Организация и управление на проекта : Управлението и организацията на проекта ще се изпълнява от екип формиран от Кмета на общината с оглед осигуряване на успешно изпълнение, добра координация и постоянен мониторинг на проектните дейности. Създаване на необходимата организация за управление на проекта и започване ефективна работа на Центъра, като основна цел на дейността.
Създаване на успешен екип, определяне на процедурите и планиране, създаване условия за изпълнение на проекта в съответствие със заложените цели и предвидените дейности. Тази дейност ще се осъществява през няколко етапа: 1. Подготовка на работата – конкретизиране на екипа за управление на проекта– ръководител, счетоводител и технически сътрудник и екипа, който ще работи в Центъра за изпълнение на определени дейности по проекта - Социален работник, лекар, психолог и рехабилитатор. Определяне на основите правила, ефективността и техниката на работа в екип. 2. Подготовка и провеждане процедурите по ЗОП; 3.Изпълнение и вътрешен мониторинг на проекта - детайлно ръководство при подготовката, изпълнението и приключването на проекта; 4. Управление на ресурсите – финансов /бюджет, финансова документация, финансов контрол, финансова отчетност, изготвяне на междинни и окончателен финансов отчет със съпътстващите го разходооправдателните документи; искане за междинни и окончателно плащане, както други доклади и документи, представляващи основания за окончателно плащане) и човешки ресурс /подбор, обучение, комуникация, контрол по изпълнение на дейностите; -5. Управление на информацията и комуникацията; 6.Управление на риска - определяне на дейности, с които проекта не би могъл да се справи поради високата степен на риск; използване на резултата от анализа на риска с цел усъвършенстване на планирането на дейностите по проекта; избор на инструментариум за постоянно наблюдение и отчитане на рисковите фактори. 7. Управление на системата за контрол и мониторинг; 8. Оценка на изпълнението на проекта - анализ на резултатите и приключване на проекта.
С тази дейност ще се изгради цялостна визия и план на проекта. Детайлно организиране и разпределение на дейностите за периода на изпълнение на проекта.Създаване на вътрешна система за мониторинг и оценка, начин на отчитане на проведените дейности. Работни срещи на целия екип по проекта, както и срещи с наетия персонал в Центъра и за предоставяне на социалната услуга.
|
49 869.00
|
47 710.75
|
Информация и публичност : Тук ще се извърши информация за дейностите по проекта - представяне на европейски модели на социални услуги и ролята на ЕСФ в тези дейности. Замознаване на всички заинтерисовани лица и организации с целите и заложените дейности заложени в проекта, както и с постигнатите резултати от извършените дейности по проекта. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали относно проект „Независим живот” и показващи размера на финансовата помощ от ЕСФ и дейностите по проекта и конкретните възможности на Центъра за предоставяне на социални услуги.. Чрез публикуване на прес-съобщения и съобщения в сайта на общината и общинския вестник и една публикация в регионален вестник, ще се разпространи информация за потребители, желаещи да се включат в проекта. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване. Ще бъдат организирани и проведени информационни дни от бенефициента, на които ще се осъществи информиране и консултиране на потенциални потребители на социални услуги, както и за желаещите да започнат работа в новосъздадения Център.Ще се изработят табела за входа на Центъра с името и референтния номер на финансиращата програма и банер, които ще се ползва при всички публични инициативи. Проектът ще бъде популяризиран и чрез 2 пресконференции-встъпителна и финална и една Кръгла маса с цел да се привлече общественото мнение върху специфичните проблеми на целевите групи включени в проекта. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. По време на изпълнение на проекта ще бъде внесена информация и в Общински съвет-Ветрино свързана с извършваните дейности и организацията им. |
2 400.00
|
3 186.67
|
Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда в Община Ветрино. Подбор и наемане на персонал за работа в Центъра. : Ще бъде създаден Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда в село Ветрино в помещения общинска собственост. В eдното помещение ще бъдат настанени работещите служители в Центъра, а другото, което ще бъде оборудвано и обзаведено за медицински прегледи и психологични консултации и за извършване на процедури от рехабилитатора. Ще бъде поставена и рампа за инвалидите. Ще се разработят правила и изисквания за всички услуги, които се предлагат в Центъра, така че да се гарантира тяхното качество. Предоставянето на услугата ще се реализира, чрез екипа на Център за услуги в домашна среда, който ще включва следните лица – социален работник,лекар, психолог, рехабилитатор, лични асистенти и домашни помощници. Социалният работник ще издирва, анализира и картотекира лица желаещи да ползват социалните услуги в Центъра, ще участва в изготвянето на индивидуалния план за работа на всеки потребител и оценка на същия на определен период от време, ще води личните досиета на потребителите на социални услуги и регистъра на потребителите, ще подпомага останалите специалисти в работата им с потребителите, ще прилага индивидуален и диференциран подход в работата с потребителите, ще изготвя справка за движението на документооборота.Домашният помощник ще организира и осъществява дейност, осигуряваща необходимите санитарно-хигиенни, битови и социални условия за осигуряване на нормален живот на потребителя на социалните услуги, а именно: Доставяне и/или приготвяне на храна, помощ при хранене, пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, извършване на плащания за битови услуги със средства на лицето,административни услуги,предлага мерки за намаляване на рисковете в домашната среда на потребителя. Лекарят, психолога и рехабилитатора ще полагат грижи за здравето и безопасността на потребителите на социални услуги, индивидуално, според необходимостта на лицата, по изготвен предварителен график и ндивидуален план, чрез проучване и анализ на индивидуалните потребности на целевите групи и насочване към подходящите за тях дейности и посещения в домовете им; Разработване на програми, обучителни и информационни материали за провеждане на консултации; Изготвяне на психологични характеристики и разработване на кинезитерапевтични програми,;Помощ при осигуряване на безопасна и подходяща употреба на адаптивно оборудване, ортопедични и други технически средства за рехабилитация, Участие в разработване и съгласуване на индивидуалните планове за работа с лицата и семействата;Регулярно посещение на домовете съгласно индивидуалния им план; Разработване и прилагане на подходящи планове за психологически намеси,съобразени с възраст и увреждане; Участие в екипните срещи за изготвяне, актуализация, оценка и планиране на: оценки на възможностите, оценки на потребностите, индивидуални планове, както и други документи, които се изготвят в процеса на работата, в която участва психолога; Провеждане на наблюдения, анкети, разговори и беседи за проучване на психологическия микроклимат, интересите, потребностите и мотивацията на потребителите;Участие в периодични срещи с останалите специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други;Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите, в които участва. При необходимост или невъзможност за посещение в Центъра, потребителите ще бъдат посещавани в домовете им, където ще се извършват необходимите грижи, консултации и процедури.
Екипът ще отговаря за изготвянето и промяната на индивидуалните планове за грижи за всеки потребител, като се съобразява с неговите желания, възможности и отребности.
|
56 191.47
|
52 097.67
|
Обучение на персонала : Екипът за управление изготвя и предоставя списък с лицата, които следва да бъдат включени във въвеждащото и надграждащо обучение. При изготвянето на списъка екипа взема предвид изискването, че в обучителния курс, могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определените по настоящия проект дейности.
Обученията ще се извършват от експерти и специалисти с подходяща квалификация, практици в съответната област, с професионален опит, социална работа и социални услуги за посочените целеви групи, обект на проекта.
За целта ще се сключат договори за услуга между бенефициента и съответните обучители.
