Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Училището - мечта за всеки" е планиран да се изпълни за 26 месеца от Сдружение "Младежко бюро за социални услуги и граждански инициативи", в партньорство с ОУ "Христо Ботев", с. Българене и Община Левски. Той цели да се създадат условия за интегриране на учениците от ромски произход към образователната система и живота на общността, изграждане на толерантна и приобщаваща среда за тяхното личностно и физическо развитие и бъдеща реализация. Включени са дейности, които са съобразени с желанията и потребностите на целевата група. Ще бъдат въведени творчески дейности, ще се сформират спортни отбори, ще бъдат организирани творчески и спортни изяви на учениците от целевата група и програма за социални умения. В програмата са планирани посещения на театрални представления, културно-исторически еднодневни експедиции в региона, срещи с успели обществени личности. За повишаване на семейната грижа на учениците от целевата група, ще бъде въведена нова за училището-партньор форма на работа - семейни конференции. Чрез тях ще се окаже подкрепа на учениците с девиантно поведение и агресивни постъпки, на родителите и представителите на ромските семейства, за изграждане на спокойна и развиваща потенциалите на децата семейна среда. Проектът ще даде възможност за изграждане на екипи от учители и външни специалисти, чрез което ще бъде осигурено качество и ефективност на проектните дейности. За осигуряване на прозрачност сред местната общност и региона е включена дейността "Публичност на проект", включваща пресконференции, изработване и разпространение на информационни материали. За успешното изпълнение на проекта е планирана самостоятелна основна дейност: "Управление на проекта". В резултат на изпълнението му, учениците от ромски произход ще развият своите личностни потенциали, ще се приобщят към  своите връстници и общността, ще се мотивират за по-пълноценно участие в образователния процес и ще бъдат преодолени проблемите, свързани с ранното им отпадане от училище.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта: Управлението на проекта ще се осъществява през целия 26-месечен проектен срок от проектен екип, в който ще бъдат включени: ръководител на проекта, координатор, администратор и счетоводител. С всеки един от тях ще бъдат сключени трудови споразумения, регламентиращи техните задължения, отговорности, работна заетост и възнаграждения. Всеки член на екипа ще работи в сътрудничество с останалите членове, в дух на доверие и коректност. Задълженията между тях ще бъдат разпределени според конкретните позиции и длъжностни характеристики. В ежемесечните работни срещи на екипа, ще бъде обсъждано изпълнението на дейностите, възникналите проблеми и ще бъдат вземани решения за тяхното преодоляване, след обективен анализ на ситуацията и постигане на съгласие. През първите два месеца ще бъде проведена подготовката на проектните дейности: ще бъдат назначени всички ангажирани в изпълнението на проекта лица, ще бъдат разработени програмите на дейностите, графиците за изпълнението им и ще бъдат въведени проектните документи. Проектният екип ще подготви документите и ще проведе процедурите за избор на доставчици на стоки и услуги, обезпечаващи дейностите. През останалите 24 месеца, през които ще се провеждат проектните дейности с учениците от целевата група и с техните родители, всеки член на проектния екип ще изпълнява своите конкретни ангажименти. Ще бъде разработен план за вътрешен мониторинг и оценка, чрез който ще бъде измерван напредъка на проекта, отчитани индикаторите и резултатите. Регулярно ще се подготвят междинни отчети, които ще осигурят финансова стабилност на обезпечаването на дейностите. Проектният екип ще бъде ангажиран с организирането на дейностите, с тяхната документиране, с комуникацията с ръководствата на трите партньора. 17 885.60 17 749.92
Допълнително обучение по български език: Учениците, които учат в училището-партньор и са от ромски произход са 49 от общо 61 ученика, т.е. над 80%. Те живеят "затворено" в своята общност. В техните семейства се говори единствено на ромски език, което е основната причина за недостатъчните им езикови познания, трудностите при възприемането и разбирането на учебния материал, комуникацията с учителите и представителите на местната общност. За учениците-билингви, които се затрудняват с комуникацията на български език, което се отразява на цялостното им обучение в училище, ще бъдат сформирани 4 групи, според възрастовите им характеристики и езиковите им дефицити. Обучението ще се провежда по предварително разработени програми, които ще бъдат съобразени с конкретните потребности на учениците, включени в дейността. Методите също ще бъдат подбрани, съобразно техните интереси и необходимост от развитие на четивната им техника, обогатяване на речниковия им запас, интерпретиране на текстове, комуникация по различни теми, свързани с техния бит, взаимоотношения, околния свят. Ще бъдат използвани нагледни материали, ще бъдат прилагани интерактивни методи: ролеви игри, викторини, състезания, драматизации. Всяка група за допълнително обучение по български език ще провежда по две занимания седмично, като всяко занимание ще съдържа по 2 учебни часа. Във всяка група ще участват по 10 ученици, за да може да бъде провеждана и индивидуална подготовка. За всеки един участник ще бъдат предвидени: дидактически материали, учебни пособия /тетрадки, химикалки, детски книги/ и мултимедийни проектори и подвижни компютри, чрез които ще се води интерактивното обучение по български език. Обучението ще се осъществява от учители от училището-партньор. 30 480.00 31 035.87
