Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 707 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Грижа за децата на община Долни Дъбник" цели превенция на социалното изключване, намаляване на бедността сред децата, чрез инвестиции в ранното детско развитие. Той е продължение на проекта „Подкрепа за социално включване на уязвими групи от Община Долни Дъбник”, по Проекта за социално включване /финансиран със Заем 7612BG от МБ за възстановяване и развитие в периода 2008-2015/, чрез който бяха въведени интегрирани услуги за ранно детско развитие, насочени към деца до 7 годишна възраст от уязвими групи, вкл. деца с увреждания и техните семейства, както и бъдещи родители. Ще бъдат осъществени предвидените в процедурата дейности за Община Долни Дъбник, които са: „Ранна интервенция на уврежданията“, „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания“, „Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения“, „Семейно консултиране и подкрепа", „Индивидуална и групова работа с деца и родители, в т.ч. и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина“, „Здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията“, „Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище“, „Управление и функциониране на услугите“. Ще бъдат подкрепени 310 деца в ранна детска възраст и 175  семейства за подобряване на достъпа до здравна грижа, формиране на родителски умения, подобряване на семейната среда, повишаване на училищната готовност на децата за включване в образователната система, както и предотвратяване на настаняването на деца в специализирани институции. Услугите ще се предоставят на територията на всички населени места в община Долни Дъбник, в продължение на 75 месеца. Предоставянето на услугите ще повиши благоденствието на децата и качеството на живот в община Долни Дъбник.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта: Управлението на проекта ще се осъществи от сформиран за целта проектен екип. Той ще въведе основните проектни документи, гарантиращи добро управление на проектните дейности: График за търговете, Одитна пътека, Екшън план на проектните дейности, План за вътрешен мониторинг и оценка. Ще бъде приложена процедура за подбор и наемане на персонала, с изведени критерии и срокове за прилагането ѝ, документи за комплектуване на личните трудови досиета на наетия персонал: формати на заявление за постъпване на работа, длъжностни характеристики за всички позиции на мултидисциплинарния екип за предоставяне на услугите, работни индивидуални карти, планове за индивидуални оценки и др. Ще бъдат подготвени необходимите документи и проведени процедурите за избор на доставчици на стоки и услуги. Проектният екип ще бъде ангажиран с процеса на организиране, документиране и отчитане на всичките проектни дейности. През целия проектен срок, ще бъдат провеждани ежемесечни екипни срещи, на които ще бъде обсъждан напредъка на проекта. Координаторът на проекта ще бъде ангажиран с осъществяването на вътрешния мониторинг и оценка. Ще бъде разработен План за провеждане на вътрешното наблюдение, съдържащ допълнителни качествени и количествени индикатори. Резултатите ще се представят ежемесечно на екипните срещи, относно напредъка на проекта, констатираните рискове, евентуални затруднения и проблеми, както и предложения за преодоляването им. В периода на предоставяне на услугите, ще бъдат провеждани регулярни анкети и интервюта за обратна връзка, за измерване удовлетвореността на потребителите и оценка на местните общности по отношение на повишеното качество на живот. Проектният екип ще изготвя месечни доклади за извършената работа и резултатите от нея, която ще представя на общинското ръководство. Периодично ще представя постигнатите проектни резултати пред местната общност, чрез съобщения поставени на публично място на сградите на Община Долни Дъбник и на кметските сгради в шестте села. За организацията и управлението на проекта ще бъдат осигурени материали и консумативи, които ще обезпечат администрирането на проектните дейности. В рамките на дейността, ще бъдат изготвяни и депозирани междинните и финалния отчети, както и коректно ще бъдат водени проектните документи, регламентирани от Схемата за безвъзмездно финансиране. Предвиждат се през първите два проектни месеци да бъде осъществена подготовката на проекта, в т.ч. сформиране на проектния екип, провеждането на процедурите за подбор и наемане на персонала на услугите, въвеждане на проектната документация. 87 161.93 84 188.27
Ранна интервенция на уврежданията: Услугата "Ранна интервенция на уврежданията" е насочена към предоставяне на комплексна подкрепа на родителите и децата с установени увреждания, възможно най-рано с цел придружаване и подкрепа на връзката родител - дете, предотвратяване на затрудненията в тази връзка, които биха могли да доведат до изоставяне на детето и/или до социална изолация на родителите. Съставяне и провеждане на комплексна възстановително рехабилитационна програма. Услугата изисква мултидисциплинарен и семейно-ориентиран подход, поради което ще бъде сформиран мултидисциплинарен екип, в който ще бъдат включени: педиатър, социален работник, логопед, рехабилитатор, психолог и медиатор. Тази услуга ще бъде насочена към деца на възраст от 0 до 7 год., техните семейства и бъдещи родители от рискови групи. За по-малките деца, които са на възраст 0-3 год. услугата ще се предоставя в изграден и оборудван Център за ранна интервенция на уврежданията (ЦРИУ). Използването на доставеното по ПСВ специализирано оборудване (съоръжения, психомоторни модули, огледала, подходящи подови настилки, играчки, дюшеци и т.