Спомагателни дейности, необходими за подготовка и изпълнение на проекта: Под-дейност 1.1. "Спомагателни дейности за подготовка на проекта", обхваща следните експертни анализи и проучвания:
- Преди подаване на проектното предложение, е извършен предварителен анализ, вкл.: Анализ на спецификите на региони Габрово и Велико Търново и възможностите, които предоставя мрежата Натура 2000 в тях; Приложими бизнес модели, съобразени с предмета и целите на опазване на защитените зони, припокриващи се изцяло или частично с територията на двата региона; Анализ на добри практики и опит от други региони/ държави, приложими за област Габрово и област велико търново; Анализ на заинтересовани страни; Анализ на нагласите и комуникационните потребности на населението в двата региона; Анализ на подходящи комуникационни канали.
В рамките на Под-дейност 1.2. "Спомагателни дейности за изпълнение на проекта" се планира да бъдат дефинирани по-детайлно представители на групи заинтересовани лица, чрез които могат да се постигнат търсените промени на нагласите в двете области. Предвид факта, че има някои различия между двете области, ще бъде приложен диференциран подход. Например за Област Велико Търново като подходяща тема се откроява земеделието, докато в Габрово релефът не предполага широко развитие на земеделски дейности. В този смисъл темите и посланията ще се различават в двете области. Това обуславя и необходимостта от предварителен анализ за допълнително детайлно дефиниране на заинтересованите страни, които да бъдат поканени и които на по-късен етап да станат "посланици" на комуникираните идеи. В рамките на тази под-дейност (по-детайлен анализ на комуникационните потребности) ще бъде конкретно определен и броят събития във всяка от двете области на база на предвидените общо 4 за целия проект.
Описаният по-горе надграждащ анализ ще включва следното:
- Ще се събере, обобщи и анализира информация за наличните в двете области туристически агенции и туроператори и степента на познаване и предлагане от тяхна страна на туристически продукти, свързани с описаните в анализа подходящи форми на туризъм (културен, религиозен, здравен);
- Ще бъде събрана и анализирана информация за действащи земеделски производители и степента им на познаване на възможностите за развитие на биоземеделие, вкл. насърчаване на млади производители, което включва и потенциални източници на финансиране;
- Ще бъдат идентифицирани компетентни структури в общините в двата региона имащи отношение към опазването и управлението на мрежата Натура 2000.
Въз основа на набраната информация ще се конкретизират целевите групи и нуждите от информация в двете области и ще се гарантира адекватно и ефективно изпълнение чрез прилагане на индивидуален подход към отделните групи, по време на изпълнението на Дейност 2.
Под-дейност 1.1. "Спомагателни дейности за подготовка на проекта", е изпълнена преди подаване на проектното предложение по процедурата, като тя обхваща експертни анализи и проучвания, без които бе невъзможна неговата подготовка. Осъществена е от външен изпълнител, което е по-подробно описано в анализа на остойностяването.
Под-дейност 1.2. "Спомагателни дейности за изпълнение на проекта" се планира да бъде извършена в началния етап на изпълнение на проекта, от вътрешен експерт - служител на кандидата. |
3 000.00
|
0.00
|
Oрганизиране и провеждане на информационна кампания за мрежата Натура 2000 в региони Габрово и Велико Търново
: Дейността включва организиране и провеждане на общо 4 информационни срещи - съответно по 2 срещи в региони Габрово и Велико Търново. Планира се това да бъдат срещи с представители на земеделския сектор, туристическия бранш и компетентни структури в общините в двата региона. Особено внимание ще бъде отделено на местните и регионални власти, тъй като се очаква в бъдеще те да продължат да надграждат постигнатите резултати, като предоставят информация и на други заинтересовани страни. Също така, предвид техните функции е изключително важно у тях да се изгради положителна представата за Натура 2000, за да бъде тя популяризирана сред населението като възможност за развитие на съответния регион и като предимство.
Събитията ще се проведат под формата на контакти "лице в лице" с представители на заинтересованите страни, в съответствие с препоръките в Националната информационна и комуникационна стратегия за мрежата Натура 2000. Само в краен случай, при въвеждане на ограничения във връзка с пандемията от COVID19 (на национално ниво или в някой от регионите), може да се планират и онлайн събитие/ събития.
Дейността включва всички необходими действия за организация и провеждане на събитията. Презентациите ще включват:
- Цели и задачи на екологичната мрежа Натура 2000, информация за видовете и местообитанията предмет на опазване в защитени зони, попадащи изцяло или частично на територията на съответния регион;
- Развитие на устойчив туризъм, вкл. представяне на конкретни примери;
- Информиране относно възможности за финансиране и разработване на проекти, свързани с Натура 2000.
Презентациите и посланията ще се разработят детайлно въз основа на извършения предварителен анализ по Под-дейност 1.1 (приложен към проектното предложение), вкл. Анализ на спецификите на региона и възможностите, които предоставя мрежата Натура 2000 в него; Приложими бизнес модели, съобразени в предмета и целите на опазване на защитените зони, припокриващи се изцяло или частично с територията на региона; Анализ на добри практики и опит от други региони/ държави, приложими за региона; Анализ на заинтересовани страни; Анализ на нагласите и комуникационните потребности на населението в региона; Анализ на подходящи комуникационни канали, както и на резултатите от надграждащия анализ по Под-дейност 1.2. |
60 000.00
|
0.00
|
Организация и управление, информация и комуникация по проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществят чрез създаване на екип за управление на проекта. Екипът за управление ще се състои от следните лица: Ръководител на проекта и Експерт мониторинг (вътрешни експерти).
Ще се покрият основните функции, свързани с организация и управление на проекта: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. В рамките на дейността ще се изготвят Техническите спецификации и изисквания към изпълнители, както и цялата документация за обявяване на поръчки/ възлагане по реда на ПМС 160/ 2016 г.
Разходите за дейностите по организация и управление и информация и комуникация на проекта ще се възстановяват по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ (финансиране с единна ставка, определено чрез прилагане на процент към една или няколко определени категории разходи), дейностите за подготовка на документация за възлагане и провеждане на обществени поръчки се включват в Дейност 4 „Организация и управление на проекта“.
Дейността ще обхваща всички допустими мерки, съгласно утвърдена от Ръководителя на УО на ОПОС 2014-2020 г. Актуализирана методология за определяне на размерите на единна ставка за финансиране на дейности за организация и управление на проекти по ОПОС 2014 - 2020 г., съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове.
В рамките на тази дейност ще се покрият всички задължителни изисквания във връзка с изпълнение на мерки за информация и комуникация по проекта. Дейностите по информация и комуникация ще отговарят на условията и изискванията по Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия (http://www.eufunds.bg/archive/documents/1423147813.pdf), вкл.:
- При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: емблемата на ЕС, упоменаване на фонда, по който се оказва подкрепа на проекта, общото лого за програмен период 2014-2020 г.;
- По време на осъществяването на проекта обществеността ще бъде информирана за получената от фондовете подкрепа, чрез поставяне на входа на сградата на бенефициента на плакат с информация за проекта;
- Участниците в проекта ще бъдат информирани за финансирането от ЕС;
- Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва, че ОПОС се осъществява с помощта на ЕФРР и КФ;
- По проекта са предвидени предварителни анонси за събитията, в които също ще бъде упоменат приносът на програмата и ЕС.
Всички описани по-горе дейности ще отговарят на всички технически правила и изисквания.
Дейностите по организация и управление и информация и комуникация са остойностени и разходите съобразяват указанията и изискванията на Раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“ от условията за кандидатстване. |
8 400.00
|
0.00
|