Управление на проекта и прилагане на мерки по информираност и публичност: Цел на дейността: Успешно администриране и отчитане на дейностите по проекта, както и изпълнение на мерки по информация и публичност за популяризиране на приноса и целите на ФМЕИП.
Описание и обосновка на дейността:
Под-дейност 1. Основен фактор за успешната реализация на проекта е обезпечеността му с експертен човешки ресурс, притежаващ необходимата квалификация и опит за успешното администриране и отчитане на дейностите по проекта. За постигане на предното ще бъде сформиран Екип за управление на проекта /ЕУП/, който ще бъде съставен от 2 експерти разполагащи с необходимият опит: Ръководител и Счетоводител.
Членовете на ЕУП ще бъдат външни експерти разполагащи с необходимата експертност и опит за да организират и управляват процесите по изпълнение и отчитане на проекти, в т.ч. и такива финансирани от ФМЕИП и настоящата програма.
В своята работа членовете на ЕУП ще съблюдават за изпълнение на задълженията и отговорности произтичащи от подписания с Програмния оператор (ПО) Договор за финансиране, както и с Ръководството за бенефициенти за изпълнение на проекти.
Екипа ще изпълнява функции свързани с координация, управление и отчитане на проектните дейности и постигнатите резултати по време на целия период от изпълнението на проекта, основните сред които ще бъдат:
- спазване и съблюдаване за коректното изпълнение на графика за изпълнение на дейностите по проекта;
- подготовка на документации и провеждане на процедури за избор на изпълнители по реда на ЗОП и ПМС 118/2014 г., за изпълнение на дейности по проекта;
- мониторинг върху изпълнителите за коректно и съответстващо на поетите ангажименти изпълнение на дейностите;
- финансово-счетоводно отчитане на дейностите по проекта;
- подготовка на междинни и окончателен технически и финансови отчети във връзка с отчитане на разходите по проекта и постигнатите резултати през отчетния период;
- подготовка на искания за авансово, междинни и окончателно плащане;
- подготовка на искания за изменения в договора при настъпила необходимост;
- вътрешна комуникация и кореспонденция между членовете на екипа, представители на бенефициента и на партньорите;
- външна комуникация и кореспонденция с целевите групи по проекта, представител на заинтересованите страни, включително и с експертите на ПО;
- създаване на архив и съхранение на документите по проекта;
- други задачи възникнали в хода на изпълнение.
Подробна информация за опит и отговорности на членовете на ЕУП, е представен в точка 9 "Екип" от настоящият Формуляр.
Под-дейност 2. Информация и публичност: Изпълнение на мерките ще допринесе за постигане на общите цели на финансовия механизъм: да допринесе за намаляване на икономическите и социалните неравенства в Европейското икономическо пространство и за укрепване на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Планираните мерки ще бъдат изпълнени в съответствие с Глава 3 на Регламента за изпълнение на Програмата, Анекс 3 относно изискванията за информация и публичност и Ръководството за комуникация и дизайн на ФМЕИП 2014-2021 г.
Предвидените за изпълнение мерки в рамките на проекта имат за цел:
- да формулират последователно и комплексно послание;
- да удовлетворят необходимостта от фактическа информация за програмите и проектите;
- да разясняват общите ценности на схемите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
В изпълнение на горното, и с цел да се подчертае ролята на ФМЕИП и да се гарантира, че помощта от този механизъм е прозрачна, кандидатът ще предоставя информация за проекта до възможно най-широка аудитория на подходящото национално, регионално и / или местно равнище, включително съответната заинтересовани страни.
За да постигне оптимални резултати в своята комуникационна дейност кандидата е разработил Комуникационен план за прилагане на мерките за публичност по проекта, приложен към проекта. |
27 478.99
|
26 987.27
|
Специфична категория дейности 1– Създаване на работни места : Цел на дейността: Създаване на 3 нови работни места за устойчива заетост на територията на община Банско и стимулиране на икономическата активност и интегриране на пазара на труда на безработни и неактивни лица.
