Център за социални услуги в домашна среда ще подпомага лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване при тяхното самообслужване, осъществяване на лични контакти и поддържане на лична хигиена и бит, психологическа и медицинска помощ и подкрепа. Ще бъдат създадени условия за приемственост и гарантиране на обслужването на лица, които ползват услугата "Личен асистент", финансирана по ОПРЧР. Ще се подобри качеството на живот на потребителите.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Дейност 1. Организация и управление на проекта: 1.Сформиране на екип за организация и управление, който отговаря за изпълнение на договорените срокове, организира дейностите по проекта, отговаря за постигане на индикаторите за изпълнение и разходването на средствата. Екипът за организация и управление ще изготви оценките на кандидатите за потребители на социалните услуги. Екипът за организация и управление осъществява постоянен мониторинг. Отговорен е за отчитане на проекта. Поддържа и съхранява документацията по проекта съгласно изискванията и при поискване предоставя наличната документация.
Екипът за организация и управление на проекта разработва документацията за правилното и ефективно протичане на дейностите по проекта - система за мониторинг и контрол, процедури за избор на персонал, план-графици на дейностите и други.
37 067.88
31 422.76
Дейност 2.Обзавеждане и оборудване на Център за социални услуги в домашна среда: Община Батак осигурява подходящо помещение за Център за социални услуги в домашна среда, което ще бъде оборудвано и обзаведени и се намира в сградата на Общинска администрация.
0.00
0.00
Дейност 3 . Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността за създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване.: Планирано е да бъдат обхванати 67 броя потребители - лица с увреждания и възрастни хора над 65 годишна възраст в невъзможност да се самообслужват. При реализирането на дейността ще се създаде организация при подбор на персонал за предоставяне на услугите.
Стъпки:
1.Обявяване стартиране на приемане на заявления
2.Приемане на заявления за ползване на услугата личен асистент и социален асистент от кандидат-потребителите и поддържане на регистър
3.Приемане на заявления за личен асистент и социален асистент
4.Оценка на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители
5.Провеждане на интервю за пригодност с кандидатите за лични асистенти и социални асистенти
6.Класиране на кандидатите за потребители
7.Провеждане на въвеждащи обучения на одобрените кандидати за лични асистенти и социални асистенти
8.Сключване на договори за предоставяне на услугата с потребители
9.Сключване на трудови договори с личните асистенти и социалните асистенти.
Класираните и некласираните кандидати за потребители ще бъдат уведомени лично с писмо с обратна разписка.
Кандидатите за участие в проекта ще получат информация за него чрез информационни срещи, разпространение на информационни материали и информация на табло във входа на общинска администрация.
В тях ще се съдържа следната информация:
-заявление - образец
-декларация за доход на лицето - образец
-критерии за подбор на лични и социални асистенти
-критерии за класиране на потребители
-услуги, предоставяни от личния асистент
-услуги, предоставяни от потребителя
друга информация.
0.00
0.00
Дейност 4. Провеждане на въвеждащо обучение на кандидатите за лични асистенти и социални асистенти. Провеждане на надграждащо обучение на личните и социалните асистенти.: Въвеждащото обучение ще бъде извършено от външни обучители, като всеки одобрен кандидат за личен и социален асистент , който не е преминал въвеждащо обучение по други проекти и програми ще бъде обучен за придобиване, усъвършенстване и разширяване на практически умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания и възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване.
Обучителните програми ще бъдат съобразени с необходимостта от практическо обучение на кандидатите за лични и социални асистенти, като се основават на добри практики от българския и международния опит.
Обучението ще включва следните теми:
-Общи познания и основни задължения за домашните грижи
-Специфични проблеми при грижите за хора с увреждания и стари хора
-Работа с потребители и семейства
-Процедури за качество и мониторинг
-Нормативни стандарти за качество
-Здравословни и безопасни условия на труд
Няма да бъдат обучавани лица, които са преминали същото обучение по други програми и проекти и предоставили удостоверения и/или служебни бележки, удостоверяващи същото.
Надграждащо обучение ще бъде проведено през 11 месец от началото на проекта. Предвидено е да бъдат обучени 67 лични и социални асистенти.
1 000.00
656.47
Дейност 5.Предоставяне на услугата личен асистент, социален асистент и предоставяне на здравни услуги: -Сключване на договори с класираните кандидати за ползване на услугата личен асистент
-Сключване на договори с класираните кандидати за ползване на услугата социален асистент
-Сключване на трудови договори с личните асистенти
-Сключване на трудови договори със социалните асистенти
-сключване на договори с медицински специалисти
-Изготвяне на лични досиета на потребители и асистенти, съдържащи задължително правилник за вътрешния ред, процедура за защита на потребителя и неговото имущество, процедура за достъп до дома на потребителя, индивидуален план, декларация за конфиденциалност и декларация за съгласие за даване на лекарства от асистента.
-Осигуряване качествено предоставяне на услугата
-Водене на дневник на потребителя, проверяван ежемесечно на място в дома от координатор от екипа
454 196.04
402 819.87
Дейност 6. Консултиране и супервизия на персонала: Консултациите са индивидуални и групови и ще се отнасят до затруднения при работа с потребителите, затруднения при връзка с институции, необходимост от допълнителни знания и умения за работа.
920.00
901.90
Дейност 7. Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според индивидуалните потребности: Мотивационна и психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите и техните семейства ще се осъществява от експерт психолог/педагог, които ще предоставя подкрепа на потребителите 8 пъти месечно по 4 часа в Центъра за социални услуги в домашна среда, или в дома на потребителя по негово желание.
5 760.00
5 497.63
Дейност 8. Информираност и публичност на проекта: Съгласно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност на ЕСФ и Комуникационната стратегия на ОП"РЧР". При визуалната идентификация ще се прилагат правилата за информиране и публичност.
950.00
334.42
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN