Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът АМ „Калотина-София“, Лот 1 „Западна дъга на Софийски околовръстен път (СОП)“ обхваща съществуващото трасе на Софийски околовръстен път (СОП) и предвижда реконструкция на пътния участък от връзката с АМ „Люлин“ до връзката със Северна скоростна тангента (ССТ). В съответствие с предпроектните проучвания трасето включва:
- Участък 1 – от км 59+400 (п.в. АМ „Люлин“) до км 61+629 (=0+000 – п.в. „Сливница“) и от км 0+000 до км 0+780.
 Реализацията на Участък 1 се финансира по ОП „Транспорт“ и е в процес на изпълнение,
 и
- Участък 2 – от км 0+780 (р. Какач) до км 6+308 (връзка със ССТ).
Изпълнението на проекта е разделено в две фази – 
	Фаза 1 (финансирана по ОПТ 2007-2013), включваща Участък 1 и част от Участък 2, която включва частично изпълнение на мостово съоръжение от км 1+290,46 до км 1+634,46, част от п.в. бул. „Стефансон“ при км 1+320 - ляво платно и строителство на 678 м пътна част, дясно платно от км 4+430 до км. 4+900 и от км 6+100 до км 6+308.17 /до ниво полагане на пласт от неплътен асфалто-бетон/.
	Фаза 2 за финансиране по ОПТТИ 2014-2020 включва останалата част от Участък 2, а именно: цялостно завършване на трасето на Участък 2 с обща дължина 4506 м пълен проектен габарит, 344 м дясно пътно платно  от км 1+290.46 до км 1+634.46 и 678 м ляво пътно платно на автомагистралата от км 4+430 до км 4+900 и от км 6+100 до км 6+308.17. 
Новото строителство включва основно:
Дясното пътно платно от п.в. „бул. Стефансон“ на км 1+320;
Пътен възел при бул. „Ломско шосе“ на км 3+180.
Пътен възел при ССТ и направлението “Калотина-Капитан Андреево” 
Пътна връзка за ж.п. гара Волуяк на км 1+620
Пътна връзка за с. Мрамор на км 4+000
Пресичания на ж.п. трасето на км 1+380 и на км 1+560.
Понастоящем западната част на Софийски околовръстен път е с габарит 10,50 м, като след разширението се очаква габаритът на пътя да бъде 26,50 м, включващ 3 активни ленти за движение (с ширина 3 м всяка), разделителна ивица - 3,00 м и банкет -  1.25 м за всяка посока.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Планиране и проектиране: За подготовката на фаза 2 са предвидени следните дейности: - Договор  РД-32-5/06.02.2012 за разработване на технически проект за Участък 2 -  "Път II-18 „СОП-Западна дъга”, участък от км 0+780 до км 6+309" - на стойност 219 123,80 лв. без ДДС ; Разходът е недопустим за ОПТТИ 2014-2020, тъй като договорът е подписан, извършен и изплатен през 2012 г. - Договор РД—32-23/25.06.2012г. за експертно становище и комплексен доклад за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите, за участък 2 - 8 500 лв. без ДДС; - Договор ВЗП-5/23.02.2016 за Изработване на формуляр за кандидатстване за финансиране по Оперативна програма „Транспорт и транспортна нифраструктура“ 2014-2020 за фаза 2 на проект АМ „Калотина-София“, лот 1 Западна дъга на СОП - 17 500 лв. без ДДС; - Договор за извършване на Одит по пътна безопасност на етап преди въвеждане в експлоатация на обекта - 4 500 лв. без ДДС; Планирана дата на подписване на договора 15.08.2016 г. Всички разноски по настоящата категория разходи са направени или ще бъдат направени от Бенефициента по проекта и се считат за допустими разходи по проекта. 249 623.80 21 000.00
Закупуване на земя: Идейният проект, съдържа всички основни параметри за съответните части на проекта. Към идейния проект беше разработен регулационен план на териториите, през които преминава одобреното трасе. Столичния общински съвет прие проекта за подробен устройствен план на територията - план за изменение на плана за улична регулация на посочения лот на 10 септември 2011 г., с което са започнати процедури по отчуждаване. Документът е изпратен до Агенция пътна инфраструктура, която е отговорна за извършването на определените процедури по отчуждаване. Планът за изменение на уличната регулация се отнася до жилищни райони Филиповци, Люлин - западно разширение ", както и за територии, в непосредствена близост до пътен възел Софийски околовръстен път - бул. „Сливница“ и района на Модерно Предградие. 8 985 894.69 6 162 345.30
