Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "За по-добър живот в община Ракитово" цели създаване на модел за насърчаване партньорството и сътрудничеството между местните власти и ромските общности чрез участието на всички институции, партньори и асоциирани партньори, работещи за интеграцията на тези целевите групи в българското общество. В проектното предложение са предвидени реализирането на дейности за активиране на икономически неактивни лица, психологическо подпомагане, социална и професионална интеграция на лица от целевите групи с фокус насърчаване участието им на пазара на труда и създаване на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните условия при включването им в заетост. Предвидено е обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, което ще предостави възможност на обучените от целевата група за бъдеща реализация на пазара на труда. С оглед развитието на информационните и комуникационни технологии и нарастването на обема на наличната информация в Интернет възниква необходимостта от притежаване на специфични знания и умения за работа със съществуващата технологична инфраструктура от всеки един от нас. Ще бъде осигурена заетост на 35 лица от целевата група в община Ракитово. Друга основна дейност е повишаване информираността относно социалните и здравните права на маргинализираните групи, чрез провеждане на информационни кампании. Насърчаване семейното планиране промяна на практики, имащи негативно влияние върху социалното включване на младите хора от маргинализираните общности, повишаване на здравната култура. Предвидено е подпомагане на деца и ученици от етническите малцинства на територията на Община Ракитово в сферата на образованието, както и работа с родителите им за повишаване на интереса към образованието - семейна подкрепа на децата им в детската гради и извън нея за постигане на по-добри резултати. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Активиране на икономически неактивни лица : Дейността ще се реализира на територията на община Ракитово със съдействието на Агенцията по заетостта чрез: - поименно определяне на съответния представител на целевата група, който не учи, не работи или пък не е регистриран като търсещ работа в дирекция „Бюро по труда” (ДБТ), заедно с адрес за осъществяване на контакт с него. - достигане до представители на ромската общност, хората в риск и други представители на целевата група, които не работят, не учат или не са регистрирани в ДБТ, което практически представлява намирането и осъществяването на контакт с тях.. Основните предизвикателства и причини за високата безработица и неактивност сред ромската общност и хората в риск наред с общото свито търсене на работна сила по време на кризата, включват и: • Липса на професионален опит, ключови умения и трудови навици. • Преждевременно напускане на училище, ниско образование. • Ниска степен на професионална квалификация или липса на квалификация. • Ограничена мобилност. • Недостатъчна и непостоянна активност за търсене на работа и загуба на трудова мотивация поради невъзможност за започване на първа работа или продължителен престой без работа. • Предлагане на нерегламентирана работа с ниско възнаграждение и без осигуровки и оттук ограничаване на правата за обезщетения и помощи при безработица. Ромската общност са потърпевши от икономическата криза в по-голяма степен от останалите групи, тъй като при намаляване на персонала най-често са сред първите съкратени, а същевременно имат немалки разходи, включително за семейство и за отглеждане на деца, и обикновено нямат други доходи или недвижимо имущество, все по-малко могат да разчитат на подкрепа от родителите и роднините. Целта е представителите на целевата група да заемат своето място на пазара на труда чрез осигуряването им на заетост и конкурентоспособност. В дейността ще участва и Сдружение "Таланс", което ще направи анализ на икономически неактивни лица, с цел създаване на индивидуален профил на всяко лице. При работата си с идентифицираните неактивни лица експертите ще ги активират като ги насърчават и подпомагат да изберат от следните възможни „пътеки” за активиране: 1. Връщане в образователната система: отпадналите от образователната система трябва да бъдат насочвани към образователни институции и структури на Министерството на образованието и науката на регионално и местно ниво за продължаване на образованието. 2. Регистриране в дирекция „Бюро по труда” 3. Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа. 4. Насочване към реализация на пазара на труда. 5. Насочване към включване в социални и здравни услуги. Очакваме минимум 20 лица да бъдат активирани, които с още други представители на целевата ще бъдат включени в дейности за психологическо подпомагане, мотивационо обучение и заетост. Ромската общност и хората в риск, които не учат и не работят и не търсят активно работа, ще бъдат включени на пазара на труда, съобразно техните характеристики по пол, възрастови подгрупи, наличие или липса на трудов опит, образование, притежаване на ключови умения, местоживеене с цел бъдеща трудова реализация. 13 720.00 13 440.00
