Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Община Созопол кандидатства с проектно предложение "Инвестиции в съществуващо рибарско пристанище гр. Созопол - терминал 1" за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програма за морско дело и рибарство 2014-2020, финансирана  от Европейския фонд за морско дело и рибарство, Процедура чрез подбор на проекти BG14MFOP001-1.009 „Рибарски пристанища, кейове за разтоварване, рибни борси и покрити лодкостоянки“, Сектор „Инвестиции, насочени към изграждане и/или модернизация на покрити лодкостоянки“. Пристанището и неговите основни съставни части - територия и прилежащата му акватория, са разположени в северо-западната част на стария град Созопол, по протежението на ул."Крайбрежна". Съществуващото рибарско пристанище е в границите на стария град и се намира срещу остров "Св.Кирик", на който в началото на миналия век  е изградено единственото в България Рибарско училище за обучение на кадри за риболова. Пристанището има прилежаща акватория, която е част от вътрешно-акваториалното пространство на пристанище Созопол известно като „Созополски гаван". Пристанът за рибарските лодки е разположен в бреговата зона, по протежението на ул."Крайбрежна". Територията на част от улицата, съществуващия паркинг и сегашната брегова зона са отвоювани от морето през годините, като има изградена предпазна (кейова) стена от зидани каменни блокове, с дълбочина на морската акватория пред кейовата стена между -2,0 до -3,0 м. Дължината на подпорната стена ползвана за кей при приставане на рибарските лодки в общинското пристанище и за извършване на товаро/разтоварни и обслужващи технически дейности е 350,0 м.
Вътрешната част на акваторията на пристанище Созопол  е надежно защитена от вълновия режим на Черно море, проявяващ се в южната част на Созополския залив.
Надеждната защита и естествената връзка със стария град са предпоставки за естествено образуване на общинското рибарско пристанище, в което се използва от около 75% от рибарските лодки, регистрирани в гр.Созопол.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
строително - монтажни дейности: Проектът предвижда изграждане на плаващи пристани - общо 5 на брой – 4 бр.всеки от които е съставен от тип "PONTOON" - 2бр.с размери 11,92/3.30/0.85 и 1 бр. тип "PONTOON" с размери 11,92/3.30/0.85 съставена от с обща дължина по ~ 24 м и проектна линия на швартоване на плавателните съдове от 48 л.м. С проекта се осигурява обица дължина на приставане на плавателните съдове от 216 л.м., т.е. нарастването на капацитета на рибарското пристанище за приемане на плавателни съдове е почти удвоена. Пристанищните съоръжения са проектирани така, че да бъдат обтекаеми, проницаеми и да внасят минимални смущения във вътрешно-акваториалния режим на пристанище Созопол. Те се отнасят към съоръженията, които оказват незначително влияние на теченията в акваторията на пристанището, с добри хидравлични показатели - проницаемост и обтекаемост. От проектна гледна точка бъдещия хидротехнически обект се реализира в крайбрежната зона и се изграхада от плаващи пристани за рибарските лодки, така, че да се създадат благоприятни условия за транспортната, стопанска дейност и домуване на малките плавателни съдове, катери и рибарски лодки. Проектът съдържа части Благоустрояване и Вертикална планировка, Площадкови мрежи част ВиК и част Електро.Пристанищната територия в съответствие с одобрената специализирана схема е предвидена преобладаващо за паркиране – на леки моторни превозни следства, бусове и за разполагане на плавателни съдове в зимния период.Предвидената нова настилка е от гранитен плаваж като характерен елемент от градската среда. Обособени са паркоместа за ЛМПС – 65 бр., за моторни превозни средства за хора с увреждания – 4 бр. в съответствие с Наредба №2 от 29 юни 2004 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии, за бусове – 18 бр.. По-широките паркоместа за бусове могат да се използват през зимните месеци за извеждане на сушата на плавателни съдове – регистрирани рибарски лодки с ширина до 2,50 - 3,00 м. Съществуващият кей подлежи на реконструкция, като дължината му е разделена на три участъка. Участък №1 запазва съществуващата бетонова настилка на горно ниво и се предвижда ново бетоново покритие върху надстройката. В Участък № 2 и Участък №3 се предвижда освен това и демонтаж на съществуващата компрометирана бетонова настилка, подмяната й с нова и интегрирането в нея на отводнителната решетка, която е проектирана в частта на ВиК площадкови мрежи. Извън този ареал съществуващата компрометирана бетонова настилка и бетонови плочи на тревна фуга се демонтират и се заменят с гранитен паваж. Предвидени са два вида антипаркинг елементи – за ограничаване на достъпа на моторни превозни средства до паркинга освен през новия КПП и сферични елементи за обезопасяване на моторните превозни средства към морето и към съществуващите бетонови цветарници. 764 260.38 762 999.73
строителен надзор: За да се гарантира законосъобразността и прозрачността на извършените строително-монтажни работи е нужно да бъде извършен строителен надзор от сертифицирано лице. Строителният надзор ще бъде извършван по време и след приключване изпълнението на строително-монтажните работи. 15 000.00 6 200.00
управление на проекта: С цел ефективно и навременно изпълнение на дейностите, заложени в проектното предложение ще бъде сформиран екип от представители на общината, подпомогнати от външен консултант. Неговата задача ще бъде организиране работата по проекта, осъществяване на вътрешен контрол върху изпълнителите, подготовка и окомплектоване на документите за отчитане на проекта, представляване на бенефициента при проверки от УО, ДФЗ-РА и други контролиращи/сертифициращи органи, изготвяне на искания за изменения (анекси) на договора за финансира, както и изготвяне на заявки за плащане към ДФЗ-РА. 10 000.00 8 120.00
публичност и визуализация: За обезпечаване публичността и информираността на гражданите относно целите и изпълнението на проекта е необходимо изпълнието на определен набор от мерки. Тези мерки ще популяризират Програма за морско дело и рибарство 2014-2020, финансирана от Европейския фонд за морско дело и рибарство 0.00 0.00
Провеждане на обществени поръчки: Проектните дейности ще бъдат изпълнени от външни фирми. Ето защо с цел гарантиране на прозрачността и осигуряване на свободна конкуренция, както и недопускане на дискриминация при избора на изпълнител на строително-монтажните работи, както и на останалите дейности, предвидени в настоящото проектно предложение, е необходимо провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно разпоредбите на Закона за обществени поръчки (ЗОП). Изборът на изпълнители на проектните дейности чрез провеждане на тръжни процедури по ЗОП гарантира избора на най-подходящите в съответните области от гледна точка на експертиза, ресурсна обезпеченост и икономичност на предлаганите методи за изпълнение на поръчките. 0.00 0.00
авторски надзор: С цел придържане към одобрения технически проект при изпълнението на строително-монтажните работи е необходимо упражняването на авторски надзор от сертифицирано лице по време и след приключването на СМР. 10 739.00 10 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.