н.) ще допринесе за ефективното и качествено предоставяне на услугата. За по-големите деца, които са на възраст 4-7 години, би могло услугата да бъде предоставяна и извън дома. Мястото за предоставяне на услугите, тяхната честота, както и конкретните подходи ще бъдат определяни индивидуално за всяко дете и семейство, съобразно конкретните индивидуалните потребности и нужди. Този подход ще бъде прилаган във всеки етап на предоставянето на услугите: при провеждането на оценката, при разработването на индивидуалните планове, при формулиране на конкретния комплекс от услуги, при определяне на честотата на предоставянето им. Оценката на потребностите ще се проведе с участието на всички членове на екипа, които ще участват и в процеса на планиране. Изготвянето на индивидуалните планове ще се осъществи на основата на оценка на функционалните умения, възможности, силни страни на детето. Индивидуалните оценки и планове ще бъдат чувствителни към културните специфики на всяко едно семейство. Те ще бъдат документирани в писмен вид. Планът за всяко дете и семейство е съдържа цели, задачи и цели за развитие на уменията на членовете на семейството. В хода на предоставяне на услугата, ще се провеждат регулярно междинни оценки, на базата на които ще се ревизират плановете. Предоставянето на услугите е базирано също на мултидисциплинарния и екипен подход. За всеки отделен случай ще се планира конкретен комплекс от услуги - здравни, социални, образователни. Те ще се изпълняват чрез семейно-ориентиран подход, чрез който всяко семейство ще бъде възприемано като равнопоставен партньор на мултидисциплинарния екип. Социалната услуга ще спазва указанията Методическото ръководство за предоставяне на услугата "Ранна интервенция на уврежданията". 188 049.24 174 510.10
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Целта на услугата „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания” е подкрепа на деца с увреждания за успешната им интеграция в първи клас в масовото училище. Услугата се предоставя на деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Децата ще получат помощ в процеса на усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Услугата включва и наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище, през втората година на проектния срок. Дейностите обхващат: оценка на нуждите на децата от подкрепа; индивидуална работа по няколко пъти седмично за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас; работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година; ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях се предлага и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения. Услугата се изпълнява от специален педагог. За качеството на услугата е важна подготовката на индивидуални програми за работа с всяко дете на 5/6 години, съобразно увреждането му, съдържащи следните тематични компоненти: развитие на комуникативни и комуникационни умения, развитие на умения за самостоятелна работа в клас и в къщи, развитие на умения за самостоятелно учене, развитие на умения за работа в група, развитие на умения за решаване на проблеми, развитие на умения за критично и конструктивно мислене. В хода на предоставяне на услугата ще се осъществява взаимодействие с родителите на децата, с бъдещите учители на децата; осъществява се участие в разработването на индивидуални планове или на програми в детската градина или предучилищната група, където децата са интегрирани; провеждат се индивидуални занимания с деца с увреждане на 5/6 години с цел подготовка за успешно постъпване в първи клас – в дома на детето или в помещение за индивидуална работа; провеждане на групови занимания с деца с еднакъв тип увреждане на 5/6 годишна възраст; разработват се обучителни програми, набавят се обучителни и информационни материали, методики. За постигане на ефективни резултати е необходим правилен избор на подходящи методи и техники за мотивиране на децата с увреждане и стимулиране на личностното им развитие, за провеждане на консултации за работа с родители на деца с проблеми, за консултиране на родителите относно принципите на интегрираното обучение на деца със специални образователни потребности, за формите за самоподготовка в къщи. Подборът на учебни средства и материали и учебни помагала ще се осъществява, съобразно конкретната обучителна ситуация. Ще бъде провеждано обучение на родителите за прилагането на похвати за работа с детето с цел създаване у него на умения за самостоятелен живот и за самоподготовката на детето в къщи. ще се провеждат регулярни посещения, заедно с децата и родителите на училище, с цел запознаване с началните учители и учебната среда. Специалният педагог ще поддържа индивидуални досиета на децата, с които работи и ще оказва съдействие и взаимодействие с екипа за ранна интервенция на уврежданията по проекта. 720.00 19 934.53