„Подобряване достъпа до образование” , чрез активно включване на родители от ромската общност: Дейността е насочена към родителите на ромските деца, включени в дейностите по ОПНОИР по проекта с цел превенция на ранното отпадане от училище и редовно посещение на детската градина. Преждевременното напускане на училище е сложно явление, което оказва сериозно влияние върху индивидуалните съдби на пряко засегнатите и благосъстоянието на ромските семейства, върху възможностите за развитие на техните общности и върху цялостното социално-икономическо развитие на страната ни. Превенцията и преодоляването на проблема изисква интегрирана политика и ангажираност на всички сектори и институции, свързани с образованието и с личностното и професионалното развитие на децата и младите хора, поради което е необходимо да се работи с ромските родители колкото се може по-отрано. В тази връзка е предвидено провеждане на 3 мероприятия на тема „Активни родители“. Основните теми в мероприятията ще бъдат: - Базови познания за ранното детско развитие; - Стъпки за успешна интеграция в образователната система на ромски деца и младежи; - Ролята на детската градина и училището за социалната и професионалната реализация на личността; Работата с родителите е основна част от превенцията за ранно отпадане на децата от училище. Дейността има за цел подкрепа за семейства от уязвими етнически малцинства и семейства в неравностойно положение за редовно посещение на децата им в детски градини от 3-годишна възраст с оглед ранната им социализация; насочване участието на родителите във възпитателния процес и работа с родители за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. Дейността е ориентирана към активно и пълноценно включване на родителите в дейностите на детската градина, която посещава детето за подпомагане на процеса на обучение, развитие, толерантност, интеграция и социализация на децата. В тази връзка е предвидено психолози да работят на терен в семейна среда, посещение в домовете на лицата от целевата групи, т.е „от врата на врата“. 14 600.00 14 520.00
Психологическо подпомагане на целевата група: Психологическото подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група.В проекта е предвидено предоставянето,както на индивидуални консултации/ИК/ със всяко едно от лицата,така и провеждане на групови консултации/ГК/.ИК е работа с едно лице с конкретни жизнени проблеми,чрез регулярно им изследване и обсъждане.На съответното лице се предоставя възможност да говори свободно за своите важни поведенчески и емоционални проблеми с квалифицирано и независимо/обективно лице по начин,който е различен от доброжелателния светски разговор на обичайната социална ситуация.ПК е насочена към уязвими хора,изпитващи трудности и мотивирани да преодолеят негативни,мъчителни преживявания.Участниците в ГК се включват в групата,за да добият повече знания или умения за решаването на даден проблем-обществен,образователен,професионален,превантивен.Консултативната група борави със съзнавани проблеми и е ориентирана към разрешаването на краткосрочни въпроси или подготовка на умения за определени социални роли,професионално ориентиране.В тази връзка са предвидени провеждането както на индивидуални,така и на ГК.Голяма част от ромската общност и другите уязвими групи изпитват големи затруднения да се интегрират професионално,поради това,че те не притежават изискваните в трудовите среди социални компетенции.Оказва се,че е необходимо да се работи за развитието на тези компетенции.В по-голямата част от случаите,нито семейната им среда,нито традиционно действащото училище не са успели да изградят у тези групи умения и способности,необходими за социалното и професионалното интегриране.Целта на дейността е да се развият посочените по долу умения на социалните компетенции необходими за по-лесното интегриране. Самостоятелност:Умения за съобразяване с някои социални норми,Умения за изпълнение на задача или дейност в предвидените срокове-търсене на работа или предаване на свършена работа или административни документи,Умения за организиране на придвижването си в заобикалящата ги среда.Себеутвърждаване;Умения за изразяване;Умения за представяне на самия себе си в добра светлина,Умения за откритост;Умения за преминаване към действие.Да останеш активен въпреки трудностите;Да поемаш отговорности;Да поемаш инициативата;Умения за прилагане в действие на образователен или професионален проект.