Творчески дейности: За изпълнението на дейността ще бъдат сформирани две извънкласни форми на творчески занимания, състави по музикално и изобразително изкуство. Те ще се ръководят от учители, които имат опит за работа по тези изкуства, но целия процес на изпълнение на дейността, ще бъде подпомаган от консултанти - професионални творци. Заниманията ще се провеждат по два пъти седмично, като всяко занимание ще съдържа по два учебни часа. Във всеки състав ще участват по 12 ученици. Консултантът по музика ще подбира, представя и разработва музикалните произведения, които ще бъдат включени в репертоара на състава по музикално изкуство. Консултантът по изобразително изкуство ще въведе нови за учениците изобразителни техники. Включването на професионални творци ще повиши качеството на творческите дейности и ще привлече вниманието на учениците към избраните от тях изкуства, защото ще имат възможност да работят с професионални творци. Програмите ще включат теми, свързани с културната идентичност на ромите, което ще допринесе за взаимното опознаване на културните етно-традиции от тях и техните връстници. Творческият процес е възможност по естествен начин, учениците от ромския етнос да се интегрират към образователната система и към живота на местната общност. Той е силен инструмент за въздействие върху взаимоотношенията между учениците, за изграждане на толерантна и развиваща среда. Участващите в творческите състави ученици ще имат възможност да развият своите творчески потенциали. В края на двете учебни години ще бъдат организирани концерт-изложби, чрез които участниците в творческите дейности ще представят своите постижения и ще демонстрират наученото в сферата на двете изкуства. Концертите ще се проведат пред местната общност, като специално място ще бъде осигурено за техните родители. Участието в творчески дейности, в културни събития с пряко участие на учениците е подход, който със сигурност ще окаже позитивно въздействие върху процеса на тяхната интеграция, върху изграждане на техния позитивен образ в общността, върху промяна в нагласите на ромските семейства относно ролята и значението на образованието за развитието и реализацията на техните деца. През летните ваканции ще се проведат два творчески 7-дневни лагери, в които учениците от клубовете ще провеждат репетиции и творчески занимания. 35 823.20 26 355.47
Спортни дейности: В резултат на предварителното проучване, учениците от целевата група изразиха силно желание за създаване на футболен училищен отбор за момчетата и отбор по бадминтон за момичетата. Спортът е любимо занимание за тях, училището има подходяща материална база за двата вида спорт. Ангажирането им с извънучилищна спортна дейност ще се отрази не само на тяхното физическо развитие, но ще изгради по естествен начин редица личностни качества: отборен дух, толерантност, воля за победа, дисциплина. Спортуването е дейност, която е предпочитана от учениците в тази възраст и тя ще допринесе и тяхното интегриране към образователната система. Във всеки спортен отбор ще участват по 20 ученици. Тренировките ще се провеждат два пъти седмично, по два часа за всяка една тренировка. Спортните занимания ще се водят от учители, но ще бъде нает и професионален специалист /спортен педагог/, в качеството си на консултант. Той ще съдейства за разработването на тренировъчните програми, ще подпомогне тренировъчния процес и ще повиши качеството на спортните дейности. В рамките на тази дейност, ще бъдат организирани 4 спортни празника, в които ще бъдат включени състезания, демонстрации на двата спорта, спортни игри и забавления за учениците от цялото училище. При провеждането им ще бъдат наградени отличилите се ученици, както и всички участници в спортните дейности. През двете летни ваканции ще се проведе по един седемдневен спортен лагер - първият за отбора по футбол, а втория - за отбора по бадбинтон. За ефективното провеждане на спортно-тренировъчния процес, ще бъде избрано подходящо място и база, с наличие на спортни площадки и игрища. 3 755.32 24 965.52
