Дейност 1: Изготвяне на проектно предложение: Целта на дейността е Община Хасково да има проектна готовност за кандидатстване по ОПОС 2014-2020. Тя включва изготвяне на проектно предложение и всички документи към него за нуждите на Община Хасково с цел кандидатстване за безвъзмездна финансова помощ по процедура BG16M1OP002-5.002 Разработване/Актуализация на общинските програми за качеството на атмосферния въздух в рамките на ОПОС 2014-2020, приоритетна ос 5. Проектното предложение e изготвено в съответствие с Насоките за кандидатстване към обявената процедура. Дейността е изпълнена преди подаване на проекта до ОПОС в електронната система ИСУН.
Дейността включва:
- изготвяне на апликационна форма съдържаща описание на проектното предложение; описание на дейностите по проекта , план за изпълнение и график към него, планиране на процедури за провеждане на обществени поръчки по ЗОП; планиране на екип за управление на проекта и друга информация необходима за оценката на проектното предложение;
- изготвяне на бюджет към проектното предложение;
- изготвяне на анализ на разходите по бюджетни пера;
- изготвяне и комплектоване на пакета от документи към проектното предложение.
Проектното предложение бе съобразено с Насоките за кандидатстване по процедурата, които са публикувани на страницата на УО на програмата и в ИСУН. |
18 000.00
|
18 000.00
|
Дейност 2: Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители.: Всички дейности на проекта без дейност "Организация, управление и вътрешен мониторинг на проекта ", ще се изпълняват от външни за Община Хасково изпълнители, които ще бъдат избрани след провеждане на процедури по реда на ЗОП. Целта на дейността е спазване на изискванията за приложимите процедури за избор на подизпълнители по проекти, финансирани от Кохезионния фонд на ЕС с цел осигуряване на публичност и равнопоставеност за участниците и прозрачност на избора. Ще бъдат изготвени документи за провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители за:
1. Избор на изпълнител на обществена поръчка по ЗОП за актуализиране на Програма за КАВ на община Хасково за периода 2021-2025;
2. Избор на изпълнител на обществена поръчка по ЗОП за изпълнение на мерки за информация и комуникация по проект "Актуализиране на Програма за качеството на атмосферния въздух на община Хасково"
Дейността включва изготвянето на всички компоненти на документацията съгласно изискванията на българското законодателство, а именно: технически спецификации, изисквания към кандидатите, указания за изготвяне на офертите, изисквания към участниците, методика за определяне на комплексната оценка, образци на документи и проекто - договор.
В резултат от изпълнението на дейността ще бъдат изготвени детайлни проекто -договори с изпълнителите, които са гаранция за коректни взаимоотношения: справедливо и разумно разпределение на риска (т.е условия на договора); ясно описани критерии за изпълнение (технически спецификации); ясно описани очаквания от услугите; ясно описани процедури за комуникация и решаване на спорове.
Коректно изготвените документации за провеждане на обществени поръчки са предпоставка за най-добрия избор на изпълнители и коректно последващо изпълнение на дейностите по проекта.
|
10 500.00
|
10 500.00
|
Дейност 3. Актуализиране на Програма за атмосферния въздух на община Хасково за периода 2021-2025 г: Изпълнението на дейността има за цел актуализиране на Програма за атмосферния въздух на община Хасково за периода 2021-2025 година за намаляване нивата на ФПЧ10 и ПАВ на територията на общината и планиране на адекватни към местните условия мерки за достигане на установените норми за КАВ. Дейността включва и провеждане на процедура по екологична оценка и/или оценка на съвместимост. Изготвянето на програмата ще допринесе директно за постигане на специфичната цел на проектното предложение и изпълнение на проектния индивидуален индикатор. Изпълнението на дейността ще допринесе и индиректно за постигане на специфичната цел по приоритетна ос 5 „Намаляване замърсяването на атмосферния въздух чрез понижаване количествата на ФПЧ10/NOx” на ОПОС 2014-2020 г.
Дейност 3 обхваща следните под дейности:
- набиране на наличната информация, отнасяща се до процеса на оценка и управление на КАВ;
- проучване и анализ на пълнотата на наличната информация;
- при необходимост, набиране и анализ на необходимата допълнителна информация, отнасяща се до оценката и управлението на КАВ;
- комплексна оценка на КАВ в дадения район за оценка и управление, за който се разработва програмата;
- анализ на причините за превишаване на нормите за КАВ;
- анализ на вече планираните и/или прилагани мерки за подобряване на КАВ;
- математическо моделиране, с използване на актуална версия на международно признат програмен продукт.
