Осигуряване на специализирани обучения за служителите, ангажирани с подготовка, изпълнение и отчитане на проекти и обмяна на опит и добри практики с други общини.: Дейност 1: "Осигуряване на специализирани обучения за служителите, ангажирани с подготовка, изпълнение и отчитане на проекти и обмяна на опит и добри практики с други общини" е насочена към провеждане на обучения за подобряване на професионалната компетентност на служители, пряко ангажирани с подготовка, изпълнение и отчитане на проектни предложения, както и подготовка на концепции за ИТИ по новия програмен период 2021-2027 г. и обмяна на опит и добри практики с други общини на територията на Р България за общо 76 служители изцяло в контекста на приноса и в съответствие с целите на Програма "Развитие на регионите" 2021-2027 г.
Целта на обученията е продиктувана от необходимостта от повишаване на компетенциите и придобиване на допълнителни знания от служителите с оглед повишаване ефективното изпълнение на служебните задачи и ангажименти.
Предвидените обучения са по следните основни теми:
ТЕМА I. Подготовка на концепции за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) и проекти/ проектни идеи за интегрирано градско и териториално развитие за периода 2021-2027. за 20 служители; В рамките на обучението се предвижда служителите да се запознаят с подхода ИТИ - регулаторна рамка относно подхода ИТИ; Значение и същност на ИТИ, Цел на подхода; Приложими програми за периода 2021-2027; Предимство на партньорствата; ползи от прилагането на подхода. След завършване на обучението участниците ще познават същността на ИТИ; знаят регулаторната рамка за прилагане на интегрирания териториален подход; познават допустимите за финансиране мерки и дейности за дадена територия от различните програми; знаят и разбират възможностите и изискванията за създаване на партньорства за изпълнение на проектните предложения и др.
ТЕМА II. Изпълнение и управление на проекти. В рамките на това обучение ще бъдат засегнати теми, включващи Изпълнение и управление на проекти; Грешки и проблеми при изпълнението на проекти по програмите на ЕС и как да се предпазим от тях за 20 служители;
ТЕМА III. Финансов мениджмънт и отчитане на проектите /за 20 служители/. В рамките на това обучение ще бъда засегнати теми, свързани с: Управление на ресурси - материални, технически и човешки; Управление и отчитане на дейностите (съдържателен отчет); Управление и отчитане на финансовите ресурси (финансов отчет); Допустимост на разходите и финансово управление на проектите. Ще бъдат разгледани следните най – важни финансови аспекти на проектите, а именно: Общи принципи за допустимост на разходите; Период на допустимост на разходите; Пакет отчетни документи; Допустими преки разходи за проект; Непреки разходи; Недопустими разходи; Доказателства за извършени разходи; Финансово управление и осчетоводяване на разходите; Разпределение на разходите по бюджетни пера; ДДС като допустим /недопустим разход; Най-често допускани грешки при финансовото отчитане на разходи по договори за БФП.
В рамките на дейност 1 Бенефициента Община Свищов предвижда и Обмяна на опит, идентифициране и трансфер на добри практики с други общини - бенефициенти по ОПРР. По този начин служителите на община Свищов ще имат възможност да се запознаят и приложат опита и добрите практики на други общини, като по този начин повишат своя капацитет в разработването, управлението, изпълнението и отчитането на проекти, както следва:
1 брой тридневно посещение на 8 служители от Община Свищов в общините Габрово и Севлиево, с които Община Свищов ще разработва в партньорство проект за екологосъобразна мобилност, финансиран по НПВУ;
1 брой двудневно посещение на 8 служители от Община Свищов в община Русе.
Чрез заложените и предвидени посещения служителите на общинска администрация Свищов ще обсъдят бъдещи партньорства и ще подобрят своя институционален и организационен опит. |
88 000.00
|
87 984.00
|
Изготвяне на анализ "Разходи - ползи" / финансови анализи: Извършването на анализ на ползите и разходите е задължително условие, за да бъдат одобрени големите инфраструктурни проекти, които финансира ЕС и в частност Програма "Развитие на регионите" 2021-2027 г. Този анализ изисква специализирани познания и последователното прилагане на редица концепции, за да се докаже, че:
1) проектът е целесъобразен от икономическа гледна точка и допринася за целите на регионалната политика на ЕС и Програма "Развитие на регионите" 2021-2027 г.;
2) приносът от Фондовете на ЕС е необходим за да бъде проектът осъществим.
Съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура изготвянето на анализ „Разходи - Ползи“/финансов анализ следва да е насочено към проекти, имащи потенциал да генерират приходи и съответстващи на интегрираните градски стратегии – ПИРО и на регионалните приоритети и нужди, идентифицирани в ИТСР.
Общинска администрация Свищов в изпълнение на дейност 2 на проекта предвижда изготвяне на 2 броя анализи, както следва:
1. За Програма за публична подкрепа за развитието на индустриални райони, паркове и подобни територии и за привличане на инвестиции („AttractInvestBG“) за проектно предложение за изпълнение на инвестиция „Изграждане на Дунавски индустриален технологичен парк – Свищов“.
Съгласно предварително публикуваните Насоки за кандидатстване /стр. 29-31/ е задължително предложението за изпълнение на инвестиции да включва Дейност 1: "Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на довеждаща техническа инфраструктура - елементи на публична (държавна или общинска) техническа инфраструктура до индустриалния парк /зона" и/или Дейност 2: "Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на вътрешна техническа инфраструктура, в границите на индустриалния парк/зона". За индустриалния парк/зона, за който се кандидатства, следва да са предвидени всички елементи на техническата инфраструктура, необходими за функционирането на парка/зоната, в т.ч. най-малко водоснабдяване и електрозахранване, както и транспортен достъп. В пред инвестиционното предложение следва да бъдат разглеждани вариантни решения (минимум два варианта на проектни решения) за довеждаща и/или вътрешна техническа инфраструктура, в зависимост от предмета на проектното предложение, като изборът на подходящ вариант на инвестиционното строително намерение, следва да се извърши на база на следното:
- Мултикритериен анализ, включващ икономическа и финансова оценка на всеки един от разгледаните варианти или
- Анализ разходи-ползи и Технико-икономическа обосновка за определяне на икономическата целесъобразност и ефективност на инвестиционното строително намерение.
Община Свищов като допустим бенефициент ще кандидатства с проект по посочената схема и поради това включва в проектното предложение изготвяне на анализ разходи ползи за изпълнение на инвестиция „Изграждане на Дунавски индустриален технологичен парк – Свищов“ по Програма за публична подкрепа за развитието на индустриални райони, паркове и подобни територии и за привличане на инвестиции („AttractInvestBG“) по НПВУ 2021-2027 г.
2. В Индикативна годишна работна програма за 2023 г. на Програма "Развитие на регионите“ 2021-2027 (ПРР) в рамките на Приоритет 2 „Интегрирано териториално развитие на регионите" предстои да бъде отворена за кандидатстване процедура "Подкрепа за интегрирано градско развитие в 40 градски общини", включваща инфраструктурни мерки за насърчаване на икономическата активност - енергийна ефективност и устойчиво обновяване на жилищни и обществени сгради; устойчива мобилност, вкл. градска мобилност; пътна инфраструктура, зелена градска инфраструктура и сигурност в обществени пространства; образователна инфраструктура и оборудване; здравна и социална инфраструктура, култура, спорт и туризъм и др. дейности, за които е необходимо да се извърши анализ „Разходи-ползи“.
