Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

МДЦ МЕДИКУС АЛФА-ПЛОВДИВ ЕООД е наследник на Медикус Алфа МДЦ ЕООД и съществува като лечебно заведение за извънболнична специализирана медицинска помощ още от 2001г.Лечебното заведение разполага със съвременна медицинска апаратура за диагностика,лечение и извършване на високоспециализирани медицински дейности и изследвания,а екипът ни е съставен от водещи медици в съответните специалности,получили признание както у нас,така и в чужбина
Целевата група,включена в проектното предложение са всички заети лица в дружеството,общо 32 работещи,като 9 от тях са над 54 год.Ангажимент на ръководството е да запази заетостта на мин. 50 % от целевата група за период от 6 мес след приключването на дейностите по проекта
Дейностите по проекта предвиждат:Организация и управление на проекта;Информация и публичност;Разработване,адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието и въвеждане на иновативни модели за организация на труда,насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда чрез Разработване на система за въвеждане на нови практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда,на основата на която да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси;Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работещите чрез осигуряване на средства за колективна защита,ЛПС и специално работно облекло и специфични обучения на служителите;Осигуряване на социални придобивки за работещите,вкл. ремонт и оборудване на места за отдих,хранене и почивка в предприятията,спортни съоръжения и др.
Очакваните резултати по проекта са:Въведени иновативни модели за организация на труда,насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда;Подобрени условия на труд на 32 работещи;Осигурени предпоставки за преход към икономика,която е нисковъглеродна,устойчива на изменението на климата,екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността е свързана с цялостното администриране на проектните дейности в съответствие с правилата и процедурите на ДО за успешната реализация и приключване на проекта.Обявените процедури ще гарантират принципа на лоялна и честна конкуренция, като изпълнителите ще бъдат подбирани в зависимост от техните умения, ефективност, опит и надеждност за предоставяне на конкретните услуги/доставки.Организационната дейност е една от най-важните за проекта. Организирането на качествен план и методи за работа на екипа по проекта е критерий за постигането на добри резултати.Сформирането на екип, с ясно разпределени задачи е гаранция за качествено изпълнение на дейностите и постигане на специфичните цели на настоящия проект.Дейността ще допринесе за установяване на ясни и конкретни правила и разпределяне на отговорностите при изпълнение на проекта, които са от изключителна важност за успешната му реализация. Дейността включва сформиране на проектен екип, който се състои от Ръководител проект,Счетоводител,Координатор. Ще бъдат сключени договори с екипа на проекта.За да се гарантира равенството между половете и недискриминационният принцип при назначаване на квалифицирани кадри и определяне на задачите и отговорностите ще се спазват критериите за равнопоставеност.Изборът на членовете на екипа и възлагането на ангажиментите е без оглед на тяхната етническа принадлежност,религия,раса,възраст,пол,увреждания,възраст или сексуална ориентация. Ръководителят на проекта ще подготви система за вътрешен мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности и срокове за възлагане и изпълнение на всяка задача в съответствие със заложения план на действие. Той отговаря за планиране и контрол по отношение на дейностите, свързани с разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси и въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда чрез Разработване на система за въвеждане на нови практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, на основата на която да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси; закупуване на ЛПС и специално работно облекло, и осигуряване на средства за колективна защита; специфичните обучения на служителите; дейностите за осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка, спортни съоръжения и др. Също така ще участва в планирането и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението. Счетоводителят на проекта носи отговорност за финансовата отчетност на проекта, като следи, контролира и изготвя необходимата финансова документация и оперативно отговаря за разплащанията по проекта. Той изготвя всички справки, изисквани от Договарящия орган, отчети за междинни и финални плащания. Координаторът отговаря за планиране, контрол и техническа отчетност при изпълнение на предвидените дейности, подпомага останалите членове на екипа при провеждането на процедури за избор на изпълнители. Също така ще участва в планирането и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението. В неговите задължения е включено и да отговаря за провеждане на цялостната дейност, свързана с популяризирането на проекта в съответствие с изискванията за визуализация на Договарящия орган. Той и ръководител проект ще осъществяват контактите със средствата за масова комуникация и ще подготвят необходимата информация за етапното изпълнение на проектните дейности, като ще следи навреме да се популяризира извършената дейност. Процедурите ще бъдат организирани в съответствие с изискванията на приложимото законодателство–ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г., ръководствата и указанията за допустимост на разходите по ОП РЧР. Екипът на проекта е отговорен за изготвянето и провеждането на процедурите за външно възлагане на дейностите по проекта. 26 488.00 26 488.00
Информиране и публичност: Дейност информиране и публичност се основава на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена на интернет страницата на МДЦ МЕДИКУС АЛФА-ПЛОВДИВ ЕООД, разпространена сред обществеността посредством срещи и сред целевата група по проекта. За оповестяване приноса на Европейския социален фонд и Агенция по заетостта ще бъдат направени публикации в печатно издание, които ведно с изготвянето на информационна табела и плакати по проекта ще бъдат възложени на външен изпълнител при спазване на правилата на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Върху закупените в рамките на проекта колективни средства за защита, оборудване и други, там където е подходящо и/или изискуемо, ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията, посочени в Единния наръчник. За стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни участващи в процеса на изпълнение на проекта е предвиден Координатор по проекта, който е член на екипа и ще има възложени отговорности. Визуализацията на всички документи по проекта има задължителен характер и контрола ще се осъществява от координатора. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на фондовете на ЕС и по-специално на Европейския социален фонд. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския социален фонд и се изпълнява по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създадат условия, които да гарантират равенството между половете и недискриминационният принцип като се прилагат критериите за равнопоставеност. В допълнение за дейностите ще бъдат използвани идентифицираните добри практики в тази област от предходни проекти и дейности на МДЦ МЕДИКУС АЛФА-ПЛОВДИВ ЕООД, чрез привличане на всички заинтересовани страни и постигане на диалог и толерантност, като стабилна основа за надграждане на постигнатите резултати. Дейностите за информация и публичност представляват задължителна и съпътстваща изпълнението на проекта дейност, която ще допринесе като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОП „РЧР”. Предлаганите дейности са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъдат направени публикации на интернет страницата и в печатно издание, които представляват изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите в интернет пространството представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа, получена по ОП „РЧР”. 2 600.00 2 600.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието и въвеждане на иновативни модели за организация на труда чрез Разработване на система за въвеждане на нови практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, на основата на която да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси.: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси.Стратегията за развитие на центъра се определя от актуалната нормативна база, сключените договори със ЗОФ и развитието на технологиите и лечебните методи в медицината.Предизвикателствата,пред които сме изправени са все по-острия дефицит на лекари във всички специалности и липсата на достатъчно медицински специалисти.Здравните работници съставляват голям процент от трудовите мигранти.В допълнение,те перманентно преминават специализирани курсове и обучения,като проследяването на квалификацията и преминатите курсове,както тяхното управление е ключов фактор за медицинското заведение, пациентите, и за самите специалисти.Вече е факт,че голям процент от действащите медици са в пенсионна и предпенсионна възраст.Изключително сериозен е и проблемът с младите лекари,които са специализанти.