Строителство и изграждане: Проектът "Изграждане на АМ "Калотина-София", лот 1 "Западна дъга на Софийски околовръстен път /СОП/"" е разделен на две фази, включващи изграждането на два самостоятелни участъка на Западната дъга на Софийския околовръстен път: • участък 1 - от км 59+400 до км 61+629,18 и от км 0+000 до км 0+780 (от АМ „Люлин” до р. Какач). • участък 2 - от км 0+780 до км 6+309 (от р. Какач до Северна скоростна тангента). Фаза 1 (за финансиране по ОПТ 2007-2013): 1.Изграждане на Участък 1 – от км 59+400 (пътен възел с АМ „Люлин“) до км 61+629 (=0+000 - при пътен възел „Сливница“) и от км 0+000 до км 0+780 (река Какач) и 2. Част от Участък 2, която включва: 2.1. Частично изпълнение на мостово съоръжение от км 1+290,46 до км 1+634,46, част от п.в. бул. „Стефансон“ при км 1+320 - ляво пътно платно в посока Северна скоростна тангента - изпълнение на земни работи, изпълнение на пилоти, надпилотни плочи, стълбове, устои, главни греди, пътна плоча и тротоарни блокове; 2.2. Строителство на 0,678 км пътна част, дясно пътно платно от км 4+430 до км. 4+900 и от км 6+100 до км 6+308.17 /до ниво полагане на пласт от неплътен асфалто-бетон/, което включва изпълнение на земни работи – изкопи, насипи, изграждане на отводнителни съоръжения. Фаза 2 (за финансиране по ОПТТИ 2014-2020) включва останалата част от Участък 2, а именно: цялостно завършване на трасето на Участък 2 от км 0+780 до км 6+308.17 включително съответните надлези, както и изграждането на дясното пътно платно в посока „Северна скоростна тангента“ от км 1+290.46 до км 1+634.46, както и ляво пътно платно в участъците от км 4+430 до км 4+900 и от км 6+100 до км 6+308.17. Общата дължина на обекта, която ще бъде изградена със средства по ОПТТИ 2014-2020 г. е 4 506 м пълен проектен габарит, 344 м дясно пътно платно в посока Северна скоростна тангента от км 1+290.46 до км 1+634.46 и 678 м ляво пътно платно на автомагистралата от км 4+430 до км 4+900 и от км 6+100 до км 6+308.17. 78 714 888.88 112 146 034.34
Публичност: Дейността по публичност на проекта ще се изпълнява от строителят. В договорът за стрителство и изграждане са предвидени 100 000 лв. за изпълнениена мерките по публичност и информация на проекта. 100 000.00 120 000.00
Упражняване на надзор по време на строителните работи: По време на извършване на строителните работи по обект: „Път II-18 „Софийски околовръстен път – Западна дъга в участък от км 0+780 до км 6+309” участък 2 ще се изпълнява строителен и авторски надзор. Сключен е Договор РД-36-26/21.10.2015 г.за възлагане на обществена поръчка за консултантски услуги във връзка със строителството на обект Път II-18 „Софийски околовръстен път-Западна дъга в участък от км 0+780 до км 6-309. Съгласно сключения с изпълнителя на строителния надзор договор стойността за услугата е 74 900 лв. без ДДС/месец. или общо за период от 12 месеца - 898 800,00 лв. Договор за упражняване на постоянен авторски надзор по смисъла на Закона за устройство на територията на обект „Път II-18 „Софийски околовръстен път (СОП) - Западна дъга“ от км 0+780 до км 6+309“ с прогнозна стойност 125 000 лв. без ДДС, който се планира да бъде сключен първата половина на месец юни 2016 г. 1 023 800.00 1 186 200.00
Техническа помощ: За участък 2 на фаза Екипът за управление на проекта е назначен със заповед № 93-01-10665/2015 г. на Председателя на УС на АПИ за изменение на Заповед № РД-11-1066/2012 г. поради промяна на някои от членовете на ЕУП непосредствено преди изпълнението на договорите за строителство и консултантски услуги. При необходимост от промяна на някой/някои членове на ЕУП същата се процедира със заповед на Председателя на УС на АПИ за изменение на ЕУП. Дирекция „Бюджет, финанси и плащания” и ресорната дирекция за изпълнението на проекта са отговорни за финансовия мониторинг по време на