За предваретелно и надграждащо обучени 2 дни, 10 лица, на стойност 200,00 лева
|
200.00
|
199.85
|
Информиране, консултиране и подбор на кандидат-потребители на услугата на територията на община Ветрино. Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Информиране на потенциалните потребители за проекта, условията за кандидатстване, дейностите, които ще предоставя Центъра за социални услуги в домашна среда , място на подаване на документите и т.н ще се осъществи чрез публикации, интервюта в печатни и електронни медии, информационно табло поставено на видно място в общинска администрация и на сайта на Община Ветрино.Тази дейност на популяризиране ще продължи през целия период на проекта. Подборът ще се извършва на база изготвена процедура, включваща 2 етапа-подбор по документи и провеждане на интервю. При подбора на лицата ще се спазват принципите за равенство на половете, равни възможности и превенция на дискриминация. Сключване на трудови договори с тях. Предварителният анализ на потенциалните потребители на социални услуги показва, че е преобладаващ броя на възрастните хора с ограничения, което налага извода, че голяма част от бъдещите услуги ще бъдат услугите за лична помощ и битово-комунални дейност. От друга страна лицата от уязвимите групи се нуждаят и от услуги в подкрепа на социалното им включване, в следствие дългогодишната им социална изолация. Спецификата на тази група услуги позволява предоставянето им почасово и по гъвкав начин на голям брой потребители. Набиране на кандидат-потребители ще става, чрез обяви във местния вестник и таблата за обяви по кметствата, сайта на общината и др. където ще бъдат описани условията, сроковете и нужните документи, както и телефон за връзка и информация. Лицата и децата, които ще желаят да ползват услугата ще подават заявление лично или чрез упълномощен или законов представител. Копие от Експертно Решение на ТЕЛК/ДЕЛК/НЕЛК/ЕЛКК, копие от амбулаторен картон, епикриза или други актуални медицински документи, с които се удостоверява здравословното състояние на лицето/детето. Заявленията се входират в Центъра за извършване на социална и здравна оценка. Комисия в състав социалния работник и лекаря от центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда и кметовете на сътветните населени места ще разгледат подадените заявление и документи. При разглеждането и одобрението на кандидат-потребителите ще се вземат под внимание и становищата при нужда на личните лекари на някой от лицата. Ще се изготви списък по низходящ ред от направените оценки. По поредността на предложения списък ще се подпишат договори с потребителите. Ще се изготвят и индивидуални договори във връзка с индивидуалните техни ежедневни потребности. При отказ на лицата да ползват услугата, при смърт на лицето или при промяна на адреса на местоживеене, постъпмане в социална институция или друга промяна в обстоятелствата, се прекратява договора с потребителя и се взема следващият по ред кандидат-потребител от списъка, като се следи по възможност да е от същото населено място. |
0.00
|
1 270.30
|
Предоставяне на психологическа подкрепа , консултиране и супервизия на персонала, предоставящ почасови социални услуги за лична помощ, комунално-битови дейности и услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица.: Акцентът в дейностите по проекта е предлагане на услуги за комплексно задоволяване на потребностите на целевата група, чрез управление и планиране на услугите за всеки конкретен потребител в условията на единна организация, разполагаща с достатъчно управленски и професионален ресурс. Личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници ще предоставят почасови услуги на потребителите в домашна среда, като оказване на подкрепа и съдействие за социално включване, помощ при извършване на комунално–битови дейности и лична помощ. Процесът на кандидатстване и подбор ще се извърши в условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и т.н. на кандидатите. Единственото изискване ще е кандидатите за персонал да са безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране или работещите на същите или подобни позиции в общинска администрация..Дейността е основна за проекта и изпълнението й е насочено към постигане на заложените цели. Дейността включва изпълнение на следните задачи: 1. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребител, придружаване до болнично заведение или месторабота и др. 2. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищни помещения, обитаване от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. 3. Предоставне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяването на социални контакти, придружаване при посещения на обществени събития, помощ при писане на писма ,заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност изразена в социална работа с представителите на целевата група.Персоналът осве, че ще бъде обучен ще му бъде предоставена психологическа подкрепа и консултиране впредвид спецификата на работата.
Психологическата подкрепа е насочена към членовете на персонала, която се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество
при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на
професионалното самочувствие на асистентите.
Персоналът получава групова и индивидуална супервизия.Груповата супервизия служи за подкрепа; обмен на познания, гледни точки и професионален опит; получаване от всеки участник в групата на обратна информация от по-широк брой източници; споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа; придобиване на групов опит в хода на динамиката на груповите отношения, както и справяне с индивидуални затруднения, проблемни ситуации; изготвяне на оценки, вземане на решения и планиране;
колебания, несигурност и недостиг на знания и умения и нужда от насочване; справяне с преживявания във връзка с работата и в частност – във взаимоотношенията с потребителите и техните близки, и т.н. Обсъждат се качеството на работата, мотивацията, личностното израстване, собствената самооценка на супервизирания; въпроси на себереализацията в професията; въпроси за нуждите отдопълнителна информация или обучения, както и пренасянето на резултатите от проведените обучения в собствената практика.
Услугите ще се предоставят на всеки потребител, с когото е сключен договор за ползване на услуга.
|
391 333.98
|
378 788.08
|