Описание и обосновка на дейността:
Под-дейност 1. Създаване на 3 нови работни места в Райдо тур ООД за период от 12 месеца: компанията е утвърдено име в сферата на туроператорските услуги вече 23 години, а целите и са да развива и надгражда услугите и да доставя максимална удовлетвореност на клиентите по отношение на нивото на предлаганите услуги. В тази връзка настоящият проект открива възможности за реализация на следните важни цели:
- разшивяване дейността на компанията чрез ангажиране на експерт "Мениджър туризъм" и двама служители на длъжност "Екскурзовод";
- цялостно подобряване на нивото на услуги на компанията;
- стимулиране на икономическата активност в в сферата на туризма в региона и страната;
Настоящият проект предвижда създаване на 3 работни места в Райдо тур ООД , които ще бъдат обособени в съответствие с длъжностите посочени в НКПД:
1) "Мениджър туризъм" - 1 брой: Ще отговаря за цялостната комуникативна политика на компанията, представяне на достъпна информация за широката общественост относно възможностите за целогодишен туризъм в град Банско, подпомага дейността на екскурзоводите и си сътрудничи активно с общинските и частни туристически обекти на територията на общината. Експертът на позиция "Мениджър туризъм" ще отговаря и за събиране, проучване и анализиране на изискванията на клиентите за туристически услуги.
2) "Екскурзовод" - 2 брой: Ще изработват туристически маршрути и ще промотират на екскурзиантите и жителите на града местните забележителности, културни и исторически обекти. Ще придружавт туристите при осъществяваните мероприятия и екскурзии и ще изнасят информационни беседи.
В подкрепа изпълнение на задълженията им, за назначените служители ще бъде закупено оборудване за обезпечаване на техните служебни ангажименти.
С цел стимулиране на заетостта и повишаване на конкурентоспособността на новоназначените служители се предвижда ангажирането на двама наставници, които ще подкрепят служителите в процеса на адаптация на новото работно място. Предвид профила на новоназначените служители- трайно безработни и неактивни хора, чрез осигуряването на менторска подкрепа ще се приложи и превенция на отпадане на служителите.
В рамките на дейността ще бъде извършена и обмяна на опит и добри практики с партньора от Норвегия. За целта се предвижда организиране и провеждане на работно посещение в град Осло, Норвегия, в рамките на което представителите на Райдо тур ще имат възможността да се запознаят с иновативни форми за развитие на устойчив алтернативен туризъм в Норвегия. |
99 354.64
|
100 807.88
|
Специфична категория дейности 2– Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост: Цел на дейността: Извършване на инвестиция за прилагане на иновативен подход за развитие на местната заетост, чрез утвърждаване на град Банско като целогодишна туристическа дестинация.
Описание и обосновка на дейността: Отговорен за изпълнението на дейността ще бъда кандидата - Гецов и партньори консултантс ЕООД.
За реализиране посочената цел на настоящата дейност, включваща въвеждането на иновативен подход за развитие на местната заетост, кандидата предвижда да разработи интернет сайт съдържащ цялостна и интегрирана информация за предлаганите възможности за къмпинг туризъм в региона на община Банско, както и на територията на цяла България. За целта се предвижда да се направят он лайн достъпни и обобщени на едно място местата за къмпинг в региона, голяма част от туристическите забележителности в Банско, както и еко и пешеходните пътеки в областта. По този начин Община Банско ще се позиционира на туристическата карта на България като целогодишна дестинация. За постигане на предното, кандидата е предвидил разработването на интернет страница с необходимите технически изисквания, която да кореспондира с описаната идея.
В рамките на дейността ще се осигури заетост на 1 нов служител за период от 12 месеца по проекта, който ще бъде назначен в офис на кандидата, който ще бъде разкрит на територията на община Банско и ще действа в продължение на минимум 18 месеца. След изтичане на субсидираната заетост по проекта, кандидата в качеството си на работодател, предвижда да запази разкритото работно място за период от минимум 6 месеца след края на проекта.