Към настоящия момент не е ясно коя от мерките ще бъде отворена приоритетно, поради което не бихме могли да фиксираме точно анализа "Разходи - ползи" за коя от мерките ще бъде изготвен. |
19 880.00
|
19 800.00
|
Доставка на компютърна, периферна техника и ИТ оборудване (в т.ч. периферна техника, печатащи, сканиращи и копиращи устройства, специализирано компютърно оборудване и др.), за обезпечаване на работата на структурите и лицата, отговорни за подготовка, изпълнение и отчитане на проектите по ПРР 2021 – 2027 г. : В изпълнение на дейност 3: "Доставка на компютърна, периферна техника и ИТ оборудване (в т.ч. периферна техника, печатащи, сканиращи и копиращи устройства, специализирано компютърно оборудване и др.), за обезпечаване на работата на структурите и лицата, отговорни за подготовка, изпълнение и отчитане на проектите по ПРР 2021 – 2027 г." е предвидено закупуване на общо 33 броя нова, неупотребявана компютърна и периферна техника съгласно Техническа спецификация, която ще бъде изготвена от Възложителя Община Свищов, и включваща:
- 1 брой цветно мултифункционално устройство;
- 12 броя лаптоп;
- 3 броя мултифункционално устройство Printer/Scanner/Copier;
- 14 броя компютърни конфигурации с вкл. лиценз /компютърната конфигурация вкл. монитор, настолен компютър и компютърна периферия/;
- 3 броя скенери.
Разпределението на предвиденото оборудване е както следва:
1 брой цветно мултифункционално устройство - за Дирекция „АПИОУПЕВ“, Звено „Управление на проекти и европейски въпроси“;
12 броя лаптопи:
- 3 броя за Дирекция „АПИОУПЕВ“, Звено „УПЕВ“;
- 3 броя за Дирекция „Финансови дейности“;
- 2 броя за Отдел „Обществени поръчки“;
- 2 броя за Дирекция „Инвестиционна политика, кадастър и техническо обслужване“, отдел „Инвестиционна политика“;
- 2 броя за Дирекция „Инвестиционна политика, кадастър и техническо обслужване“, Отдел „Кадастър, техническо обслужване и контрол по строителството“
3 броя мултифункционално устройство Printer/Scanner/Copier:
- 1 брой за Дирекция „АПИОУПЕВ“, Звено „УПЕВ“;
- 1 брой за Дирекция „Финансови дейности“;
- 1 брой за Дирекция „ИП КТО“, отдел „Инвестиционна политика“;
14 броя компютърни конфигурации с вкл. лиценз /компютърната конфигурация вкл. монитор, настолен компютър и компютърна периферия:
- 4 броя за Дирекция „АПИОУПЕВ“, Звено „УПЕВ“;
- 4 броя за Дирекция „Финансови дейности“;
- 2 броя за Отдел „Обществени поръчки“;
- 2 броя за Дирекция „ИП КТО“, отдел „Инвестиционна политика“;
- 2 броя за Дирекция „ИП КТО“, Отдел „КТО КС“
3 броя скенери:
- 1 брой за Дирекция „АПИОУПЕВ“, Звено „УПЕВ“;
- 1 брой за Дирекция „Финансови дейности“;
- 1 брой за Дирекция „ИП КТО“, отдел „Инвестиционна политика“. |
72 120.00
|
47 371.20
|
Изпълнение на дейностите по информация и комуникация : Съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. бенефициента Община Свищов ще изпълни дейности, свързани с осигуряване на публичност, информираност и комуникация.
По време на изпълнението на проекта Община Свищов, в качеството на Бенефициент и Водещ партньор по проекта ще информира обществеността за основната и специфичните цели на проекта, както и за очакваните резултати след изпълнението му. Ще бъде подчертана ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, за постигане на прозрачност и публичност при реализирането му.
Дейностите по информация и комуникация включват:
1. Организиране и провеждане на встъпителна пресконференция, на която ще бъде представена основната цел на проекта и неговите специфични цели; екипа за управление; продължителност; заложените дейности, очакваните резултати и др. релевантна информация;
2. Текущо информиране на обществеността чрез прессъобщения, публикувани на интернет страницата на Община Свищов, с кратко описание на проекта, неговите цели, продължителност и очаквани резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз;
3. Изработване и поставяне на плакат /информационна табела/ с информация за бюджетната линия, в който да се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз. Плаката /табелата ще бъде поставена на видно за обществеността място;
4. Изработка на стикери /лепенки/, които ще бъдат залепени на доставеното оборудване, закупено в рамките на проекта;
5. Организиране и провеждане на заключителна пресконференция, на която ще бъдат представени изпълнените дейности, постигнатите резултати и отчетените индикатори. |
0.00
|
0.00
|