Недостигът на медицински сестри, лаборанти и рехабилитатори е факт и тревожна тенденция. В тази ситуация,внедряването на стратегия за развитие на човешките ресурси и софтуер за управлението им за оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост(гъвкаво работно време,ротация на работното място и др.)и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот е належащо.Предвид факта, че над 28 % от служителите ни са над 54 год.е важно да се набележат мерки и да се въведат практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители,като можем да разчитаме на техните умения и в бъдеще. Набелязването на такъв тип мерки е най-ефективно да бъде направено от външна организация,тъй като обективната гледна точка е гаранция за адекватност и безпристрастност на изводите.Имплементирането на такива мерки чрез използването на последните достижения на информационните технологии е сред методите за промяна в позитивна посока и резултира в компетентни и всеотдайни здравни работници, доволни и здрави пациенти и създава стойност.В допълнение въвеждането на иновативни модели за организация на труда неминуемо рефлектират в повишаване на производителността и опазване на околната среда.Основните акценти в системата за развитие на човешките ресурси,на базата на чийто изводи следва да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси, ще бъдат фокусирани върху: •Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси-планиране, подбор и наемане; •Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; •Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Набелязаните мерки и тяхното практическо внедряване в медицинския център ще допринесат за повишаване производителността на труда и за опазване на околната среда. Използването на иновативни методи и информационните технологии безспорно рефлектират в нисковъглеродна и ресурсноефективна икономика. Предвидено е да се набележат и подходящи мерки за насърчаване на по-възрастните работници и служители и удължаване на професионалния им живот, както и инициативи, насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот. Практическото въвеждане в действие на разработените в настоящата дейност промени ще бъдат осъществени на два етапа: 1.След разработването на системата тя ще бъде утвърдена от Висшето ръководство на лечебното заведение, и ще бъде имплементирана във внедрените системи за управление в дружеството, вкл. в правилата за добра медицинска практика и медицинските стандарти за лечение, както и във всички релевантни вътрешни документи; 2.Софтуерът за управление на човешките ресурси ще бъде съвместим с внедрената информационна система за управление на медицинските дейности, която в момента функционира в лечебното заведение. Планираните мерки ще обхванат всички заети, вкл. представителите на целевата група над 54 годишна възраст. 59 760.00 59 760.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита, закупуване на ЛПС и специално работно облекло, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,подобряване професионалния и здравния статус на служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита, закупуване на ЛПС и специално работно облекло, с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска и дефинирани от спецификата на медицинската дейност и професия. Медицинската професия е рискова, източник на повишена опасност и с голяма обществена значимост. Тя е правно регламентирана, подлежи на държавен контрол и изискванията към нейното упражняване са много високи. От поведението на лекаря зависи в редица случаи животът на пациента. Съгласно Наредба № 4, Обн. ДВ. бр.105 от 8 Ноември 2002г., биологичните агенти се класифицират в четири рискови групи в зависимост от нивото на риск от инфекция, като медицинският персонал е изложен на потенциален риск от въздействието на всяка една от тях, включително биологични агенти, които причиняват тежки заболявания у хората и представляват сериозна опасност за живота и здравето на работещите, съществува висок риск за разпространяване на заболяването в обществото и обикновено няма ефективна профилактика (не съществуват ваксини) или средства за лечение. При оценката на риска за здравето и безопасността на работещите и при избора на специално работно облекло и лични предпазни средства се вземат предвид възможността за наличие на биологични агенти, които са или могат да бъдат в организма на пациенти, както и в проби или материали, взети от тях; опасността от биологичните агенти, които са или могат да бъдат в организма на пациенти, както и в проби или материали, взети от тях; рисковете в резултат на естеството на работата (специфични за областта инвазивни диагностични и/или лечебни процедури, манипулации, оперативни интервенции и др., някои от които осъществявани задължително при стерилни условия). Съществена част от личните предпазни средства и