Назначеният служител ще заеме следната длъжност в съответствие с НКПД:
1) Експерт, програми и проекти - 1 брой: Длъжността е пряко свързани с работата на компанията и е от изключително важно значение за бъдещото й развитие, тъй като ще се разчита експерта да развиват портфолиото й при търсенето на нови клиенти в община Банско и региона, в който дружеството желае да разшири дейността си. Служителя ще отговаря също така и за функционирането на разработеният интернет сайт в рамките на дейността, като подпомага процеса на популяризирането му, ще планира, организира и провежда срещи с представители на местния бизнес в областта на туризма, ще следи за налични възможности за кандидатстване по програми, финансирани от СФ и КФ на ЕС и други финансови донори, от които да могат да се възползват заинтересованите страни, ще участват в процеса на подготовка и управление на проекти, комуникират с клиенти, изготвят оферти и правят презентации за клиенти на дружеството.
В подкрепа изпълнение на задълженията му, за назначеният служител кандидата предвижда да закупи оборудване, което ще обезпечи изпълнените на служебните му ангажименти. Наред с това предвиждаме да наемем офис на територията на община Банско, в който служителят ще изпълнява служебните си задължения.
За бързото и интегрирано навлизане в работния процес, ще бъде ангажиран наставник на новоназначения служител за период от 6 месеца.
В рамките на дейността ще бъде извършена и обмяна на опит и добри практики с партньора от Норвегия. |
138 470.64
|
148 436.16
|
Специфична категория дейност 3 - организиране на събития за работодатели и търсещи работа: Настоящата дейност има за цел организиране на събития за работодатели и търсещи работа, в съответствие със Специфична категория дейности 3 – Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа
Описание и обосновка на дейността: Отговорен за изпълнението на дейността ще бъда кандидата - Гецов и партньори консултантс ЕООД.
За реализиране на настоящата дейност е предвидено изпълнението на мерки, които ще спомогнат за постигане на заложените цели. В рамките на дейността се предвижда разработване на иновативен подход за предоставяне на информация на лицата търсещи работа и последващо организиране на срещи между работодатели и търсещи работа и създаване на възможности за работа на хора в неравностойно положение (дълготрайно безработни, възрастни хора в предпенсионна възраст, млади хора, млади майки, самотни родители, хора с увреждания, ниско квалифицирани лица, вкл. представители на ромско и турско малцинства), чрез предоставяне на достъпна информация за свободните работни места.
1. За разработването на подход за предоставяне на информация на лицата, търсещи работа ще се приложи иновативен метод - голяма част от безработните и неактивни лица, особено тези от уязвими групи и в неравностойно положение не получават информация за свободните работни места на територията на община Банско по достъпен и лесно усвояем за тях начин. В тази връзка, чрез настоящата дейност ще се подходи по ориентиран към потребностите на целевите групи начин. При разработването на иновативния подход ще се вземат предвид индивидуалните потребности на отделни представители на гореописаните целеви групи.
2. В синергия с общата цел на проекта, в настоящата дейност се предвижда организиране на перидични срещи между работодатели в сферата на туризма и лица търсещи работа. Планира се организирането и провеждането на общо три срещи между работодатели и търсещи работа в Община Банско. В рамките на дейността се планира целенасочено включване в срещите на дългосрочно безработни и неактивни лица, включително попадащи в групата на NEETs, както и лица от гореописаните групи. В рамките на срещите, освен информация за възможностите за професионална реализация в сферата на културата и туризма, ще бъдат предоставяни и индивидуални разяснения за спецификата на всяка от обявените длъжности, с цел насърчаване на безработните лица към трудова заетост. По време на срещите ще бъдат насърчавани и работодателите да развиват в своята дейност, където е възможно, гъвкави практики на работа. Срещите между работодатели и търсещи работа ще се основават на хоризонталните принципи на ЕС, гарантирайки равни възможности за участие на всички и недопускане на дискриминация, равенство между половете, устойчиво развитие.
Чрез реализирането на планираните в настоящата дейност мерки ще се постигне специфична цел на Програмата "Организиране на срещи между работодатели и търсещи работа и създаване на възможности за работа на хора в неравностойно положение". |
15 646.40
|
3 270.00
|