Общуване:Умение да разбираш и да бъдеш разбран;Умение за декодиране на съобщение;Умение за изразяване по разбираем начин;Умение за предаване на преживяно събитие;Умение да изслушваш останалите и самия себе си;Умение да оставиш другите да се изкажат;Умение да изслушваш други;Умение да имаш предвид мнението на другите,за да разшириш собствените си представи.Толерантност и уважение по отношение на другите;Приемане на различията;Спазване на правилата и кодовете на групата, колектива, в който се намираш Работа в екип;Умение да приемаш работа в екип;Активно участие при работа в екип 4.Адаптиране към живота в предприятието;Опознаване на живота в предприятието Интегриране в живота на предприятието;Инвестиране в работата в предприятие;Умения за интегриране в групата, в бригадата;Уважение към труда на другите;Изпълнение на поставена задача;Умение за успешно изпълнение на дадена задача;Умение за организиране на работата Правила за живот и работа в групата(които всеки се ангажира да спазва) Отговорност-Аз съм отговорен за това,което ми се случва или не в групата.Дискретност -Думите на членовете на групата са само за тях.Аз не трябва да ги разпространявам извън групата.Действие.Реакция-Осмелявам се да заемам позиция според мнението си.Поставям си цели.Уважение към този,който говори в момента;Не прекъсвам говорещите,не монополизирам думата.С цел поддържане на мотивацията на целевата група се предвиждат и организиране на 2 надграждащи тренинг-обучения за 32 лица и едно въвеждащо тренинг-обучение за новонаетите 10 лицата от целевата група 48 406.00 48 126.00
Предоставяне на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”: Дейността включва организиране и провеждане на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” на 60 лица от целевата група, което ще им даде възможност за бъдеща реализация на пазара на труда. С оглед развитието на информационните и комуникационни технологии и нарастването на обема на наличната информация в Интернет възниква необходимостта от притежаване на специфични знания и умения за работа със съществуващата технологична инфраструктура. Да сме дигитално компетентни в днешния свят изисква не само достъп до и боравене с ИКТ, но и подходящи познания, умения и нагласи свързани с тях. Базисните компютърни умения са свързани преди всичко с обработката на текст и ползването на Интернет. Тези умения би трябвало да се придобият още по време на училищното обучение, като основните проблеми на придобиването на тази грамотност се свързват преди всичко с липсата на материална база и проблема с Интернет-връзката и най-вече, че голяма част от целевата група няма достъп до компютър, поради което се неконкурентно способни на трудовия пазар. Интернет стана неразделна част от ежедневния живот, място за обяви за свобони работни места, бизнес, обучение и извличане на разнообразна информация. В резултат на това се налага хората в съвременното информационно общество да притежават умения за търсене, анализиране, синтезиране и оценяване на информацията. Овладяването на необходимите знания и умения за работа с информационните технологии се превърна в един от основните фактори за ефективно използване на съществуващата технологична инфраструктура. Днес дигиталната компетентност е част от ключовите компетентности и се счита за основен фактор за развитие на дигитална култура и информационно общество в световен мащаб. Изборът на лица за включване в обучение за съответната ключова компетентност ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото. Лицата следва да бъдат разпределени по групи за постигане на максимална ефективност. 1. Наименование на ключовата компетентност: 4 „Дигитална компетентност” 2. Хорариум на обучението: 45 учебни часа при 8 /осем/ учебни часа дневно. Продължителността на един учебен час е 45 минути. 3. Брой на обучаваните лица: 60 4. Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за придобита ключова компетентност Дигитална компетентност – Компютърна грамотност Цената за обучението на едно лице е 250,00 /двеста и петдесет лева/ лева. 15 000.00 14 940.00
Наемане на трудови медиатори: Във връзка с по-ефективното осъществяване на контакти и комуникация с целевата група е предвидено да бъдат назначени 3 лица от ромски произход на трудов договор на длъжност: „Трудов медиатори“ с цел да се насърчи и да се развива на местно ниво сътрудничеството по въпросите на заетостта с акцент ромското включване. Лицата, които ще бъдат назначени следва: - да познават и се ползват с уважение от представителите на ромската общност в населеното място; - да имат опит в решаването на проблеми сред общността, съвместно с местни структури от неправителствения сектор; - да притежават добри комуникативни и организаторски умения; - да притежават способност за планиране и организиране на дейността си. Чрез избраните лица на длъжност „Трудов медиатори“ общността ще бъде непрекъснато информирана за изпълнение и възможността за включване в дейностите по проекта. Трудовите медиатори ще извършват и мониторинг на дейностите по проекта. 43 125.00 42 617.32