Предоставяне на психологическа подкрепа и консулт. на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения, семейно консултиране и подкрепа и индивид. и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детската градина: Услугите ще се предоставят от мултидисциплинарен екип, включващ: педиатър, гинеколог, медицинска сестра, акушерка, психолог, юрист, социални работници и медиатори. Целта им е повишаване на родителския капацитет на родители, които се нуждаят от надграждане на родителските си умения за осигуряване на пълноценни грижи на своите деца, както и на бъдещи родители, на които им предстои родителство. В целевата група ще бъдат включени родители от уязвими групи: уязвими етнически и социално слаби родители, в частност представители на ромските общности; получатели на социални помощи; безработни; родители с три и повече деца; самотни родители; родители за първи път; родители в рискова възраст; родители с ниско ниво на образование; родители, живеещи в лоши жилищни условия; родители, при които е на лице риск от изоставяне на детето; родители, които имат дете/деца в риск (регистрирани в Дирекцията „Социално подпомагане” на АСП); родители, за които има данни, че не полагат достатъчна грижа за децата си (злоупотреби със забранени вещества, насилие или неглижиране на децата, други нарушения на правата на децата) – регистрирани в полицията, ДСП на АСП; родители на деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.); родители на деца във висок риск (забавяне в развитието и др.). Услугата ще се предоставя групово и индивидуално, съобразно конкретните потребности на ползвателите. Групите за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. са основно насочени към повишаване на познанията и подобряване на уменията на родителите с оглед способностите и особеностите на бебетата и малките деца в етапа на ранното им развитие (стандарти за ранно детско развитие), както и с оглед необходимата подходяща семейна и общностна среда за отглеждане на дете. Допълнителна цел на тази дейност е консултирането на родителите относно мрежата от услуги за подкрепа (социални, здравни, за заетост и др.) и тяхната роля за развитието на детето, както и за ролята на подкрепата на общността. Групови консултации ще се провеждат и за родители на деца от 3-7 годишна възраст, попадащи в критериите за включване в целевата група. В рамките на услугите ще се създават и родителски групи за взаимопомощ, да се провеждат инициативи за създаване на такава общностна среда, която да благоприятства по-доброто ранно развитие на децата и т.н. Групите за родители и бъдещи родители са насочени към споделянето на мнения и опит – бъдещите родители и родителите на малки деца ще се събират и ще обменят своите мнения и опит. Целта е да бъде създадена среда, в която всички страхове, притеснения и въпроси на бъдещите и на младите родители да бъдат изказани и споделени. Групите са отворени за участие именно на бъдещи родители и родители на малки деца. Родителите ще участват заедно с децата си. Тези услуги следва да предоставят възможност за дейности за и с децата, наред със срещите на родителите и бъдещите родители. Целта на дейностите за и с децата е да се помогне на родителите да разберат по-добре способностите и интересите на техните деца и по този начин да бъдат способни да избират за тях играчки, занимания, книги и т.н. Индивидуалната работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 7 г. цели изграждане и развитие на умения за адекватна грижа и справяне с проблемите на ранното детско развитие. Работата включва както консултиране и съвети, така и подкрепа за придобиване на практически умения за грижа за деца. Предоставянето на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения, която се работи в групи за консултация и подкрепа, ще се осъществява в помещения, определени от Общината. Освен в тези помещения, услугите ще се предоставят навсякъде в детските ясли, детските градини, социални услуги в общността, др., както и в домовете на семействата. Важен аспект в предоставянето й е и мобилната работа. 246 929.00 226 660.83
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Услугата е насочена към деца, които са в най-голяма степен на риск от заболявания - от уязвими етнически групи, в частност ромските общности, деца на безработни родители, деца от социално слаби семейства, които са без личен лекар или в случаи, при които личният им лекар не е педиатър; деца на родители, които не са здравно осигурени; деца, не посещаващи детско заведение или не ползващи друг тип услуга за грижа за деца; деца, за които родителите не полагат достатъчна грижа; деца с увреждания и деца със здравословни проблеми. Това са най-рисковите групи, към които е ориентирана услугата. Услугата се изразява в периодични прегледи за наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на децата, включени в целевата група. Услугата ще осигури качествена и ефективна превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Ще бъде осигурена мобилност – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и т.н. Услугата ще способства за повишаване здравната култура на родителите, като след всеки медицински преглед на детето те ще бъдат информирани как да се грижат за своето бебе или дете, какви по-специални мерки се прилагат при грижата за дете с увреждане, повишаване познанията им за хигиената на устната кухина и зъбите, как да използват правилно хигиенизиращите консумативи. За целта ще бъде сформиран мултидисциплинарен екип, който ще включва: педиатър, медицинска сестра, стоматолог и медиатор. Той ще създаде и поддържа база данни относно потребителите по отделните дейности и предоставените им услуги, ще провежда планирани и при нужда прегледи за: установяване на здравния статус на детето; следене на имунизационния календар, организиране на имунизациите в сътрудничество с личните лекари на децата, съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар; профилактика на детските заболявания; провеждане на консултации с родители за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др.; провеждане на обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; провеждане на обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето и детето, практики за подобряване на общото здравословно състояние на детето, процедури за оформяне на тялото; консултации по отношение на съня – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на децата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; профилактични стоматологични прегледи и диагностика веднъж на 6 месеца за деца от 3 до 7 години. Преди стартиране на услугата, ще бъде разработен подробен план, в който ще бъдат описани подробно дейностите и ползвателите, за да не бъде допуснато дублирането им с услугите, които се финансират от НЗОК. 65 451.00 64 305.66
