Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е фокусиран върху прилагането на интегрирани мерки с оглед изпълнението на правомощията на Община Криводол, свързани с осъществяването на отговорностите й по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. В съответствие с целта на процедурата, чрез укрепването на общинския капацитет в сферата, ще се подкрепят процесите по реформирането на системата на социалните услуги и ще се улесни преходът към новите механизми на местно ниво.
Реализацията на проекта ще обхване минимум 5 лица от целевата група и ще допринесе за безпроблемното въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението ни. За целта ще се реализира комплекс от взаимосвързани
мерки, включващ създаване на фронт-офис и наемане, супервизия и обучение на персонала за прилагане на мерките по ЗЛП,ЗХУ и ЗСУ на общинско ниво.
Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. Изпълнението на комплекса от мерки и дейности по проекта ще осигури необходимата подкрепа и условия за повишаване на капацитета и експертизата на Община Криводол за упражняване правомощията и задълженията на местната власт, свързани с прилагането на ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ и ще доведе до повишаване на ефективността и качеството на предоставяните услуги в общността за местните уязвими групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване на фронт офис, обучение и супервизия на персонала, ангажиран по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ: Кметът на община Криводол провежда общинската политика в областта на социалните услуги в съответствие с решенията на общинския съвет. Към момента Община Криводол като доставчик на социални услуги отговаря за предоставянето на социалните услуги, финансирани от държавния и общинския бюджет. Предоставянето на социалните услуги, финансирани от държавния и общинския бюджет, се осигурява от общината чрез самостоятелно организиране и изпълнение на всички дейности, свързани с прякото предоставяне на социалните услуги. В качеството си на доставчик община Криводол предоставя следните услуги: 1. Социална услуга "Асистентска подкрепа", която включва ежедневна подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания с определена чужда помощ и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване. Услугата се предоставя от 15 броя социални асистенти на територията на цялата община, потребителите на услугата са 34. Насочването за ползване на услугата, изготвяне на индивидуалната оценка на потребностите, индивидуален план за подкрепа за ползване на асистентска подкрепа, както и контролът върху дейността на асистентите и отчитането на услугата се извършва от общината. Предоставянето на тази подкрепа се организира по начин, позволяващ комплексно предоставяне на различните видове социални услуги в домашна среда. 2. По механизма за „ЛИЧНАТА ПОМОЩ“ в община Криводол има назначени 235 лични асистенти, които обслужват 236 бр. потребители с трайни увреждания с установени вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност с определена чужда помощ, и деца с 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност без определена чужда помощ. Чрез механизма се осигурява подкрепа на лицата за пълноценно участие в обществото, за извършване на дейности, отговарящи на индивидуалните им потребности от личен, домашен или социален характер и за преодоляване на бариерите на функционалните им ограничения. Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. В изпълнение на тези свои дейности община Криводол изпитва необходимост от наемането на допълнителен персонал, както е и идентифицирана нужда от провеждане на обучения и провеждането на регулярна супервизия по прилагането на трите закона - ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. За целта ще бъде обособен фронт-офис в община Криводол, в който ще бъдe назначено 1 лице на длъжност "Сътрудник социални дейности",ангажирани със следните дейностите: - Информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; - Съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги; - Провеждане на разяснително-информационна дейност; - Посредничество за уреждане на споровете между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент; - Извършване на мониторинг на услугите лична помощ; - Посещения на място в домовете на потребителите по отношение на дейностите по ЗЛП и ЗХУ. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. Предвидените обучения и супервизии по ЗСУ ще бъдат единствено в частта насочване от общините на потребителите. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат за 5 служители, от които един новоназначен и ще се провеждат ежемесечно. 29 358.99 29 352.78

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.