Включване в заетост на целевата група в община Ракитово: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. От преминалите мотивационно обучение на 25 лица ще бъде осигурена заетост до 12 месеца в Общинска администрация Ракитово на длъжност "Работник поддръжка". С тях ще бъдат сключени трудови договори. Изборът на длъжността е направена от община Ракитово при отчитане на няколко фактора и спазването на хоризонталните принципи: - Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство, устойчиво развитие. Длъжността е съобразена така, че да е подходяща и за мъже и за жени, която ще допринесе за повишаване качеството на живот и насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на ромската общност, както и на други уязвими групи. - Заетост до 12 месечен период и 3 месечен период предполага, че задачите с които наетите лица ще бъдат натоварени следва да бъдат краткосрочни, за да могат да се изпълнят. Допълнителна заетост ще бъде осигурена на 10 лица за 3 месеца в Общинска администрация Ракитово на длъжност "Работник поддръжка". - Тъй като работодател ще бъде общината, то дейностите, с които ще бъдат ангажирани наетите лица трябва да са от нейните компетенции и да бъде подпомогната дейността на общината. - Не на последно място, целта на заетостта е да активира целевата група, да им даде възможност за професионално развитие. 233 873.25 203 294.01
Включване в заетост на целевата група при работодател "Пейчинов Лес" ЕООД: "ПЕЙЧИНОВ ЛЕС" ЕООД е търговско дружество с еднолична отговорност регистрирано на смисъла на Търговския закон. Основната дейност на дружеството е залесяване, дърводобив и преработка на дървен материал. Като фирмата има право да извършва и други дейности - консултантски услуги. строителство, обзавеждане и ремонти. внос-износ, продажба на стоки - собствено производство, транспортни, рекламни и туристически услуги. земеделско производство, растениевъдство. комисионни, спедиционни и превозни сделки. търговско представителство и посредничество. лизинг, както и всички други търговски дейности, незабранени от закона. покупка на всякакви стоки с цел препродажба в първоначален или обработен вид. Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. От преминалите мотивационно обучение на 10 лица ще бъде осигурена заетост за 9 месеца в "ПЕЙЧИНОВ ЛЕС" ЕООД на длъжност "Работник поддръжка". С тях ще бъдат сключени трудови договори. 65 128.50 0.00
Повишаване информираността относно социалните и здравните им права. Насърчаване на семейното планиране. : Дейността е насочена към повишаване информираността относно социалните и здравните им права, както и насърчаване на семейното планиране.Предвидено е провеждането на 4 кампании - 2 в гр. Ракитово и по една в гр. Костандово и с. Дорково за разясняване на социалните и здравните им права и 4 кампании в същите населени места на тема семейно планиране и начини за избягване на забременяване (контрацептивни методи). Промяна на практики, имащи негативно влияние върху социалното включване на маргинализираните общности, като  Кампании в общността за семейно планиране и начини за избягване на забременяване (контрацептивни методи), преодоляване на ранните бракове и други патрирхални практики, имащи негативно влияние върху социалното включване на младите хора от маргинализираните общности;  Кампании в общността за информиране относно социалните и здравните им права; 23 466.67 23 266.67
Повишаване на здравната култура на целевата група: Дейността ще се реализира на територията на община Ракитово със съдействието на Регионална здравна инспекция - Пазарджик. Целта на дейността е образователна подкрепа на граждани от етнически малцинства, включително роми относно заболявания, представляващи здравен и социален проблем сред малцинствени групи и хора в неравностойно социално положение. Възпитанието в здравната култура е сложен целенасочен процес на формиране на субективна култура, основана на определени знания, убеждения, мотивация, придобити навици и поведенчески модели. То е съвкупност от целенасочени педагогически въздействия, чрез които хората първо се информират за ползите и рисковете от определени поведенчески модел и отделно действие (знания), изграждат нови убеждения и навици, и на базата на повишената мотивация променят поведенческия си статус. Навикът е затвърдено с времето умение, убеждение или поведенчески модел, повтарящ се автоматично при ежедневни дейности или решаването на сходни проблеми. целите на дейността са • да информира представителите на ромската общност за влиянието на социалните, икономическите и други условия на средата върху здравето, за индивидуалните рискови фактори и поведение, за наличието на подходи и