специално работно облекло са за еднократна употреба с цел да се избегне или сведе до минимум контаминирането на работното място с биологични агенти. Съгласно изискванията на Наредба № 3/2013 г. за утвърждаване на медицински стандарт по превенция и контрол на вътреболничните инфекции личните предпазни средства се заменят изцяло с нови и ръцете се измиват или се дезинфекцират след всеки пациент или при изпълнение на друга дейност. Ръкавици се използват при инвазивни процедури, при всички процедури, свързани с риск от контаминация с кръв, телесни течности, секрети и екскрети, при контакт с лигавица и увредена кожа, при употреба и обработка на остри и контаминирани предмети. Ръкавиците се сменят след всеки пациент и при различни процедури върху същия пациент. Чисти, нестерилни ръкавици се използват при рутинни грижи за защита на ръцете на персонала от възможна контаминация или контакт с лигавица или увредена кожа, включително при грижи за пациент с инфекция, предавана по контактен път. Маските и защитните средства за очите (очила, лицеви шлемове), защитават лигавиците на носа и очите и устата при процедури и грижи за пациента, свързани с образуване на пръски или аерозол от кръв, телесни течности, секрети и екскрети. Защитните очила трябва да отговарят на следните изисквания: да имат странични протектори и протектор за челото; да са прозрачни, да не се замъгляват и да не се изкривяват. Обувки/калцуни се използват за защита на персонала от опръскване с кръв, телесни течности, секрети и екскрети. В асептичните сектори и операционните зали персоналът носи предназначени за целта обувки, които лесно се почистват. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 140 150.00 125 675.36
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита, закупуване на ЛПС и специално работно облекло, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 За работещите в условията на йонизираща радиация (рентген, скенер и др.) годишната ефективна (еквивалентна) доза от общо външно и/или вътрешно облъчване е 50Sv (сиверта), с контролна граница 20Sv за една календарна година (ОНРЗ-92). Това се постига чрез приложението на множество технически мерки и изисквания към работните помещения и оборудване, но съществено значение имат специалното работно облекло и лични предпазни средства: защитни престилки с оловен еквивалент (броят на защитните престилки във всеки рентгенов кабинет се определя от броя на лицата, участващи в изследването, но най-малко 2 престилки с минимален оловен еквивалент 0.2 мм); защитни яки за предпазване на щитовидната жлеза. Известен факт е, че специалното работно облекло и лични предпазни средства с оловен еквивалент губят оптималните си защитни свойства при прегъване в някой участък. По този начин работещите могат да получат по-голяма доза облъчване с всички неблагоприятни последици, включително т. нар. стохастични ефекти на йонизиращата радиация (онкологични заболявания). Поради тази причина е необходимо на работещите да се предоставят нови, по-ефективни лични предпазни средства и работно облекло: двойна престилка – цяла, с колан и меки подплънки на раменете, очила с фронтална и странична защита, защитна яка за предпазване на щитовидна жлеза. По този начин те ще получат по-добра защита срещу йонизиращата радиация – двойната престилка с колан ще ги предпази не само от директни, но и от отразени лъчи, освен това тя е с по-добри ергономични качества – с меки подплънки на раменете. Това е особено важно, като се има в предвид, че поради наличието на оловен еквивалент престилката е с единично тегло около двадесет килограма. Предпазните очила с фронтална и странична защита са от особена важност за превенция възникването на професионална катаракта (вътрешно перде), а щитовидната жлеза е сред органите, които са с повишена чувствителност и намалена резистентност по отношение на йонизиращата радиация и трябва да бъдат предпазени при изпълнението на определени работни операции със защитна яка. Поддържането на подходящи параметри на микроклимата в лечебните заведения е от особена важност за недопускане на разпространяването на инфекции. В голяма част от помещенията има повишени изисквания по отношение на качеството и чистотата на въздушната среда, подвижността на въздуха, относителната влажност и други. Съгласно нормите за проектиране на здравни заведения необходимо изискване е системите за отопление, вентилация и климатизация да осигуряват нормативно заложените изисквания за микроклимата в зоната на пребиваване в помещения. Като зона за пребиваване се определя частта от обема на помещението, в която извършващият преглед престоява за два или повече от два часа. Заложените нормативни изисквания по отношение на микроклимата в помеещенията зависи от тяхното предназначение. За процедурни кабини, лабораторни помещения и др. се препоръчва поддържаната температура да е в границите от 20 до 22 °C. В рамките на дейността е предвидено да се осигурят следните колективни средства за защита, ЛПС и специално работно облекло: 1. Климатична инсталация за рентген (20 кв.