изпълнението на проекта, проверява подадените документи и изисква плащане в съответствие с Проекта, изготвя редовни финансови отчети за изпълнението на Проекта. Дирекция „Анализ на риска и оперативен контрол” определя, анализира и оценява рисковете, свързани с изпълнението на проекта, удостоверява и оценява фактите и информацията относно бездействия и нарушения, установени по време на предварителния, текущия и последващ контрол. Екип за управление на проекта (ЕУП) извършва следните дейности: - администрира, координира и контролира изпълнението на Проекта. - следи отблизо всички технически, административни, правни и финансови аспекти на изпълнението на Проекта с подкрепата на ръководителя на Проекта, както и трябва своевременно да бъде информирано за всички проблеми. - следи за спазването на графика за изпълнението на Проекта. Членовете на ЕУП ще вземат участие в срещите, на които се обсъжда напредъка на изпълнението на Проекта и текущите проблеми, включително срещи на място с надзорните органи, като например отговорните министерства. ЕУП ще анализира, обобщава и информира Управителния съвет в писмена форма за напредъка на Проекта, финансовите резултати и всякакви открити проблеми. Екипът за управление на проекта трябва да бъде отговорно за осигуряване на съответствието на европейското и националното законодателство във всички аспекти на изпълнението на Проекта. ЕУП ще отговаря за предоставянето на цялата кореспонденция и документация на екипа в архива на Агенцията за пътна инфраструктура след приключване на работата. В допълнение, ЕУП ще използва сертифицирана лаборатория и задължителните преносими инструменти като инструменти за мониторинг на качеството на строителния процес. В случай на необходимост от промяна на ЕУП, това става със заповед на председателя на УС на АПИ. Финансирането на дейностите на ЕУП трябва да бъде предоставено от техническата помощ по Проекта. Общата сума, определена за техническа помощ във формуляра за кандидатстване, е 1 003 980,35 лева. Тази сума следва да се използва за следните видове дейности: - Възнаграждение на членовете на ЕУП с индикативен бюджет от 353 576,90 лева. Финансирането на възнагражденията на ЕУП ще се прилага съгласно Насоките за кандидатстване по ОПТТИ и актуалната към момента на верефекицята на средствата нормативна база. - Закупуване на технически помощни средства, които да улеснят дейността на ЗУП, включително изплащане на 2 моторни превозни средства за извънградско ползване по време на срока на Проекта с индикативен бюджет от 143 999,94 лева. Тази сума включва всички технически спомагателни съоръжения за допълнителните дейности в ЗУП, включително временен / преносим офис за регионалните представители на обекта и офис оборудване, както и два лизингови офроуд автомобили за периода на продължителност на Проекта. - Проверки на мястото / инспекции от строителната лаборатория с индикативен бюджет от 50 000,79 лева. Тази сума се отнася до услугите на строителната лаборатория. Сумата се основава на разходите, направени по време на строителството на други Проекти, които имат подобна сложност и продължителност. - Други такси / разходи за обработка на документи, дневни разходи за извършване на проверки на място, превод на документация, проверки, индикативен бюджет от 456 402,71 лева. 1 003 980.35 6 684.82
Непредвидени разходи: Включени са непредвидени разходи по проекта. Това са разходите, свързани с увеличаване на заложени количества строителни и монтажни работи и/или добавяне на нови количества или видове строителни и монтажни работи, които към момента на разработване и одобряване на технически или работен инвестиционен проект обективно не са могли да бъдат предвидени, както и други непредвидени разходи, които са обективно необходими за въвеждане на обекта в експлоатация. Тези разходи са в размер на 10% от разходите за строителни и монтажни работи. 7 871 488.89 1 123 998.31

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.