възможности за решаването му; • да мотивира и насърчава представителите на ромската общност в избора на поведение и начин на живот и да стимулира личното им развитие; • да предотвратява рисковете и неблагоприятните състояния чрез убеждаване на представителите на ромската общност да придобият доказани правилни модели на поведение и навици, които ще им помогнат за справяне с тях; • да повишава чувствителността на обществото за необходимостта от съответната политика насочена срещу рисковете и да увеличава обществения контрол върху факторите на средата. Висока информираност и лична здравна култура, съчетани с добра организация на здравеопазването е най-надеждната гаранция за добър здравен статус и качествено здравеопазване на населението в дадена страна. Това е най-важният отличителен признак за високо развита и цивилизована държава. 8 800.00 8 716.00
Развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи: • Общата цел на дейността: Преодоляване на негативните стереотипи чрез развитие на потенциала на служители и специалисти чрез повишаване на преносимите умения и компетентности при обслужване на ромско население. • Повишаване на капацитета и компетентността на служители и специалисти в община Ракитово чрез адекватни, актуални и качествени обучения насочени към работа със специфични групи. Фундамент за защита от пряка и непряка дискриминация, и расизъм във всичките му форми е изграждане на капацитет за интеркултурна комуникация на служители и специалисти, обслужващи специфични групи. Именно поради тази причина планираме 2 двудневни обучения за служители и специалисти обслужващи хора от уязвими групи. Предвиждаме по настоящата дейност да бъдат включени служители и специалисти от областта на здравеопазването, образованието, социалните дейности и др. работещи на територията на община Ракитово, обслужващи ромско население. Те ще имат възможност да се включат в двете обучения, както следва:  Тренинг-обучение „Работа със спечифични групи“ 16 учебни часа за 60 служители и специалисти, разпределени в три групи.  Тренинг-обучение „Европейско гражданство и работа в интеркултурна среда“ 16 учебни часа за 60 служители и специалисти, разпределени в три групи. ЗНАНИЯ: • За представителите на основните целеви групи, ползватели на административни услуги – уязвими групи, хора в неравностойно положение, хора с увреждания и др. • За същността на приложението на интегрирания подход на равнопоставеност на специфичните групи граждани; • За основните теории на мотивация на членовете в екипа; • За основните стресори на работното място и техники за справяне с тях; • За нормативните документи защитаващи равенството между половете и толерантното отношение спрямо специфичните групи граждани; УМЕНИЯ : • Успешно прилагане на интегриран подход на равнопоставеност на специфичните групи граждани; • За изграждане на ново различно отношение към неравнопоставените групи за създаване на условия за постигане на равнопоставеност и равен достъп до обществените ресурси; • Преодоляване на стереотипите и предрасъдъците при работата със специфични групи граждани; • Ефективна комуникация с членовете в един екип; • Творческо решаване на проблеми и методи за вземане на екипни решения; • Въздействие и мотивиране на членовете на екипа; • Превенция от възникване на конфликтни ситуации в екипа, както и преодоляване на евентуално възникнали такива; • Ефективна работа в екип. ЦЕЛИ НА ОБУЧЕНИЕТО: • Да развият своя инструментариум за водене на интеркултурен диалог в работна среда; • Да се запознаят със същността на интеркултурното общуване и интеркултурната комуникативна компетентност; • Да се запознаят с особеностите на мултикултурното общество; • Да се увладеят техники за успешна водене на делови преговори; за делегирането на правомощия; за управление и поведение по време на срещи; • Да се повиши личната ефективност и продуктивност на служителите; • Да се въведе и увладее моделът на Кора Агатучи за „преход в интеркултурна компетентност” ; • Да се запознаят с принципите на Европейското гражданство и основните права на европейските граждани; Програмата на обучението включва разнообразни теми, свързани със ролята на интеркултурното общуване и особеностите на мултикултурното общество, техники за водене на ефективен диалог на работното място, целите, резултатите и конкретните предимства от воденето на интеркултурен диалог, както и практически примери за приложението интеркултурната комуникативна компетентност в административна среда. Основно се набляга на следните теми: ● Умения за работа в интеркултурна среда ; ● Принципи на Европейското гражданство ; ● Техники за ефективен диалог и включване на всички заинтересовани страни ; ● Стилове на поведение при преговори. „Мека” и „твърда” линия на поведение ; 42 600.00 28 116.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.