м) и скенер (35 кв.м) – за двата кабинета е необходимо да се извършват СМР за изменение на направлението на подаваната въздушна струя, и отвеждането на отработения въздух. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 3 0.00 0.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита, закупуване на ЛПС и специално работно облекло, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 2 2. Подмяна на съществуващите климатици в следните лекарски кабинети: вътрешни болести; ехографски кабинет; урологичен кабинет; УНГ кабинет; гастроентерологичен кабинет; два стоматологични кабинета; клинична лаборатория; хормонална лаборатория; кожни и венерически болести. Съществуващите в тези кабинети климатици вече са амортизирани, не са енергоефективни и поради продължителния срок на експлоатация често дефектират. Тяхната подмяна не е свързана с извършване на СМР,тъй като всички изводи и инсталации са вече направени и за подмяната им е необходимо единствено монтаж на ново вътрешно и външно тяло.Закупените климатици ще бъдат заведени и осчетоводени като ДМА и амортизирани в съответствие с прага на същественост на предприятието. С подмяната на планираните климатици се осигуряват условия за преход към икономика, която е нисковъглеродна,устойчива на изменението на климата,екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите. 3. Работна манта с къс ръкав и Работна манта с дълъг ръкав по два броя за работещ (тъй като могат да бъдат носени максимум в рамките на един ден, а прането се извършва при специални условия от оторизирани фирми) са предвидени за длъжностите: управител на лечебното заведение (който е и лекар вътрешни болести, главен счетоводител; експерт маркетинг и старшата медицинска сестра, тъй като им се налага често да пребивават сред пациентите, като е необходимо да са облечени с манта. За същите длъжности са предвидени и Защитни очила за работа с видеодисплей, тъй като трудът им е свързан и с много административна работа. 4. Работен комплект – туника с панталон по два броя на работещ (тъй като могат да бъдат носени максимум в рамките на един ден, а прането се извършва при специални условия от оторизирани фирми) са предвидени за длъжностите: Лекар, образна диагностика - 2 заети; Рентгенов лаборант - 3 заети; Лекар, микробиология; Лекар, клинична лаборатория; Медицински лаборант - 4 заети; Лекар урология; Лекар УНГ; Лекар по дентална медицина; Лекар – 2 заети; Лекар, пневмология и фтизиатрия; Лекар вътрешни болести - 3 заети; Лекар, кардиология – 2 заети, Лекар, кожни и венерически болести; Лекар, педиатрия; Медицинска сестра; Хигиенист – за 26 заети по 2 броя, или общо 52 броя. 5. Работен елек – за всички заети в лечебното заведение. 6. Работни обувки (медицински) – за всички длъжности, които пребивават в лечебното заведение, като са изключени само длъжностите по охрана, тъй като те нямат пряк достъп до медицинските помещения. Използването на отделни медицински обувки е във връзка с изискванията за недопускане на вътреболнични инфекции, което се контролира от Регионална здравна инспекция и Комисията по ВБИ. 7. Защитен лицев щит за лекаря по дентална медицина. 8. Очила защитни - затворен тип са предвидени за длъжностите: Лекар, микробиология;Лекар, клинична лаборатория;Медицински лаборант-4 заети;Лекар по дентална медицина; 9. За работещите в направление „Образна диагностика“ и кабинетите рентген и скенер на длъжностите: Лекар, образна диагностика-2 заети и рентгенов лаборант-3 заети, са предвидени: • „Двойна“ престилка – цяла, с колан и меки подплънки на раменете • Очила с фронтална и странична защита • Защитна яка за предпазване на щитовидна жлеза 10. Еднократни стерилни манти са предвидени за Лекар, урология; Лекар УНГ; Лекар, кожни и венерически болести; Лекар по дентална медицина. Предвидената бройка е на база изчисления на среднодневната заетост на четиримата специалисти, като всеки от тях извършва поне 4 интервенции на ден, изискващи използването на еднократна стерилна манта, като и четиримата специалисти работят минимум 240 дни в годината. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 4 0.00 0.