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Целта на услугата е да повиши реално готовността на децата от целевата група и мотивацията им, създаване на условия за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Услугата ще бъде с капацитет от 30 потребителя - годишно, съобразно Таблицата с видовете услуги /Вариант "А"/. Ще бъдат назначени: Педагог на 1150 работни часа и Медиатор на 1200 работни часа . Създадените летни групи/училища през двата летни месеца, непосредствено преди започване на учебната година, ще доразвият и съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди; Включване на родителите в екскурзиите като придружители; Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; Ежемесечни срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас; Включване на родителите в подготвителната работа; Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език. Родителите също следва да бъдат включени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище. Услугата ще се предоставя за период от 2 месеца (юли и август) в рамките на лятната ваканция. Две групи от деца ще имат занимания 5 пъти в седмицата по 4 часа. Групите ще бъдат съставени от 15 деца. Основните компоненти на услугата са: Проучване на целевата група, с която педагогът ще работи, с оглед планиране, подготовка и успешно реализиране на дейността; Оказване на методическа подкрепа на медиатора, включен в дейността, относно мотивиране и привличане на представители на целевата група; Разработване на програма и обучителни материали за провеждане на образователния процес; Планиране и прилагане на адекватни методи, средства, материали и инструментариум за реализация на образователната дейност и диагностичната дейност, свързана с развитието на децата; Изготвяне на подробен план-график за провеждане на педагогическия процес, включващ образователни елементи, комбиниран с интерактивни методи и игри, състезания и други творчески и познавателни дейности; Насърчаване и включване на родителите от целевата група в планирането; Провеждане на дейности за формирането на положителни нагласи към ученето като ценност и за изграждането на умения за активно и самостоятелно учене, на умения за работа в екип и в група, на умения за решаване на проблеми и на умения за критично мислене; Подпомагане на преодоляването на затрудненията в изучаването на български език; Разработване и прилагане на методи за индивидуален подход с цел максималното развитие и изява на всяко дете съобразно индивидуалните му заложби, способности, интереси и предпочитания, за развитие на детското творчество, изява на личностния потенциал на всяко дете. 30 065.73 27 043.74
Управление и функциониране на услугите: Управлението и функционирането на услугите ще се осъществява от следния персонал: Ръководител на центъра, Шофьор и Хигиенист. Персоналът ще бъде назначен на трудови договори със съответните длъжностни характеристики. Ръководителят ще има задълженията да ръководи качественото и ефективно предоставяне на услугите, ще наблюдава работата на наетите специалисти, работата на мултидисциплинарните екипи, спазването на договорените графици за работа с ползвателите на услугите. Той ще провежда регулярни екипни срещи, на които ще бъдат обсъждани постигнатите резултати, срещнатите трудности и рискове, както и ще съдейства за преодоляването им. Назначеният шофьор ще превозва специалистите и ползвателите, осигурявайки мобилност на повечето от тях, по предварително разработени графици. Хигиенистът ще поддържа чистотата на центъра. 249 882.38 249 024.45
Осигуряване на публичност на проектните дейности: За осигуряване на публичността, информираността на населението и прозрачност на проектните дейности ще бъде разработен График на информационните дейности. Предвижда се изработване на информационни табели, които ще бъдат поставени на видно място на сградата на Община Долни Дъбник и на помещението на Центъра за комплексни услуги в домашна среда. Ще бъдат изработени и тиражирани информационни листовки, съдържащи информация за целите, дейностите и очакваните. Те ще бъдат разпространени в седемте населени места на територията на община Долни Дъбник. В хода на предоставяне на услугите, ще бъдат изработвани, тиражирани и разпространявани 5 бр. тематични информационни листовки, по 200 бр. от всеки вид, съдържащи полезна информация за всяка една от петте услуги. Информационни материали ще бъдат разпространени и при провеждането на две пресконференции – първата при старта на проекта, а втората преди официалното му финализиране. Ще бъдат публикувани 3 журналистически материали, отразяващи хода и напредъка на проектните дейности в местни и регионални печатни медии. Всички информационни материали ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на Схемата за безвъзмездно финансиране. В публичните събития ще бъдат съобщавани източника и стойността на финансовата помощ. 3 360.00 2 160.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.