираните биоразградими битови отпадъци от обслужваните от всички инсталации населени места,
Контрол по изпълнение на дейността ще упражнява Инженер транспортна техника и технология. |
716 544.00
|
710 700.00
|
Организация и управление: Описание
Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП), цялостна организация и управление на дейностите по проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от сключване на ДБФП и ще осъществява дейност през целия проектен период. ЕУП ще се състои от служители на бенефициента и външни експерти, наети по чл. 49, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. Членовете на екипа изготвят междинните и окончателният доклад за напредък по проекта, съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания.Членовете на ЕУП ще осъществяват мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, ще осъществяват координация по договорите, ще следят за спазване на графика за изпълнение на проектните дейности, ще докладват за нередности. Екипът за управление на проекта е отговорен солидарно за правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020), за съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване и за осигуряване на благоприятна среда за изпълнение на проекта.По време на изпълнение на проекта ще бъдат провеждани работни срещи между членовете на екипа, на които ще се обсъжда напредъка на изпълнение на отделните дейности, ще се отчита извършената през текущия месец работа и ще се изготвя работен план по отношение на организацията на предстоящите за изпълнение дейности. ЕУП е отговорен за проследяването изпълнението на дейностите в сроковете, заложени във всеки договор с конкретен изпълнител, както и за окончателното изпълнение и отчитане на целия проект пред УО на ОПОС съгласно крайния срок, заложен в ДПБФП. По време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите по проекта. ЕУП ще се състои от служители на бенефициента: 1. Ръководител на проекта; 2. Финансист; 3. Специалист мониторинг и докладване; 4. Координатор; 5. Юрист; 6. Технически сътрудник-съхранение на документи и външни експерти осигурени чрез избор на изпълнител за Експертна техническа помощ по реда на ЗОП: 1. Специалист техническо изпълнение - строителен инженер; 2. Инженер транспортна техника и технологии; 3. Инженер - еколог. Поради липса на специалисти със специфична експретиза от страна на Бенефициента, ще бъдат наети външни експрети за изпълнение на част от задълженията по управление на поректа. Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; Оптимизиране на използването на проектните ресурси; Постигане на ефективна координация и комуникация с изпълнители на дейностите; Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Организационната структура за управление на проекта демонстрира наличие на административен капацитет и ясното разделение на функциите на отделните членове в него. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Реализацията на дейността ще обхване целия период на изпълнение на проекта. Структурата на екипа е заложена с професионален подход и с предвиждане за появата на евентуални проблеми и начините за тяхното своевременно отстраняване. Заложен е гъвкав подход в механизма на приемане на управленски решения свързани с проекта. ЕУП осигурява качествено изпълнение на заложените дейности по проекта, във връзка с това са заложени механизми и за регулярен контрол на изпълнителите на обществените поръчки по ЗОП. С цел максимално пълна и ефективна реализация на очакваните резултати от проекта, са предвидени и съответните механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг за напредъка и предприемането на конкретни мерки при необходимост. |
285 022.11
|
242 399.10
|
Информация и публичност на проекта: Възлагането и изпълнение на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на ЕС за информация и комуникация на всеки проект финансиран със средства от европейските фондове. Изпълнението на дейността ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по оперативна програма “Околна среда 2014–2020 г.”, и „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. Във връзка със осъществяването на мерките за информация и публичност изпълнителят ще изготви Инструкция за осигуряване на информация и публичност, съдържаща всички изисквания за задължителната визуализация на проекта. Инструкцията ще бъде представена на всички изпълнители на проектните дейности и ще бъде задължителна за спазване от тях. Бенефициентът носи отговорност във всеки един документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, вкл. всеки присъствен списък или друг доказателствен материал да се посочва, че проектът се финансира по ОП "Околна среда 20142020 г с подкрепата на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския съюз(ЕС). По проекта са предвидени следните мерки за информация и публичност: Начална/откриваща пресконференция, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта. Заключителна пресконференция, която ще се проведе в последния месец от изпълнение на проекта, след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел за информира обществеността за изпълнението на проекта и постигнатите резултати. В рамките на дейността ще се организират и проведат две официални събития: "Първа копка" и за откриване на обекта. Ще бъдат изработени Интрнет банери, както и публикации в местните и национални медии. Изработването на Интернет банер има за цел да привлече вниманието, да предизвика интереса на обществеността, да подтикне към преминаване към сайта или търсене на допълнителна информация за проекта. Дейността по информация и публичност на проекта ще бъдат съобразени с изискванията за проекти, при които общото публично финансиране надвишава 500 000 евро и включват финансиране на инфраструктура и строителство. Ще бъдат изработени и поставени 2 билборда на подходящи места. На билбордовете задължително ще бъде отбелязан приносът на ЕС и на държавата като е се изобрази: емблемата на ЕС и упоменаването на Европейски съюз; наименованието ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020г с наименованието на ОПОС; името на проекта; общата стойност на проекта, както и размерът на националното и европейско финансиране, както и съфинансирането от бенефициента; началната и крайната дата на проекта. Монтажът на билбордовете ще бъде извършен преди официалното откриване на строителната площадка. Билбордовете ще се отстранят не покъсно от 3 месеца след приключване на работата по проекта. След приключване на проекта ще се поставят постоянни обяснителни табели. Съдържанието им е идентично със това на билбордовете, но без дати за начало и край на проекта. Монтажът на табелите ще се извърши непосредствено след отстраняването на билбордовете. Предвижда се подготовка и разпространение на печатни информационни материали - брошури и промоционални материали - папки, тефтери, флаш-памет, фанелки, чанти и химикалки. За целите на публичността ще бъдат изработени Информационни стикери. Предвидено е закупуването на машини и оборудване, предназначени за експлоатацията на инсталациите и техника за разделно събиране на биоотпадъци. Стикерите ще се поставят на подходящо място върху оборудването и техниката. На стикера следва да бъдат визиуализирани емблемата на ЕС, надпис Европейски съюз, името на ЕФРР, общото лого на програмен период 2014-2020 г и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. |
83 880.00
|
44 628.00
|