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита, закупуване на ЛПС и специално работно облекло, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 4: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 3 11. За работещите на длъжностите: Лекар – 2 заети; Лекар по дентална медицина; Лекар, вътрешни болести - 4 заети; Лекар, клинична лаборатория; Лекар, кожни и венерически болести; Лекар, микробиология; Лекар, педиатрия; Лекар, пневмология и фтизиатрия; Лекар, кардиология – 2 заети; Лекар, урология; Лекар, УНГ; Старша медицинска сестра; Медицинска сестра; Медицински лаборант - 4 заети; Хигиенист, здравно заведение – общо 23-ма заети са предвидени еднократни ръкавици. Прогнозите за необходимите количества са направени за период от 1 година, в която има 240 работни дни, като всеки от 23-мата заети използва минимум 14 чифта ръкавици на ден от двата предвидени за закупуване видове, които са: • Ръкавици еднократни /нитрил/ • Ръкавици еднократни /нестерилни/ 12. Ръкавици еднократни стерилни без талк са предвидени за работещите на длъжностите: Лекар, микробиология; Лекар, клинична лаборатория; Медицински лаборант - 4 заети; Лекар, урология; Лекар УНГ; Лекар, кожни и венерически болести; Лекар по дентална медицина. Еднократните стерилни ръкавици са задължителни за използване при всички работни операции и интервенции, в които е налице съприкосновение с телесни течности на пациентите. Прогнозите за необходимите количества са направени за период от 1 година, в която има 240 работни дни, като всеки от 10-те здравни работници има минимум по 4 работни операции, налагащи използването на еднократни стерилни ръкавици. 13. Маска-еднократна е предвидена за всички работещи в лечебното заведение, които имат близък контакт с пациентите (изключени са само длъжностите главен счетоводител, експерт маркетинг, и охранителните длъжности, както и управителят, който пребивава в лечебното заведение в качеството си на лекар, вътрешни болести). Прогнозните количества са определени за период от 1 година, в която има 240 работни дни, за 28 работещи, които използват еднократна маска минимум 2 пъти на ден, тъй като, за да запазят своята ефективност маските трябва да се подменят на не по-малко от 3 часа. 14. Ергономични столове - Работата на лекарите, лаборантите и административния персонал в лечебните заведения е свързан и със зрително напрежение, работа с компютър и/или микроскоп, като неудобната работна поза причинява значително статично мускулно напрежение на шийния отдел на гръбначния стълб, горните крайници в резултат на продължителна седяща работна поза и репетитивни движения с ангажиране на малките мускулни групи на ръцете. Опасностите за здравето на работещите са по отношение на мускулно-скелетната система, стрес с психосоматични прояви и увреждане на зрението. В същото време седящата поза предразполага към повишено хидростатично налягане и отоци в долните крайници, разширени вени, кръвен застой в малкия таз с всички неблагоприятни здравни последици. Подходяща мярка за намаляване на риска от мускулно-скелетни увреждания е осигуряването на ергономични столове, разпределени както следва: • Лабораторен стол е предвиден за заетите на длъжностите: Лекар, микробиология;Лекар, клинична лаборатория;Медицински лаборант-4 заети. • Ергономични столове са предвидени за длъжностите: Управител, лечебно заведение за извънболнична помощ; Главен счетоводител; Експерт, маркетинг; Лекар, пневмология и фтизиатрия; Лекар, вътрешни болести - 3 заети; Лекар – 2 заети; Лекар, образна диагностика - 2 заети; Лекар, урология; Лекар, кожни и венерически болести; Лекар по дентална медицина; Лекар, кардиология – 2 заети; Лекар, педиатрия; Лекар, УНГ. Планираните мерки ще обхванат всички заети с изключение на длъжностите информатор приемна и охранител, които са общо двама заети, за които работодателят е осигурил изискуемите ЛПС и специално работно облекло. 0.00 0.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Целта на дейността е обучение, информираност и практическа помощ за идентифициране, превенция и управление на психосоциалните рискове и стреса на работното място, както и ергономия и ограничаване на рисковете за здравето, свързани с индивидуалното работно място.Дейността включва провеждане на 3 вида обучения за 29 представители на целевата група, която на практика обхваща всички заети в компанията.Предвидено е 29 от заетите да преминат през следните обучения: 1.Психосоциални рискове и стрес на работното място–за 29 работещи в дружеството; 2.Психосоциални рискове и управление на конфликти на работното място–за 29 работещи в дружеството; 3.Ергономия на работното място–за 29 работещи в дружеството. Психосоциалните рискове и стресът на работното място са сред най-големите предизвикателства за безопасността и здравето при работа.