Програма за социални умения: Програмата за социални умения е изключително важна и необходима за учениците от целевата група. Голяма част от тях живеят при изключителна бедност, в семейства на безработни родители, при материални дефицити и без възможности да бъдат възпитавани в развиваща социалните им умения среда. Това е и една от причините за трудностите ми за адаптация, след завършване на основното училище и прекъсване на образованието им. Учениците от ромски произход нямат възможност да излизат извън своето село. Те не познават големия град, нямат информация за културно-историческото богатство на своя край, не изграждат ценности провокирани от срещи с изкуството, културата и историята. Това налага разработване на програма за развитие на социалните им умения, насочена към опознаване на околната действителност чрез преживявания, които да способстват и за личностното им развитие и за по-осмисленото опознаване на действителността. В програмата ще бъдат включени: 5 посещения на детски театрални представления в Драматичен театър "Иван Радоев", гр. Плевен, за да се срещнат за пръв път с професионалното театрално изкуство. Ще бъдат организирани 8 еднодневни опознавателни исторически експедиции до гр. Левски, гр. Плевен, гр. Велико Търново и гр. Ловеч, за да посетят най-популярните културно-исторически обекти на региона, в който живият. Ще бъдат организирани срещи с успели професионалисти от различни сфери на обществения живот, за да могат да изграждат чрез успеха на другите свои собствени модели за подражание и следване. Срещите ще се провеждат веднъж месечно, като всяка среща ще се провежда в рамките на три учебни часа. 28 776.00 26 532.00
Семейни конференции : Семейните конференции са съвременен подход за работа с родители, които имат потребност от подкрепа във връзка с отглеждането и възпитанието на своите деца. Поради това, че повече от половината ученици на училището са от ромски произход, чиито семейства живеят в социална изолация, при изключително тежки битови условия, в които честите прояви от криминогенен характер на членове на семействата и на широкия семеен кръг се отразяват на децата. Засилващата се агресия в поведението на учениците, проявите на нетолерантност, липсата на дисциплина, безпричинните отсъствия са отражение на липса на родителски умения за възпитание на децата от целевата група. За преодоляване на тези проблеми, ще бъде въведена форма за работа с учениците, които са с най-чести негативни прояви и техните семейства. Семейните конференции са форма на семейни дискусии, в които с участието на психолози, които работят в двойка, обсъждат проблемите на детето, както и тяхната връзка с вътрешно семейните взаимоотношения. Извеждайки потребностите на детето, членовете на семейството и на широкия семеен кръг поемат конкретни отговорности към него, за да може то да бъде в център на семейната грижа и възпитание. Водещата организация разполага с обучени и подготвени експерти, които са квалифицирани за провеждане на семейни конференции и въвеждането на тази дейност ще подобри вътрешно училищния климат, ще бъдат преодолени проблеми, свързани с девиантното поведение на учениците, ще бъдат въвлечени и родителите в този процес. Семейните конференции ще се провеждат веднъж седмично, в подходящо за семействата време, в подходяща зала на местното читалище, за да се избегнат притесненията на родителите от училищната среда. Всяка семейна конференция ще се провежда в рамките на 4 учебни часа, в присъствието на 4-12 представители на родители и роднини, които имат пряко отношение към отглеждането и възпитанието на съответния ученик. Според методологията за провеждане на тази форма на работа със семейства на ученици, които имат потребност от решаване на поведенчески проблеми, за всяка семейна конференция се предвижда кафе-пауза, през която участниците могат да обсъждан поставените проблеми в неформален порядък. Ще бъде закупено необходимото техническо оборудване: мултимедиен проектор, мобилен компютър, флипчарт и екран. През проектния период ще бъдат проведени 96 семейни конференции. Ще бъде назначен учител за експерт "Административни дейности" на дейността, който ще провежда комуникацията с учениците и техните родители, ще участва в хода на всяка семейна конференция и ще регистрира напредъка в промяната на поведението на всеки ученик, включен в дейността. 26 682.00 21 768.19
Публичност на проекта: Ще бъдат организирани 2 пресконференции, които ще се проведат в гр. Плевен - областния център, за да могат да бъдат привлечени всички местни и регионални медии, което ще даде възможност за разпространяване на информация за проекта на територията на целия регион. В тях ще участват членовете на проектния екип и представители на трите партньора. Ще бъдат изработени, тиражирани и разпространени прес-съобщения и информационни брошури. Брошурите ще се необходими не само за двете пресконференции, но и за другите публични събития, за да могат повече хора да бъдат информирани за целите, дейностите и планираните резултати. Ще бъдат изработени 2 банери, които ще бъдат поставяни на видно място при провеждането на всяко публично събитие. Ще бъдат изработени и 3 бр. информационни табели, които ще се поставят на сградите на 3-те партньори. За перманентното информиране на обществеността, ще бъдат публикувани 2 журналистически материали, отразяващи изпълнението на проекта. Всички информационни материали ще бъдат съобразени с изискванията на програмата за визуализация. Дейността ще бъде възложена на изпълнител. 1 950.00 1 375.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.