- дисперсионно моделиране на разпространението на замърсяването и приноса на отделните източници на емисии, извършено за базовата година, включително анализ на резултатите от моделирането;
- формулиране на мерки и/или проекти за подобряване на КАВ в краткосрочна, средносрочна и дългосрочна перспектива;
- прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите ФПЧ10 и ПАВ за съответната целева (крайна) година на програмата -2025 година,
въз основа на разработения сценарий за постигане на нормите;
- прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите ФПЧ10 и ПАВ за междинна година, при програми с план за действие
по-голям или равен на пет години - 2023 г.;
- количествени показатели за въздействието на бъдещите мерки върху нивата на замърсителите /намаление на годишните емисии в резултат на приложената мярка (тона/година);
- прогнозни разходи и източници на финансиране за реализация на мерките в плана за действие към програмата;
- изготвяне на документи и информация свързана с екологичната оценка на програмата;
- изготвяне на предварителен вариант на актуализираната програма за КАВ и съгласуване със РИОСВ -Хасково, заинтересованите лица и екологични организации или движения;
- изготвяне на окончателен вариант на актуализираната програма за КАВ и приемане от Общински съвет-Хасково;
Съдържанието на програмите ще отговаря на изискванията на нормативната уредба и по-специално на Приложение №15 (раздел I) към чл. 38, ал. 1 и чл. 40, ал. 2 на Наредба № 12/2010 г. Ще бъдат спазени всички важни стъпки при разработването на програмата и нейната връзка с изискванията на директива 2008/50/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 21 май 2008 г. относно качеството на атмосферния въздух и за по-чист въздух в Европа от Ръководството за разработване на програмите публикувано на Интернет страницата на Министерството но околната среда и водите, в частта "Въздух".
Стойността на дейността представлява сбор от стойността за изготвяне на общинската програма за качеството на атмосферния въздух и необходимите такси за становище за преценка за ОВОС за РИОСВ -Хасково |
150 400.00
|
145 080.00
|
Дейност 4. Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Околна среда” 2014-2020 г. чрез Кохезионния фонд ( КФ) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. и Насоките за информация и комуникация на проекти финансирани по ОПОС 2014-2020. При изпълнението на проекта се цели постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него.
Прозрачност и широка информираност при изпълнение на проектните дейности, както и за популяризиране помощта на Общността ще бъдат постигнати посредством изпълнението на следните мерки:
- Публикуване на интернет банер с линк към официалния интернет сайт на ОПОС.
- Публикуване на информация за проекта на официалната страница на Бенефициента в секция "Изпълнявани проекти по оперативни програми"
- Организиране и провеждане на едно публично събитие с информация за проекта;
- Изработка и монтаж на плакат с информация за проекта;
- Изработка и публикация на информация за проекта в еднa местна или регионална медия;
- Изработка на банер с информация за проекта за нуждите на публичните събития;
- Изработка на рекламни материали |
1 302.00
|
1 245.00
|
Дейност 5. Организация, управление и вътрешен мониторинг на проекта.: Тази дейност цели да осигури подходяща среда за гладко изпълнение, добър мениджмънт и координация на проектните дейности, както и да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителен резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. Настоящата дейност включва следните задачи:
- сформиране на екип по проекта и определяне на индивидуални задължения и отговорности;
- утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата;
- организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение;
- поддържане на постоянна комуникация с УО на ОПОС, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган.
- контрол и съгласуване на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта и участие в комисии за провеждане на процедурите по ЗОП;
- изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане;
- приключване на проекта и архивиране.
- управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място/при необходимост/ и други.
През целия период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие.
Дейността ще обезпечи доброто изпълнение на проекта и постигането на поставените цели. Тя е ключова за практическото осъществяване на всички други дейности
Екипът на проекта ще работи по изграждането, управлението и мотивацията на всички нива, свързани с проектната реализация. Ангажираните в дейността служители от екипа поради уникалността и спецификата на проекта ще доразвият уменията си за планиране, координиране, стимулиране, контрол и оценка. С дейността ще се изпълни следното:
- Стриктно съблюдаване проектните дейностите да се изпълняват съобразно одобрения проект, сключения договор за предоставяне на БФП и общите условия за изпълнение, приложимото национално и европейско законодателство и правилата на УО.
- Водене на точни и редовни документи и счетоводни отчети, спазване на графика и точно и коректно разходване на средствата.
- Изготвяне и съхранение на досие съдържащо цялата свързана с управлението на проекта документация. |
16 899.44
|
17 461.98
|