Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

„Профил - И“ ООД е дружество, специализирано в производството на изделия и конструкции от PVC, алуминий и стомана. Основната дейност на „Профил-И” ООД е:
•	Проектиране, изработка и монтаж на алуминиеви и PVC конструкции за външно и интериорно остъкляване на жилищни, обществени и промишлени сгради;
•	Производство на аксесоари за парапетни системи, мебелни и панаирни конструкции, търговско обзавеждане и интериор;
•	Изработка на алуминиеви профили по чертеж или образец на клиента;
•	Огъване на алуминиеви профили за прозоречни, парапетни и панаирни системи;
•	Проектиране, изработка и монтаж на конструкции и аксесоари за фотоволтаични системи;
•	Изработка на специфични детайли по поръчка на клиента;
•	Търговия с алуминиеви профили и аксесоари.
•	Производство на винтови фундаменти – за закрепване на наземни конструкции;
•	Проектиране, изработка и монтаж на стоманени конструкции за изграждане на съоръжения за паркинги.
През 2015 г. е отчетен ръст от 37% в консумацията на енергия спрямо 2014 г. Тенденцията е показателите за електроенергия да нарастват значително в близките години, тъй като обемът от продукция ще нараства, поради предвидено разрастване на пазара. Основните предизвикателства, пред които е изправено дружеството, са свързани с това, че част от основното производствено оборудване е морално и физически остаряло и с ниска енергийна ефективност. Инвестиционният проект предвижда подмяна на част от съществуващо технологично оборудване, като бъде закупено ново оборудване с по-големи технологични възможности, интегрира се система за оползотворяване на отпадна топлина и система за мониторинг на енергопотреблението.
След интегриране на новото технологично оборудване, производственият капацитет на предприятието ще нарасне значително, което от своя страна ще доведе до намаляване на разходите за гориво в много голяма степен, както и енергопотреблението на единица произведена продукция.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Замяна на стара хидравлична преса с нова хидравлична преса за сбиване на конуси, с по- висока производителност и по - ниска консумация на енергия (Мярка 1) : Предложената мярка 1 (замяна на стара хидравлична преса) участвува във втория етап от производството на фирмата, а именно - Сбиване на конуси: на пресата се поставят необходимите приспособления в зависимост от диаметъра на тръбата. Чрез многократни притискания и едновременно завъртане на тръбата се оформя зададения по чертеж конус. Съществуващата хидравлична преса е старо и изключително амортизирано съоръжение, склонно към чести аварии. Пресата се характеризира с ниска производителност и много висок енергиен разход за единица продукция. Наличното съоръжение има ограничен капацитет по отношение силата на притискане. По проекта се предвижда интегриране в производственият процес на ново поколение хидравлична преса за сбиване на конуси, със следните технически характеристики: • Мощност на двигателя: 7,5kW; • Дължина на основните челюсти: 220мм.; • Максимална сила за пресоване: 8300kN; • Цифрово управление с възможност за програмиране и графичен дисплей. Единичната производителност на новата хидравлична преса за сбиване на конуси е значително по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. С въвеждането в експлоатация на новата хидравлична преса за сбиване на конуси се предвижда увеличаване на обема продукция. Енергийните спестявания, които ще бъдат реализирани, са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване.В резултат от въвеждането на новата хидравлична преса за сбиване на конуси ще се намалят разходите за ремонт и консумативи. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-13 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (14-18 месец). 216 000.00 215 955.00
Замяна на два броя стари полуавтомати за заваряване на спирали с два броя нови полуавтомати за заваряване на спирали, окомплектовани с инверторни заваръчни апарати, с по- висока производителност и по - ниска консумация на енергия (Мярка 2) : Предложената мярка 2 (замяна на стари полуавтомати за заваряване на спирали) участва в третия етап от производството, а именно - Заваряване на спирала: тръбите със сбит конус се залагат на заваръчния полуавтомат, който по зададен режим заварява спиралата към тръбата. Съществуващите заваръчни полуавтомати се характеризират с ниска производителност и много висок енергиен разход за единица продукция. Апаратите са стари със затруднена експлоатация и поддръжка. Предвижда се интегриране в производственият процес на два броя полуавтомати за заваряване на спирали, окомплектовани с инверторни заваръчни апарати, със следните минимални технически характеристики: • Мощност на полуавтомата: 1,5kW; • Максимална дължина на детайла: 5м.; • Максимална дължина на спиралата: 2м.; • Максимален диаметър: ф140мм. Единичната производителност на новите заваръчни агрегати, окомплектовани с инверторни заваръчни апарати е значително по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Предвижда се увеличаване на обема продукция, обработван с новите заваръчни апарати. Енергийните спестявания, които ще бъдат реализирани, са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец) 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-13 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (14-18 месец). 240 000.00 239 915.00
Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина (Мярка 3): Вентилация на производствена зона в ремонтното помещение не съществува. За базова линия вземаме вентилация, с обем 3000м3/ч. Източникът на енергия, който подгрява въздуха е електрическа енергия, консумирана от термопомпен агрегат. При симулиране на разхода на енергия са отчетени всички параметри съгласно методиката на Наредба №7 за енергийна ефективност на сгради. Обектът се намира в климатична зона 6 и всички средномесечни температури са взети за съответната зона. Предвижда се изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Висока енергийна ефективност над 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии CO2; - Опазване на околната среда; Всичките тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец) 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-13 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (14-18 месец). 46 623.00 46 598.00
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) (Мярка 4): Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди, за всяко измерване. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Поради тази причина проекта предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на електроенергия), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Хидравлична преса представлява: - Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5. - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. - Уред за измерване ефективност на машини - измерване разход на електроенергия, работни часове, режими на работа и други: На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (Хидравлична преса), съобразени с плануваните количества на производството. Системата за мониторинг играе ролята на непрекъсната обратна връзка към органите за оперативно управление на енергопотреблението. Наред с това, тя осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията. На база функциите на описаната по-горе автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и според някой световни анализатори на такива системи, само по тази линия се получават икономии на енергия от порядък до 10 %. Конкретната автоматизирна система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено до Мярка 1 – закупуване на високоефективена хидравлична преса. За изчисляване на спестяването от конктретната мярка (СМЕ) е направено допускане за шест процентно намаляване на енергопотреблението вследствие на по-ефективно управление предвид фактори като: - наличие на средства за измерване на енергийните и материалните потоци; - система за събиране и анализ на информацията за потреблението на енергия по произведени продукти и видове ресурси; - система за събиране и анализ на информация за количество и качество на произведената продукция; - наличие на квалифициран персонал; - ефективност на вземаните решения и други. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Доставка на активите ( 6-16 месец). 3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (17-18 месец). 4 700.00 4 600.00
Изготвяне на Енергиен одит по образец - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в ПРОФИЛ-И ООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция;-Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – 1 месец 2. Извършване на услугата – 1-2 месец 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 1 000.00 980.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включват: - провеждане на одит I фаза (предсертификационен одит) за преглед на документацията на изградената и внедрена Система за управление на енергията; - провеждане на сертификационен одит (същински одит) за цялостна проверка на Системата за управление на енергията и на отстраняването на констатирани в предишните одити несъответствия; - издаване на сертификат/и на български език и на английски език при успешно приключили одити. Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011. С успешното изпълнение на дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, фирмата ще може да отговори на международните стандарти за подобряване на енергийната ефективност и опазване на околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 14 000.00 13 800.00
Изпълнение на мерки за визуализация - стикери, плакати, табели и др.: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълява проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от ПРОФИЛ-И ООД задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г. На всички активи закупени по проекта ще бъдат залепени стикери указващи подкрепата на ЕС и ЕФРР. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 3 000.00 2 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.