Те оказват значително въздействие върху здравето на отделните лица и фирмата като цяло, като това важи с пълна сила за медицинските работници. Приблизително половината европейски работници смятат стреса за обичайно явление на своето работно място,на което се дължи почти половината от всички загубени работни дни. Подобно на много други проблеми, засягащи психичното здраве, стресът често пъти е неправилно разбиран или заклеймяван. Ако се разгледат обаче като организационен проблем, а не като личен недостатък, психосоциалните рискове и стресът могат да бъдат управлявани като всеки друг риск на безопасността и здравето при работа. При правилен подход психосоциалните рискове и стресът на работното място могат да бъдат овладяни и успешно управлявани, независимо от размера и вида на предприятието. Те могат да се управляват по същия логичен и систематичен начин, по който се минимизират всички други рискове, свързани със здравето и безопасността при работа. Управлението на стреса е не само морално задължение и добра инвестиция за работодателите, но и правно изискване, определено в Рамкова директива 89/391/ЕИО и подкрепено от рамковите споразумения на социалните партньори относно стреса, тормоза и насилието на работното място. Освен това в Европейския пакт за психично здраве и благоденствие се признават променящите се изисквания и повишаващото се напрежение на работното място и работодателите се насърчават да прилагат допълнителни, доброволни мерки в подкрепа на психичното благоденствие. Въпреки че работодателите имат законовата отговорност да гарантират, че рисковете на работното място правилно се оценяват и контролират, от съществено значение е и участието на работещите, както и тяхното обучение за намаляването им. Обучението на служителите във връзка с идентифицираните рискове, техники за борба със стреса, разрешаване и управление на конфликти, ергономия на работното място, както и осигуряването на тяхната съпричастност чрез непосредственото им включване в процеса на намиране на подходящите решения гарантира, че въведените мерки са както адекватни, така и ефективни. Цената на психосоциалните рискове и стреса във всяка организация може да се прояви като високо текучество, увеличен брой болнични, намалена производителност, неспазване на сроковете и оплаквания от страна на пациенти. Психосоциалните рискове и стресът на един от работещите може да рефлектира и върху останалия персонал, който трябва да поеме работата и на колегата си. Работодатели, които не се отнасят сериозно към проблема психосоциалните рискове и стрес на работното място, могат да бъдат поставени в редица неблагоприятни ситуации, ако не се предприемат навременни и адекватни мерки за ограничаване и предотвратяване на тези рискове, които при това не изискват сериозни финансови ресурси. Всички тези обстоятелства налагат 29 от работещите в дружеството да преминат и трите вида идентифицирани обучения.Предвижда се всяко едно от трите обучения да бъде с продължителност от 2 дни като 29-те работещи ще бъдат разделени в учебни групи,а самите обучения ще бъдат организирани в модули Планираните обучения ще обхванат 29 от заетите в лечебното заведение 29 232.00 29 232.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.: Съгласно изискванията на Наредба № 15, Обн. ДВ. бр.54 от 15 Юни 1999г., видът на регламентираните почивки в зависимост от начина на използването им (активни, полупасивни или пасивни) се определя от преобладаващия вид натоварване на работещите и от факторите на работната среда и трудовия процес. Регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка). Активни почивки се прилагат при работа с намалена двигателна активност, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза. Такъв именно е трудът на работещите в МДЦ МЕДИКУС АЛФА-ПЛОВДИВ ЕООД . В рамките на дейността са предвидени: 1. Текущ ремонт на стая за почивка и хранене на персонала с обща площ от 15 квадратни метра, включващ пребоядисване и освежаване. 2. След приключването на текущия ремонт на стаята за хранене и почивка на персонала ще бъдат закупени и инсталирани: хладилник, микровълнова фурна, кафе машина и електрическа кана. Самото помещение ще бъде дообзаведено с маса за хранене и 6 стола за хранене, както и с диван за почивка. С планираните дейности на работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. МДЦ МЕДИКУС АЛФА-ПЛОВДИВ ЕООД е компания, която се стреми не само стриктно да прилага нормативните изисквания по отношение на осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работещите, а и да добавя стойност чрез осигуряване на оптимални условия за пълноценен физиологичен режим на труд и почивка. Дейността ще обхване 100 % от заетите в предприятието 32 служители, като 9 от тях са на възраст над 54 години. 6 672.00 6 326.68

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.